1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532116 inlägg · 4126 ämnen

Swedbank Arena.

Sv: Swedbank Arena.
Wayne Gresky: Kent gör utsålda spelningar hela senhösten. I februari ska de spela på några andra orter i Skandinavien. Kent i Swedbank som enda Norrlandsspelning skulle vara en given succé och locka folk från hela Norrlandsregionen.

Petey21: På sitt sätt är det väl bra att de startar arrangemang i liten skala. Risken blir väldigt liten. Evenemang som kräver 5000 betalande åskådare för att gå runt är en för stor chanstagning för klubben. Det är inte så många band som säkert skulle fylla arenan som skulle kunna tänka sig att spela i Övik och dessutom lägga en unik spelning där till en rimlig kostnad. Klubben eller arenabolaget satsar helt rätt, tyvärr, för det är inte särskilt upphetsande.

MorganaLefaey: Jag håller med, inget ont om Heart of Music, men av bilderna att döma var det inte många där under 50, och förmodligen var en stor majoritet av dem från Öviksområdet, tror inte att speciellt många rest någon längre sträcka.

Jag tycker att man även borde kunna satsa på något som både lockar yngre, och även folk "utifrån". En riktig hårdrockskonsert med kända namn (Iron Maiden eller liknande skulle vara häftigt men kanske inte helt realistiskt?), skulle kunna locka folk från hela Sverige, eller åtminstone hela Norrland. Eller om man kunde få hit något annat internationellt band/artist som bara gör en eller ett par spelningar i Sverige, som skulle göra spelningen i Övik unik, inte någon som turnerar på precis varenda krog eller folkpark i hela landet.

hellge: Winnerbäck i swedbank, du tycker inte det räcker för LHC att vi tog guldet från deras hall, deras tränare kör stenhårt och att bussen kör i diket som det absolut bästa alterativet?

hellge: Jaså! Den visar mot en Real Audio-fil från SVT. Har inte hellge Real Audio installerat månne?

Salle:

Det är något spooky med din länk, den totalsabbar min webbläsare...

hellge: Dom missade ju Toto men jag har hört att [url=www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?d=2154&a=400871]Tomas From[/url] är med nästa år för att kompensera detta.

zigge:

Jag vill att de satsar på en återkommande festival light. Till att börja med vill jag att de kontrakterar Sahara Hotnights och Kent. Kentarna gjorde ju sin berömda "vita" koncert på stadion för några år sedan. Det borde vara dags för den "röda" koncerten. Winnerbäck skulle också dra mycket folk. Dessa är tillräckligt bra för att jag ska gå samt att de har trogna fans som fyller ut arenan.

Med rätt marknadsföring blir det fullt.

MorganaLefaey: Vad vill Du ha för artister då, Gnällspik? :-)
Är det bra band, klagas det ju på för höga biljettpriser, tyvärr hänger det ihop.
Å nån Hamnfest vill nog ingen försöka sig på igen i (d)Övik!

Paddan: Tydligen sa var det i helgen det var Heart if music. Jag vet inte hur manga som arenan kan ta in men visst later 3000 personer ganska lite? Men med tanke pa vilken typ av musik och artistvalen sa kanske de skall vara nojda. Ser klart fram emot nar de presenterar att de skall ha ett evangemang som kan locka lite yngre publik och da aven folk som inte bor i sjalva ovik. Men det lar val inte ske under hockeysasongen och nar det sedan blir dags for sommar igen sa kanske de istallet planerar for 2ars firandet av invigningen.

Tycker det ar dags for lite insandare och mail for att fa till ett evangemang som fyller arenan.

MorganaLefaey: Släng upp dem i Kempehallen igen tycker jag. Jag har inte hört något om hur det ser ut eller vad som händer i Kempis nu för tiden? Vilka lag tränar där? Spelas några matcher?

Paddan: Chansar på att de har testat ljusstyrka och kontrast mm då de hade den upphängd i arenan. Tror jag ska skicka ett mail och fråga vad de skall göra med de gamla skärmarna. Vore elakt att ställa upp en sådan på altan eller något och ordna lite biokvällar i sommarnatten. Men de lär väl kosta alldeles för mycket :)

Angående bakprojektionsteven. Innebär detta att man kommer att se precis lika dåligt på de nya skärmarna, men denna gång kommer man att se ingenting i bredbild? Däremot kommer LED-displayerna under mediakuben att synas perfekt.

Det blir nog bra det där, tror jag.

Sätter jag den precis ovan sockeln så passar den i vardagsrummet. Eventuellt får jag slita bort taklisten...

Storlek bildsidor: 3 985 mm x 2 242 mm

hellge: Vad jag har förstått är denna nya apparat i princip identisk med den som nyss monterats in i Skellefteå, förutom LED-displayerna på undersidan. Men utan att ha allt för bra koll på de andra lagens mediakuber/jumbotroner skulle jag nog säga att HVs nya förmodligen har den bästa bilden, de säger ju själva att deras LED-teknik är bättre än på andra håll med liknande skärmar (Linköping har LED-skärmar på 180 tum, vet inte om det finns fler LED-skärmar i svenska arenor?). Däremot har de ju inte bredbild på sina skärmar.

www.hv71.se/nyhet.asp?sid=1545

Petey21:

Det skulle vara trevligt med en liten jämförelse. Hur står står sig denna TV'n mot Skellefteås, HVs, Timrås eller Färjestads. Vem har den största? Vem har den bästa? Vem har den dyraste? Vad kostar åbäket? Vem är sponsorn?

Har du eller någon annan koll på prylarna?

MorganaLefaey: Either way, november duger gott.

shinzawai: Visst hade det varit bättre om den suttit där redan från starten av säsongen, men skulle tro att det beror på att man inte beställt någon innan man fick en sponsor för köpet.

shinzawai: Fast är det nu i november så är det ju ingen fara på taket, chilla shinza.

Hawerchuk: Dålig timing också. Köp och installera NU, dickheads!

shinzawai: Nästa säsong (kommande) under novemberuppehållet. Lite dåligt ordval bara.

Petey21: SAIK har en liknande konfiguration på sin mediakub, ja om det nu inte är exakt samma minus LED. I länken finns bilder på den. Måste säga att konstruktionen på våran med LED i nederkant ser bra mycket bättre ut.

Ang nya mediakuben. På ett ställe står det att den ska upp i novemberuppehållet och en till nästa säsong. Vad gäller?

MorganaLefaey: Det var väl jag som klagade på Skellefteås bakprojektion. Men nu är det ju som det är, och tekniken kanske är bättre nu än när den nuvarande investerades för ett antal år sedan? Bara inte bilden blir täckt av en sån där härligt grå "hinna" som skymmer bilden, så blir det nog bra ändå.

Men lite LED-teknik blir det tydligen trots allt, under skärmarna, precis som många arenor i NHL. Hoppas de använder de kanterna till allt från information till snygga animeringar när det blir mål. Kul även med den där utomhusskärmen.

Och den gamla mediakuben tycker jag man borde hänga upp i Kempis igen, det ser så tomt och konstigt ut där numera.

Salle: Fick svar på mitt klagomail om att dessa fanor inte skulle hänga på samma ställe när serien drog igång. Så man får väl hoppas på någon lösning som inte innebär att man tappar all info från kuben.

Men det var väl någon här som klagade på skellefteås nya då den hade bakprojektion och sedan så får vi också det. Skall i alla fall bli intressant att se hur det kommer att bli samt vad man gör för roligt av den gamla. Skärmarna från den borde man väl kunna nyttja på något finurligt sätt. En i vardera hörn på etage 4 eller något kanske.

MorganaLefaey: Äh, dom kan man nog täcka med en förtjänstflagga eller två... :-)

hellge: Jag nämnde för någon vecka sedan att man förhoppningsvis ordnat med sponsorer så att man kan byta ut den under novemberuppehållet, allt enligt Lars Jansson på en guidad visning i arenan.

Jag vet inte om detta har diskuterats här inne tidigare. Det finns en arbetsgrupp innom klubben som letar sponsorer speciellt dedikerade till en ny jumbotron/mediakub.

Om jag inte minns fel sade man på årsmötet att en av de viktigaste sakerna att åtgärda i arenan var att bygga om, och ut, restaurangköket för att kunna erbjuda bättre arbetsmiljö och snabbare service till restauranggäster och logegäster. Tydligen har man dock ännu inte börjat med att bygga om köket, något som man tidigare hade sagt skulle göras under semestern när restaurangen ändå var stängd.

Paddan:

Dragtruckar och spännband

hellge: Jag har också hört något sånt rykte från en halvkufisk snubbe, som påstår sig vara brynäsare och gillar dragtruckar.

shinzawai:

Mitt rykte kommer från en halvkufisk snubbe som säger sig ha varit hemma hos både Timander och tjugoettan och druckit grogg. Han påstår att # 21 kommer att presenteras innom två veckor. Anledningen att han inte har presenterats tidigare ska enligt denne figur till källa ha varit av så kallade kontraktstekniska skäl.

Därför tycker jag det skulle vara snyggt och spektakulärt att ta det på lördag under spektaklet som kommer äga rum. Det vore liksom det ultimata kresendot för oss supportrar. 15:30 mejlar Ecke TT, Ekot, AP, Reuters, Irna och en halv timme senare skrinnar han ut som årets sista förvärv.

hellge: Vad ÄR ditt Fopparykte då? Att han presenteras inom två veckor som Modospelare?

hellge:

"Kan det vara så att nummer 21 kommer presenteras som sista nyförvärv klockan 16:00?"

Paddan:

Kanske ska jag plantera mitt Fopparykte lite här och var så att det tar skruv och blir ett verkligt förankrat rykte på arbetsplatser och andra ställen. Detta för att vi åter igen ska ha mer folk på träning än de tar in i ... .....

knaskamilla:

Varför skulle det ta bara en minut? Har jag läst eller skrivit nåt galet igen nu?

hellge: De har givetvis redan fuskat och satt upp Foppas plasttröja i taket på arenan... och tejpat fast honom med silvertejp på tröjan. Till publikens stormande jubel hissar man sedan ner tröjan och Foppa skrinnar in omkring i säsongens nya matchtröja (som publiken tycker är en skamlös rip-off på LHFs tröjor)

hellge:

Menar du att de ska hinna presentera alla nyförvärv på under en minut? Ja, vi kanske inte har så många nya inför den här säsongen...

Paddan:

15:40 Förtjänstfanor hissas

16:00 Presentation av MODO Hockeys A-lag 2007/2008

16:40 Internmatch MODO Hockey förstärkt med några NHL-proffs.

Kan det vara så att nummer 21 kommer presenteras som sista nyförvärv klockan 16:00? Varför inte. 16:40 spelar han då mot NHL-proffsen. Han kommer att presenteras senast innom två uker. Åtminstone enligt vad jag erfar.

hellge:

Nå, jag kommer ju att pytsa in mer pengar på mitt medlemskap i längden än vad du har gjort, så egentligen borde JAG få mer för mitt medlemskap.

Knaskamilla & Paddan:

Hittar man inte sitt medlemskort borde man väl rimligtvis kunna ta sitt ständig medlemkort. Själv tycker jag att de borde gulles lite extra med oss ständiga medlemmar, ett hemligt spår på Guld-DVDn, kanske en ostkroksorgie med Döme och Arne Söderström eller ett extra kapitel i boken om Hedins avgång, eller nåt, typ.

knaskamilla: Äh, medlemskortet har man ju självklart alltid med sig i plånboken.

Paddan:

Jag tycker att det där med årsboken känns lite jobbigt, det innebär ju att jag måste hitta mitt medlemskort...

Poffa: Så har det då kommit ett utförligare program för den "officiella" ispremiären.

"Ca hålltider för lördagen 11 augusti i Swedbank Arena
11,00 Café Victory öppnar
Souvenirshopen öppnar med REA start

13,30 Speedshooting och hockeyspel med MODO Hockey ungdom utanför Swedbank Arena

14,00 MODO Hockeys A-lag skriver autografer
Restaurang Victory och kiosker öppnar
Utlämning av Årsbok
Försäljning av biljetter till The Heart of Music

15,40 Förtjänstfanor hissas

16,00 Presentation av MODO Hockeys A-lag 2007/2008

16,40 Internmatch MODO Hockey förstärkt med några NHL-proffs."

Lumber Jack: Läge för A-kassa, menar du.

scim: Läge att förhandla om längre semester?

MorganaLefaey:

Företaget har kommit på rätt köl igen efter att jag tog semester, så jag tror jag stannar hemma ett tag till ;)

Paddan: Tror det beror på att han har semester. Åter till jobbet herrn. Du måste dra in lite pengar.

« · 901727 · »