1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614909 inlägg · 6214 ämnen
« · 1963565 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Modano: Jo vi på samma plan. Ville bara säga att storlek inte alltid spelar roll. 😉

Sv: U20
{8671}: Puh! Nu kan man börja jobba ner pulsen igen. All heder åt Boyce för hans jättejobb i kväll. Även Falk gör en av sina bättre matcher. Och så Kinnvall. Sååå skönt att vi har honom. Kanske dags att ge Wedin en sportslig chans också nästa match? Så j-a skööönt!

Sv: U20
{8671}: var det en slashing eller screenen Åhlund var så fetarg på?

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
HAHAHAHA Så jävla enkelt igen ;D

Sug på den era kålsupare som myser efter timråförluster, älska modoboken nu HAHAHAHA ;D

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Bee: JAAAAAAAADÅÅÅÅÅÅÅÅ

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Modano:
Grattis till segern idag, blir fortsatt tufft men den var viktigt. Gillar Hållander

Sv: U20
Så jäkla skönt! Och honom ville vissa bänka! :)
Men det här lagbygget.....

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sjödineffekten !!

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Fräls oss Kinnvall!

SHL-JOHANNES!

Sv: U20
JonteD: Kinnvall, vilket jävla proffs. Hela klubbens framtid vilar på hans handledsskott. Kom igen nu för helvete, upp i nivå nu!! Vakna Timrå!

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
EXPLORERSMÅLAND: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
KINNVALL IS THE KING !!!

Sv: U20
Kulltorp: Yesssssssss!!!!!!!

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Ja men man kan inte ha 3 backar som är godkänd och övriga av div 1 klass fysiken har varit en stor jävla brist i flera år fattar du med också älska KINNVALL

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Jaaaaaaaaaaaaa

Sv: U20
Laffe: Skönt...

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Modano: Ja Pantzare är ju så stor och kass? Tycker inte man skall stirra sig blind på storlek. Kolla på Nielsen, inte så stor men en av rejälaste i Timrå. Man kommer långt på spelförstålse och hockeysinne.

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Torska vi nu så slänger jag ut Freddan och ta över omg lovar fixa nytt kontrakt

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Printz har varit klasser bättre än alla andra backar (dambackarna) som Nubben älskar små dvärgar max vikt 57 kg 159cm

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Kommer vi nte ur den här säsongen med fet kassa så vet jag inte vart pengarna gått. Måste ha topp 2 bästa spelbudget i HA i så fall.

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: nubben har spelar rysk roulette men hela klubbens framtid den här säsongen och det har varit gott om patroner i magasinet redan från start.

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Rent krasst vill man inte ha upp Oskarshamn. Blir såna jävulska resor dit. Så av rent krassa skäl håller jag på Timrå. Oskarshamn bör juh tröttna mer och mer för varje match kan man tro!

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Kerstin_k: Det svider att se att Oskarshamn är bättre.mkt bättre..

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Kerstin_k: Ja och idioten spelar Gallo med Wedin Körberg leker med modolid Freddan tidsfråga bara innan det är kört

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Helvete vilken usel start.

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Vad vi med all säkerhet vet är att oavsett hur det går så kommer laget festa på E-street till helgen!

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Synct: Suck..........

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: HHAHAHA HAN SÄTTER TILLBAKA MADSEN MELLAN GALLO OCH WEDIN, VAFAN ÄR DET SOM HÄNDER?!?!?!

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Icetea: Det tragiska är ju att Nubben sa att det skulle i en försteback och förstecenter på nått klubbmöte inför säsongen. Dom såg vi inte skymten av. Tyvärr har Nubben varit för hanslingsförlamad denna säsong. Varför har man inte lånat ut, nån av Söderberg, Drugge, Hardegård under säsong och gjort plats för breddback som har varit med förr på denna nivån(inte en seg kloss som Printz)

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
bar mofftak: amen to that.
Hur kan man från båset inte se, eller det har man nog gjort, men hur omöjligt är det att få grabbarna att göra rätt? Och inte falla i samma dumstrutsfålla varenda gång.?

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Icetea: Hållander var vår bästa spelare förra matchen oxå. Hoppas han kan köra en snabbkurs hur man hanterar mental anspänning till övriga i perrepausen 😉
Förutom Svedda tycker jag att oxå Boyce och Gallos gör det bra utifrån vad de kan tillföra. Tyvärr är det ju inga poängspelare dock.
Nä va fasiken. Nu sticker jag ut hakan och säger att Boyce avgör det här. Japp så blir det !!

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Rytter:

Jag är rädd för det. Alla dom där gångerna man förlorade jämna matcher under säsongen kommer tillbaka och spökar så fort det bränner till.

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
uhahl: Svedberg har blivit bättre. Det har inte vårt försvarsspel blivit. En enda sak har givit oss lite momentum under säsongen och det är när Brattström fått stå, då har vi visat tendenser till ett moget försvarsspel. Personligen skiter jag i att Svedberg stått på huvet ibland och förmodligen gör det bättre just nu än vad Brattström hade gjort. Med ett moget försvar behöver inte målvakten stå på huvet.

Brattström skulle fått starta denna serie. SM i efterklokhet nu men näääär man får en tendens till bättring, vaaaarför kan inte modofredde bara kapitalisera på detta, varför måste han hela tiden gå tillbaka till en laguppställning som inte fungerar????

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
uhahl: ja; Svedberg har en tendens att gå ner på knä för fort. Just vid det här målet tycker jag dock inte att han kan beskyllas. Då är det andra - typ den hela legionen av forwards som skymde egen målvakt och gav fan i skytten - som får ta på sig målet.

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
bar mofftak: Titta på fö svarsspelet på målen....på 3-3 pucken så backar alla tre forwards hemåt på linje.
Jag såg reprisen på Luleå- Växjö idag. Luleå låg hela tiden på puckhållaren.
Madsen skulle såklart klivit på och haft en klubba mot pucken

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
uhahl: Problemet är inte att han går ner på knä, det gör så gott som ALLA av dagens målvakter, det är en produkt av butterfly-stilen, men Svedberg har en tendens att göra sig otroligt liten när han går ner, han hukar sig och ser nästan puckrädd ut, en målvakt i hans storlek brukar kunna gå ner på knä samtidigt som man nästan täcker upp till ribban med dom gigantiska axelskydden.

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Bee:

Skillnaden är mentalt, på pappret ska ni ju krossa motståndet. Ett lag som vunnit sig igenom säsongen växer när det behövs, ett lag som förlorat sig igenom säsongen blir rädda och krymper, och då verkar det intr skilja mer mellan lagen. Ta rensfeldt t.ex han är ju helt under isen medans hans motsvarighet i iko pispanen ser mer ut som en shl spelare (Dock har han varit sämre idag). Iko:s tredje och fjärdekedjor gör jobbet (modigs är ju vad gallo var för er i fjol) medan i Timrå undrar man om collberg och Ohlsson ens är med.

Trodde att det skulle växa lite tuppkam på er efter första suddenvinsten. Men på nått sjukt sätt vägrar Oskarshamn lägga sig ner och dö.

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Däremot måste jag säga att man är så sjukt impad av Nielsen! Föjer med upp i rätt lägen, kylig med puck pinchar helt rätt. Bäste back idag.

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
The great one: Två HA lag som möts. Det ena har allt att vinna och det andra allt att förlora. Detta är ett mentalt spel... Vi har inte en enda riktig center, Wedda är ju inte längre NHL Wedda. Vart är vinnarskallarna vart är Sjödin effekten? Ett bräckligt felbyggt lag som inte pallar med. Det är det i a f jag ser på isen. Finns bara en som verkar vilja bli den som avgör och det är Hållander.

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Tack...äntligen får jag min upprättelse.

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Kerstin_k: Svedberg har absolut klivit upp flera nivåer men för att se så är det mycket bättre att stå upp än att sitta på knä. Går fortare att falla ned än att hinna upp. Han lämnar oceaner av nät synligt.

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Jag tror att nästa mål avgör vår säsong.
Vinst idag, vi tar hem serien. Förlust, och det är tyvärr HA nästa säsong

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Freddan skulle ha fått sparken i november. Läktarcoacherna har varit rätt ute sedan matchen mot mora i sca-cupen. Han har gått från att vara en frälsare till att vara en våt filt över hela laget.

Det vi ser är ett lag av amatörer, som leds av en amatör som är på väg mot amatörligan i ett rasande tempo.

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Kulltorp: Det är en trevlig teori. Den andra målvakten som stått med samma försvar har dock bättre siffror.
Men Svedberg är ju inte problemet. Problemet står i båset och bestämmer vilka som ska vara på isen när.

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Kulltorp: Svedberg gör så gott han kan. Inga hårresande misstag och några riktigt bra räddningar. Svagheten på höga skott är ju välscoutad numer, men det som suttit högt idag har ju varit skymda skott o kan därför inte lastas honom tycker jag. Däremot att vi inte går ut i skottlinje utan backar hem och på så vis bara hjälper Oskars att skymma Svedberg, det är misstag.

Annars är den gordiska knuten fortfarande, ska vi besegra oss själva?

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
bar mofftak: Du har möjligtvis inte sett att Timrås försvar håller j-16 nivå på sin höjd....?

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Sputnik: Svedberg ska absolut inte lastas.

Tänker att vi had it coming efter vårt ledningsmål. Då kröps det ihop och blev ängsligt. Bjöd in dom till vår zon alldeles för enkelt.

Ytterligare en jävla förlängning. Nervvrak delux. Orkar inte.

Nu får Wedin spotta i nävarna, issa om klubban och komma ut som en frälsare.

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Känns svagt mentalt. Så fort det blir pressade lägen så får spelarna panik och det känns som att man inte vågar spela ut.

Det märks när IKO sätter press och man gör 2-3 misslyckade rensningar för att man inte vågar ta tag i pucken i en tredjedels sekund för att få lite tryck i rensningen, och det syns definitivt när IKO tar ut målvakten och man direkt lägger sig i en pytteliten fem-mannabox så att skytten får kliva rätt in i slottet. Ingen vågar vara den som kliver fram och lägger klubban mot och kanske bli överspelad.

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Skjut mig i huvudet. Vi förtjänar att åka ur. Grattis SHL (vi är inte värdiga er). Modo, Kristianstad, Tingsryd Pantern away i vinter. Heja heja!

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
bar mofftak: Oskarshamn kommer fortsätta mata skott mot Svedbergs plocksida, och dom kommer fortsätta trilla in, så är det bara, sen att forwardsen backar in i hans knä sista målet hjälper ju inte.

« · 1963565 · »