1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

Timrå - Modo 2021-03-10

« · 2163919 · » Till forumet


Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Gäsp: – Björklöven tog poängrekord, men de gick inte upp för det, säger Dahlén.

Starkt argument.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Domsjö: menar du Skägget?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Gäsp: Lika gnällig som far sin.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Gäsp: Jo, han är en usel förlorare, vilket jag kan förstå som också är usel på att hantera förluster.
dock tycker jag inte att det blir klädsamt när man är så oerhört bitter och ska vara lagkapten. Då kan man faktiskt skärpa till sig lite.

för övrigt vinner de inte 9 av 10 där de har sådant övertag. de har vunnit två av fyra. vi om några borde också kunna berätta att man vinner ingen serie på överlägset puckinnehav.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Nucky: När vi väl lyckades vinna där i början fick vi ju en veckas spelledigt, tre ggr(!) vill jag minnas. Snacka om momentum-dödande.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Tarasov: Tror nästan det är första gången denna säsong med 3 raka vinster
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Det är alltid lika roligt att se Jonthas besvikelse, skååål!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Tarasov: 18 på 14? vill inte vara dryg, ber redan om ursäkt om jag har fel
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K:

Detta har du ju tjatat om sedan omgång 5. Försvaret ser bättre ut när sunken och piva ändrat och fått igenom detta till spelarna. Väldigt sällan motståndarbackarna får stå helt ren utan press och leta skott eller passningar, vi hinner upp bättre och pressa och är i bättre position att täcka skott. Vi får dessutom färre långa anfall mot oss som tröttar ut oss.

Stora frågan är varför inte Styf skruvade på detta utan fortsatte med samma galna spel i egen zon.

Med sunken från start hade vi garanterat spelat slutspel nu.

"Vi har ändrat om i försvarsspelet och vi ska inte falla ner så djupt med ytterforwards. Han har gjutit mod i truppen och och han tror på oss."
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
puffe: Lodin har gjort finare mål i år.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Rytter:
Sunken har 18 p på 13, han har hugg på 1.5 p i snitt.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Gavelo: Ja. Glad att MoDo värvade tyngd och spets på slutet. Vi måste ligga hårt på MoDo-ledningen om kravställningen till varje match så länge vi är härnere i HA. Vi måste seriöst nu få föreningen MoDo att fatta på riktigt att alla klubbar vill slå dem, så att de ska koppla på och vilja slakta dessa lag, varje dag.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Rytter: Bara för Dej,

Sunken o Piva sprintar på

Sunken haR 1 ,28 Överlägsen

Piva 1,13

Styf står kvar på 1,15
o Ville lär väl sluta på 0.89

Bättre tabell kommer, men Sundkvist dominerar nu
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
puffe: Jag funderar faktiskt på en varm o'boy spetsad med Minttu och grädde som en hyllning till JonteD!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Gäsp: Jag drack den på Fredagskvällen under matchen, Sedan var man skrockfull och tog en även under den andra matchen på Lördagen👍😉 i kväll vart det ingen. Jag visste art vi skulle vinna!
Timrå har gått på 75% dom senaste 10 matcherna.
Ibland har det hållit ändå!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Tarasov:

Glöm inte att vi hindrade Timrå från poängrekordet, samt gjorde det svårt för Dahlén att nå JJ och ta det personliga rekordet.

När vi inte kan nå slutspel så får vi glädjas åt det lilla.

Mest intressant är ju när serien är slut och vi får höra lite kring framtiden från widebro/glader, samt får reda på vem som ska träna oss.

Vad har sunken för poängsnitt nu kontra Styf och ville?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Gäsp: Fan, ta lite vanilj O´´Boy med, haha
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Axle San:
Cola light är så underskattat när man firar!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Costanza: Jag har druckit Glädjegroggar även ikväll och just nu firar jag med en Lagavulin 16 för att timrå missade poängrekordet. Sköööönt
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Costanza: På ett sätt är det lite frustrerande att man nu tagit 3 raka segrar mot suveränerna Björklöven och Timrå, det påvisar rätt mycket att det sitter väldigt mycket i huvudet.
Nu vinner vi inte idag för att vi är bättre, vi vinner för att vi håller rent framför eget mål och sen är vi väldigt effektiva och stundtals riktigt spetsiga framåt, men framförallt att vinner vi för att vi inte får en mental breakdown och ändå fortsätter med vårat tråkiga spel trots att vi ligger under med 2-1.

2 matcher kvar på säsongen, bara göra det bästa av dom matcherna och avsluta riktigt snyggt.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Tarasov: Måste ändå säga att jag är imponerad av MoDo ikväll även om jag tycker att de kladdar med pucken och inte trycker till och grisar tillräckligt. De verkar dock ha kommit ihop som lag. Starkt att vinna! Timrå var riktigt bra och hade bra fart och passningar..
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Costanza: Jag firar såklart också, butterkaka och cola light!
Kommentera


Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Smurfen: Verkligen. Alla som firar MoDos framgångar står högre än alla andra...Umedalen vill att du visar dem vägen till framgång.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Costanza: Själv firade jag med en Modo mössa på mig när vi gick runt Umedalen i helgen , godkänt va ??
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Smurfen: Självfallet, fast det behövs 2 för att dansa :)
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Costanza:
Det blev tamigtusan en 9 poängsvecka lite sent men ändå!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Smurfen: Hur ska vi fira den här finalsegern och niopoängsveckan? Jag får väl gå själv till Sjöbris vid Dyngdiket i MoDohalsduk..
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: detta är ju antagligen mer 'Apropå ingenting', men att se Modo som Nordkorea och Timrå som Sydkorea är mest en 'grej'. det betyder inte att jag sympatiserar med en totalitär regim. Jag tror du egentligen förstår det , men du vill misskreditera mej , eftersom jag inte alltid tycker som du
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
puffe: Kan ni ta detta privat eller ?? så vi andra kan njuta av segern istället 😜
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: fega inte, skriv vad du menar, haha, troligen nedlåtande, annars blir jag besviken
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
puffe: Det har jag. Varför bry sig typ när den man argumenterar emot är en ...

Poängen är att flera tycker att det är osmakligt att relatera till en regim som mördar kritiker. Jag ser inte det roliga och förstår verkligen inte varför det är viktigt för dig att få hylla dem? Avundsjuk på den stora ledaren?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Nu var det en låg nivå på snacket här inne , herre gud vi har precis vunnit ett derby och ni surrar om nått skit !!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: Du har aldrig slåtts av tanken...'nu överreagerade jag...?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: Nu blev du komiker, plus på den.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
puffe: tre raka, butterkaka 😜
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
puffe: Däremot passar du som Kim Jong-Un. Klädsamt.

För övrigt gör jag mitt bästa för att undvika Kina. Dock är de klassen bättre än Nordkorea.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: Slappna av. Svenskar ska inte köpa en jävla pryl från Kina då heller. Svenskar är så jävla skenheliga. Sen går de till Kjell, Clas Ohlsson och H&M och fyndar så glatt.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: Nu tog du på dej stor-kostymen. Klär den dej, knappast!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
puffe: Ja, eller så är det bara du och någon Timrå-it som tycker att det är roligt att relatera till världens vidrigaste land som behandlar befolkningen fruktansvärt.

Vad blir nästa skämt? Hitler mot Stalin? Koncentrationsläger mot arbetsläger? hö hö, typ.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
KB65: Mer korkade kommentarer från Sundsvallsjournalister.

"Men inte ens seriens bästa power play lyckades få hål på Modos Anthony Peters i första perioden, trots två numerära överlägen."

Hur djävla svårt kan det vara att kolla upp fakta? Timrå har inte det bästa PPt. Man är inte ens tvåa. inte ens trea. Timrå är FYRA i pp.
Idiot.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Spock: Har du sett en nordkorean le nån gång. Vi förstår inte humor och ironi, om vi inte själva framför den. Men lite kul ändå såklart. Här kommer en present från Nord-Korea
OBS , detta var innan publiken var av papp o skrålet var inspelat

www.youtube.com/watch?v=bY26TiNSxP4
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Robin Ztorken L: Är det Sebbe O som äter upp det mesta av de där 60 miljoner i spelarbudgeten? Nån Timråit med lite inside info?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: Ytterligare skador enbart på backsidan:
Corrado har missat 17 matcher
Tommy har missat 18 matcher (plus resterande två)
Dalroth har missat 19 matcher (förmodligen resten också)
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Sven Tuta: Femtonpoängsvecka?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K:

Brendan har höjt sig och även Peters ser bättre ut med ett riktigt försvar fram för sig. Måste ju ha grym % i löven×2 samt idag.

Matchen betydde ju inget, men om vi spelade bort Timrå från poängrekordet samt hindrade Dahlén från att nå JJ var det ju en liten vinst.

Är det 8p på två matcher han måste nå upp i för att ta det?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Robin Ztorken L: Niopoängsvecka!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Robin Ztorken L: Ni tog väl rygg på mitt tips, fem raka, två kvar👍
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
jonsson: Kollar tabellen o ser att Västervik är redan klara för topp sex, medans vi kravlar i dyn med en spelarbudget som är 10 gånger större.
Vi gör inte många rätt, hoppas på en bättre framtid👍🏾😎😎😎.

Gör rätt nu Glader och visa att du kan få ihop detta.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
J F K: Odds på att Hästen går -20 sista 2 omgångarna så vi kan snygga till tabelläget med en 11plats?
Kommentera

« · 2163919 · »