1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530707 inlägg · 4121 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2007-11-20

Sv: Timrå - MODO Hockey 2007-11-20
Paddan och Frisco: Då måste jag, Virus, Lasse Granqvist och en hel del andra ha synfel då. Aja, varför försöker jag ens i fiendeland...

Ambroo: Passa på att ta med dig hela det gänget till optikern. För ni kan säkert få nån slags mängdrabatt.

Sen kan jag hålla med att det är gränsfall. Men ur domarens synvinkel, från mittzon nånstans, så var det npg rätt enkelt då han ser pucken sticka ner emot hörnet "samtidigt" som finnen börjar falla.

Ambroo: Så vida mina öron inte spelade mig spratt så sade Virus först att det var en solklar straff för att sedan, efter att ha sett reprisbilderna, ändra sig till att det var i princip så nära straff man kunde komma.

Paddan: Det var lika lite straff för både Molinder och som när Hedman gör en klockren brytning.

Molinder gör bra matcher men tycks ha tränat avslut med Skröder.

Paddan: Äh, sagt är sagt. Typ.

spud:
Är det Harald i mitten? ;)

spud: ???????????

"Det var lika lite straff för både Molinder och som när Hedman gör en klockren brytning."

Skriv om så att man förstår nåt.

Och tänk om när du ändå håller på  :-)

Per HApps: Svårt att se då Challe täcker den personen. Fast Nubben bakom ser man ju tydligt.

Salle: Är det Fanny i mitten?

Hawerchuk: Svårt att se då Challe täcker den personen. Fast Nubben bakom ser man ju tydligt.

Hawerchuk:
Nä, visst är det fröken Sundström!

Salle: Äh, kanske dags att göra matchavslut för mig idag med Tim Booth sjungandes The Smiths låt "Heaven knows I´m miserable now". Miserabelt slut på matchen för Fredrik Warg.

Per HApps: Roas du av sådana gubbskämt?

Salle: Ja det vart rätt märkligt, men i mina ögon fanns det inte någon straffsituation i dagens match.

Per HApps: Bättre kan du.

spud: Vad står spud för? speldumpsykotiskungdjävul?

Per HApps: Äh, det är ju en jämtlänning. Troligen Ulf Dahlén.

spud: Skärp dig, det var ju två st. En korrekt bortdömd och en felaktigt...

Paddan och Frisco: Såg nyss sporten. Det kanske inte var någon solklar straff när TP klipptes, men är det straff på er gubbe så är det trocabottnar nästa...

Salle: Han får ju för fan avsluta.

Ambroo: Den regeln tog dom bort för några säsonger sedan.

Ambroo: Troligast för första och sista gången så håller jag med. Ingen av dem är straff.

Ambroo: Jag tycker inte att någon av de båda situationerna borde vara straffslag. I första situationen så tar Hedman som sagt pucken före Pärssinen och i andra situationen får ju Molinder komma till avslut.

Riktigt trevlig match med många nervkittlande situationer och massor av energi från båda lagen, precis som det ska vara i länsderbyna.

Ambroo: Troca-bottnar. Verkar bli kö hos optikerna i Sundsvallstrakten imorrn.... :-)

Salle: Jaha. Det var ju stökigt det där. Synd att det numera är legio att se Victor tuppa bort sin markering med mål i baken som följd. Däremot tre starka hej Jens Westin och beröm för hans insats i tröjan än så länge.

Kan någon berätta för Yetman att han får ge fan i att falla in i klassiska Modo-synder och börja passa sig ur lägen? Ge honom elstöt så fort han får för sig att stationera sig bakom förlängd mållinje i PP.

Vad gäller Timrås insats föreslår jag att vi skiter i vilket.

Mano: Visst var det så. Westin spelar lite enklare och rejälare än Victor i försvaret. Tyvärr väger han lite lätt, men han har ju gott om tid att äta upp sig.

Salle:
Känn lugnet , ni kan ju vinna med 8-1 igen till veckan.

Paddan: Det där med att komma till avslut är en väldigt konstig paragraf. Man får alltså haka någon så att han kommer ur vinkel och tappar fart, men skjuter han på mål så kommer han till avslut och då blir det bara utvisning. Skjut inte nästa gång Molinder, låt pucken glida ner i sarghörnet...

Steen fortsätter att dribbla i idiotiska lägen.

V Hedman är helt värdelös i egen zon och lång ifrån elitseriemässig. I nuvarande läge så har vi inte råd att bjuda motståndarna på ett par gratismål i varje match.

Hans bror går bort sig offensivt gång på gång och spelar det innebandyförsvar som Hedin så ofta beskylls för att göra.

Pierre tycker jag var helt ok idag. Vågade hålla i pucken, gjorde ett snyggt mål, oftast rätt placerad och inte fler misstag än någon annan.

Salles formtopp fortsätter.

Timrå har fortfarande en jäkligt dragig hall.

Allt snack om ICA Maxi-reklamen besannades. Det var som i en Kalle Anka-serie där reklamen går till aburd överdrift. Skrattretande var ordet! Men pengarna kanske räcker till en extra finne, vem vet?

Mossiga hårdrockslåtar på samtliga sex timråkolllar vid line up, fantasilöst värre. Lamt intro förresten, skönt det så man slipper skämmas ännu mer för vårt eget lama.

Packade man åskådarna lika hårt på ståplats i Swedbank som man gör i Timrå så skulle Swedbank ta 8500.

Per HApps: Nja det känns inte som om vi skulle kunna göra så många mål faktiskt.

Wayne Gresky: Det måste ta väldigt hårt på vissa att vi har finska spelare i Timrå. Är det inte bättre att du bara gläds åt dina spelare istället ?

Salle: Timrå vinner en tokjämn match där vi saknar vår bästa center, vår bästa back, vårt hetaste nyförvärv och vår kreativaste back och gästboken svämmar över av ödmjuka Timråfans.

Rätt bra läge att stänga av datorn och ännu en gång undra hur Timråfolket blir snällare i slutet på månaden då sociala gör utbetalningarna.

Hälge: Nu måste du väl ha stavat fel, menar du inte friska spelare istället för finska spelare? ;)

Paddan: Det också. :-)

Timrå ännu bäst i länet!! glöm inte det mina systrar!!

shinzawai:karol var bra ikväll!

shinzawai: Ungefär som vi hade det under större delen av förra sässen då, men då var det naturligtvis bara gnäll...

Ambroo: Ja det var BARA gnäll... :-)

Apropå icke-straffen.
[url=www.modohockey.se/match_visa.cfm?MatchID=687] "Det visste jag inte".[url]

Kan spelarna komma undan en utvisning med de orden också?!?!

Salle: Haha fantastiskt!

Wayne Gresky:
"Timrå har fortfarande en jäkligt dragig hall."

Melodi: Okänd för mig
Timrå, Timrå, det är en rutten stad
Timrå, Timrå, en börda för Medelpad.
Deras ishall är för kall.
Hockeylaget är en lort.
Varför finns en sådan ort?

Sjungs denna ramsa nuförtiden?

MoDoEcke: Här originalet! Och så vass den är...

www.youtube.com/watch?v=m5bGaR2I4bI

Salle: hahahaha

På elitnivå. Haha.

MoDoEcke:

Nu hyllar du Medelpadingarna, när du kallar Timrå för stad.

Ragnar:
Ja, reagerade själv på det, Timrå måste vara landets mest onödiga kommun. Helst nu när Sundsvall har skickat in ett komplexfyllt patent för att få kalla sig "Norrlands huvudstad"...

Icing-Ove: Inte nog med det, dom har mage att ha ett bra hockeylag också.

Bragd-Birger: Fast laget får nöja sig med osportsliga fans.

En liten parantes jag glömt att skvallra om är att Mattias Wennerberg var på O'Learys och såg Timrå-Svenska Mästarna. Han reagerade varken när Timrå eller Modo gjorde mål och gick en bit in på tredje.

Dock garvade han när Svartvadets segerpuck i kvartsfinal 7 visades innan match, verkade inte svida. :)

Petey21:

Tråkigt att de inte kan hylla honom nu också. hade han gått till Linköping hade de inte skrikit som de gjorde. Enda Orsaken är att han valde Modo.

Löjligt.

Petey21: Givetvis ett idiotiskt val av ramsa. Dock så tystades det dåliga försöket, av det fåtal som nu försökte, ned av resterande majoritet av hemmaklacken.

Dream Team: Helt klart en dum och onödig ramsa, men som du skrev så tystades den ned omgående. Förmodligen är det inte lika roligt att rapportera om...

mattias - 74: Kreü!!!!!

« · 942263 · »