1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474552 inlägg · 4078 ämnen

Väsby - Modo 2021-01-18

« · 2129341 Till forumet


Väsby - Modo 2021-01-18
Matchdags igen och hård vecka med 4 tuffa matcher varav 3 borta och dubbelmöte mot Björklöven. Får hoppas man kan överraskas positivt i slutsummeringen av denna vecka och slipper slita hår. En match i taget. Hur skall vi ta poäng mot väsby? Deras målvakt verkar sådär. Försöka skjuta mycket och försöka ha ordning på egna försvaret? Gooo Modo
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
wolper: Kan vi snälla vinna ikväll?
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Majbrasan: Nämn en sak som skulle tala för det?
Möjligen att Peters står på huvudet igen, annars inte en chans.

Tänk om det kommer se lika illa ut som senast vi möttes och vi släppte nära 60 skott emot oss.
En sådan urusel insats till och jag tror Styf flyger all världens väg!
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Robin Ztorken L: Utöver att Peters har en väldigt bra dag - fru fortuna? Jag vill ju inte heller att vi vinner på rent flyt och bländande målvaktsspel. Jag vill att vi spelar bra mycket bättre och gör oss förtjänt av poängen, men som du säger.. vad talar för det..

Jag hör redan Styfs bortförklaringar efter match i huvudet... suck..
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Majbrasan: Jag väljer att hoppas att Pivas justeringar kommer att börja visa sig numera. Kanske vi kan sluta spela så djupt i egen zon. Kanske se till att tredjeman (ofta center) säkrar hemmåt så backarna på pucksidan törs stå kvar utan att ta ett jättestort säkerhetsavstånd och att vi i mittzon helt enkelt kan börja få stopp på motståndarna så vi får till spelvändningar.

Hoppet är det sista som överger mig, men nog fan är man luttrad som bara den.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Robin Ztorken L: Det kanske vore önskvärt med en del till plattmatch så Styf entledigas från huvudtränaransvaret? Ju tidigare, desto bättre.

Glader och ledning tycks ju inte vara där än vilket är konstigt, och Styf själv tycks sakna självinsikt och vara oförmögen att se att det inte funkar - ja, men kör det ner i botten då. Från sjunkande skepp till ubåt så vi kan fylla ballasttankarna med luft och påbörja stigning uppåt någon gång.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
J F K: Ja, absolut mest önskvärt är väl att det funkar i och med Pivas intåg och förändringar.. Jag är skeptisk, men så är det väl att vara MoDoit den här säsongen och vid det här laget.

Man borde ha släppt allt som har med Hellkvist att göra när Hellkvist själv övergav MoDo. Därigenom kan man väl ställa sig frågan hur mycket inflytande Styf och Omark haft redan från start (+ Glader et.c.)? Hur snett kom Ville in i det sammanhanget? Nu lär det ju ha varit klart och tydligt redan vid rekrytering av Ville, att man ville lira Hellkvist-hockey. Ville insåg i alla fall tidigt att han skulle göra större skada än nytta om han var kvar.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Robin Ztorken L:
Karlkvist och Peters är nycklarna i nuläget. Att Niederbach blir en stabil andrecenter, kan ge mkt.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Tarasov: Gillar verkligen Niederbach och Rockwood.
De behövs bland alla betonghandleder.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
J F K: Han sa ju en del av detta i någon intervju, att man spelat väldigt naivt i försvaret, att man inte har någon som helst markering eller press på någon spelare öht i egen defensiv zon och att uppspelen måste vara bättre genom mittzonen osv.
Men jag är tveksam att han kan få så speciellt mycket att hända eftersom han ändå inte bär huvudansvaret.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Gavelo: Har inte läst den intervjun, men det är svårt att inte hålla med. Från att se att det är ett problem, till att få det att fungera är det tyvärr inte alltid så enkelt.

Jag tror att flera backar skulle bli klasser bättre under ett tydligare ledarskap. Bland annat tror jag att det stört Mikkelson.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Nucky:
Notera hans pass nära Karlkvist stänkte in ett PP behövdes ingen mottagning från Karlkvist han kunde bara dra direkt.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Tarasov:

Rockwood är precis det man hoppades på, en riktig playmaker med snabba fötter när det är trångt och snabb tanke och en spelare som kan diktera tempot i PP. Sedan har han såklart nackdelar som att han brister i defensiven, försöker vara överkreativ i svåra situationer samt kan komma bort när det blir sargdueller och fysiskt spel. Men skulle han vara riktigt duktig i dessa delar i spelet hade han inte spelat i HA.

Tycker han påminner om din favorit Ljunggren i Mora, dock med ett bättre skott och förmåga att ta avslut själv. Vi såg ju avslutet i hans premiär samt att straffarna han förvaltade att denna förmåga finns där, skulle önska att han försökte ta fler egna avslut för skottet har han, läget han passade bort när han kom fri med målvakt (var det mot BIK eller AIK) var ju onödigt, där hade han ju bäst skottläge själv.

Ser honom som en bra center på HA nivå och han kan definitivt spela i en första eller andrakedja i vårt lag. Helst skulle jag nog se honom som andracenter och en ny vassare center för förstakedjan. Men för nästa säsong så har jag inte något problem om man behåller honom som andracenter. Tror han kan göra 30-40p som andracenter med mycket tid i PP.

7p på 8m får anses som mycket bra start för en helt okänd spelare, där ska Glader ändå ha cred att han hittade en billig spelare som går in och bidrar direkt. Tror att han och Karla kommer hitta en fin kemi både i 5 mot 5 och i PP och ligga bakom en hel del poäng.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Rytter:
Det blir väldigt viktigt för oss att behålla Karlkvist till nästa säsong eller rättare sagt mkt skull underlättas då. Fortsätter Rockwood så har 2/3 av en bra förstakedja. Men för att behålla Karlkvist är jag säker på att vi behöver något att sälja in.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Tarasov:

Ja Karla är verkligen en nyckel, hoppas han fick sig en liten törn av utflykten till Finland samt att förtroenden från insamlingen samt "A" på bröstet gör att han känner att det är hos oss han vill stanna. Antingen ta upp oss eller fortsätta som en stjärna i HA med en bra lön.

Tror dessutom att hans aktier kan ha sjunkit lite efter turen till Finland, är det lika många klubbar i SHL som skulle våga chansa nu som efter förra säsongen? Han misslyckades ju att producera på en nivå lägre än SHL men högre än Allsvenskan.

Med Karla kvar nästa säsong har vi en garanti för en producerande kedja, gäller bara att hitta spelare som kan spela på samma nivå och tänker lika.

Karla-Rockwood-Ny
eller
Karla-Ny-Ny med Rockwood som andracenter hade varit en bra grund för nästa års bygge.

Nästa säsong hoppas jag verkligen man börjar med de viktiga centerplatserna och ser till att ha en riktigt vass förstakedja och en stark andrakedja. Spelare till tredje/fjärde hittar vi alltid på marknaden eller från egna led.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Tarasov: Tror det är sjukt viktigt för Modo med en stark avslutning på säsongen för att visa fans och sponsorer att man vet vad man håller på med, och årets turbulenta tid endast var tillfällig.
Har annars svårt att se att Karla ej nappar på andra utmaningar där man slipper dras i smutsen och bli spottad på under en hel säsong.(ej honom personligen dock)
Den positiva trend man haft bland sponsorer och fans lär också sjunka om man inte visar att man har kommandot och kunnandet att ändra årets utveckling.
Även om Modo må ha de mest luttrade fansen finns det gränser för vad intresset och engagemanget orkar utstå..
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Rytter: Sanny och Svenssons podd var inne på att Forsbacka-Karlsson skulle må bra av att ta ett steg ner till Allsvenskan då han har hamnat väldigt fel både i Växjö och Färjestad. Tycker MoDo borde göra allt för att få i in honom till nästa säsong.
Tycker man borde försöka förlänga med Åhström, Sveningsson och Jellvert också.

Karlkvist - Forsbacka - X
X - Rockwood - Sveningsson
Ohlsson - X - X
Sylwander - Jellvert - Aagaard

Åhström, LP, Lindewall får försöka ta plats. Åhström är för mig en personlig favorit men LP verkar göra det riktigt bra nere i Karlskrona också. Lindewall kan med fördel spela i J20 också.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
KB65:
Jag har sett JFB för lite så osäker hur han är med puck. Funkar Karla/Rockwood behåll gärna och komplettera med tyngd på andra sidan. Exv Filip Ahl, Nick Sörensen om de kan tänka sig allsvenskan, även Jesper Norbäck kan vara ett alternativ. Kan se en utveckling på Svenningsson som har en oerhört låg skottprocent för tillfället.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
KB65:

Ja jag tycker detta är en bra grund för nästa års lag, man har kvar en del spelare från dagens trupp som borde prestera bättre om laget är stabilare, vi har ju sett vad kontinuitet kan betyda för ett lag.

LP/Åhström/Lindewall får kriga om istid men man ska inte starta säsongen med dessa som ordinarie (som vi gjorde i år) och ännu en gång räkna med att de tar kliv. Åhström är närmast enligt mig och borde eventuellt kunna starta i en tredje med Ohlsson. LP tycker jag är längst ifrån och frågan är om inte tåget gått där och han borde söka en nystart i en annan klubb. Lindewall kan vara den som går in vid skador och varvar med spel i J20.

Så två riktigt vassa yttrar, minst en högerfattad som ska in i kedja 1/2, sedan 1-2 stabila för en tredjekedja är det vi skulle behöva värva förutsatt att vi får och kan behålla de övriga.

Jellvert och Aagaard i en fjärde, då har vi ett lyxproblem ett annat alternativ är att ha Aagaard på kanten i tredje och ta in Lindewall i fjärde.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
KB65: Jag vill också vara coach :)

Nästa års kedjor

X-X-X
X-X-Karlqvist
X-X-X
X-X-X

Eftersom det är väldigt viktigt med kontinuitet kommer redan Nästnästa års kedjor

X-X-X
Karlqvist-X-X
X-X-X
X-X-X

Av X:en ovan bör varannan vara från någon hittills okänd bokstavskombination till liga på andra sidan Atlanten. Kännedom om stora rinkar är inget plus
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
wolper: Om lagen har samma målvakter som senast vi möttes känns det bra. Men vi får akta oss för utvisningsbåset, Väsby hade några vassa spelare i förstafemman, Lavoie borde väl kunnat spela i AHL?
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
puffe: Då är Styf mitt uppe i sitt 5-årskontrakt som huvudtränare. Sockerconny har klivit på som mental coach
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
mikenomad: Conny har väl redan sajnat som kostrådgivare hos er ;)
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Nucky: får vi ihop fullt lag på turnén tro, juniorerna är spelsugna då deras säsong är inställd så finns att fylla på med, bussen gick väl igår så där bör de inte sitta kvar vid matchstart i kväll, svår match ikväll, igen...
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Heyerdal: Vi har ju varit klippt odugliga de senaste 10 omgångarna, TIK hemma undantagen, så inte mycket talar för att vi nu skall börja vinna eller ens spela bra.
Vad skulle det vara, att Piva fått ordning på kaoset i spelet över hela banan, inte bara defensivt?

Nja känner mig tveksam till denna match, inte mycket tala för poäng i kväll heller.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
puffe: Tror att ni tappar kontinuitet helt och hållet om Karlqvist ska byta kant sådär
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Robin Ztorken L:
När Robin är på sitt sämsta humör brukar vi plocka 3p när du är på ditt bästa humör så brukar det bli förlust!
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
puffe:
Gärna amerikan
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Tarasov: Nja, senaste tiden har inte mitt humör påverkat i någon riktning, tyvärr.
Spelet har sett bedrövligt ut oavsett hur jag mått :-)
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Robin Ztorken L: tror inte jag heller lär bli upprepade misstag, utvisning efter några min o.s.v Lavoix får stå omarkerad o dunka in 2-3 mål jaja som vanligt sitter man o hoppas o svär framför tvn
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Nucky: En bra slutspurt och att få behålla merparten av spelarna till nästa säsong hade varit mumma. Då kan nästa säsong bli riktigt riktigt rolig!
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Håkkybåkky: låg en spegel framme när jag skrev första truppen
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
M Horava:

Lundin är backup idag.

Harju in i första med Rockwood och Karla.

Niderbach får Aagaard och Svenningsson på kanterna.

Fjärde en juniorkedja (max är väl inte junior men nästan)

Sylwander fortsätter i tredje med Ohlsson och Jellvert.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Nucky: prio ett nästa säsong är att glader flyttat tillbaka där han kom ifrån. Samma lika med styf och Bäckström. Alla dessa är ju helt jävla värdelösa på sina poster och ingen erkänner misstag eller okunnande. Kommer inte bli lättare att hitta feta sponsorer så länge ledningen beter sig som arbetsledare på Samhall..
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
puffe: Kanske det som Styf gjort fel. Be honom skriva line-upen i backspeglen så kommer det lossna
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Frontschwein:

Varför ska Bäckström bytas ut? Ifjol var det då ingen som klagade på uppbyggnadsträningen och orken.
Vad motiverar att vi ska byta ut honom?
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Frontschwein: Du är ett råämne till att driva denna klubben framåt. TYDLIG, ÄRLIG , MÅLMEDVETEN.Ska tipsa Widebro i morgon, om du har tid över såklart
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Tarasov: När ska den nya backen anlända, Bo i vin eller vad han nu hette?
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Sven Tuta:

Tror det var imorgon, kanske skulle vara med till helgen som jag fattade det.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Rytter: Han kliver nog på flyget vilket minut som helst
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Sven Tuta: Inte många lag vi har plus mot, denna dystra säsong, men Väsby är ett. Men vore väl Fan om inte Piva-effekten slår till med full kraft idag. 3 friska poäng, tack!!
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Nooky: Åsnebrottaren till Axamo, menar du?
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Sven Tuta: Boive känns som ett bra smeknamn på den.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
1-0 Väsby inom 5 min efter start?
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Majbrasan: nah nu är du för snäll
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Rytter: nytt friskt blod. Laget håller förvisso så låg nivå att kanske Bäckströms maraton träning funkar
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
ÅH VAD JAG LÄNGTAR EFTER EN VINST!! KOM IGEN MODO! KÖR ÖVER VÄSBY NU!!
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
M Horava: Fortfarande fem spelare vid egen förlängd mållinje och rörigt.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
dempa: Bosse är gjutet!!
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Domsjö: Bättre försvarat i anfallszon. Tredjegubben hem, så backarna törs stanna kvar längre och ha mindre gap. Kanske inte det jag tycker vi borde börjat styra upp, men det känns som en bra förbättring .
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
J F K: Man får inte ta så dumma utvisningar som kapten.
Kommentera

« · 2129341