1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478830 inlägg · 4078 ämnen

Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11

1245297 · » Till forumet


Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Per HApps:Bra ide. Fast så gamla är dom inte.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11

renen:

Du får väl sjunga Winnerbäcks gamla slagdänga.

-Stackars mannen med medaljer, som bara putsar sina minnen.

Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
hellge:Ja du ska vara glad att du inte såg skiten. Hur vi ska fixa resten vill jag inte tänka på just nu, men kritiskt är det.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Ja, då kommer man hem efter att ha spelat match och drar smygen.

Först smyger man upp Timrå-Djurgårn och ser 2-2, perfekt.
Sedan smyger man fram Rögle-luleå och ser att Luleå missar poäng, yes.

Sedan smyger man upp SSK-MODO och upptäcker att stjärnspäckade MODO loosar mot avhängda SSK med fyra spelare avstängda och som dessutom inget har att spela för.

Ja fy fan. Ganska skönt på något sätt. Nu kan man ägna sig åt viktiga saker, slippa bry sig om ett gäng som förlorar alla viktia matcher.

Berka föreslog att MODO vek ned sig som flickor. Inte vet jag vad man har för preferenser då. Jag har en flicka, hon är den mest envisa lilla jag träffat, bara MODO hade hälften skulle de vinna serien med poängrekord.

MODO:s storhetstid varade 1½ år, nu är den över sedan länge och nu väntar bistrare tider. Ingen vet vad som väntar, ganska säkert är dock att MODO inte kommer att tillhöra den övre halvan i elitserien på ett antal år...

logoff...
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Herregud. Rida. Vilken uppvisning av modo, med 3 omg. Kvar och allt i egna händer så viker man ner sig som flickor och spelar säsongens sämsta hockey. Nu Jävlar är jag trött som supporter att höra modo lova revanch och guld å gröna skogar, jag vill se resultat. Ny sportchef och ett halvt nytt lag. Men framförallt en klassmålvakt. Att modo missar slutspel är ett totalfiasko då många lag är eller iaf. Borde vara sämre. Kul jul, heja lule
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Hahl Bundy: Nä, han är inte välkommen i vår GB ju...
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Paddan: hmm nu syftade jag nog på ditt lag Modo när det gäller Skadeglädjen i dessa böcker.
Men som sagt jag har nog trott på Modo fram tills nu, vill säga.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Hahl Bundy: Det har du ju rätt i, Timrå och Brynäs är inte särskilt omtyckta i sina egna gästböcker. Märkligt.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
mikenomad: Spud då? Eller får han inte vara med o leka hos oss i sin bitterhet?
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Paddan: En match kvar, o man vet ju hur det brukar gå när det gäller nåt för oss Tikare. Men vi ger ju oss själva chansen iallafall.

Klart glädjen är stor i de här GB:arna, det är ju inte världen mest omtyckta lag direkt i de här kretsarna.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Paddan: Men nu väntar jag bara på att bistra finnen och puckout-ove i vanlig ordning skall titta in i vår GB och gotta sig åt vår poängförlust ikväll.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Kan jag få tillbaka min trumpinne nu?
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11

Hahl Bundy: Äh, du vet ju redan att det kommer att gå åt helvete för er... erkänn...

Den enda sanna glädjen är skadeglädjen, säger de, och just nu är det rena rama jubelfesten i både Timrås och Brynäs gästböcker.

Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Björn W: It always bites you at the end!

Själv trodde jag att både Modo o Timrå skulle vara i slutspel men nu kan det bli så att vi bägge missar eller att bara ett är där.
Vi får se i årets viktigaste match för oss.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Cyklob: Tja, jag ska ju inte lägga mig i förstås. Själv tyckte jag väl att det var hyfsat irriterande att läsa alla kilometer modoinlägg i timråboken efter kvarten -07.

Dessutom: om det är skadeglädje man vill frossa i är det bättre att låta ångesten husera fritt. Annars blir det ju bara den sedvanliga pajkastningen.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Hahl Bundy: Jo, att ha den där meningen i en ruta under i stort sett hela säsongen har ett pris som vi nu kollektivt får betala. Det vore trevligt om vi kunde ha en kommentar som handlade om MoDo i den rutan under nästa säsong.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Bragd-Birger: Bra där....B-B.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Bragd-Birger: Ehh man måste väll få retas lite i sådana här situationer är väll inge mer med det lovar hade varit samma sak om det gällde er och ni hade missat slutspel. Är man med i leken får man leken tåla. Fast man är bitter så måste man kunna ta lite jävelskap med.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Bragd-Birger: Ja jag ska göra det. Det kunde ju vara värre.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Hörrni, fellow tikers: skadeglädje är en stor källa till glädje, men visa lite stil. Läs och njut om ni vill, men behärska er. Skriv av er i timråboken i stället.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Jaha då var säsongen över för vår del och vi ligger där vi förtjänar ligga tyvärr. Freddan har ett jävla jobb framför sig och fixa in nya spelare och rensa truppen på en hel del spelare som gjort sitt.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11

Undra om man inte kör en liten spelarfest ikväll? Nu är det bara två dagar kvar tills man kan åka semester, så man kan tjyvstarta lite. Mission accomplished!

Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
mikenomad: Härligt med 6 månader att bygga en ny trupp på, men vi får väl se om vi fortfarande har en sportchef som kan börja med det imorgon eller om han redan finns någon annanstans.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
spud: Väl kämpat in i det sista, huvudsaken man försöker som man brukar säga.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Officiella tog också semester.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Björn W: Men där tog säsongen slut, i och med Luleås 74:e poäng - vilket eliminerar MoDo vid alla slutresultat mellan LHF och TIK på lördag.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Björn W: Godnatt

Där rök vår slutspelschans.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Björn W: Men vad spelar det för roll? Godnatt!
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
mikenomad: Hur som helst - trevligt att Timrå tog en poäng idag, innebär att ni inte behöver ge upp i något läge på lördag under ordinarie matchtid.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
mikenomad: Det är alltid värre att hålla på Timrå. Det är inte en livsstil, det är en diagnos.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Poffa: Och nu sjunger Hasse Andersson i Lindab Arena, till och med.

Ja, Kvinnaböske alltså.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Det kanske inte är så hemskt roligt att vara Timråit just nu.
Men ha i åtanke att det kunde vara värre.

Man kunde vara Modoit...
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Björn W: En felaktigt dömd utvisning, dessutom.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Nikki Nine: Vi kryddar med ett PP för Luleå vid 57:11 i Ängelholm.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Wayne Gresky: Det måste alltså bli oavgjort mellan LHF-TIK och Modo måste vinna mot Rögle för att det ska bli slutspel. Lycka till, själv tar jag sommarlov.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Nikki Nine: Vad hände där?
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Björn W: Näslund är så jävla dålig på att träffa mål.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Björn W: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Inga jävla mer mål där nu.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
spud: RÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖGGGGLLLLEEEE!!!!!!111!!!!"
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Nikki Nine: Jag säger NEJ till ännu ett år med Nicklas Sundström. Han har varit så jävla dålig de matcher han spelat.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Nihlstorp räddar men faller bakåt, domarna blåser av men pucken är över linjen. Före eller efter avblåsning?
Videotittandet tog sex minuter sedan kom beslutet;
mål.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Björn W: Snacka om att vi behöver bygga ett nytt lag.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
hellge: 3-2 till Luleå och vi är just nu 4 poäng från slutspel och istället väldigt nära sommaren.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Jämmer och elände

Torsdagar, då lirar vi hockey, röda mot svarta med full utrustning och tacklingar. Hockey är roligare att spela än att titta på...

Berätta inte hur det går, jag slår på text-tv vid 23-tiden
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Lumber Jack: Det var ett rätt tunt snötäcke i lördags så du får nog ta och hyra skidor om du inte har några du inte är så himla rädd om.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Lumber Jack: Jag säger så här - om MoDo skulle lyckas snubbla in 2 poäng idag och Rögle håller Luleå till max en så får jag öppna den där La Trappe Tripel som står i mitt skafferi, redan ikväll.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
spud: Förhoppningsvis dyker en till upp efter påsk.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Lumber Jack: Jag var där i lördags, en såndär dag som det bara är 3-4/säsong. Det gjorde inte ont nånstans.
Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11

Björn W: Jag har alltid varit för en åttalags-serie.

Idag gick denna sida varm i Ö-vik. Grabbarna beställde stugor i parti och minut inför nästa vecka. Jag hoppas caveman spär ut groggarna rejält.

http://www.skistar.com/are/

Kommentera

Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
Wayne Gresky: Jag får ont i hela kroppen av att höra en helt handlingsförlamad Svartvadet i paus. Vår kapten sitter och väntar på att någon ska ta tag i saker och ting. Kul kille.
Kommentera

1245297 · »