1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599950 inlägg · 6212 ämnen

« · 2385862 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Sputnik: Kan det vara så att Lodin faktiskt är på G in? Läste han blev nerskickad till B campen efter sin skada han fick för ett tag sen? Lodin har ju skickat massa kärleksförklaringar till Timrå på Insta etc sen han lämnade. Så man vet ju vart hjärtat finns i allafall. 😍

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Modano: Ja nån av Hållander eller Lodin vore ju som att vinna på lotto.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Modano: Tappet av Lodin känns allra mest skulle jag påstå. Visst en Rattie som skjuter på allt är väl bra, men Lodins obrydda och kaxiga spel smittar av sig på övriga. Plus att han älskar att komma under skinnet på motståndarna och flina dom tillbaks i ansiktet.

Så ja vid närmare eftertanke behöver vi få in en intensiv vinnarskalle, som kan slå sig in på topp 6.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Sputnik: Man trodde ju Lander hatade att förlora men det ser inte så ut

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Sputnik: Måste bara in med en Forward o Back märklig utlåning av Oliver .Tappet av Lodin Rattie kommer märkas helt klart. Hoppas kan man ju att någon av Lodin Hållander är på G då båda är och harva i AHL. För övrigt är det åt helvete för mesigt på isen och i båset ska för satan brinna i ögonen på spelare ledare vakna för helvete 🏒💯

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Sputnik: På önskelistan nu. Rejäl och spelskicklig tvåvägsback, plus en rivig och fysiskt spelande forward med potential på topp 6, som hatar att förlora.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Sputnik: Håller med,en av få som visar lite vilja och fart. Då förutsätter jag att man förutom några backar söker minst en fw med fart och tyngd. Laget känns felbyggt även i år. Hoppas att Kapanen agerar innan det är för sent.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Sputnik: Ja trist med OJ. Hade ett stolpskott igår som mycket väl kunnat bli mål och endel andra lägen. Kämpar och sliter 10 ggr mer än våra hemvändare, spelar fysiskt och är jobbig att möta trots sin unga ålder. Han kommer vara saknad, men det kan säkert bli bra för hans egen del. Skrev iaf längre kontrakt, men frågan vad det är värt om vi inte spelar i SHL t.ex.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Zäta75: För mig helt ofattbart att man lånar ut OJ. Han är knappast störst byggd i laget, men som han small på vid sargerna i offensiv zon och skapade lägen på det. I min bok tycker jag vi behöver få in en forward nu när vi lånar ut Oliver. 1-2 skador på forwards och han måste ju hem ändå och då tycker jag en utlåning är meningslös då det blir så ryckigt för en ung spelare att flänga fram och tillbaks i olika lag.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
EXPLORERSMÅLAND: En vinst hemma på lördag mot Örebro gör att det ser mycket bättre ut i tabellen för Timrå. Mycket viktigt att vinna hemma mot ett motstånd som ser överkomligare ut och framförallt att bryta förlusttrenden och komma in på vinnarspåret igen!

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Nubbs lag 1 å 2 ligg sist å nästsist!!!
Dä håll int!!!
In på järnhandeln å köp taggtrå å ammoniak tä lörta!!!
Dags å vakna jävla primadonnor!!
Uppladdat:

500x0-a026a545-09b3-4df4-add2-0e5e1f5f65ea.jpeg


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
{9829}: Walli och OJ var ju bäst av utespelarna igår. Så fortsätter Walli så kan ha absolut testas i topp 2 kedjorna. Som det är nu håller jag dock Hartmann före honom. Men testa olika kedjeuppställningar måste vi. Annars är det tjänstefel. Pettersson har varit en stor besvikelse sedan premiären då han var bra. Det tar emot för mig som också är Ångeson. Vet att han kan så mycket bättre. Hoppas att han får ut det snart. Kanske behövs en petning för det eller är han bara nedtränad?

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
{9829}: Walli är absolut ett alternativ i en högre kedja. Men som han själv sa igår. Han ska spela fysiskt och komma in under skinnet på motståndarna. Han är bra för att han accepterar sin roll.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Sitter och läser här lite och kollar på era laguppställningar. Ingen nämner Walli på första eller andra då han kämpar alltid.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
{9829}: Alvarez kan iallafall gröta framför mål. Ingen gör det hos oss nu

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Och.. vi alltid klagat på Alvarez. Vassaste 1.2 kedja som levererar ingenting överhuvudtaget:D

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Vem som helst förutom Pettersson i topp 2. Mättaste jäveln jag sett glida runt i Timrådressen på år och dar

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Zäta75: Byt Pettersson mot Alvarez ist då

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Jadu: Ja nu jävlar vill det till att våra s.k stjärnor LEVERERAR och inte åker runt som om det vore hemvändarpartyt på juldagen de skrev på för

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Olli Nomadinen : Förslag på uppställning:
Dahlen - Lander - Hartmann
Pettersson - Hanzl - Halloran
Walli - Erik Andersson - Wedin
Alvarez - Blomkvist - Lundin

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
{8179}: Egentligen tycker jag inte att det är nåt fel med denna utlåning och tror samt hoppas att Oliver gör succe i HA, däremot hoppas jag att våra stjärnor som tar Olivers plats kommer upp till nivå och sliter som djur och det helst redan igår.

Kanske Walli skulle kunna jaga upp Pettersson och CO? bra fart, bra inställning och bra skott/handleder. Varför inte?

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Jadu: Det var den karriären det..

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Olli Nomadinen : OJ kommer spela med Jacob Olofsson kommande matcher

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Olli Nomadinen : Ja, det vore nog på sin plats att bänka Pettersson eller iaf flytta ner honom till 3:e. Men vågar Ante det? Det tror jag knappast.

Det går inte att spela OJ där han blev ju utlånad till Löven idag

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Zäta75: Ta bort Pettersson och in med OJ där ist

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Zäta75: Problemet är inte ATT vi förlorar, det är HUR vi förlorar.

Båda är iofs ett problem.. ;-)

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
{297}: Vi har iofs mött FBK och Skellefteå två av de starkaste lagen i ligan efter HV så två förluster där var inte helt oväntat. Däremot skulle man gärna velat se bättre spel, mycket bättre spel.

Har funderat lite och det kanske vore bra att prova att sära Dahlen och Hanzl ändå.
Förslag på uppställning:
Dahlen - Lander - Hartmann
Pettersson - Hanzl - Wedin

Eventuellt kan vi byta plats på Wedin och Hartmann. Halloran lär väl ha en given plats i de två första med tanke på hans poängskörd så kanske flytta ner Wedin till 3:e och ersätta honom med Halloran även fast det tar emot.

Hur tycker ni att man ska formera kedjorna?

Sv: Apropå nånting...
The great one: Helt obegripligt att han lånas ut… Aja, spelar han med Löven ikväll så får jag se honom på plats iallafall, Östersund-Löven ikväll. 👍

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Sputnik: Sen så tycker jag att Freddans matchande där han bytte kedjor var och varannan match var på en annan nivå. Där kunde ju ändå en kedja visat att det fanns kemi ett par matcher men efter en plattmach så var den splittrad.

Med det sagt så tycker jag inte att nån av nuvarande kedjor visat upp nån form av kemi, alltså högst befogat att vaska om. Gärna skall Walli och Oliver.Johansson få belöning för att de visar nånting. Oliver.J skapar ju mer än Emil.P för tillfället på den ytterst skrala speltid han får varje match.

Sv: Apropå nånting...
Varför ska han lånas ut? Han spelar ju ordinarie i laget. Synd att behöva se han ta på sig löventröjan även. Hemsk syn.

Sv: Apropå nånting...
Man har precis kommit över matchen igår, då får man läsa att OJ ska lånas ut! 😠

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
{10017}: Vi var det klart sämre laget både mot Frölunda och Linköping. I båda matcherna är det JJ och ett par individuella prestationer som gjorde att vi tog poäng. Efter dom matcherna så sa dom flesta här inne ”vad bra att vi har ett lag som kan ta poäng även när vi spelar dåligt” men sedan plattmatchen mot HV71 så har det gått precis som vi förtjänat.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Skulle upp och titta på Timrå-Färjestad med dottern förra helgen men det blev 30-års firande istället. Imorgon åker jag och dottern upp för hennes första match istället. Jag ska tillägga att jag sett 25-30 matcher live sedan 2005. Vi har förlorat 2 gånger av dessa matcher som jag varit på. Brynäsmatchen utomhus och i Västerås under våran första Allsvenska säsong. Nu kommer jag förmodligen Jinxa detta så in i helvetet men jag är säker på vinst mot Örestjärt!

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
{10017}: Jo, jag har aldrig påstått något annorlunda? Endast att situationen vid 4-2 gör han inget fel.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
{9908}: så du tänker att lander inte borde ha någon situation i en match där han inte borde agerat annorlunda?

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
{10017}: Har läst igen. Vad tycker du att jag missar?

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
{9908}: prova läs vad ja skrev igen. Så ska de nog gå bra. Tidigt på morgonen ännu

Sv: Apropå nånting...
De fanns en positiv sak med gårdagens match att ta med sig, Anton Lander har äntligen återgått till svart klubbtejp (som en center ska ha imo). Nu krossar vi Örebro imorgon gubbar!

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
BlackBay: och ändå såg de bättre ut första 2 matcherna än senaste 4. Ologiskt. Borde vara tvärtom, isåfall.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
{10017}: Skrev exakt detta i kommentaren du svarade på: ”Lander hade flera situationer i matchen där han borde agerat annorlunda”

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Linkovich: Det man eventuellt kan skylla på är att man körde försäsong mot diverse mediokra allsvenska lag samt division 1 och att det därmed gick lite väl lätt att leka hockey i offensiv zon.
Efter det kom verkligheten som ett slag i ansiktet när man i serien möter bra lag som som under deras försäsong kört CHL mot seriöst motstånd och är mer förberedda inför säsongen.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Olli Nomadinen :
Första: 54 - 78 - 14 mer forecheck behövs!!
Andra: 57 - 51 - 13 Skridskolinan.
Tredje: 27 - 19 - 94 Antes Bankkedja.
Fjärde: 44 - 33 - 24 Checking/Jokerkedja

Jag tycker vi kör på samma grundspel. Vi måste skruva lite bara. Just nu fungerar inte uppspelen för att backarna lägger mackor över hela banan vilket gör att motståndarna lätt kan läsa av spelet och kontra. Backarna måste då kliva upp lite mer samt att våra Forwards måste möta upp. Använd mittcirkeln. Där kan vi ha ett litet kombinationsspel där vi kan fördela puckar till andra forwards på kanterna som är lite mer fria. Kortare passningar och klapp klapp. Åk skridskor!!

Vi lär ju ha träning i eftermiddag. Jag vill att Ante tar tag i detta och säger till spelarna att står dom stilla så blir dom bänkade.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
{9908}: det vore extraordinärt om lander inte hade en enda situation han borde gjort något annorlunda under en match

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
The great one: så Wedin ska ensam vända på det här menar han? Bara Wedin får några matcher så blur det här bra?

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Olli Nomadinen : man måste kunna släppa prestigen och spela efter devisen ”bäst för dagen”. Det här med att man ”håller på att sätta ett system” eller måste ha tålamod med hemvändarna, alltså vem försöker man lura? Det är internationella toppspelare man värvat för dyra slantar, dom ska in och leverera från dag ett, varje dag, hela året.

För närvarande är det en transatlantisk legoknekt som leder interna poängligan. Precis som ifjol. Skillnaden nu är att vi har ett gäng hemvändare som står och gömmer sig bakom Halloran och det lyckas dom bra med än så länge trots att han är så liten.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Söderöver: Det blir absolut ett lågvattenmärke då det är uppenbart att du inte ser situationen för vad den är, bara ett tillfälle att ge omotiverad kritik. Lander hade flera situationer i matchen där han borde agerat annorlunda, detta var inte en av dem. Du hade på riktigt skrattat ihjäl dig om han vänt om i detta läge för att ge sig efter Lindström, och släppt spelaren som är fri i slottet. Jag har kollat situationen 100 gånger nu för att vara saklig nog att kunna erkänna om jag har fel, och ifall Lander agerar dåligt. Jag har zoomat in, spelat slowmotion och SAIK-spelaren svingar klubban likt en golfsving, den studsar på timråblad och damask innan den får bågen in mot mål. Detta är bara ett faktum? Hur öppen i en diskussion tycker du att man ska vara?

Känner du att det är någon Timråindivids fel med att man inte tackla ner Horava 2007 innan han fällde upp benet i mittzonen och pucken går i en båge över Backlund? Kom igen för fan.

Men för kollektivets trevnad är jag redo att lägga diskussionen åt sidan.

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
{9908}: haha! Maken till lågvattenmärke för att jag inte uppfattar det du uppfattar…

Bara under matchen igår så använde spelare i Skellefteå klubban (ibland för högt) till att på tennis gå förbi Timrå spelare.

Dom gav lite mer, spelade med mer intensitet…

Du kan kalla det yxhugg…
Jag ser inte situationen så…
Jag anser att SAIK är bättre.

Men iaf.
Du är naiv och jag är alarmist och sensationsjournalistiks supporter.

Det kan så vara, ser inte hur du ska få till en ändring där hur mycket du än står upp för alibispelande stjärnor…

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Sen håller jag med Modano: Vi saknar Alvarez jättemycket!

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
{10017}: Ja det skulle behövas. Och som flera har skrivit, släppa tanken på utlåning av OJ och ist tvärtom flytta upp honom. Dessvärre är det här oftast sånt vi ser men som ledarna och laget själva är alldeles för hemmablinda för att uppfatta. Vi runtomkring har nästan alltid rätt såna här gånger och därför blir frustrationen så enorm när man ser och hör de som har ansvaret yra på i sin bubbla. För jag kan garantera att inget dramatiskt i laguppställningen kommer ske inom överskådlig framtid

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
Olli Nomadinen : man bör vaska om rejält. Sen ser jag inte att Wedin platsar i en topp 2 kedja ännu. Spela hartmann där.

« · 2385862 · »