1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

1467640 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

Nybbe:

Jag bor också i Härnösand och tror att din upppfattning om modoiter här är lite skev, kanske du ska rannsaka dig själv och fundera över varför du råkar ut för den "mentaliteten"..

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
S-vikaren: Jag trodde inte att man skulle dra sådana slutsatser efter ett par inlägg som inte passar... Medelåldern är högre här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
NikkiNine: Mycket trevligt! Hoppas att han tar chansen nu! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Trodde medelåldern var högre här än på LJ-forum. Trodde aldrig att jag skulle ha fel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Erik Nyström med till Luleå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

Lumber Jack:

Så är man borta från datorn några timmar för en skotertur. Har jag missat något? :)

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

Alla:

Ta och starta en tråd i Café om ni vill hålla på och avhandla rättstavning, inlärningsproblem och betygsresultat, så kör vi på med hockey i denna Gästbok.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

Wayne Gresky:

Psykisk funktionsnedsättning då.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Bad_Brett: Är dyslexi verkligen en mentalsjukdom?
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

Dream Team:

Fast ska vi vara ärliga så är det ju oftast ett val man gör. Visst, det finns personer som har mentala sjukdomar, till exempel dyslexi, som gör det mer eller mindre omöjligt för dem att läsa och skriva på ett adekvat vis, men i de allra flesta fallen rör det sig ju helt enkelt bara om ett bristande intresse för det svenska språket.

Jag har aldrig brytt mig om mode, men om jag ska vara med och diskutera politik i TV, så inser jag likväl att det kan vara ett strategiskt drag att läsa på lite om hur jag bör vara klädd. Dyker jag upp med en tribaltatuering i halva ansiktet och ett basketlinne, kommer väldigt få ta det jag säger på allvar. Det innebär inte att det är synd om mig, det innebär bara att jag gjorde dumt i att inte läsa på lite bättre om hur man bör gå klädd i en politisk debatt.

Att lära sig grundläggande satslära och kommatering, samt kontrollera stavningen, tar inte speciellt lång tid om man bara lägger manken till. Det viktiga är bara att man är villig att lära. Tyvärr finns det många människor som istället för att låta sig utvecklas, istället blir provocerade och syrligt kallar de människor som försöker hjälpa dem för "språkpoliser". Om man prompt vägrar inse att till exempel särskrivningar är ett problem och att ett dåligt språk är någonting som skadar ens trovärdighet, då skjuter man bara sig själv i foten.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Wayne Gresky: Det här är varken första eller sista gången jag väljer att backa upp nån som avsiktligt blivit missförstådd på grund av att man betraktas som mindre begåvad för att språket inte följer gängse mönster.

Det må framstå hur absurt det vill i dina ögon, men då jag känner att jag nådde fram med min lilla trevan till budskap till berörd part så kan jag bara säga att du får sista ordet i just den här diskussionen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

Bad_Brett: Men lämna om du tycker HS är skit. Ingen tvingar dig att vara här.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

För övrigt förstår jag inte riktigt problemet? Det är ju knappast någon hemlighet att många Timråbor har katastrofalt låg bildningsnivå.

"Var tredje elev i Timrå lämnar grundskolan utan betyg i alla ämnen

Kunskapsresultaten har varit låga i flera år i Timrå kommun och många elever lämnar grundskolan utan godkända betyg i alla ämnen."

www.skolinspektionen.se/sv/Om-oss/Press/Pressmeddelanden/Var-tredje-elev-i-Timra-lamnar-grundskolan-utan-betyg-i-alla-amnen-/

Om jag har förstått det rätt så var det Timrå-supportrar som startade Hockeysnack, så det är ju orimligt att ha allt för höga förväntningar. De gör säkert så gott de kan.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

Wayne Gresky:

Jag vet inte ja, åren börjar ta ut sin rätt:

www.dawn.com/wp-content/uploads/2011/11/brad-pitt-moneyball-AFP-543.jpg

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Dream Team: De flesta har en förkärlek att läsa texter av skrivkunniga. Det är därför ganska ovanligt att litteraturpris går till analfabeter. Att försvara icke skrivkunnigas rätt att bli tagna på allvar som skribenter känns ungefär lika absurt som tävlingarna i Bundesabsurd pool.

www.youtube.com/watch?v=dmyz_f8Sx14
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

NuMo: Har jag SKRIVIT ? ( när du kallar oss alla för .......så får du)

NEJ !

Jag tackar för mig, och hoppas att det går bra för er i fortsättningen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
NuMo: Konsekvensvinkelteorin, om du frågar mig. ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Poffa: Det undrar jag också. Du brukar ju bevisa motsatsen. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

Nybbe: Vad bevisar jag?

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Nybbe: Sluta för din egen skull att ta ut din frustration i den här gästboken för att tik är på väg ur elitserien. Du kommer ju inte att få några sympatier här och när du kallar oss alla för idioter så får du bara en retur på backhandsidan. Det tål du uppenbarligen inte. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

Poffa :ATT DU ORKAR,du bevisar det igen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Wayne Gresky: Då kanske jag är den ende som gör det, men jag har förtvivlat svårt att förstå varför folks språkförmågor ska sätta normen i en gästbok. Varför eftersträva perfektionism i en gästbok? Vilka vinningar görs på det och vilka är det som törs delta i diskussionerna då när man till slut kanske känner att man med fel och brister till slut inte passar in?
Jag försvarar bara den lilla människans rätt att uttrycka sig. Det kan låta som dravel, men då får det göra det. Alla ska kunna delta i diskussionerna. Punkt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Dream Team: Poffas "påhopp" var jämförbart med ett personangrepp där man anklagar någon för att vara fulare än Brad Pitt. Det är väldigt få som kan uppröras över en sådan sak.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Nybbe: Menade du skrivfel?
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Frisco: Du kallar mitt inlägg påhopp? Herregud!?
I övrigt förstår jag vinken.

Jag tycker bara det känns oerhört märkligt när det är skribenters språkliga förmåga/utveckling som blir det väsentliga och inte de åsikter man önskar framföra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

Hahl Bundy: Visst skall dom få göra det , alla håller ju på sitt lag ,men ibland går det för långt ..tyvärr.

 Men som du vet skall man  inte svära i kyrkan.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Dream Team: Skicka gärna såna där brev i brevlådan i fortsättningen så vi slipper se dina påhopp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Nybbe: Ja men vi är ju dåliga.
Varför anser du att en Modoit inte ska få påtala detta när dom avskyr Timrå IK?
Dom passar ju på när dom ser att du blir tokig....bara roligare för dom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Wayne Gresky: Läs Hockeysnacks regler. Under "Förhållningsregler för personer med ledningsfunktion", underskrivet av Poffa, finns tydliga regler för hur man som moderator alltid ska föregå med gott exempel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

JF K: Jag måste säga ,jag bor Härnösand  och får höra hur dåliga Timrå är  mm.mm,man blir så fruktansvärt trött på att höra detta, den mentaliteten hos MoDo Supportrar kanske endast finns där i Härnösand, jag vet inte ?

Poffa : vad tycker du? skriv fel??

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Dream Team: Bra! Då försvarar du vår rätt att eftersträva välskrivna inlägg i modoboken och rätten att kritisera de inlägg som inte håller måttet. Så där, kila iväg och argumentera mot dig själv en stund nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Du är lolig du.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
NuMo: Men Poffa bemötte det ju inte ens? Då är det väl i såna fall bättre att inte säga nåt alls. Jag begär inte mer än att man inte får förklarat för sig hur uselt man skriver, de gånger det nu är så. Återigen, bemöt vad och inte hur personen skriver.

Poffa: Det var länge sen jag slutade följa Timrås matcher och samtidigt hoppas på poäng. Så gårdagen var en stor framgång. Tack!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Dream Team: Du begär ändå bra mycket. En tik kommer in här och påstår det bevisat att vi alla är idioter. Du tycker att vi skall besvara det med evidensbaserade studier att så inte är fallet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

Dream Team: 14-1.

Så, där har du lite mera salt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Poffa: Kanske inte. Men ni (ett flertal högfrekventa MoDoskribenter) fungerar på precis samma sätt. Blir en likasinnad "angripen" så dröjer det inte länge innan räddningspatrullen dyker upp.

Jag försvarar både mig själv och egentligen allas rätt att fritt få uttrycka sina åsikter i forumet. Det ska inte göras nån större skillnad på hur personen skriver eller vilket språk man använder sig av. Så länge det sker inom givna regler förstås. Det här är du mycket väl medveten om, men du kunde helt enkelt inte motstå frestelsen att strö ytterligare salt i såren.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Dream Team: Haha! Svårt att bemöta rappakalja.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

Dream Team to the rescue! Oväntat...

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Nybbe: Hellre det än kvarsittare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Poffa: Nu är väl det här i första hand en mötesplats för alla, inte en lektionssal där det går ut på att anmärka på ev. stavfel. Du kan mycket väl reglerna här. Möt åsikterna och vad personen står för istället.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

Nybbe:Så poängfördelningen med 14-1 till Modo i vinter är bara ren tur alltså. Där ser man.

Nej, Modo gjorde en riktig plattmatch igår. Egentligen är det väl bara LHC borta och en tidig bortamatch mot Växjö som varit sämre ur ett modoperspektiv.

Själv hoppas jag att Timrå är kvar. Det finns lite derbykänsla och jag ser mycket hellre dem än ett av kommunen pengadopat Växjö.

Sedan tycker jag rent personligen att det är oerhört korkat att döma ett helt lags supportrar pga kontakten med en enda person, så jag väljer att inte döma timråsupportrarna efter ditt inlägg:)

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Poffa: Kolla en översittare igen ,en äkta
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Nybbe: Ja, nu är det bevisat. Du har pratat med en Modosupporter, så nu är det klarlagt. Bra så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Nybbe: Det enda bevis jag ser är att du inte hade femma i svenska.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

Wayne Gresky: NU är det bevisat ..att så pratar en supporter med MoDo-hjärna.Otroligt Enögda uppfattningar om världen utanför ert  eget perspektiv,så trångsynta att det bara Modo som finnas i hela världen,får MoDo stryk så hade det andra laget TUR ,men inte att ni var DÅLIGA,

Pratade med en supporter ifrån er igår när vi gick ut,Timrå var så dålig att dom inte skulle vara kvar i Elitserien ? hur kan man uttrycka sig så i Timråhallen Hur tänker den karln ,hade han mer HAT till Timrå än att vara glad att dom vann 2 p MED lite tur? 1 målet: styrning på Timrå skridsko-2 målet :utvisning som inte blev av( Ritola med gav detta med gest vid ögonblicket det gjordes) Även en MoDo supporter måste kunna se med KLARA ÖGON.

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
NikkiNine: Han blir bättre och bättre, men han gör fortfarande riktiga plattmatcher ibland.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14

NikkiNine:

Träffade faktiskt på Lonken på Lottas Krog i lördags och Ahnelöv var den spelare han var mest imponerad över. Stabil som fan. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Jonas Ahnelöv har växt ut till en riktig klippa. Vilken hjälte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
Berka: Pst! Kolla hur Kalus stavar sitt efternamn så slipper du skämskudden. ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2012-02-14
spud: Igår var verkligen ingen match som Modo behöver ta med dig speciellt mycket ifrån, man gör en bortamatch utan att på nått sätt övertyga, starkt dock att komma igen och ta en extra pinne!
Våra sk. ledande spelare , nikke, susse, ritto mm. Var oerhört bleka, och i avsaknad av deras briljans kunde man så se andra spelare kliva fram och göra en bra match!

Skulle vilja lyfta lite extra på hatten för dom spelarna som igår bar Modo till seger trots lite mindre lönekuvert,
#Ahnelöv gör en oerhört stabil match!
#Kaulus hade stundtals lekstuga i anfallzon
#Cedergren snudd på 100%ig och väldigt när att måla
#kfop tuff, energi och lyckades hålla bra position hela matchen
Man kan ju knappt med ord beskriva hur ruggigt viktigt det är att Modo har dessa spelare som kan kliva fram och vinna dessa matcher, speciellt i ett ev. slutspel när våra stjärnor har en dålig dag på jobbet!
Kommentera

1467640 · »