Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Övrigt

« · 1833079 · » Till forumet


Sv: Övrigt
KulaShaker:

menar du att det jag skriver inte är sant? Att vi inte vunnit 20 matcher på 21 försök mot Brynäs?

Man får tänka olika! Jag tänker 20 vinster på 21 försök, och du tänker 3 raka förluster.

Om en boxare har torskat 20 matcher i sin karriär på 21 fighter... då är det en riktig slagpåse enligt mig. Nog kan han se ljust på saken: ja jag vann ju för fyra matcher sen, bara tre förluster i rad! Jag tänker då: näe du har 20 torsk på 21 varav 15 på knockout, du är en slagpåse!

När vi har torskat 20 matcher av 21 möten emot er, då får du skriva om det och retas lite, du har mitt godkännande.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund: Men Yoda då, nu får du nog revidera listan över sviter. Beträffande finaler och semifinaler är sviterna brutna, mot Brynäs har ni just nu en svit om tre raka segrar(tror jag) så du får nog nöja dig med de övriga.

Sv: Övrigt
Ja att Skellefteå AIK är inne i en dynasti av sällan skådat slag har nog inte undgått någon hockeyintresserad? Det har vart en kamp och guldet mest hela tiden samtidigt som vi matat ut talanger till NHL på löpande band. Låt oss titta på sviterna vi behöver försvara:

6 finaler på 7 år.
8 semifinaler på 9 år.
20 segrar på 21 försök mot Brynäs.
8 raka slutspelssegrar mot Qatar.
Bättre än Qatar 10 år i rad.
Bättre än löven 15 år i rad.
Mindre köpelag än Qatar 39 år i rad.

Ja hoppas vi vårdar dessa sviter ömt! Hoppas att inte domarna saboterar likt de gjorde nu senast mot indijanerna från Jötte-borrj.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

jag blir alldeles varm inombords. Gud så fint med Petterström som lagkapten. Helvittes vilket bra val!

Jeppe Olofsson har en enorm potential. Riktigt bra framåt, avig, bra skott och otroligt vass avslutare, vassast i laget. Tyvärr är defensiven minst sagt risig. De måste få till rörligheten i egen zon istället för att stå still och glo på pucken. Utvecklar han denna går killen en spännande framtid tillmötes.

Sebbe Olsson är bland seriens bästa skridskoåkare och spelar ett stort spel trots att han är kort i rocken. Bäst i laget på att checka fast pucken, världsklass på det. Däremot behöver han börja hänga några puckar på lägena, måste få en större tro på sitt spel i offensiv zon.

Simme Krekula väger 75 kg men känns som en rivig hårdjobbande forward som är bra på det mesta, ser ut som 90+ kg på isen. Har potential att bli en stomspelare. Har inte riktigt fått chansen ännu men har vart riktigt bra i de matcher jag sett honom på isen.

Enligt mig står det mellan dessa tre herrar vem som går 12a, extraforward med speltid sam bänken.

Timme Söderlund, Ante Wingerli samt Linne Lindström tycker jag alla är givna i laget såvida nu någon inte får en Qatardipp.

Sv: Övrigt
Nya kaptener och valen känns helrätt även om C var lite oväntad.
C Pontus Petterström
A Jocke L
A Pär L
Tror Pontus ligger mycket bra till hos domarna och stort förtroende i laget.

Angående många som signaleras tagit steg så fick Jesper Olofsson fint beröm av Matt Anderson idag som beskrev det som Jesper flyger fram.

Mycket önsketänkande kanske men magkänslan säger AIK blir nåt helt annat i år.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Mycket lär hända innan serien med kedjorna men ändå skojigt spekulera.
Läste idag de satt ihop Hetta-Pettersson-Petterström
Jag tror också Tim lär testas högt upp och in i 2a på Adam Ps bekostnad kanske.
Då och då kanske Hettalinan sätts ihop. Småjobbiga möta utom för Olausson med sin speed...
Matt A med Jesper O och Krekula när både Tim och Bud fattades och lur de ska in där.
Som sagt de lär pusslas och testas men det ser bra ut.
Jocke och Pontus levererar väl.
Resten kan bättre tror jag och de yngre har tagit ett steg eller två förhoppningsvis.

Sv: Övrigt
Tarasov:

killen är ändå ganska ung, och har helt okej offensivt spelsinne och teknik. Nu när han får lära sig att passa pucken till medspelare istället för att bara dunka den stenhårt i sargen kan han komma mer till sin rätt. Spelare kan utvecklas sent. Ett bra exempel är Tim Heed som inte gjorde någon glad fram tills andra året i dynastiernas dynastiförening då han utvecklades till en riktig toppback. Då var han 23 år.

Sv: Övrigt
Tarasov:

lite lur på att Tim Söderlund får lira med Matt Anderson och Bud Holloway i andrafemman. Men finns även många andra kandidater.

Sv: Övrigt
Tarasov:
Ja alltså nu när han spelar för Modo finns ju ingen skadeglädje om det går dåligt för MO utan jag ville bara lufta min skepsis.
Han kanske blir nyttig ändå. Jobba hårt på rätt plats typ men aldrig någon stjärna i SHL eller en som höjer Modo.


Sv: Övrigt
Farbror Barbro:
Det jag hört om MO är inte sådär jättepositivt vare sig från Luleåhåll eller Almtunahåll, man lyfter fram ungefär samma styrkor/svagheter. Förhoppningsvis blir han 5-6 back hos oss med en lite skyddad roll. Eller att han får ut den potential som finns. Bollsinne finns iaf i släkten, hans pappa har tydligen plusstatistik på JO Waldner.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Ang Larsson så nämnde Dimtri Filipovic honom i sin senaste pod, eller rättare sagt han var upp på tapeten. De berömde backparet Larsson/Klefbom, Larsson har lärt sig kompensera för sina brister i fart. Stark i det defensiva spelet bra i postionsspelet, bra i netural zon/def zon. Det som ligger Adam i fatet är att han byttes mot Taylor Hall, men det är inte Adams fel. Backparet anses ha väldigt bra kemi. Med brasklapp för min engelska.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

Ja hur fasen kunde jag glömma Tim Erixon??? Förlåt Tim, men vi har så jäkla många grabbar där borta nu.

Ska bli riktigt jäkla spännande att följa våra grabbar i alla fall.

Dynastiernas dynastiförening halleluja!

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Ett par ? och en på gränsen.

Jacob Moverare draftad och stor talang som är i OHL vad nu det är för liga men på andra sidan ändå.

Adam Thilander odraftad men också i OHL. Trodde han var given i AIKs organisation men ville pröva däröver.

Tim Erixon har ju hamnat i AHL och är gedigen där men har testat NHL en hel del. Signalerna pekar mot AHL men inte skulle jag tacka nej om han vill hem.

Jo den där Hardy Häman Aktell tror jag också mycket på. Den här säsongen skyndar de säkert långsamt efter skadan. Om han fått vara hel hade han nog debuterat redan.

Den där Enbom är vd inte sportchef som jag skrev.

Upp till bevis nu Qatar. Hålla sig kvar med köpespelare är en sak men om man nu ska testa med fler egna som jag tror inte duger för det ska se bra ut kan det haverera.

Om det kommer skador på Olausson, Sandström, Hishon eller Cehlin och Johnston floppar då tycker jag Qatar är det klart sämsta laget på papperet.

Då kanske man slipper det här galna statliga projektet att skapa ett elitlag i Luleå av alla städer.

Jo en lite smådeppig grej för Ivandrago.

Helt ärligt tror jag Markus Oscarsson blir en riktig flopp tyvärr. Möjligtvis inte helt värdelös utan tar en plats ändå.

Skellefteå AIK hade ju en enorm utveckling på de tidiga 90 talistbackarna för några år sedan.
Rundblad,Erixon, Burström, Edström, Larsson, Alm,Granberg, Lindholm och Lundberg bl.a.

Som jag minns det fick Qatar panik och om jag gissar skrek Osten -för i helvete har vi ingen yngre egen produkt som kan stå på ett par skridskor?!
Skuggan -Ja Oscarsson är då rightare och storväxt men lika talanglös som alla andra så han är nödlösningen vi får försöka med. Om vi tränar upp han fysiskt så ska han väl kunna stå ivägen åtminstone och han blir då ett namn i laguppställningen så det ser lite bättre ut.

Som inkvoterad fick han väldigt många chanser i Qatar men varje gång jag sett han spela tänker jag den där killen har inte många rätt.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Tror oxå på Linus L.

Sv: Övrigt
Tänkte bjuda på en liten genomgång av hur det går i NHL för spelare som lirat i vår organisation, och hur det gått de senaste åren. Vilken status de har och har haft over there grabbarna som vi skickat.

Storstjärnor:

Ingen


Stjärnor:

Viktor Arvidsson, Skellefteå - en lysande genombrottssäsong med över 30 mål varav flest i BP i hela ligan blev nu belönad med ett 7-årskontrakt. Fortfarande ung och under utveckling. Kan han ta nästa steg?

Adam Larsson, Skellefteå - efter en tung start pekar utveckling spikrakt uppåt. Bäste back hos Edmonton med massor av speltid.

John Klingberg - poängmakare i PP som är oerhört underhållande att titta på. Utvecklar han defensiven ytterligare kan han bli en av de stora.


Ordinarie:

Melker Karlsson - en slitvarg som är väldigt uppskattad i Sharks. Behöver göra mer poäng för att ta klivet upp till stjärna.

Oscar Lindberg, Skellefteå - Tradades till Vegas som vill ha honom i laget, inte till byteshandel. Räknas som en coming man som förtjänar en större roll och hoppas Ogge tar chansen i en mer offensiv roll.

Pi-Ed Bellemare - Vegas vill ha även honom i laget, en mycket stabil shut down center som har fina ledaregenskaper. Kul!


På gränsen:

Oscar Sundqvist - tradad till St Louis och fått ett envägskontrakt. Stor stark och bra över hela isen. Behöver visa att han klarar en ordinarie roll i ligan och kommer att få chansen, det gäller att ta den.

Petter Granberg - fysiskt monster som ligger på gränsen. Kommer aldrig att bli någon poängmaskin men är bra i defensiven. Nashvilles backsida är dock mästerlig och det kan bli svårt att ta en ordinarie plats där, borde be om en trade.

Anton Lindholm, Skellefteå - fick spela 12 matcher i usla Colorado ifjol. Blir det AHL eller NHL i år? Har potential att spela mer med sin tuffa spelstil.

Tim Heed - borde få chansen i NHL efter sin lysande säsong i AHL där han öste in poäng från sin backplats, en av de bästa backarna i AHL ifjol. Ska bli spännande att följa, vilken utveckling sen han kom till Skellefteå!


AHL:


Lukas Wallmark - har faktiskt lyckats ta en ordinarie roll i AHL trots hans kassa skridksoåkning, och det var mer än vad man kunde tro.


Martin Lundberg, Skellefteå - sargbrunk i AHL ett år sen dra till horiga Växköp.


Petter Emanuelsson - misslyckat och skadefyllt AHL-äventyr, inte nära att få spela en match i NHL.



???

Sebastian Aho - lär få inleda i AHL för att lära sig spelet, men besitter ett enormt spelsinne, tempo och skridskoåkning. Behöver bli starkare och bättre på egen planhalva, framåt finns alla verktyg redan.


Emil Pettersson - Jättefint spelsinne men känns vek både fysiskt och mentalt. Tror inte han kommer att lyckas i en tuffare liga.


Axel Holmström - stark runt sargen och grym teknik och bra målsinne, men behöver jobba med kondisen och skriskoåkningen. Har Detroit tålamodet? Vi vet att Axel är som bäst när det gäller som mest, en fin förmåga i hockey.


Filip Gustavsson, Skellefteå - tackade ja till ett tvåvägs. Lär få stå mer i Qatar i år och där kommer det att vina puckar vilket är bra för utvecklingen, kommer att få mycket att göra. Har potential men behöver bli stabilare.

Marcus Pettersson, Skellefteå - gjorde en dålig säsong ifjol trots att han spelade upp sig emot slutet innan skadan. Lär få det svårt, men har en stor potential ifall kroppen växer till sig. Två meter 70 kg är ovanligt i NHL.


Draftade:

Tim Söderlund, Skellefteå - har potential att bli en ny Viktor Arvidsson om han jobbar med avsluten och släpper pucken bättre, totalt orädd trots storleken.

Filip Berglund, Skellefteå - stor och stark men spelar en teknisk hockey. Behöver få upp tempo i knopp och kropp och jobba med skridskoåkningen, borde använda sina kilon bättre på isen.

Linus Lindström, Skellefteå - stor potential och bra på det mesta. Behöver bli mer explosiv, men spelsinnet är top notch och spelsinnet är det viktigaste inom hockeyn. Tror på Linus!

Hardy Häman Aktell, Skellefteå - en riktig best. Heter man Hardy och är från Skellefteå är man bra på hockey! Tyvärr haft enorm otur med skador, men det jag läst så är det här en kille föreningen har stora förhoppningar på!

Andreas Söderberg, Skellefteå - stor stark och gjorde en bra säsong i allsvenskan ifjol. SHL-klubbar är där och rycker. Kan erbjudas kontrakt på sikt ifall utvecklingen fortsätter.


Glömde jag någon?

Ja det finns ju några killar att följa med anknytning till dynastiernas dynastiförening om man säger så. Kul! De flesta av ovan är ju ungdomar och har mcyekt utveckling kvar! Eller Lundberg, Emanuelsson kommer ju aldrig att bli något, men många av de andra kan verkligen bli bra hockeyspelare. Dynastiernas dynastiförening är en bra förening på att mata ut NHL-spelare!

Sv: Övrigt
Läser Luleå HFs sportchef Stefan Enbom uttalar sig och jag vill ge både ris och ros.

Småtafflig svenska och dåliga formuleringar må vara, största felet är han räknar fel.
Det ska vara 12 egna spelare isf 14 som han får det till. Tror inte han medvetet försöker ljuga men fel blev det.

Målvaktssidan är inget att klaga på, två egna.

Av backarna kan man väl påpeka två egna killar, Grahn och Johansson knappast får istid i serien.

Bland forwards så finns det också två som förmodligen bara blir på papperet, Toolanen och Levander.

Nåja jag ska vara rättvis och ge beröm för det verkar faktiskt som Qatar är på väg i rätt riktning. Läser man mellan raderna försöker de bli som Skellefteå AIK även om de har lång väg att vandra.

Sedan tvivlar jag starkt de någon gång kommer bli ett "lulelag" för de har alltid bara fått fram enstaka hemmakillar.

Godkänt ändå om de börjar värna Norrbotten bättre och tar vara på talangen därifrån så det inte blir som på Ostens tid.
Ingen kan väl glömma hans uttalande som iofs stressades fram när han försökte reparera Hagosgate.
Ungefär "Det spelar ingen roll var spelarna i Luleå HF kommer ifrån..."

Småtafflig svenska det här också men det är inte AIKs hemsida heller.

Ingen back än men det kanske är på g. Tycker Lindgren antyder han vill ha in en ganska snart även om det inte är någon panik. Artistare låter då inte aktuellt.
Tror inte det är tomt i siktet utan det finns nog några det dribblas med.

Sv: Övrigt
Ja då blev skämtbloggen Dragskott klar idag med forwardsrankingen.
De rankar alltså Niklas Olausson med stora ryggproblem och skadefyllda säsonger bakom sig före namn som ex. Holloway,Pär L, Matt Anderson, Adam P, Hetta, Pontus P, Wingerli , Tim S m.fl bara I AIK.
Det skulle vara väldigt intressant få veta om det öht fanns någon annan sportchef än Qatars som var intresserad av "LatOla" -tvivlar starkt.

Sv: Övrigt
Jo jag brukar slöläsa luleåbloggen Dragskott ibland i brist på annat eller för att få sig ett gott skratt.
Senaste fadäsen är deras ranking av forwards i SHL.
Pajasen John Wikberg som sköter clownbloggen tolkar jag får för sig det fanns andra intressenter än Qatar av Niklas Olausson. Inte nog med det han har mage ranka klappsluta "Ola" som nummer 8!
Lite snabbt hittar då jag minst 3-4 forwards i varje lag som jag skulle valt före "Ola".
Om jag var sportchef i AIK hade jag tackat nej till slowmo -ingen i AIK vill jag byta ut.
Imorrn väl kommer topp 5 och om vi bara tar AIK borde listan se ut ungefär.
1.Jocke L
2.Möller
3.Bud
4. Pär L
5. Matt Anderson
6. Aaltonen
7.Clark
8.SlöOla
9.Lasch
10. Tedenby
Då saknas alltså resten av SHL!
Dragskott -skämtbloggen som drivs av clownen John.

Sv: Övrigt
Han har det int lätt n Börje Gnestadius. Trump kör ju sitt Twitter mitt i natten, och Börje kör med sitt repetativa adhd-tugg.

Det man kan trösta sig med är det hockeymässiga. Dynastiernas dynastiförening är bäst på det mesta, Qatar är sämst på allt. Åker de ur i år går de miste om de nya TV-pengarna och då blire svårt.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

Ja men nu tar han över div 1 laget Brooklyn Tigers juniorlag. Mindre lyckligt lottade som måste bo där och spela där och nu ska då flensis sabotera deras tillvaro, tragiskt är bara förnamnet.

Sv: Övrigt
Min uppfattning är klar.
Lars Osten Bergström är rutten inuti.

Sv: Övrigt
Läser att Tim Erixons agent signalerar att han funderar på SHL. Det skulle va nåt! Bara inte kåt-Evertsson är där och norpar honom. Skulle va grymt kul om Tim kom hem och visade samma klubbkänsla som farsan hans. Tim har inte fått det att lossna med grabben har en grym potential. Jocke Lindström varning på Tim.

Nu är jag i 30-gradig värme i Medelhavet, men ska värma er där hemma med ett fint fint klipp som gör er varma i själen. 4-0!!!

Sv: Övrigt
henkegbg:
Det jag hoppas på är det finns logik eller koppling till backen. En svensk så är då det något.
Eventuellt ett Calofprojekt, alltså någon snorbillig jättetalang som kommer pga klubbens goda rykte.
Angående Jimmie så tror jag faktiskt det kan sluta på flera sätt, vi får se.

Sv: Övrigt
Tarasov:
Förstår AIK, förstår Lundberg. Återstår se om Växjö gjorde rätt som enligt rykten erbjöd betydligt bättre betalt.
Vi får väl se om det växer fram något i Växjö,säkert är det inte.
Se på Luleå senaste 30 åren. Jag är då inte imponerad.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:
Strör kanske lite salt i såren för Lundberg. Är otroligt imponerad av Växjö, man kan hävda att de haft ekonomin men enbart det räcker inte. De har lyckats med sina värvningar i 7-8 års tid. Kanske kan man fråga sig var spelarna från deras J20 är? Det har inte haft samma underlag mer än några säsonger tillbaka, om en 2-3 kommer det komma. Börjat dyka upp så smått med Calle Rosen och nu Linus Högberg.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro: ja de behöver en till back mest troligt från AHL
forwardsluckan du pratar om får man leva med...
Jimmie E. blir assisterande ?

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

Vi får se om de plockar in någon. Ifall det ska vara någon som platsar så är det en jävligt bra spelare, och det kostar.

Oroande att det Qatarska normaliseras inom svensk hockey, och de har ju även bundsförvanter i Växköp. Ger man dem lillfingret invaderar de Polen.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Så sant.
Småland är ju egentligen starkt även Norrbotten men Växjö och Luleå har väldigt mycket gemensamt. De är nästan två vita fläckar på hockeykartan i annars bra landskap och handlar om fotboll ( Öster ) och basket ( Plannja, heter de så fortfarande? )
Därför tror jag de två klubbarna är så hatade utanför kommungränsen -orättvisan är uppenbar.
Varför ska regionens SHL-lag höra hemma i städerna som inte har någon bakgrund eller kultur inom sporten? -sjukt!

Så sant.
Edström lär som du säger vara långt från aktuell, inte AIKs stil angående hemvändare. Vilket är helt rätt tycker jag.
Det finns många därute och då måste kraven vara höga annars blir det förstoppning.
Men nästa år tror jag det kan vara svårare för en som Tim. Vem vet Granberg eller Rundblad kanske är aktuella och då är det nog stängt.
Nä rätt som du säger det är klokt avvakta om inte någon helt rätt dyker upp och jag kommer då inte på någon uppenbar.
Samtidigt sa Lindgren de hade några uppslag.

Less is more kanske de kör på. Ta bara det här med att Öberg inte ersätts och som det ser ut en lucka i forwardsrostern.
Min känsla är att väldigt många kommer göra helt andra insatser i år och att truppen är i balans och harmoni. Då får backen som ska in inte bli en bromskloss, han ska förstärka något redan starkt.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

Tack för de värmande orden Barbro.

Någon måste ju våga drämma näven i bordet och rakryggat ta avstånd mot gnetfinneri, köpmani och sargutdunkarmedleyfester vecka in och ut. Låter man det stå oemotsagt riskerar det att spridas likt ormgift genom hockeysveriges artärer. Säg nej till ondskans hantlangare Qatar, gör det även om hockeysäsongen känns avlägsen så här i sommartider. Säg nej varje dag i veckan året om och låt inte deras hat stå oemotsagt. Det är oroliga tider ni när sådana som Qatar utnyttjar yttrandefriheten vi har för att sprida sitt hat.

Angående dina tips på backar så tror jag inte någon av dem är aktuella. Edström har inte bart bra nog i allsvenskan. Erixon skulle kunna vara aktuell, men tror inte han vill hem till Sverige ännu. Här ser jag hellre att man her Öhman en riktig chans. Mycket talangfull back och grym i PP. Stålarna som blir över kan man spara och eventuellt toppa upp laget vid jul. Här ser jag helst en tung grisig forward, men tycker att laget ser på papperet ut som ett topplag även utan Aho. Bättre att spara på krutet för att sen se om det finns någon brist som behövs korrigeras.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Imponerande hur du som ingen annan flyttar gränserna för det skrivna ordet och ständigt höjer Hockeysnacks nivå!

Tar det lite lugnt under semestern och laddar batterierna men ser många lag blir klara med sillyn.

Man tycker Lindgren borde ha stora möjligheter hitta någon bra efter Aho. Tror inte det behöver vara en kopia utan ex Katic kan ges utrymme.
Många borde se de uppenbara möjligheterna i AIK och undra om inte sportchefen har intressenter.
Rätt ålder. Revanschsugen efter ha hamnat i fel kubb. Etablerad men finns mer utveckling. Beprövad och gärna anknytningar.
Nåt sånt som man nästan säkert vet kommer funka till ett vettigt pris hoppas jag.

Sv: Övrigt
Tarasov:

Tack tack, och dito!

Ser att Janne Pesonen är klar för Växköp Fakers.

Den där Evertsson är inte bara en hejare på att slåss på stan i fyllan och villan, utan även på tvångsmässigt köpa in alla som någonsin spelat i Skellefteå AIK.

Enligt rykten ber han frugan att ta på sig full AIK-mundering inklusive halsduk när de ska ha det mysigt. När han drar trallen i duschen låter det så här: mmmm stön pust... avvhh SKELLEFTEÅ!!!! Sprut

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Då får man önska trevlig semester!

Sv: Övrigt
Tarasov:

Kul att vi får fram en kille som verkligen levererar godsen. Men ändå en bra bit kvar just nu till Foppa, Mackan, Sedins, Hedman etc. En bra början som hackspetten förhoppningsvis kan bygga vidare från.

Sitter nu på terassen och blickar ut över Medelhavet med en flarra iskall Staro i högernäven. Barnen sover, frugan är i duschen. En bra kväll kan utvecklas till något ännu bättre. En typisk Skellefteå AIK kväll känns det som! ;-)


Sv: Övrigt
Skellefteå AIK
Finaste tröjorna anrikaste historia.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

Njae, tycker du underdriver ganska kraftigt nu.

Asså Sebbe Aho uppvuxen i Sävar är trots allt son till Mikael Aho, storspelaren i Skellefteå baseball. Farsan hans är ju Schellefte through and through, och inte ett dugg konstig att han därmed blev NHL-spelare med tanke på den genetiken. Googla Mikael Aho vetja!

Men Celaruk Pistol Pete han är en riktig Qatarprodukt minsann, den bäste de "fått fram" på flera år! Hihihihi!

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Ja lite skillnad för Börje som kanske åker hela vägen till Vancouver bara för att få se västerbottningen Markström ( pappan gammal stormålvakt i fotboll från Sävar och Flarken precis som Aho ) briljera i mål och Nilsson sköta båsdörr.

Sv: Övrigt
Ogge Lindberg klar för två år i Vegas. Lät få en plats högre upp i kedjorna, häääärligt! Lagkamrat till Bellemarklund nu också.

Det kan bli en röjarresa till Vegas sen, för att kolla på Schellefte! Kul!

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

De är ju lite lustiga däruppe i ingenmansland.

Det var dom när den där slovaken Celaruk eller va fan han heter gjorde typ en halv säsong med 20 matcher i juniorlaget innan han plockades upp i a-laget. Ja den nyanlände var då "den bäste de fått fram på flera år"... Hihihi!

Sv: Övrigt
Tarasov:
Yoda har bättre koll men min uppfattning,jag har sett honom, han har betydligt mer i sig än fjolåret.
Minns jag såg honom första gången -vilken killer! vilken inställning!
Gör han inte stor nytta till ett lågt pris blir jag förvånad!

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:
Har Marklund nån förmåga som center att tala om?

Sv: Övrigt
Tarasov:
Tro mig jag kommer åka ner från Umeåområdet för att se Sam Marklund och Hanses men även ett getöga på Oskarsson som inte får förstöra ert återtåg!

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:
Lite OT men Oskarssons farsa har tydligen plusstatistik på J-O Waldner, vilket är rätt anmärkningsvärt. Fått samma info om honom både från Luleå/Almtunahåll. Bra passningsspel ok på grillorna men i övrigt lite vek. Vi får väl hoppas på den oförlösta potentialen.

Sv: Övrigt
Sen några klarlägganden och prognoser.
Jag läste i Expressen Robin Lindgren från Skellefteå ( björntjänst?:) ) spådde 15 största talangerna i SHL.

Kritiken av Qatar här inne handlar ju om två saker.
Bristen på egna killar från kommunen Luleå men även så många rena köpespelare utifrån hållit klubben flytande.
Cred ska ges Qatar enligt våra egna kriterier har Filip Gustafsson,Lundeström och Linus Nässen från egna led.
Utbildade som juniorer men långt ifrån Luleåpojkar dock. Nån måtta får det va.

Prognoser så tvivlar jag starkt på Linus Nässen får se dagens ljus.

En annan kille jag tyvärr tvivlar på är luleåkillen Marcus Oscarsson nu i Modo.
Min uppfattning är han var kraftigt inkvoterad från början i Luleås A-lag när våra stortalanger firade stora triumfer i början av 10-t.
Luleås ledning fick panik när Rundblad,Erixon,Burström,Edström,Alm,Granberg och Larsson dominerade.
Jag tror Osten skrek: -Någon jävla lulepajk som kan hålla i en klubba och stå någorlunda på skridskorna MÅSTE in i rostern!, gärna rightare!
Marcus Oskarsson blev nödlösningen som brutalt avslöjades redan ifjol men även blir genant några år framöver tror jag.

Min egen brutala uppfattning om Oskarsson -han är en total nolla utan talang.
Faktiskt sällan jag sett en tommare blick och sådan brist på naturlig hockeykänsla.
En spelare ska dock inte stjälpa Modos lass.

Sv: Övrigt
Jag respekterar Brynäs och ffa Gävle ( Gävle GIK,Strömsbro ) som anrik hockeystad fullt ut därför tycker jag det är lågt av Powerfade babbla om Skellefteå AIK som en "fluga".
Länken personifierar vår historia då vi var ledande med DIF och tampades om guldet redan på 50-t och hade killar som vann VM-guld -53 och -57.
Jag tror tonåringen Powerfade får bläddra lite i historieböckerna.

Sv: Övrigt
Yoda Marklund: Om ni nu får fabriken hoppas jag att ni även tar ansvar för hur råvaran litium bryts. Men ni kanske plockar upp allt i Varuträsk med hjälp av Berts grabbar?

Sv: Övrigt
Yoda Marklund:
Kanske man får göra slag i saken och flytta upp då:)

Sv: Övrigt
Skellefteå är en av två kommuner som det står mellan angående Nortvolts batterifabrik. En liten nätt investering på 40 miljarder. Bara att hålla tummarna!

Inte bara hockey vi är bra på. Utan även förnybar energi och framtidsteknologi.

Sv: Övrigt
Farbror Barbro:

tydligen har Börje inte alls skrivit nedlåtande om att du jobbar inom äldromsorgen. Han lovar. Han loooovar! :-)

« · 1833079 · »