1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480354 inlägg · 4078 ämnen

Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

1587476 · » Till forumet


Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30
Blake: Det är ingen fara på det sättet då vi med all sannolikhet kan spela med sex backar, istället för åtta som vi körde mot Växjö.
Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

InVinoVeritas: Om vi plockar upp Carlson och Redlihs fortsätter som han spelade förra matchen så ska det nog gå bra. 

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Monno: Det rullades ganska friskt så jag uppfattade aldrig att formationerna var som sådana =)

dock känns ju skröder inte som en vettig 3:e länk heller så utfallet blev väl knappast nå bättre.

Bengtsson bör kunna centra en 1 el 2:a kedja, men det känns surt att ändra i den kedja som fungerat kanske bäst.

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30
Joonas Lehtivuori borta 5-6 veckor och Ritola är day to day. Nämen det börjar bra grabbar!
Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Berka:

Hensick och Tambellini får gärna fortsätta tillsammans ett tag till, men jag vill hellre ha en annan tredjelänk där än Spina. Detta kan vara nyckeln att få igång kedjan. En stark sargspelare som inte ger bort så mycket puck som Spina gör.

Nyckeln nu är att få igång Hensick och Tambellini så dom kan börja producera som det är tänkt. 

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Berka: Säker att du ser rätt match nu? :P

Kedjorna var ju: 10-7-12, 70-26-77... Eller tänker du i PP?

http://modohockey.se/artikel/41284/

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Rytter: Har sett en del av matchen mot växjö nu och jag undrar om det inte skulle vara bättre att sära på första linan eller iaf hensik och tambellini?

Dom har ju lirar hela försäsongen ihop men jag har inte sett någon kemi alls däremellan. 

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30
Rytter: Helt enig där, att även våga erkänna att man gör fel, för fel blir det ibland och det får vi leva med. Skulle göra att vi kanske når en sansad domardebatt i denna liga.
Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Bad_Brett:

Håller med, bra att man får se bilderna. Bara det inte blir så att dessa bilder släpps och visas när det kan fungera som "bevis" för att domaren tog rätt beslut. 

Vill gärna se samma sak när en måldomare godkänner eller tar bort ett mål när beslutet egentligen ska vara tvärtom.

Gör man inte detta kan man ju lika gärna skita i att släppa bilderna.

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Lumber Jack: Tror nog markus näsan näslund får ta och ringa hem nylander junior snart, svårt att utvecklas i ett lag som verkar ha vaknat på helt fel sida.

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30
Bad_Brett: Mycket bra! Nu är tiden ute för hemmamåldomare med rymliga samveten.
Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Monno:

Jag tycker Hägg ser ut som en helt annan back än förra säsongen. Han visar även offensiva kvaliteter som jag inte visste att han hade. Där är jag inte ett dugg orolig.

Frågan är varför Sullivan inte matchas mer. Tycker man att han är för dålig, eller är han småskadad?

Apropå ingenting tycker jag att det här är ett ruskigt bra initiativ av Hockeyligan:

www.shl.se/artikel/41325/

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30
Berka: Hensick leder giveaway ligan just nu. Tambo varken till eller från. Skröder samma. Sullivan tror jag knappt spelade? Tycker mig läst 6min istid?!

Angående backar, är det bara jag som tycker Hägg är väldigt skicklig med klubb mot puck? Såg det på försäsongen också att han flertal ggr stötte bort pucken väldigt bra.

Sen tycker jag Lööv ska ha en eloge, inte bara målet utan för att på försäsongen slog han en drös indianare medans igår var han stabil och stack inte ut med massa misstag. Inte fler än nån annan iaf.
Även Redhlis tycker jag spelade ok/bra. :-)
Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Sawchuk:Hur såg det ut igår, var ute på midag så man bommade precis hela matchen.

våra amerikaner, heta?

skröder?

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30
Pettan: Förstår inte ens vad du försöker kommentera...
Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Sawchuk:Men hallå!! Växjö gjorde sitt mål med en man mindre! Ett skitpass av <phålsson så åker vi ur??? MoDo vann rättvist och kommer ta tre poän g på tisdag mot råttjävlarna från solna :)

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

NuMo:

Vi tackar för två poäng.

Som Rytter skriver så misbedömmer vi ofta när och hur vi ska checka. Det var likadant mot SAIK i genrepet men då straffades vi mycket hårdare för det.

Man kan inte sätta press med tre, ja inte ens två spelare då deras puckförare har kontroll och blicken framåt. Speciellt inte om man ligger tio meter från puckföraren.

Ungdomskedjan bäst idag om än något naiv ibland.

Ja A.Forsberg gjorde ju också en kanonmatch såklart.

Kommentera


Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30
Rytter: kan någon svara... 3 poäng ????
Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

MODOJohan:

Ja det är det vi får ta med oss från matchen. Måste nog nöta lite defensiv annars kommer AIK:s förstakedja ha lekstuga i vår zon på Tisdag.

Tyckte ändå att vi i sista fick till några fina spelvändningar, och detta kom till när backarna hittade ett snabbt pass till forwards med fart.

Sedan måste vi börja nöta PP, vi kom ju knappt in i zon idag under vissa PP. Med facit i hand kanske man skulle börjat träna detta tidigare nu när man vet att nya nivån kommer ge betydligt fler PP lägen.

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30
MODOJohan: Det är nyttigt för AHL Allstar-lirarna Hensick, Sullivan och Tambellini att se att SHL är ingen blåbärsliga. Grymt jobb av Bengtsson, Possler och Hedberg, man bara myser i soffan. ENERGI!!!
Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Icing-Ove:

MODOLÖÖV!

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Idag hade vi tur som fick 2 poäng och inte 0 poäng, kort sammanfattat.

Kommentera


Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30
NuMo:Härligt Bra Lööv
Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Det gick ju vägen. Men krångligt krångligt.

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Rytter:

Mindre än en match spelad och jag är redan helt vansinnig på Spina. Jag tror aldrig jag har skådat sämre speluppfattning på den här nivån. Tänk om han hade haft Sundströms skalle istället.

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Bad_Brett:

Ja det är sant, vi har ett gäng snabba forwards. Men avsaknaden av att leverera pucken till spelare i fart har gjort att vi ser betydligt segare ut framåt än Växjö idag.

Det positiva är att Redlihs har sett betydligt bättre ut än i första matchen.

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Rytter:

Forsberg har ju snackat om att hitta ett snabbt förstapass ur zon samt att sätta rejäl press på motståndarna med mycket skridskoåkning. Ser ut som spelarna försöker detta men överarbetar situationerna. Backarna försöker spela sig ur zon på ett finurligt sätt men det lyckas inte till 100% och leder till farligheter när växjö bryter. Samma sak när vi checkar, ser lite väl optimistiskt ut och ibland checkar vi med tre forwards. När Växjö kan spela sig ur dena press kommer dom flera gånger i 3 mot 2 och 2 mot 2 lägen mot oss.

Jag vill att vi ska fortsätta spela efter dessa riktlinjer, men värdera situationerna bättre. När vi inte har chansen att checka och vinna puck måste vi kunna backa hem och täta till mittzonen bättre. Samma gäller backarna, var gärna kreativa, men när det kräver så skicka fanskapet till icing eller dundra sarg ut.

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Rytter:

Jag undrar vem som ska slå förstapassen i år. Vi har en skridskostark forwardstrupp, men det spelar ju ingen roll om de inte får några puckar.

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30
Bad_Brett:

Ser lite bättre ut än i första. Växjö kommer inte igenom lika enkelt, sedan får vi lite längre anfall än i första. Dock är det långt ifrån bra. Måste bli bättre med pucken och inte ge bort den när vi har den under kontroll.
Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Rytter:

Jag hoppas verkligen att det finns pengar till att värva en riktig klassback, för det lär behövas.

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Rytter:

"Skröder är den enda spelaren som är kvar sedan guldåret 2007."

Vad är det för en tomte till kommentator? Visserligen har de spelat i andra klubbar också, men både Hedman och Öberg var ju med.

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Bad_Brett:

Visst många nya spelare, men vi har haft en hel försäsong och jobba med dessa bitar. Så lätt som Växjö fick komma igenom våran mittzon med fart gång på gång i första är inte acceptabelt. Det går inte att spela ut "nya spelare" kortet hela tiden, dom har väl för fan spelat hockey innan dom kom till klubben.

Vi ska vara glada att det står 1-1. Jag hoppas att det var premiärnerver som ställde till det i första och att det ser bättre ut i andra.

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Rytter:

Verkar som att kommunikationen inte riktigt fungerar, vilket är konstigt med så många nya spelare. Vi får se hur det artar sig.

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30
Patrik Källstr:

Typ! Sedan har dom haft många andra heta lägen ett par farliga skott från slottet.
Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Rytter:

Var inte detta typ tredje friläget för Växjö?

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30
Patrik Källstr:

Detta är uselt. 1-1 är smickrande siffror för oss just nu.
Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Rytter: Hoppas BP-spelet fungerar lika bra nu som de gjort under försäsongen. Låter som Modo haft de farligaste chanserna under detta Växjö PP enligt SR, så de bådar gott!

Anton Forsberg stabil också.

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30
Inte stabilt i egen zon efter målet.
Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30
NuMo:Tro om man ska sätta en hundring på Samme som skytteligavinnare?
Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Med hela hälsenor levererar han !

Kommentera


Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

SAMME MALER IN MÅL!

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30
Härligt med Tony Irving som kommentator på SR!
Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Berka:

Det enda jag kan konstatera efter matchen är att Leksand nog kommer få det tungt. deras backsida ser inte bra ut och när det går undan får dom stora problem. 

Det var ju endast i första 10 som leksand hängde med. Totalt sett en väldigt rättvis seger för Brynäs.

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Berka:

Nu jävlar kör vi över bönderna!

Vilket blir svårt med tanke på hur jäkla tufft Modo brukar ha just där...

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Rytter: Bökigt iaf dehär, vem ska man hålla på i matchen Trottoarkantens if och gnällspikarna ? jag vet faktiskt inte, skönt att brynäs vinner för att tysta alla världsmästare, men ändå trist för nu går man ju miste om all underhållande läsning som uppstår vid underläge och förlust.

Ajja grattis till brynäs 

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30

Ja så kan det vara. Svaret får vi om ca 1 timme.

Redlihs kan säkert bli nyttig när han anpassat sig.

Kommentera

Sv: Växjö lakers - Modo hockey 13-09-14 Vida arena 18:30
Rytter: Funderar på om Swehockey blandat ihop 7 Tambellini och 77 Hensick, ser ju märkligt ut. Redlihs har spelat på hög nivå flera säsonger, han anpassar sig snart.
Kommentera

1587476 · »