1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532583 inlägg · 4126 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
spud: Men då är de bättre kicka TR ta in Törmenäs och Douglas Murray

bjorn1976: kickar dom Roche och tar in både Tömmernes och Murray så har dom vips tre löner att betala, så det ser jag som ett dåligt alternativ!

Redigerad kommentar

Gäsp: Det beror ju lite på vad man får till för deal med Roche också, så fort han signar med ett nytt lag är man ju väck lönekostnaden. Gillar absolut tanken med en värvning av Tömmernes men den hade känts bättre i så fall under sommaruppehållet för att ersätta en sån som t.ex. Lehtivouri.

Roche är förvisso gammal men jag tror inte att det är några bekymmer att hitta någon ny klubb för han att spela av säsongen i.

popcorn: Roche kan dom ju skicka till Leksand eller varför inte björklöven eller aik. Vips är hans lön borta

popcorn: Roche kan dom ju skicka till Leksand eller varför inte björklöven eller aik. Vips är hans lön borta

Eftersom Skellefteå stjärnan Joakim Lindström inte får någon genomslag i NHL, så är det bäst han går till Modo nästa säsong så dom kan göra NHL spelare av honom :)

popcorn: Hela lönekostnaden försvinner inte bara för att spelaren signar med ny klubb, löneskillnaden får man oftast stå för iaf.

ULTIMAVICI: sant men de lär väl finns kvar en slant från Ritola också kvar får man hoppas

Ta i Marcel hossa!! Klubblös kapten i KHL

bjorn1976: förstår inte hur du tänker alls. På vilket sätt skulle det vara bra för Modo om vi tog in 2 defensiva härdsmältor till backar istället för en bra defensiv back?
Har du ens sett de spelare du vill ha in och vilka egenskaper hos dessa spelare är det du vill ha in i laget?

Fan vad mycket skit det skrivs från vissa här inne nu.

ULTIMAVICI: är olika från fall till fall. Modo kan ju neka att skriva över kontraktet om löneskillnader blir för stor och på så vis pressà Roche att slÄppa lönen från Modo, pengar bör han ha så att det räcker och blir över, men en skadebrnägen 38-åring har inte råd att sitta på bänken januari-april om han vill ha något kontrakt nästa säsong.

men det är ju bara spekulationer hur vi än vrider och vänder det, i slutändan är det upp till svarten att visa lite balls. :)

popcorn: hoppas bara på Murray ta hans löne kuvert

bjorn1976:

Men snälla, hur skulle Murray göra oss bättre? Har du ens sett honom spela efter han mosade ryssar i landslaget?

Rytter: Förmodligen inte. Murray är åt h-vete för långsam och dålig med pucken. Jag skulle inte ens vilja ha honom till Modo ens om vi får betalt.

När man tycker att de allsvenska lagen är så fantastiskt bra så kanske man bör påminna sig om att AIKs bäste spelare går till Luleå och hamnar i tredje- eller fjärdekedjan. Det är klasskillnad taktiskt.

J F K: Donald och Murray som back par gör om Donald till back. Vilka vill komma framför mål då

J F K: precis, de som ser brister hos Dennis Persson och Nichlas Torp kommer åka på mindre hjärtinfarkter när Murray är på isen. I det läge Modo är idag behövs en tuff spelare som kan spela hockey, ingen Brashear eller Murray.

Vilken eller vilka spelare tror ni allvarligt slulle ni tro eller hoppas på skulle göra Modo bättre än idag?

hanzon:Det verkar finnas en Bolidengruva överallt  utom i Ö-vik.

Sven Tuta:Det lär komma sura dagar även för SAIK en dag.

hanzon:Förstår inte hur alla andra bara vräker ut pengar i nyinköp. Har de så inne i bängen på kontona, eller är det finansiärer i bakgrunden? Varför får inte vi tag i sådana.

Leksand, Växjö, HV71, Färjestad, Linköping,Luleå, Skellefteå och nu även Örebro.
Ja, jag vet att många av uppräknade har eget bra kapital. Men ändå!
Handlar de på kreditkortet? Är de inte rädda för reportageteamet från "Skuldfällan".

Verkar väl som att Antila kan bli ledig nu. Han var riktigt bra när han kom till Örebro. Kan det vara något? Stor och stark, finsk SISU.

Redigerad kommentar

Sven Tuta:Frölunda är ett lag som klart och tydligt sagt att dom måste förstärka, vete faan om inte dom också har någon finansiär bakom sig. Så dom lär lägga vantarna på Attila.

Redigerad kommentar

Sven Tuta:
Växjö har väl Öhman, Färjestad eget kapital, Skellefteå eget kapital, Örebro har väl Fagervall!?, Linköping?, Hv71 eget kapital, Leksand har väl kommunen och ett jävla stort berg av gatusten.

Sven Tuta: HV71 har krediter. Inte kapital.

Monno:Kommer kanske en å annan kollekt oxå ;-)

Sven Tuta:Precis!  dom har bara sålt en sten nu. Domhar förberett ett mindre stenbrott nu, därav downperioden!

spud: Jag instämmer med dig!

spud: LJs död är nog en bidragande orsak. Förstår hur du menar spud, men undvik personpåhoppen, blir bara otrevligt av det.
Överlåt det till andra forum.

Monno:LJs död, vad menar du då?

hanzon: Lumberjacks sida hade ett forum där många höll till. Det är nedlagt och därför har vi fått hitta flera yngre, som inte är inkörda på hockeysnack.

spud:

Ju fler desto bättre.

NuMo: fan. Det där är ju bara ren bonnröta och svårt att försvara sig mot.
Direkt i tredje är vi på hälarna. Fy fan vad jobbigt vi har det mentalt.

J F K: Nu får man väl hoppas att Moditernas hjärnor inte kokar över, som det brukar.

J F K:Ja då förstår jag, LJ var bättre än detta. Går jag in på Silly season, ja då kommer man till Luleå-Modo istället!? Måste vara fel här nånstans.

Tömmernes till Tappara tydligen. :-)

www.eliteprospects.com/t.php?id=223127

Och där återkallas Nylander till Toronto, väldigt underligt val av dom måste jag säga, sure dom har lite av en kris men att slösa bort ett helt år av hans kontrakt så här låter väldigt idiotiskt.

Amitiel: Tacken för att bi släppte Lööv

Amitiel:

Jag berättade redan för en månad sedan att det var Torontos plan men då vart man idiotförklarad. 

Precis som man blir idiotförklarad då man varnar för att kvalet blir ett helvete för Modo om man inte är perfekt förberedd. Jag hoppas jag har fel men det hör ju till ovanligheterna ;P

Redigerad kommentar

Amitiel: Toronto är ju dock precis en klubb som gör saker som dessa. Dom är ju itne kända för att alltid ta rätt beslut direkt.

Än om jag inte kan svara på om detta är bra eller dåligt för dom själva nu och i långa loppet.

För Modo är det dock riktigt jävla dåligt.

Går bara att skratta åt eländet. Vilken jävla skitsäsong.

För det första är jag väldigt förvånad på många plan, men främst för att Modo inte fick till en deal när man släppte Lööv, hade man inga motkrav när situationen mer eller mindre dukades upp för att kunna behålla Nylander?

Sedan är jag inte fullt så negativ till detta om, OM det är så att Nylander kostat oss en hel del. Har vi nu pengar till att ytterligare balansera upp laget så är detta faktiskt positivt. Visst Nylander är ung och arbetsinsatsen utan puck kan säkert bero på det. Men ska vi spela hårt disciplinerat så kan det ibland kosta mer än det ger att ha Nylander i truppen.

Samtidigt är situationen mindre lämplig, igår hade jag sagt att vi behöver värva in en försvarsgeneral, idag behöver vi det fortfarande. Dessutom behöver vi en anfallare av rang....

Vill inte ta Svartvadets plats för stunden....

En värvning eller 2 MÅSTE in närmaste veckan...

Redigerad kommentar

Monno: Märkligt när man läst uttalanden från shanahan. Toronto har tidigare alltid gjort kortsiktiga lösningar, men nu trodde jag att de skulle vara smartare.

Sawchuk: Jag bävar också för kvalet och för plausibelt motstånd. Tänk att få Rögle i en matchserie - ett lag som med näppe brukar hamna på övre halvan av tabellen i Hockeyallsvenskan, men ändå oftast gör väl ifrån sig i kvalserien. Usch, jag tror att det kan gå riktigt illa.

Vad som dock skiljer oss åt är att jag oftast har fel. Låt oss hoppas att det håller i sig

Snipan:Sätter en slant på att Ryan Lasch blir ersättaren.

ULTIMAVICI: Nyllet gjorde ändå nästan 1p per match. Det påverkar såklart laget.

Det stora problemet är väl att vi i vanlig ordning inte har någon vettig 1e Center... Där var ändå Nyllet en av dom bättre vi haft sen Susse la av. (Vilket kanske säger mer om Hensick och Flanagan än Nyllet...)

Monno: Det är klart att det inte är optimalt att tappa vår främste offensiva spelare, det jag syftar till är att det ändå kan komma något positivt ur det. Men då förutsätter det att Nylander haft en rejäl lön av Modo, annars kommer det inte frisättas tillräckligt för att ersätta honom.

Monno:

Fast har vi tur nu kanske det kan komma in en som faktiskt jobbar hemåt också.

Monno: Jag läste en lång artikel i Toronto Sun innan jul som handlade om att nu skulle Toronto INTE göra som man gjort tidigare och kasta in unga spelare, utan låta dem utvecklas. Jag är fortfarande säker på att det var lönnlövens plan vid tillfället.

Jag undrar om inte Nyllet själv ligger bakom lite av detta. I Luleå var han helt värdelös och blev snudd på bänkad samt fick några utskällningar av Perra Jonsson. Det är inte omöjligt att Nyllet - tyvärr - är lite för mycket primadonna att han bad Toronto ta över honom helt enkelt. Under Anders Forsberg ställdes inga krav, utan Nyllet spelade lite som han ville...

J F K: Jo, så är det säkert. Nyllet ringer och säger att nu ska jag spela i NHL så bugar och bockar Toronto.

Toronto har haft en plan hela tiden och det var bara en fråga om före eller efter JVM.

Sawchuk: Jag tror inte på det. Varför skulle de vänta så länge? Tror de att Nylander platsar i NHL så borde han väl i sådana fall åkt över på en gång. Att vänta ända till nu och att då ge honom väldigt kort tid att växa in i NHL-kostymen till ett eventuellt slutspel låter ju bara konstigt.

Varför skulle Shanahan i lokalpressen säga att man tänker skynda långsamt med Nylander för att en och en halv månad senare ändra sig? Han framtstår ju bara som samma typ av vindflöjel till sportchef som man haft tidigare som jobbar kortsiktigt.

Om Nylander indikerat till Toronto eller inte är ju rena spekulationer givetvis. På samma sätt som att du spekulerar i att Toronto planerat ta över honom senare. Svaret lär vi aldrig få.

Sawchuk:

Jag tror som du och återigen stör jag mig något enormt på ledningens avsaknad av pondus: 

" Detta ligger tyvärr utanför vår kontroll då reglerna för övergångar är skrivna på det här sättet, säger MODO Hockeys GM Per Svartvadet och avslutar: 

– Vi är oerhört stolta och glada att vi hjälpt William till den spelare han just nu är, vilket visar att vi i MODO Hockey jobbar på rätt sätt. Naturligtvis har vi gjort vad vi kunnat för att behålla honom i organisationen då det är en skicklig spelare, men denna fråga är styrd av SHL-avtalet. Vi önskar William lycka till i den fortsatta karriären."

Alltså... Vad fan. 

Redigerad kommentar

Man har fått en hel del skit för man skrivit att klubben måste agera på värvar sidan. Och nu händer det här, det räcker tyvärr ej med en spelare för att ersätta William utan måste nog sikta på 2 spelare av bra rang som ska in. Men återigen det här måste ju för fan Svartvadet haft nån aning om. Eller är det så dålig kommunikation med Toronto? .

Ja han har mycket att bevisa nu Svartvadet skulle aldrig byta plats med honom idag.

« · 1651469 · »