1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480548 inlägg · 4078 ämnen

Silly season

« · 2376327 · » Till forumet


Sv: Silly season
Tarasov: Hoppas dom jagar Paul Kariya, lär vara dyrt att försäkra han
Kommentera

Sv: Silly season
puffe2: Känns som att Stefan Matteau hänger väldigt löst i Linköping. Är det någon vi borde hugga på om möjligheten dyker upp? Han har ju dock verkligen inte varit bra.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Klart skeptisk. Hade vi varit i en dålig position så kanske man kunnat chansa, men jag tycker inte vi ska ha in någon med klart tveksam inställning.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Var Stefan Matteau inte en av de som fick bud av Modo? Den som tackar nej ska väl inte bli erbjuden igen när personen har presterat sämre än vad man trodde att personen var kapabel till i somras? Blir nog inte bättre än vad vi fått ut av Mannberg.
Kommentera

Sv: Silly season
Jan-Erik : Det framgick aldrig om vi var särskilt aktiv kring Matteau. Var väl mest Mattias Persson på ÖA som vurmade för honom och Gradin bekräftade ett visst intresse, men inget mer än så.

Halbgewachs la vi dock tydligen ett bud på, som var långt ifrån Växjös.

Tycker om Matteau på pappret men han har inte alls sett särskilt imponerande ut på något vis.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65:
Tror ändå Linköping är beredda att vänta iaf 10-15 matcher. Det är inte så att de har ett stort djup i sin trupp
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Fast det är väl snarast när man inte har djup som man kan tvingas agera. Har man djup är det lättare att invänta att en spelare hittar in i spelsystemet och kommer i form.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K:
Tänker att om man dumpar honom och låter en junior få chansen så blir inte djupet bättre. Visst man kan plocka in en ny men då skall den spelaren göra avtryck direkt.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Det är väl snarare så att jag tänker mig att pressen på att plocka in någon ökar. Du skrev någonting om att de inte kommer agera då de har så tunn trupp. Därför känner jag att de inte kommer att ha så stort tålamod på en förväntat ledande spelare, utan om det inte fungerar så tvingas de snabbare ge sig ut på marknaden.

Det är inte som vi, som rimligen klarar av att Marenis inte skulle vara i toppform då vi har en helt annan bredd. Sedan minskar såklart möjligheten att vinna serien något om så är fallet. LHC har inte råd att hamna efter redan nu.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K:
Tänkte mer om det gällde att släppa Matteu, agera tror jag mkt väl de kan göra särskilt om det skulle gälla att ta in spelare.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Kanske kan vi värva en amerikan från KHL då (kanske kan bryta sitt KHL-kontrakt med hänvisning till försämrat världsläge)? Här är senast nyhetsflashen: "”Amerikanska medborgare bör inte resa till Ryssland, och de som bor eller reser i Ryssland bör lämna Ryssland omedelbart medan begränsade kommersiella resemöjligheter kvarstår”, meddelar USA:s ambassad.
Kommentera

Sv: Silly season
Svårt att se Tex komma tillbaka, så det lär nog jagas nån målvakt framöver.
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson: låna hem ullmark? Forsberg? : )
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson ja vi ska ha tre målvakter senast innan värvningsfönstret stänger, enligt Gradin i artikeln som nämndes nedan.
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: undrar hur det här påverkar möjligheten till andra förstärkningar? Eller är det mer att gradin förtydligar det först nu men har räknat med det jämt?
Kommentera

Sv: Silly season
grimiss:
Med tanke på att Tex operation har diskuterats och skjutits upp sedan slutspelet i våras, har nog Hinken och Karlin hunnit tänka över målvaktssituationen flertalet gånger. Jag skulle gissa att de har vägt sina möjligheter och planerat därefter under en längre tid
Kommentera

Sv: Silly season
Har funderat över om MoDo kanske ska göra samma drag som Hv71 gjorde förra säsongen?
Ringa till Västervik och kolla om man kan få loss Marcus Vela, en riktigt bra rightare som nog skulle gått in bra i förstakedjan.
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700: Kommer inte gå såhär tidigt.
Kommentera

Sv: Silly season
hockey_21:

Hinken ger svar på tal till de som kritiserar våra målvakter. Håller med honom kring nygren, inga lätta mål han släpper med frilägen, överspel, studsar mm. Något enstaka ska han kanske ta, men problemet är försvarsspelet i de första matcherna. När försvarsspelet satt mot VIK så såg genast målvakten bättre ut.

De som tycker att målvaktssidan är ett problem, vad säger du om det?

– Det är de som inte förstår sig på det här. Jag tycker lite synd om Markus som får kritik då han vunnit sina bägge matcher och har 100 procent i vinststatistiken i allsvenskan. Han kanske inte har tagit någon extrapuck, men vilka mål skulle han ha räddat? Det är power play, överspel, direktskott och studsar på två, tre spelare. Han räddade oss i andra perioden mot Almtuna.

– Jag tycker att det är tufft att drevet går på en ung målvakt, speciellt när försvarsspelet inte fungerat fullt ut, säger Henrik Gradin och fortsätter:

– Jag tror att den här diskussionen kommer upp för att folk tror att Gudlevskis är skadad. Men vi har en plan för att inte spela målvakterna onsdag, fredag och lördag och efter Västerås-matchen har det varit tyst.
Kommentera

Sv: Silly season
hockey_21: Nej iförsig så sålde väl inte vvik Powell föränn Efter årskiftet så något behöver ju komma in innan dess.
Hade en fundering kring deras back Brickley, det hade ju vart en fin back å få in innan slutspelet för å förstärka backsidan
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Låter som det har varit massiv kritik mot Nygren? Nu har jag varit bortrest en del och säkerligen missat en del av det som har skrivits, men det jag har snappat upp handlar snarare om att vi var väldigt beroende av Tex ifjol och att problemen i defensiven blir tydligare nu när han är indisponibel.

Vi har ju ett gäng spelare som tenderar att ställa till det (Bernhardt, Näsén, Ingman, Woods, Sveningsson med flera) och då blir vi väldigt hårt straffade ifall vi inte har en målvakt som kan ta ett par av de där "omöjliga" puckarna. Det betyder inte på något sätt att Nygren är en dålig målvakt på allsvensk nivå, och på ett sätt kanske det är nyttigt för resten av laget att inse kunna förlita sig på att Tex fixar allt.
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Det är inte nyttigt för Gradin att sitta och skrolla igenom Hockeysnack. Han blir bara sugen på chips och läser att han måste KÖPA!!
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett:

Jag tolkar kritiken som att det var Gudens samt Nygrens fel att vi släppte så många mål och därför folk skrek efter nya målvakter.

Men med försvarsspelet vi visade upp mot AIK, Almtuna samt VH så hade det nog inte hjälpt med Tex i mål. Utespelarna var totalt ointresserade av att hjälpa till över hela banan och försvaret var osynkat, då ser målvakterna kassa ut. Bästa sättet att få en bra målvakt är att hjälpa denna så de slipper göra superräddningar och stora förflyttningar på var och varannan chans utan kan fokusera på skytt och räkna med att försvaret tar bort genomspel mm.

Är inte säker på att jag sett sådant kasst försvarsspel och inställning förra året speciellt andra perioden i AIK matchen var riktigt riktigt dålig. Tror man får gå tillbaka till tiden med Ville och Styf för att hitta något sådant bedrövligt.
Kommentera

Sv: Silly season
grimiss: Tex kostar nog inte mycket då han är sjukskriven så blir han indisponibel värvas det in en ny innan februarifönstret
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: Gradin säger i dagens ÖA att han tittar efter en ytterforward rightare o hoppas lösa det inom 2-3 veckor!
Kommentera

Sv: Silly season
Johan Sundström i Frölunda är väl fortfarande utan klubb? Vet han var på tapeten förut men borde väl vara värt att kolla läget igen? Lär ju vilja komma igång och spela.
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: läste lite slarvigt, ingen brådska men dyker rätt spelare upp kan det gå fort
Kommentera

Sv: Silly season
Dundee: Inte utan klubb, Frölunda betalar honom 300k i månaden för att han inte ska träna med dom.. så jag antar man måste hitta en lösning med Frölunda för att få honom, ingen allsvensk klubb betalar mer än 100k för honom, om ens det.
Kommentera

Sv: Silly season
JoseGonzales: håller med " om ens det " han är ingen 150k i månaden spelare, kanske får finna sig till att gå under 100k för att få en plats i något lag och trappa ner ett steg för att få upp sitt värde igen
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky: Exakt, det är här SHL och allsvenskan skiljer sig absolut mest. Han var väl tänkt som en kulturbärare när han vände tillbaka dit, fick en extremt hög lön för det och nu finns ingen klubb som vill betala 300k för en andra/tredjecenter. Jag tror han kommer få typ 70-90k i en toppklubb i HA (för det är där han hamnar om inte typ Linköping tar honom)
Kommentera

Sv: Silly season
JoseGonzales: Tyskland eller Tjeckien skulle han kunna hamna i också.
Kommentera

Sv: Silly season
hockey_21: Tror inte DEL eller Tjeckien är beredda att betala honom mer än toppklubbarna i HA skulle vara. Tror det är större sannolikhet att han stannar i Sverige faktiskt
Kommentera

Sv: Silly season
JoseGonzales: men vad hände sen egentligen ? Alltså höll han bara inte tänkta måttet eller va det nåt annat?
Kommentera

Sv: Silly season
grimiss: Han levererade inte vad som var tänkt skulle jag gissa. 300k i månaden för en tredje/fjärdecenter som gör 15 poäng, inte så attraktivt för andra SHL-klubbar att ta över det kontraktet
Kommentera

Sv: Silly season
JoseGonzales: Ska ni köpa Johan Sundström?
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: De letar efter en center då Fredric Andersson är borta mer eller mindre hela hösten.
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: Skulle gissa på att vi hört av oss och lagt ett erbjudande. Handledsskador är tyvärr inget skämt, har Freddan otur kan det gå från 2-3 månader till 6-9 månader, så tror vi kommer försöka täcka upp där.
Kommentera

Sv: Silly season
JoseGonzales: Gillar Freddan. Har rätt inställning och är en skön typ.
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: Samma här! Det är helt ok att ogilla spelare i andra klubbar, men freddan känns som en riktigt härlig gubbe.
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: Framförallt gillar man honom för hans 1-0 mål mot SSK den 8 April 2011
Kommentera

Sv: Silly season
JoseGonzales: Hade inte Gradin hört sig av angående Sundström? Har för mig att Gradin var överens med Frölunda om hur kontraktet skulle lösas också. Men tror Sundström inte vill spela i allsvenskan och tackade nej så tvivlar på att han skulle hamna hos Löven då.
Kommentera

Sv: Silly season
bollan123: Jo. Gradin tog Josh D istället och har nu pengar över.
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: Jo exakt men Sundström måste ha varit prio 1 över Dickinson. Gradin sa ju själv att det var en "drömspelare" för oss. Tvivlar fortfarande starkt på att Sundström skulle gå till Löven.
Kommentera

Sv: Silly season
bollan123: Sill-killen verkar ju inte vilja lira hockey.
Kommentera

Sv: Silly season
bollan123: Han kan haft flera alternativ på gång, men där alla föll bort av olika skäl. Sundström kommer nog till en punkt där han måste bestämma sig och då kanske Löven är det minst dåliga...
Kanske skriver han ett kortare kontrakt för att täcka Fredrics skada, med möjlighet att bryta om ett bättre alternativ dykter upp.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Då är karln lite dum. Kan ju gå till serieledare MoDo där andra sillstrypare finns. Dessutom har Ö-vik en skärgård med villor han kan köpa med en månadslön.
Kommentera


Sv: Silly season
Petey21: Vem vill du ha? Vi swishar....
Kommentera

Sv: Silly season
JoseGonzales: Frölunda spelar ett energikrävande spel och Sundström har sett ut som en spelare med ”soppatorsk” senaste åren. Inte minst med tanke på hans skadehistorik är ju frågan om soppatorsken är permanent eller om han kan hitta toppformen igen. Jag vore tveksam till att ta in honom till ett redan rutinerat lag, kanske vore vettigare om man har ett ungt lag som är i behov av rutin.
Kommentera

Sv: Silly season
JoseGonzales: Om jag får komma med en synpunkt i Sundström gate, han sitter på en hög lön men hans karriär är även påväg mot sitt slut då han är i 30 års åldern, ist för att sitta kvar med den lönen och döda karriären extra tidigt så kan han ju överväga att sänka lönen rejält men samtidigt förlänga karriären några år vilket i långa loppet ger mer kapital.
Kommentera

« · 2376327 · »