1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27027 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 2212063 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Säsongen 2021-22
Lesky: Har inte koll på när svarta tröjor blev aktuellt. Men gillar också svarta som komplement till vita och gröna.
Kommentera

Sv: Säsongen 2021-22
KarateKing700: troligen blir det så. Men ett lyft i jämförelse med fjärde linan i Rbk.
Kommentera

Sv: Säsongen 2021-22
Charliejfz: Icke, satt i en tredjekedja skulle jag tro med tanke på att Önerud och Vesel kommer garanterat få köra 1 och 2 kedjorna.
Tråkigt som fan att han valde gå till just HV kan säga ett lag som hade använt honom mer tror jag (modo)...
Kommentera

Sv: Säsongen 2021-22
Hejsan. Hur ligger det till med Rögle och svarta tröjor? Hur ofta har ni svarta tröjor och vilken historik finns det bakom dem osv? Tycker de ser riktigt snygga ut! Tack på förhand för info!
Kommentera

Sv: Säsongen 2021-22
mattias - 74: En bra spelare till HV. Taylor kommer få en stor roll.
Kommentera

Sv: Säsongen 2021-22
Charliejfz:

Tyler Matson till hv

Riktigt bra värvning

De vill tydligen inte vara i allsvenskan mer än i 1 år
Kommentera

Sv: Säsongen 2021-22
Oskar Stål Lyrenäs klar. Right skytt som producerat 44 pinnar i Allsvenskan. Intressant ...
Kommentera

Sv: Säsongen 2021-22
Kodie Curran?... det kan bli intressant i höst.
Kommentera

Sv: Säsongen 2021-22
Backen McKieran ansluter från DEL. Han har producerat bra och är nog tänkt att ersätta Hanson.
Kommentera

Sv: Säsongen 2021-22
Larsson kommer in från Mora och Wallinder från Modo. Men Back sidan behöver stärkas med två producerande backar. Wallinder är för oprövad för att spela högre än fjärde linan.
Kommentera

Sv: Säsongen 2021-22
Håller med kring Taylor. En hjälte och kämpe som alltid varit trogen Rbk.
Kommentera

Sv: Säsongen 2021-22
Charliejfz: Ängelholm verkar vara en trevlig mysigt ställe att bo på. Förstår att Abbots trivs där nere. Och passionerade fans.!
Kommentera

Sv: Säsongen 2021-22
Charliejfz: Efter 7 mäktiga säsonger tog även sagan Taylor Matson slut..

Den otvetydigt otaktiska pyrrhussegern mot Skellefteå AIK, följt av den ödesdigra och extremt förödande 'pyrrhusförlusten' mot Växjö, gjorde att desperationen visade sitt sanna ansikte, med följden att timglaset, oväntat och i sanning oförklarligt.. mycket plötsligt rann ut, för denna, eran så enormt stora hypertrogna och SANNA kämpe till hockeykrigare..

TRAGIK och SORG är orden som till fullo beskriver detta skeende..

Taylor Matson!, Du är en genuin hjälte!!!
En av de absolut största hockeyikoner som NÅGONSIN spelat i Rögle BK !!!!!
Kommentera

Sv: Säsongen 2021-22
Tänk på att hålla en bra nivå på forumet.
Kommentera

Sv: Säsongen 2021-22
Chris får ett jobb att ersätta spelare som lämnar men han är säker på att få ihop ett bra lag.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
HAS är Mellanmj: Att spelare lämnar för bättre ligor eller högre lön är inte konstigt utan vardag i SHL. Så blir det efter en bra säsong. Vore märkligare om de inte tog chansen.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
HAS är Mellanmj: Det var förväntat att Hansson och Ryfors skulle lämna även bland fans. Angående NLA så är det säkert löner och utlands äventyr som lockar. Att Curran lämnade var förväntat då han ville testa NHL och lag kan inte räkna med att behålla poäng spelare. Hur det gått om Curran varit kvar? Det hade troligen gått minst lika bra som denna säsong.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Charliejfz: Nu lämnar även storbacken Niklas Hansson Rögle för spel i schweiziska Zug, med motiveringen, citat: "Det är en möjlighet för mig att testa att spela i en toppliga i Europa"

Snacka om 'floskeltoppen'. Som om den schweiziska högstaligan skulle hålla en högre kvalitet än den svenska... Knappast troligt...

Däremot är det nog ett BETYDLIGT FETARE lönekuvert som lockar!!
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Charliejfz: Tänk...om bara eran, tillika hela ligans 'superback' nr 1 ifjol, Kodie Curran, INTE lämnat er efter föregående säsong...
Då hade ni nog tämligen säkert fått titulera er svenska mästare i år!

Vad tänker du om det Charliejfz ??
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Charliejfz: Jaa, det var ju inget att glädja sig åt.
Det är ju definitivt ingen positiv nyhet för vare sig Rögle eller deras supporters..
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Ryfors går till Tampa Bay. Förväntat att det blev NHL för Simon. Vill önska stort lycka till. Han har gjort en fantastisk säsong.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Sven.Savage: Rögle har ju spelat gladhockey och inte trökhockey ala Luleå så där har du fel! Växjö däremot spelar mer som Luleå, Trökigt!! men effektivt som satan! Extremt taktiskt!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Sven.Savage: tack Sven.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
K70: det blandas in Luleå o Frölunda ....räcker väl med att konstatera.

Rögle är Sveriges bästa bandyklubb.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
K70 och Charliejfz:

Ängelholm och Rögle. En legendarisk plats för hockey och en klubb med längre hockeyhistoria än de flesta. Ett lag som av och till varit uppe i finrummet men tidigare inte nått så högt. Man har utvecklat många riktigt stora hockeyspelare men de har gått vidare till andra klubbar där de haft stora karriärer. Ett undantag var när Kenny Jönsson kom hem till Sverige och att en sådan stjärna med klubbhjärta bestämde sig att komma hem på riktigt – till Rögle i division 1 (hette det så då?) imponerade.

Men som regel har Rögle under alla år antigen tillhört de bättre i divisionen under Elitserien/SHL, eller så har man tagit sig upp men inte nått större framgångar utan fått gå ned igen.

Men även om vi har bakgrunden med Pollenkungen är Rögle ändå ett lag som utvecklat och producerat egna spelare och inte att jämföra med de många klubbar som på senare år köpt sig plats i Elitserien genom att köpa in spelare i stället för att utveckla egna. Jo, visst är det sant att numera måste alla klubbar rekrytera spelare eftersom det är nya tider med ökad spelarrörlighet vilket inneburit att en del klubbar fått skaffa ett halvt nytt lag under silly season.

Men Rögle har ändå en helt annan historia och att ett lag så långt i söder haft energi och skicklighet år efter år imponerar på alla.

Och under senaste åren har Rögle tagit ett nytt steg och lyckats etablera ett lag som verkligen tävlar om att vara bäst i Sverige. Vi utomstående fascineras och det måste vara helt enkelt underbart för alla klubbens supportrar att efter alla år nå upp i topp.

Att spelarna har hjärta för klubben visas av att så många ursprungliga Röglespelare kommit hem för att bidra och för att vara med på resan. Och när det gäller rekryteringarna kan man knappt förstå att Rögle lyckats så bra. Kunnat identifiera så skickliga spelare att komplettera laget med och kunnat erbjuda en sådan härlig lagkänsla att dessa spelare gått all-in i laget och varit beredda att ge sitt yttersta – inte för lönen, utan för Rögle! Det är stort.

Och vilken hockey man levererat! En perfekt kombination mellan renhårig men fysisk hockey och skickliga spelare och vi utomstående kan bara öppna armarna och njuta av den fest vi bjuds på.

Tidigare år brukade vi i Luleå mena att Rögle spelade som en Luleå-kopia och att originalet i stort sett alltid vann mot kopian. Och visst gjorde vi det, år efter år, även om det vanligen var bara med uddamålet.

Men Rögle tog ett ytterligare steg. När vi fick stryk hemma mot Rögle i december med 0-5 var det hur tydligt som helst: Rögle hade blivit bättre än Luleå på område efter område och vi kunde inte längre stå emot.

När vi själva åkte ut i kvarten hoppades jag och många med oss på det lag som spelade den härligaste hockeyn; Rögle. Och så tror jag det var för många andra lags supportrar med. Vi unnade Rögle största möjliga framgång och Rögle var värd det.

Nu förlorade man finalen mot Växjö, och visst, Växjö var bra, men jag undrar om inte Rögle tagit finalen om man kunnat komma dit fräscha och alla oskadade. Nåja, det blev som det blev.

Blir intressant att följa Rögle i fortsättningen. Kan man hålla sig kvar i topp, tillhöra de allra bästa lagen i landet? Tvivlar inte på att man har förutsättningarna – det har man tydligt visat senaste åren. Men det är inte givet, otur och oflyt kan drabba även de bästa lagen.

Gillar jag Rögle eftersom Rifalk, Johan Gustafsson, Cam Abbott, Chris Abbott, Daniel Zaar och Dennis Everberg (Sic!) varit Luleåspelare?

Jo, det är klart och det gillar jag att lyfta fram. Speciellt pojkarna Abbott med så många år hos oss och synnerligen uppskattade och framgångsrika i Luleå med sin energi och vilja. Och det är klart att man önskar dem framgång. Men är det bara därför man gillar årets Rögle? Nej, naturligtvis inte. Det är i första hand den bländande hockeyn och den historiska bakgrunden.

Detta om detta.

Ser att någon trollat på sidan och bäst är väl att göra som många sidor på Hockeysnacket redan gjort. Stäng av vederbörande som vill sabotera er rätt att njuta över framgångarna
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Mike.F: Men vänligen ta nu era diskussioner om detta någonstans utanför Rögledelen av detta forum, om ni har mer att dryfta i ämnet? Tack.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
HAS är Mellanmj: hatet mot Frölunda är ju avundsjuka och att Roger är här nere i väst och inte i norr!! Typisk nutida svensk retorik på den gubben!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
HAS är Mellanmj: Man får ju lov att gilla (eller ogilla) andra lag än sitt eget, av vilken anledning man vill. Säkert finns det personer som ogillar Rögle och har alla möjliga öknamn på vårt lag. Man får också lov att gilla eller ogilla andra skribenter på forumet, av vilken anledning man vill.

Ingetdera är däremot en konstruktiv eller välkommen debatt att föra i detta forum, utan som Charlie redan förtjänstfullt har påpekat så finns det ingen poäng med eller glädje av allmän pajkastning här. Jag avser att fortsätta radera den typen av allmänt negativa omdömen om andra - som inte ens deltar i den aktuella diskussionen - i de delar som jag modererar, så länge inte admin kommer med kontraorder eller utser en annan moderator.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
HAS är Mellanmj: Förstår vad du är ute efter. Dock har alla rätt att uttrycka sig och även om man ogillar andras sätt att uttrycka sig så måste man tänka på hur man själv uttrycker sig. Det är ju moderatorernas och medlemmarnas uppgift att hålla en bra nivå på forumet.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Charliejfz: Jag reagerade för att du skrev påhittade saker om tränarna i Rögle.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag kan hålla med om att det kanske var en aning överdrivet att påstå att Abbotarna 'möglat' bort Rögle mot Växjö i slutspelet. Det var lite ironisk humor med i det, vilket jag i min enfald trodde att man kunde få skriva utan att inlägget raderas...

F.ö; Den ENDA anledningen till att Sven vurmar och gullar så mycket med Rögle är att han vill FÖRHÖJA Luleå, eftersom två av Luleås absolut mest tongivande spelare/slitvargar under 6 års tid mellan 2009-2015 var Chris och Cam Abbot, Sportchef och tränare i Rögle. Vore det inte för det skulle Rögle med all säkerhet, även med SAMMA typ av frejdiga anfallsspel som ni spelar nu, lik förbannat ha ett eget 'öknamn' på Luleås Forum.

Som exempel: Skulle t.ex Stefan klockare och Bert Robertsson , (som tränar och har tränat Skellefteå), Sven Savage hatobjekt nr 1 vid sidan om Frölunda, istället varit tränare för Rögle, hade Sven kallat erat lag för nåt i stil med "de tyranniska danskjävlarna"
Kommentera

Sv: Säsongen 2021-22
Det har varit varmt och skönt de senaste dagarna.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
HAS är Mellanmj: Varför är du på vår sida för att både prata goja om Rögle och även om Sven. Ta det med Sven personligen i så fall.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
HAS är Mellanmj: Sven Savage och jag är två olika personer. Sven har varit på sidan längre än jag. Dessutom håller vi på olika lag. Jag reagerade för att du skrev påhittade saker om tränarna i Rögle. Tycker det är onödigt trams.Hoppas att Sven läser detta och kommenterar.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
HAS är Mellanmj: Det är jag som är moderator på Röglesidan och det är jag som tagit bort det inlägg du syftar på efter att det anmälts av annan användare (ej av Sven). Den enda övriga Röglemoderatorn f n är Belix, som vad jag kan se inte har varit aktiv eller inloggad på detta forum det senaste decenniet. Sven Savage har således mig veterligen ingen möjlighet att styra över vad som raderas eller inte på Rögledelen av forumet.

För övrigt har även ditt uppföljande inlägg anmälts, av annan användare (ej heller denna gång av Sven). Du är välkommen att skriva inlägg som har någon mer konkret bäring på Rögle BK här eller om andra lag var du vill, men det tillför enligt min mening ingenting med foruminlägg som i huvudsak går ut på att utveckla en personlig vendetta mot någon användare - oavsett vem eller vilken lagtillhörighet den har. Därav det föregående raderade inlägget.

Hur andra lags sidor modereras eller vem eller vilka som skriver i ditt eller andras tycke olämpliga saker där är något som jag personligen inte kan styra över. Dock utgår jag från att admin fortlöpande kan avgöra vilka som är lämpliga eller olämpliga att stå som moderatorer för olika delar av forumet.

Har du synpunkter på åtgärder eller brist på åtgärder från mig eller någon moderator eller annan användare, så föreslår jag därför att du tar det med admin direkt.

Jag har för avsikt att radera även detta inlägg, av samma anledning som föregående, men låter svaret stå en stund som upplysning för kännedom.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Nu ser man fram emot att ha Timrå i SHL.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Inkommande spelare: Larsson från Mora (ska han axla Ryfors roll?) ... och Wallinder och en spelare till från Modo. Vidare kommer det behövas två riktigt bra backar, en center samt två RW om Olli och Zaar lämnar.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Lagbygget...
Utgående kontrakt: Taylor Matson, Erik Andersson, Olli Palola, Johan G... Jakob Bondesson
Spelare (kontrakt) som troligen går till AHL/KHL: Ryfors, Zaar, Hansson

Om man börjar med utgående kontrakt så vore en förlängning med Erik A fullt logisk då han gör ett jättebra defensivt arbete. Taylor har varit längst i laget i nuvarande trupp, gör ett jättebra defensivt arbete men frågan är hur Chris tänker kring nästa säsong. Beträffande Palola så spekulerar jag att han troligen återvänder till Finland. Johan G kommer lämna (Västerås). Sannolikt även Bondesson som fortsätter i Kik. Zaar och Hansson kommer saknas när (snarare än om) de lämnar. Säkert ersätts de av riktigt bra spelare.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
K70:
Det brukar ta några semifinaler/finaler innan man är där, kan ni fortsätta på den inslagna vägen så kommer det. Bra lagbygge och inspirerande såhär från botten av allsvenskan. Är bördig från den skånska slätten fö
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Dagen efter och dags för summering av årets säsong. Rbk kom tvåa i grundserien och spelade final.
Alla fans ska vara stolta. Tänkte summera slutspelet samt insatser från spelare. Spelare som höjt sig i slutspelet och som jag vill hylla är Leon Bristedt, Anton Bengtsson, Mattias Sjögren och Adam Edström. Vidare har Rifalk gjort en riktigt bra säsong. Även eloge till Tambellini, Everberg, Gelinas och Ted som varit riktigt bra i slutspelet och grundserien. Spelarna ska vara stolta över sin säsong. Niklas Hansson, Daniel Zaar och Simon Ryfors tackas för sina fantastiska prestationer. Hoppas de kommer tillbaka till Rbk i framtiden.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Tack alla! Denna säsong har varit den bästa i klubbens historia. Och två pandemi år utan publik där klubbarna påverkats ekonomiskt. Måste lyfta tränare, lag och organisation.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
brynäs08: Stort tack! Vi får se det som att den framtida dag som vi får fira RBKs första SM-guld, då ska vi fasen också kunna fira på riktigt med att sjunga och dansa och kramas och jubla med kända och okända fans i Catena och på Stortorget igen. Och bada i Rönne å och i bandygraven, föreningens historiska källa. :-)
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Surt, men ni faller med flaggan i topp och ryggen rak!
Grattis till en fantastisk säsong!
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
K70: Lider med er (och då är jag ändå brynäsare)!
Den hockey ni och SAIK presterade i semin var fenomenal. Ni spelar roligaste hockeyn och det var trist att det inte gav ett annars så välförtjänt guld.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Charliejfz: Beklagar! Förjäkla tråkigt att Växjö har ett till guld.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Charliejfz: Tyvärr räckte det inte hela vägen i år men Rögle har visat för andra året i rad att ni är ett lag att räkna med i toppen. Nu önskar jag er en bra silly och så ses vi i en ny säsong i höst :)
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Well, då var det över. För den här säsongen! Tillåter mig att få känna en liten stunds besvikelse över alla icke beivrade skador i semifinalserien och sedan dessa överdrivna/felaktiga utvisningar i finalserien.

Men efter den lilla stunden: bara enorm stolthet och ren kärlek till Rögle BK, och ännu en fantastisk säsong som helhet. Och sedan, blicken fäst framåt. Och uppåt.
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Charliejfz: Vart inte eran tur i år men vilken resa ni gjort! Stor grattis till eran verksamhet ni kommer att växa med de här i ryggen 💪👍
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Mike.F: åt helvete kanske! Everberg får ju inte ta en sån 2:a! Å nu 4-1!

Mike.F
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
kom igen rögle👍
Kommentera

Sv: Slutspel 2021
Charliejfz: Vad är det för fel på domarna? Galet dåliga beslut som ändrar avgör eller förändrar matchbilden.
Kommentera

« · 2212063 · »