1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482755 inlägg · 4079 ämnen

Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01

« · 1241554 · » Till forumet


Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01

-JK-: Madsen s utvisning var väl den mest pinsamma, hur fan lyckades dom hitta den då han kämpar om pucken mot fyra motspelare.

Mackes var nog klarare, han slog bort klubban är väl interference.

Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Lumber Jack: Nja, jag är nog inte så intresserad egentligen. Det märktes ganska tydligt vad han tyckte och hur mycket svett han hade i pannan i 37 tum och hög upplösning. Svik inte teamet, kan man nog sammanfatta det med.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Sv: Timrå IK - MoDo 2010-03-01
John K:
Kuben OCH sjöberg som domare....
grattis modo.
TIKbiff Kommentera Idag kl. 16:55

En klassiker.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Bragd-Birger: De vet inte bättre. Det är därför vi riktar vår ilska mot domarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Björn W: Det ska bli spännande att höra "pratarns" förklaring till fadäsen.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Bergius: Tror inte modo vunnit ändå och det är ju inte hela världen, det tillhör sporten och jag tycker att både tik och modo ska vara i elitserien. Om det nu var en elitserie omgång, vi kanske ska fråga i speakerbåset. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Wayne Gresky: Ja, det är tragiskt. Gripa efter halmstrån och vinna mot Modo. Det är för jävligt hur dom beter sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Wayne Gresky: För att sekreteriatet vill ha mer material till sina 'Best of Svarten'-tillställningar?
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Gusse: Det beror på att de aldrig får uppleva några framgångar i livet, då får man gripa efter bortflyende halmstrån. Tragiskt det där egentligen.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
-JK-:

Mannen i sekretariatet erkände att Sundström kan ha blivit kvar för länge i utvisningsbåset.

– Vad fan ska vi göra, frågade Andersson Sjöberg.

De beslutade sig för att ringa upp till videodomaren. Efter en tids samtal beslutade de sig för att godkänna målet.

Senare i matchen var en av domarna åter framme hos sekretariatet, då de hade missat att Timrå tagit time out.

– Ser ni inte att det är time out Timrå? Ni måste hänga med lite ni också, det är ändå elitserien det här. Ni kan inte bara skylla på mig hela tiden.




******

Nåja, nu tycker jag Freddan gör något konstruktivt av det här och ger Pääjärvi-Svensson ett kontraktsförslag.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Bergius: Det finns inga bättre att tillgå i Timrå, det är den enda förklaringen jag kan hitta. Varför skulle en klubb annars skämma ut sig så gång på gång?
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
-JK-: Visst känns det som om man hatar Modo mycket mer i Timrå/sundsvall än vad man hatar Timrå i Övik.Här är det roliga derbymatcher..Där nere så kan man sälja morsan bara för att få vinna mot Modo.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
På med löpardojjorna, här ska energibrännas.
GodNatt.

Ikväll ska jag drömma om hur jag står med flytande het asfalt och gjuter en fin svart kub av ett hus i Gävle.
Att förlora tillhör sporten, men att förlora på grund av spektakel som funktionärer på isen och bredvid skapar det är svårsmält.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
-JK-: Och det är inte första gången heller. Tidigare har man tydligen missat att ge andraassist till MoDo-spelare. Finns bara ett ord, SKANDAL!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Pinsamt 1: timrås speakerbås, "jag TROR vi släpppte ut spelaren", "Vem tog time out???"
Pinsamt 2: Näslunds utvisning
Pinsamt 3: Domarna, "Vad fan ska vi göra?"
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Gusse: Sundström tyckte jag bara hade en lös knuff i ryggen. Jag såg minst 20 såna situationer i matchen, men kanske inte någon spelare som förstärkte fallet lika mycket.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Bad_Brett: Ja, Timrå hade så mycket mindervärdeskomplex att dom vann. Pinsamt egentligen, när man tänker på det.

Ni verkar däremot ha ett orubbligt, grundmurat och gott självförtroende. Inte den där bräckliga varianten, som så lätt slår över i hybris och självhävdelsebehov.

Återigen: här har du kardan. Och tre cyber-poäng, som en liten gest.

Hockeykramisar//
Bragdis
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Bragd-Birger: Det känns bittert att ta tre poäng till ett lag som inte har något att spela för och därmed antagligen missa sista chansen för lång tid framöver att gå långt i ett slutspel. Nu är det här dock långt ifrån den enda dåliga matchen vi gjort under säsongen, så hade laget spelat på en högre nivå under hela säsongen så hade resultatet ikväll kvittat.

Malek visar tyvärr att han inte alls håller klassen.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Bragd-Birger: Visst var domarna dåliga men..
Näslunds utvisning var solklar även Susses.
Hasses kan man diskutera.Men Timråspelarens bentackling på Foppa skulle
rendera en utvisning.Andersson står och tittar på och flinar bara Foppa i ansiktet.
Vem hade inte blivit elak då.

Trösten är att Luleå tappade poäng.

Linköping och Hv närmast,ser mörkt ut..
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Bergius: Åh jo, ni är nog distriktsmästare i att ta ut segrar i förskott. En print screen-afton hos er dadda bok skulle väl vara på sin plats.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Bragd-Birger:

Det lustiga är att mindervärdeskomplexet blir så tydligt. Timrå ligger fortfarande efter MoDo, har aldrig vunnit SM-guld och håller till i ett playwoodskjul ute på vischan.

Det är precis samma sak som när Filppula börjar skryta om sitt OS-brons och berättar hur han ska ta med medaljen och visa för Detroit-svenskarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
shinzawai: Jag säger ju det. Jag skäms, och ger er härmed tre moraliska poäng.

*Vassego*
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Wayne Gresky: Oj, så ni tar förlusterna med stil. Här får man läsa, se och lära.
Något om A-lagare också, kanske? Socialbidrag?
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Wayne Gresky:

Jag hade förmodligen hållt käften och sedan satt in en galen tackling i huvudet på någon av de yngsta spelarna i Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
MODOJohan: Det finns väl inget lag som tagit så många sm-guld på försäsongen som MoDo-hockey?
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Bragd-Birger: Du håller på en sån fin klubb. Ja, undra på att Foppa blev putt.

cdn01.tv4.se/polopoly_fs/1.1535095.1267476586!image/2796494132.jpg_gen/derivatives/w450/2796494132.jpg
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
MODOJohan: Eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Bragd-Birger: Nu slipper ni nog kvalserien i år. Man får väl trösta sig med att kostnaderna för psykvård i Timrå inte stiger ytterligare. Lite festligt att de totalt hjärndöda typerna i sekretariatet firar med sin egen låt titt som tätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
shinzawai:

Den finns ju att hämta på www.domarna.se.

MoDo har mycket riktigt förlorat samtliga matcher som Kuben har dömt i år, fem stycken. I statistiken räknas emellertid inte dagens match med eftersom den hade fyra domare, så Kuben kan mycket väl ha stulit ännu fler poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Bergius: Det brukar ju vara ett gjutet SM-guld till TIK så fort ni vinner en tekning?
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Bad_Brett: "De har vid ett flertal gånger vägrat dela ut uppenbara assist till MoDo-spelare."  <--- HAHAHHAA detta är roligare än segern ikväll!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
arnio: Troll.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
shinzawai: domarinsatsen i klass med Modo-Brynäs senast de möttes i Fjällräven, skillnaden är att då hade Modo fördelarna. Allt gämnar ut sig i längden...
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Hawerchuk: Om du pratar om Peter så handlar hans storhet så mycket om humöret. Det är passionen som gör honom till den unika spelare han är. Hade jag fått utstå samma behandling och blivit bortdömd på samma sätt hade jag snackat ut mig för länge sen. Det är svårt att hålla fokus när domarna håller så låg klass.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
shinzawai:

Måldomaren i Ängelholm är en annan höjdare. Annars så är det inte första gången som sekretariatet i playwoodskjulet gör skumma saker. De har vid ett flertal gånger vägrat dela ut uppenbara assist till MoDo-spelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Bad_Brett: Tomtarna i sekretariatet i timrå är ju dumma. Sen var det även domarens fel att ni förlorade. Ni tar troligtvis sm-guld ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
shinzawai: Vad är det med dig? Jag sa ju att ni hade det lite roligare.

Jobbigt annars att domaren var så dum. Och sekreteriatet. Och alla timråspelare. Inte undra på att Macke & Foppa blev putt.

Jag tycker vi avrundar med att ge er den moraliska segern, så tar vi poängen.

Hockeyhälsningar//
Bragdis
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Bad_Brett: I en liga som skriver avtal som underkänner samtliga spelarkontrakt mot en administrationsavgift så ska vi nog inte vänta oss så mycket. Det är inte riktigt på allvar.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Bad_Brett: Tänk om man kunde få ut statistik på hur ofta vi vinner när Kubjäveln håller i pipan. Tror vi har 100% torsk i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Wayne Gresky:

Jag vet inte vad jag ska säga. Det känns bara så otroligt ...töntigt.

Får det gå till hursomhelst? Kan man förlänga 5-mot-3-lägen i avgörande finaler genom att inte släppa ut motståndarlagets spelare? Ska en domare tillåtas hitta hur underliga utvisningar som helst utan att bli granskad?

Det är patetiskt. Andersson måste vara en väldigt olycklig människa inombords som ständigt försöker hävda sig på det här sättet.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Bragd-Birger: Så länge vi ligger före i tabellen så HAR vi roligare. Intressant att du kan se det något annat vis.

Dessutom har vi under resten av din livstid ytterligare ett rikskänt bevis på hur oduglig förening ni är. Grattis, ni tar nu över Frölundas vandringspokal för fuskande hockeyklubbar.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Bragd-Birger: Ja, vi är lyckligt lottade. Jag tycker synd om dig, nu när du bara får två koppar kaffe, ett glas mjölk och två formfranska om dagen.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Mata inte trollet.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Det är inte roligt att vara timråit just nu. Lyllos er, som har det lite roligare.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Wayne Gresky: Ja, den var pinsam. Men jag orkar inte hålla på att kommentera den svenska domarnivån, den släppte jag för många år sedan. Vi förlorar idag för att hela laget spelar ofokuserat. Med skärpa hade det varit no contest. Det finns speciellt en spelare som måste ta sig samman och skita i saker som han inte kan kontrollera. Just nu sänker han laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Så jävla tragiskt. Hur många "riktiga" utvisningar åker vi på idag? 2? Och för att inte tala om de tragiska jävla socialbidragsnötter i Timrås sekretariat som avgör matchen. Grattis, jävla begåvningsreserv.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Det som startar hela helvetet är utv på Madsen, en utvisning som man inte hittar om man så har en kamera med världsrekord i pixlar och zoomar in så mycket det går. Och sen valde Kuben att följa upp hela helvetet med idiot utvisningar, ivrigt påhejjade av Sundström och Näslund. När han sen känner att han fått matchen dit han vill då är det fria tyglar att göra vad som helst utom att bli förbannad på honom.

Och MZA´s roughing med en klubba i nacken och kassen i munnen är redan en klassiker.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Björn W: Jag kan ta förluster mot ett bättre lag, men jag avskyr fusk.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Wayne Gresky: Det är väl mycket av en familjeförening, charmigt ibland, men det gäller att hålla sig på isen så man kan få 2-3 måls marginal för att motverka resultatet av de här chanserna som de kommer att ta i sådana här lägen.
Kommentera

Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Hawerchuk: Dramatiken är väl en sak, men domarinsatsen höll Canada Cup -87-klass.
Kommentera

« · 1241554 · »