1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478949 inlägg · 4078 ämnen

SV: Modo - Södertälje 2008-11-22

1091136 · » Till forumet



Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Paddan: Hör av dig till kansliet, de fixar nog det. De blir ju betydligt billigare än att skaffa 2-3 nyförvärv....
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Poffa: Hur fan ska jag göra nu då? Enligt DB får jag aldrig mer sitta på min vanliga plats. Men det blir ju jäkligt bökigt att boka nya platser till varje match och dessutom släpa med brorsdottern varenda gång.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Lumber Jack:

En perfekt 1-0-match, som slutade 3-0.

Efter omständigheterna - precis i min smak.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
hellge: Vi vinner mot elitseriens sämsta(?) lag, men det är rätt spelare som kliver fram. En helgjuten insats. Det känns bra.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Och Snellman gjorde sin bästa match.

Karol höll fick hålla nollan var även det mycket viktigt.

Mycket bra inställning på Enström. The swedish meatball förtjänar speltid.

Men framförallt var det Pirro-hockey i två perioder. Kan vi spela så till lite gubbar är tillbaka kommer vi kunna gneta till oss varannan poäng.

Kurvinen tyckte jag skötte sig bra också, jag höll ett extra öga på honom och tycker att han var stabil.

Fast SSK var blek...
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Vi är tillbaka!!!1
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Ja, det här var ju inte så bedrövligt. Jag kanske borde se på hockey oftare? Fast senast jag gjorde det förlorade vi iofs med 0-7.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Kanske inte seriens tuffaste motstånd men snacka om skönt med ett trendbrott. Bra att Salle och Svarten fick sätta dit den. Känns som att de behövde det.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
-JK-: Sköööönt. Snellman gjorde en grym andra period och Köttbull'n var urstark längs sargen. Även om Yetman inte kommer till är han ändå lurigare än alla andra. Jag tycker att Yetman borde få spela med Skröder och Steen tills skadeeländet är över. Molinder var bra idag också tycker jag.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Skönt. Det höll.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Icing-Ove: Tycker de flesta visar bra inställning. Snellman gör sin bästa match och tanken kom att man kanske borde låta 5 juniorer va på isen när man får nästa PP läge. De lär inte spela på något annat sätt än enklast möjligt och bara de klarar den press på puckhållaren som SSK lär sätta upp då så kan det bli skoj.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
MorganaLefaey:
Steen ser pigg ut, bra inställning.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22

-JK-: Man skall väl inte vara säker med tanke på hur de vikit ner sig under andra matcher efter uppehållet. Men nu är man det klart bättre laget och ser ut som spelarna plötsligt vill trampa och kämpa så det skall väl mycket till innan man släpper det här.


Undra när ett lag gjorde 2 mål i samma numerära underläge senast?

Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
3-0. Hoppas detta håller hela vägen nu.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Vi har en ny Wernblom i Enström han är dessutom från Kramfors, ge han 9an!
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
qwertas:

Trots allt över 6000 sålda vid tvåtiden, skapligt med tanke på prestationerna på isen. Kanske är det dumt att det kommer så mycket folk nu. Jag menar de blir väl bortskrämda förståss

www.modohockey.se/biljettinfo.cfm
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
MorganaLefaey: Ja visst, om det bara var MODO som var intresserad av dessa spelare skulle det gå att helt och hållet bestämma vilkoren av kontrakten, men nu är det ju säkert minst 4-5 klubbar som vill ha de spelare som är lediga och har någon kapacitet, så då väljer nog inte spelarna den klubben som ger slavvilkor.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
spud: Klart att det blev turbulens när tränaren vill skicka trotjänaren Werner Melon till Sundsvall. Hela truppen i stort sett ställde sig på Werners sida och det blev en prestigesak. Werner Melon svek och klev av och nu faller Modo fritt pga. skador och konflikter. Inte konstigt att uttalanden i pressen indikerar ett glapp mellan lirarna och de med slips och overall.
Klart att det kan bli bättre men Zucko kan bli borta upp till tre månader och Susse håller knappast länge med den ryggen.
Leif Boork är väl ledig?
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
qwertas:`Precis. Och om de inte håller måttet så skickas de vidare efter en eller två månader. Finns säkert en hel del allsvenska spelare som skulle utföra klart mycket bättre jobb än Forsberg och Snellman.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
shinzawai: Håller helt och hållet med dig. Tycker att man i svensk hockey allt som oftast är för fega med sådan värvningar.

Måste finnas rätt många spelare borta i AHL, ECHL och andra mindre ligor som förmodligen skulle vilja "börja" om i Europa.

Varför inte erbjuda någon från en allsvensk klubb ett tryout eller så. Då behöver man inte heller riskera så mycket, skulle tro att de flesta toppspelarna i Allsvenskan sitter på ES-klausuler.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
qwertas: Men självklart finns det spelare i en 22manna trupp som är med för att lära sig, det är väl ingen nyhet? Och när laget drabbas av många skador blir det än mer uppenbart, för dessa spelare får ta större ansvar än vad som var planen.
Men INGET lag har råd att ha 22 spelare av hög elitklass.
Denna bok blir mer och mer lik hundboken då det letas eliteprospect länkar och ropas på nyförvärv utan att någon hänsyn till ekonomin öht sker.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
spud: Jag förstår inte Ecke. Andra lag värvar kortsiktiga lösningar när man är i behov. Titta på värvningen av Liimatainen t.ex. Jag tycker att det är tjänstefel att inte ta in Blatny på ett korttidskontrakt. Är han kass försvinner han när det går ut. Är han bra har vi en förstärkning.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
spud: Visst har vi ett bra lag, dock skulle det bli betydligt bättre om vi byter ut Westin på backen mot en ny back (gärna rightare). Sedan skickar vi upp Forsberg till Löven och tar in en sniper på den platsen.

Enligt mig skulle MODO verkligen behöva två nya spelare, även när de skadade kommit tillbaka.

Westin och Forsberg håller tyvärr inte ES-klass.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22

spud: Det här handlar inte om att vi har bra spelare eller inte. Det handlar om att vi bara har en formation som fungerat under hela säsongen. Vem säger att vi kan lite på dem hela säsongen? Att det inte blir skador på dem igen? Vi måste få igång fler formationer och då tror jag att man behöver något annat än juniorer.

Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
MorganaLefaey: Men modo har ju en sådan spelare redan, fast vi fick det beviset omvänt luleå exempel när sundström försvann. Jag förstår inte värvningshysterin, vi har ett bra lag men när skadorna ligger hos nyckelspelarna då tappar vi otroligt mycket. Det får vi supportrar leva med.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Paddan: Intressant uttalande: "En ny spelare skulle inte förändra mycket, det är ju inte Gud som kommer."
Luleå blev ett helt nytt lag och fick fart på fler formationer när Bartecko dök upp. Det kanske inte är så lätt att få tag på någon i hans kaliber, men det är väl 8 eller 9 lag som förstärkt under säsongen redan och även om det inte är någon frälsare så kan ny attityd och mentalitet kanske få igång spelare som Svarten, Salle mfl som inte presterar som de ska. Ecke snackar om att man började med 14 forwards men nämner inget om att 2 av dem var solklara frågetecken och 1 var och spelade i norge (Enström, Forsberg samt Yetman). Sen att man värvade Snellman kan väl inte ses som något annat än en ren chansning. Så sent som 2005-2006 lyckades han med 9 poäng fördelat på 3 klubbar i SM-liga och NLA. Tycker man har snålat något enormt och att man inte har ekonomi nu får man skylla sig själv för. Inte knepigt att publiken sviker när det inte finns något spel förutom från 1a linan.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
arnio: Vad pratar du om? Hamnade det i fel bok eller? Utlåning till sundsvall? svikigt? Svikare Werner Melon?
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Paddan:
Länk till intervjun..
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Tänk om alla med formsvacka skulle lägga av då skulle Ove Molin ha lagt av 2001. Tack gode gud för att alla inte är svikare som Werner Melon.
Tror nog att utlåningen till Sundsvall var vad som utlöste bägaren trots allt.
Ironiskt nog så hade han pga. alla skador kunnat få en nyckelroll i Modo om han inte svikigt.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
MorganaLefaey: Han säger bland annat

"Det finns faktiskt inte så mycket att tillgå just nu, de flesta spelare signade ju sina kontrakt i våras.

"Jag litar på det lag vi har, Modo spelar alltid med det bästa laget. De spelare som är med måste spela bättre, vi måste lyfta oss ett snäpp"

"Om jag ska vara ärlig så räcker inte vår ekonomi till för att vara med och slåss om en sådan spelare som Niskala, beträffande Jämtin så pratade vi med honom för tre säsonger sedan. Då var han inte alls intresserad av att komma till MoDo."
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Paddan: Hittade ingen sådan artikel på nätet. Vad säger Ecke? Han tror att allt vänder när folk kommer tillbaka och att vi faktiskt kan leva på enbart en formation?
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
MorganaLefaey: Äh, jag har inte riktigt koll på stegkombinationerna, som du ser. Men Poffa han dansar som en gud!
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22

Paddan: Hörde att man skulle visa upp en newcomer idag.

Var det du och poffa som skulle visa upp den?

Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Portello: Äh, allting kommer bli bra idag. Dels sitter jag inte på min normala sittplats och dessutom så har jag sällskap av brorsdottern. Så det kan bara inte bli en dålig match...
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Paddan: Bara hoppas att Höjdhopparn har en bättre dag än i torsdag.Då var han inte bra.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Och när man läser intervjun med Ecke i pappersupplagan av Allehanda så verkar det sitta väldigt långt inne med någon/några spelarförstärkningar. Samtidigt så har jag ju ingen aning vilka spelare det är som erbjuds av diverse agenter, fast Ecke kanske är som min morbror som gärna ska sitta och jämföra priser och prestanda på konsumentartiklar i ett par år innan han gör en affär.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Hur brett har du hoppat?

SJÖBERG, Patrik TAKULA, Leo
WINGE (LEKS), Daniel
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
knaskamilla: Själv tror jag att det skulle räcka med två såna där elektriska kofösare. Den ena kunde Poffa basa över, och den andra skickar vi till Lonken.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
hellge:

En lägenhet de kan skicka skadade spelare till, såklart.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Lumber Jack: Och en prenumeration på biodynamiskt odlade grönsaker från öööh, Sollefteå.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Paddan: Manchesterbralla på och medlemskap i Vänstern.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Lumber Jack: Äh, passa´re, såna snubbar blir bara lärare på Komvux.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Paddan: När jag blir stor ska jag skaffa samma frisyr som Neil. Fan vad snygg jag ska bli!
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
hellge: Det sägs att killarna på 401 håller på att författa en skrivelse till "de med pengarna".
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
knaskamilla:

Till vem då och varför då.

Salle, eller?
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
hellge:

Jag tycker att MoDo ska köpa en lägenhet i Thailand.
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Eftersom det är jobbigt att vara MODO-it just nu tar vi lite mer repris-godis

Här har vi semi 7 mot HV. Blatny spelar fram till MODO:s 5-1. Sen är det en intervju med Sundström där Härenstam frågar om han någosin varit bättre.

svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=65939&a=798203

Vi vet facit. Han var ännu bättre innan skadan för knappt två veckor sedan...

Är det ingen som känner någon shaman? vi måste hela Susse
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Icing-Ove:

sopa, sopa, sopa.

Du har en falsk bild av honom. Jo, jag vet att han gjorde de där målen. I övrigt var han kass. Det var bra att han var ful och elak i slutspelet, men allvarlig?

sopa, sopa, sopa :)
Kommentera

Sv: SV: Modo - Södertälje 2008-11-22
Frisco:

Jo, man är tacksam mot de strutar han gjorde, men det verkar finnas en massa romantiker där ute som försöker göra honom bättre än han var.

Hmm, jag hittar inte Blatny-målet på tuben. Vi tar hans första strut i 6:e kvarten istället. Även den en sådan som han knappt vet om.

Men mål blev det och fortsättningen vet vi.

svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=65939&a=785364
Kommentera

1091136 · »