MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hur många minuter skiljer det mellan Stockhom och Göteborg?
Frisco:
Åker man med X2 så tar det 3.02, tar man 737-600 tar det 55 minuter.
24 minuter var rätt svar.
God Jul passar jag också på att önska alla HSare och alla andra.
Dagens första match i Spengler Cup vanns för övrigt av Davos som vann med 5-3 mot ett ganska tamt Sparta Prag.
Självklart är det tråkigt att det inte visas Junis-VM.
I övrigt har jag kommit fram till att imorgon är det dags för någon fler juniorspelare att göra A-lagsdebut i MoDo.
DE-HOCKEY vilka är vi ?
Hockey sektionerna i Enebybergs IF och Danderyds SK sammarbetar på på ett utomdentligt sätt för att skapa framgångsrik ishockey för alla hockeyintresserade barn & ungdommar i Nordostkommunerna.
En del i detta är klubb-neutrala matchtröjor och ett neutralt lagnamn, därav DE-Hockey.
DE-Hockey bedriver en mycket stor satsning på barn & ungdoms ishockey med både topp och bredd.
Med våra två hockeyrinkar, Toyotahallen och Danderydsvallen, kan vi erbjuda bra träningsförutsättningar och möjlighet till individuell utveckling för alla som vill spela ishockey.
Vår huvudtränare för säsongen 2005-06 är Joachim Nilsson och målvaktstränare är Mikael Gärdén.
65selander:
Ja, det är ju vad de hävdar själva i alla fall. Men nu har man fått motsatsen bevisad. Skoterns variatorrem har väl gått sönder, eller nåt.
Frisco:
Ja, just ja. Här kommer en sak till som ingen blir förvånad över. Renberg har utgått, skadad.
www.bollnasmk.nu/resultatservice/isracing_santacup_2005_bollnas.htm
I omgång 32 kliver Renberg för första gången den här säsongen av under pågående match, då suckar du skadeglatt om att ingen är förvånad. Själv gissar jag att Renberg tillhör de spelare i elitserien med mest total istid den här säsongen. Trots att han varit sjuk någon match.
Angående enögdheten så är lulingar naturligtvis enögda under match. Det är publikens jobb att försöka påverka domaren. Däremot så gnälls det inte lika mycket efter match som hos en del andra lag. Det är verkligen komiskt att läsa exempelvis Modos forum och även här på HS efter en modoförlust. Domaren är alltid dålig när laget förlorar. Fast det har faktiskt blivit lite bättre här med åren tycker jag.
Annars så håller jag en tumme på Modo ikväll så att vi får fira nyår på fjärdeplats.
Albert Hall:
Vad du glömde berätta angående Renberg är att det är fjärde eller femte gången den här säsongen som han avbryter en match. Frågan är väl bara om han likt Valderama tänker återuppstå från de döda, lagom till nästa match.
Vad det gäller gnälligheten efter match så tror, nej vet, jag att du misstagit dig på MODO:s HS-bok och Timrås eller Brynäs HS-bok. Det är alldeles uppenbart.
Där har du fel. Det var absolut inte fjärde eller femte gången den här säsongen som Renberg avbröt en match. Det kan möjligen vara andra.
Albert Hall:
Innan denna matchen vet jag med säkerhet att han stigit av minst två gånger. En gång så gjorde han det under sändning på C+/PPV, andra gången enligt Sportradion. Båda gångerna har han spelat i matchen efter, om jag inte misstagit mig.
Med andra ord är ingen förvånad. Han börjar bli värre än Ove Porslin.
Hmm, det kan inte vara så att det du pratar om hände förra säsongen? För då hände det titt som tätt, säkert 8-10 gånger. Däremot har det hänt den här säsongen att Lener beordrat honom att vila när matcher redan varit avgjorda i tredje perioden.
Albert Hall:
Nej, nej. Glaskäken Renberg har klivit av minst tre gånger totalt denna säsong.
I vilket fall som helst så har han gjort 25 poäng. Fyra poäng mer än bäste Modoit. Trots att han knappt spelat nått, alltså. Imponerande.
Nej nu har man ätit pytt i panna. Kanske man ska ta sig en www.frisco.se/hs/bulla.jpg ?
"Although gifted with offensive skills and terrific vision on the ice, and possessing good size (6’0, 187 pounds), Lindstrom has struggled at times with both his production and consistency with the Crunch after facing similar issues in Sweden, and is still trying to find his way as a scorer in the AHL. He has posted 14 points (6 goals, 8 assists) in 22 games this season before a shoulder injury sustained in a game against Hamilton on December 9th knocked him out of the lineup for several weeks.
“It definitely takes some time,” he said of his adjustment. “But I think I get better and better every game. Every week I’m over here, I learn new stuff, so it’s going pretty well so far.
“It’s kind of a difference because over [in Sweden], the ice surface is bigger and the game is faster, but I think it’s more fun to play over here because there are more scoring chances here, so I like it.”
Frisco:
I ren eufori så lyssnar jag nu på Smash Mouth - Why can't we be friends. Välkommen till X11, lilljesus. Ytterligare en MODOit ansluter till ligan.
Frisco: Ludvika är vitt.
Frisco:
16 timmar med flyg skiljer Sverige och Angola åt. Så de så!