1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478703 inlägg · 4078 ämnen

Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26

1209057 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Fet-Ecke:

Höjnoten trampade snett igår...

ISHOCKEY Modos skadebekymmer
fortsätter. Dan Hinote blev åttonde
spelaren på skadelistan. Nyförvärvet
har en kraftig fotstukning. -Han kan
bli borta ett par veckor, säger
Modoläkaren Kim Thorsen till SvT.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Salle: " Om Mojzis är under isen vart är då Bonsaksen?"
Under kylaggregatet?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Lumber Jack: sm-guld
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26

En riktig skitmatch. Ingen får godkänt. Backspelet katastrofalt. Avgå Challe!

Nu glömmer vi skiten och laddar inför lördagen. Då blir det succé!

Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Johnny Hazard: bara engelska?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
bisterfinnen: Jag fattar nada, jag är så dålig på engelska.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Salle: En helt acceptabel TIK, får man nog tyvärr lov att konstatera.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Johnny Hazard: Förstår att trav är erat största intresse i dom södra delarna. Ni måste ju se Challe prestera på nåt sätt. :-)

Här uppe har tom Foppa lagt av med trav sedan hans kuse skeppades till Gustafs
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Björn W: Okänt territorium? Det måste ju vara i Göteborg med tanke på indianerna...

Vem som han har med sig på färden är den stora frågan.

Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Salle: Det var som faan, Mittnytt dom kan dom, men jag tror nog att jag ska kika på tv4-sporten istället, hur det går för Åke Svanstedt. Hockey i västernorrland känns i nuläget iskallt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Nikki Nine: "i slutet av andra perioden".

Blev han skadad i utvisningsbåset då eller. För jag såg han inte på isen en enda gång i 2:a.
Kommentera


Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Nikki Nine: Jag kan bara skaka på huvudet, vi ska tydligen inte få ha full trupp nån gång vi =/
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Johnny Hazard: Hörru krullhövve, vet du inte att det är farligt med kanotfärder i okänt territorium?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
En in en ut nästa match
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26

Salle:Jag glömde han! Han är så dålig att jag förträngt han.

Spela in Eddie Larsson, han gjorde bra ifrån sig men gjorde ett misstag och har sedan varit utanför.

Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Johnny Hazard: Svårt att satsa på plantskola när man långtidskontrakterar gamla spelare.

sen har vi inte den bästa juniorutveckling för tillfället heller.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Johnny Hazard: Nu tycker jag att ni är lite taskiga. Kan ni inte hacka på Challe eller nån sportchef istället. Nä just ja det skall ni göra på lördag kväll, igen.

Tom Mittnytt hade den oväntade bortasegern som en av huvudnyheterna så sätt dig framför TV:n och njut lite extra vet ja.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Salle: Bensaxen,sondell och timmy var fruktansvärt dåliga idag, speciellt de 2 förstnämnda.
Sondell och timmy kan vara bra de har vi sett, men bonsaksen?! Är det inte bättre att ta upp en juniortalang ist.?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Cyklob: Okej, men jag tycker nog MoDo ska byta genre och satsa på plantskolan igen, innan det blir alltför pinsamt menar jag.

www.plantskolan.com/
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Nä nu är det bara ladda om och hoppas vi får ihop 3 bra kedjor i alla fall till matchen mot rögle.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
renen: Om Mojzis är under isen vart är då Bonsaksen?


Råkade på en J20-backs pappa i veckan och han berättade att det var flera av backarna, bla hans son, som var väldigt besvikna och förvånade hur hårt han matchas medans dom sitter utan chans att få komma upp til de stora grabbarna.
Och när jag nämnde/hyllade Jens Westin och hans enkla spel till skillnad för Bonsaksens och Sondell slarv så höll han med mig så mycket att han nästan lättade lite från golvet... :-)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Johnny Hazard:

Det är väll ingen nyhet direkt att MoDo har många gammelgubbar :), och många av dessa har haft sin storhetstid och borde lagt skrillorna på hyllan, men nu är läget som det är och det är ju givetvis svårt att vinna med alla dessa borta.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Salle: Självklart jag förstår dit resonemang och jag håller med till viss del, susse går för fullt sen några dagar tillbaka och ser helt okay ut, att smälla in han i spel i första direkt kan nog bli fel, men att som idag hade han kunnat centra en 3-4:e kjedje för de hade nog varken gjort till eller från med hans skada.

Macke har sett kanske bäst ut på träningarna om man ska tro de som är där och tittar så han skulle nog klara ssk-tempot ganska enkelt i en 3:e lina.

Fan man mår ju dåligt när man ser mza,svarten,madsen steen timmy mm. gå på knäna för de ska spelas box/pp och vart annat,vart tredje byte.

Bara hoppas inte hinote är skadad nu för de är verkligen inte vad vi behöver
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
spud: Den som sa det han var det... Och du hade minst en assistent.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Ambroo: Du tog orden av av mig innan dom nåt munsvaljet. När jag läste Cyklobs inlägg lite längre ner, den med skadelistan så var det första jag tänkte på; ålderdom, ålderdom och åter gammtjyvgubbar, ont i leder, väktabletter, you name it. Jaja, det finns ju en orsak till att vi bara ska jobba till 65 års ålder också.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26

Berka:Hinote är väl mest här för att Foppa ska ha en lekkamrat, å sen har vi Sondell och Mojzis som är helt under isen.

Snacka om dåliga värvningar.

Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Vem var det som inte plockade upp sina matrester? Hyndorna kommer direkt om det slarvas med sånt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Berka: Om du har missat det så har Susse genomgått operation och såna "reparationer" tar ju en viss tid att läka. Om dom inte får göra det så kan ju en smäll el dyl åsamka väldigt mycket större besvär. Och Susse kommer ju tillbaka nån vecka fortare än beräknat för det var väl tidigt i december som det sades initialt.


Macke har varit på is i nån vecka från total vila från ishockey och hård träning sen i våras och kommer nog att matchas in långsamt som du säger. Men att göra det för tidigt brukar inte vara bra för "gamlingars" ljumskar.


Det går en j-a massa rykten om Green men ingen här VET hur hans status är.
MoDo agerade dock på samma försiktiga sätt när det gällde Hållberg så det kanske är praxis att göra så numer.



Till sist säger jag at vi måste visa tålamod och hoppas att vi med nuvarande spelartrupp och gärna nån ytterligare förstärkning kan arbeta sig uppåt sakta men säkert.

Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Cyklob: Mza ser ruggit sliten ut och det är förtåeligt.
Vi måste få in lite lirare nu som kan avlasta och gärna producera lite framåt innan laget rasar ihop totalt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Berka: Skadad? För gamla menar du väl?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Johnny Hazard: foppa menar du ;) Nej han är förkyld , sen är andra halvan av laget skadad =/
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Synd att grabbarna inte riktigt orka denna match, men som sagt Fredrik Andersson måste ju ut och värva nån spelare nu. För nu kommer skadorna komma på spelare som fått slita så jävla hårt i säsongsinledningen.


Skadelistan / frånvarolistan verkar växa ytterligare denna match tyvärr.

Dan Hinote?

Hans Jonsson

Anderas Salomonsson

Niklas Sundström (Inte i form)

Per Hållberg

Peter Forsberg

Josh Green

Markus Näslund (Inte i form)

Tomas Enström


Kanske missat någon med men ser ju inte direkt lovande ut ;(
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Berka: Tack å tack. Förrseten, var Floppa bänkad ikväll??
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Salle: Varken macke,susse är skadade?, sen är ju green ett frågetecken hurvida hans 2:a hjärnskaning utvecklats.

Vi sitter i skiten rejält så ska vi lyckas ta oss någon vart så måste truppen förstärkas, en susse och macke skulle kunna spela en 3:e el. 4:e femma någon match för att avlasta någon minut här å där, vissa spelare åker ju på lädret sista perioden för dom har spelat vart annat byte nästan.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Johnny Hazard: Grattis till förstemålisen, nästa match då han släpper en 2 billiga så e ni utan igen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Berka: 51 av dessa 53 skott var bara halvfjösare, stirra dig inte blind på emaljögat då det gäller skottsatseTiken, var rädd om ditt enda öga.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Berka: Men GE UPP...

Du som klagar på dumhuvven med mera (och andra dylika påhopp som raderas btw) kan ju joina den skaran om du tycker att MoDo skall spela med spelare som är skadade?

Detta skriver jag inte som moderator utan som medskribent.
Jag förstår att du och många är frustrerade över situationen men försök att tänka efter lite innan du ordbajsar ur dig sånt här.


Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
MorganaLefaey: Undra hur många skador till vi fick ikväll, ska vi gissa på 3?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
MorganaLefaey: 53-20 i skott
stöld?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Nu jävlar MÅSTE vi ha in de skadade spelarna. vi har kanske de bästa laget på papperet (full trupp) men vi spelar med ett säckgäng för vi har så många otilgängliga.

grrr....
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Berka: Varför kan vi inte ha en full trupp någongång? Måste vara någon form av rekord för klubben den här säsongen. Dessutom så vinner timrå med 2 mål efter att ha varit totalt utklassad i skottstatistiken. Kan det blivit någonstans runt 50-20 eller något.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
hv-tik 0-2 slut
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Salle: Det finns ingen i backlinjen som får ens ett betyg förutom kanske vestin.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Salle: Jag tycker Westin var 1 sek efter hela matchen, aldrig rätt i timingen.
Däremot tycker jag så jävla mycket synd om Tuokko, han kämpar och sliter och gör det bra, men fast i 4e är han, vafan luktar han illa?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Salle: Jag liknar det lite till IFK Göteborgs spel för ett antal år sen. De kunde lira ut Man Utd och Barcelona, men förlora mot sunkgäng i Allsvenskan. Vi är för stora för Elitserien ;-)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Björn W: Du måste ju säga till innan du går upp. Annars räknas det ju inte.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Berka: Usch blä och fy vad dåliga dom var idag.

Detta emot ett skitgäng. Varför är det så, även historiskt, att MoDo kan spela hur bra som helst emot topplag för att sen vara kassa emot bottenlagen?

Inte många att plussa idag faktiskt. Det var rätt allmänt beigt och mediokert med en och annan smutsfläck.

Jo ett plus skall Jens Westin för sin insats. Enkelt och rakt spel utan att ställa till det. Kan inte Bonsaksen och Sondell lära sig nåt liknande spel så bör dom bänkas. Jag skulle välja Eddie Larsson alla dagar framför dessa två.

Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
spud: Jag tror inte riktigt på det där med att sitta på vinden hela matcherna, jag får experimentera vidare...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2009-11-26
Btw. nu är vi sist i tabellen.

Grattis till oss
Kommentera

1209057 · »