1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613701 inlägg · 6214 ämnen

« · 2667742 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
DenRöda: Jag är inte direkt förtjust i Pilö heller

Det är framförallt vår backsida vi förlorar matcherna på. Samt coaching, målvakter som inte är tillräckligt heta och pp som är bedrövligt. Listan kan göras lång. Glömde vår superstjärna som inte går att känna igen

Jag anser att vi bör försöka behålla Lyytinen. Tror att det blir svårt att hitta en tillräckligt bra ersättare till en billig peng.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Sedan tappar vi ju inte topp 6 placeringen ikväll, det är tack vare att vi efter en hel säsong inte hittat ett vägvinnande hemmaspel. Det om något är under all kritik att Ante inte lyckats ha verktygslådan för att lösa det. Vara bra på bortaplan är ingen vits om man aldrig vinner hemma. Speciellt inte om man vill att publiken ska komma. Lägg till att vi har seriens iskallaste PP även så är det inte så konstigt att vi inte blir topp 6. Sedan har så klart alla backskador bidragit men det är långt ifrån hela sanningen. Missa topp 6 är ändå en väckarklocka att mycket måste bli bättre inför nästa säsong om vi ska kunna nå långt i ett slutspel. Missa topp 6 är ju ändå ett misslyckande totalt sätt med tanke på förväntningarna inför säsongen.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
vonDöbeln: Jösses, är det inte jobbigt att besitta ett sånt där pappsyke?😂 Det kommer nya spelare in som kan lyfta laget. Vi har ett antal spelare kvar som underpresterat denna säsong som mycket väl kan prestera bättre nästa sässe.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Tom Topp: LHC har även ett fungerande PP.

Ante kan sitta och prata om special teams hur mycket som helst men i slutet av dagen så är de "Fan va gött de ska bli med en dubbelmacka efter matchen" som cirkulerar i hans hjärna.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Labban: Två hemmatcher mot Modo i bäst av tre?nGrattis till den torsken, sen får man flytta till transsibirien i 10 år.nVi vinner aldrig den matchserien mot ett Modo som har allt att vinna.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Uselt pp, uselt bp, usla straffar, noll coachning. Vad fan tränar man på en hel säsong eller inte?
Inga skäms och L Backlund skyller på publiken. Men vi behöver inte vara oroliga för budgeten?
Ante skulle ha skeppats vid jul.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Resor till örebro el ängelholm
Näe fy fan

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Tycker ta mig sjutton att man borde låtit OJ , Wärmhed och Forsmark slå straffarna, det kan ju ändå inte bli sämre? Dom kanske har lite fantasi kvar hur man kan göra ..?

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
roger_sundsvall: En liten chans att Rögle faktiskt kan slå Lkp hemma i nästa samtidigt som vi slår Luleå. Sedan har Lkp Örebro hemma i sista vilket inte heller är lätt medan vi, om vi har tur möter ett Leksand som är cementerad på femte plats inför sista omgången och inte har något att spela för. Apropå halmstrån...

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Någon som vet planen med att ha Dahlén på blå i PP? Kan ju knappast vara skottet. Ärtbössa till slagskott.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
vonDöbeln: Eronens kontrakt MÅSTE brytas ja. Kapanen är inte blind han kommer att agera. Har kostat oss många poäng i år

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Labban: som jag ser det så har vi fyra backar som håller SHL klass ikväll. Okej för en fantastisk passning av Rindell, men vad gjorde han i egen zon? Spelade fast sig hela tiden! Och Eronen, man vill bara grina! Törs han gå på kropp eller är han bara klen? Edfeldt försöker åtminstone använda dom kilo han har när han spelar. Nä LHC har ett mycket jämnare lag än Timrå. Därför spelar dom kvartsfinal och inte vi!

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
vonDöbeln: Om jag dessutom ska kissa i ditt öppna sår så ska jag berätta att Pilö som det ryktas om, är en av de sämsta backarna i SHL tillsammans med hans kamrat Jonasson. Pilö har ett sämre värde än Edfeldt. Och då är han 4 år äldre dessutom.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Ante K gör ju Dahlèn en kraftig otjänst att låta honom spela tre mot tre som det är nu. Jag kritiserar inte Dahlén här utan tränaren. Man man-spel är inget som passar #54 som det ser ut just nu.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Labban: exakt, vi vinner mot dom
inte en sportmössa att vi viker ner oss

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
roger_sundsvall: vi har varit dåliga mot MoDo. Matchen innan jul var ju ett bottennapp den med.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Om vår tränarvärvning inte faller väl ut nästa säsong så känns det tamejfan helt jävla omöjligt att undvika kvalspel.

Eronens kontrakt MÅSTE brytas.
Erixon blir äldre och äldre men slutar inte vara speldum.
Svensson är bara SHL-duglig när han spelar på högsta nivå.
Strömberg kommer gå sönder och blir bara sämre och sämre för varje år.

Våra forwards sägs vara toppspelare i ligan?
Om någon tycker det inför 24/25 så är det ju direkt oseriöst.

Hanzl är en föredetting, hoppas innerligt att han inte erbjuds att förlänga ens för en billig peng.
Dahlén behöver rehabilitera bra för att komma tillbaka i speldugligt skick.

Vi går en tung tid till mötes kamrater.
Slutspelet i år? Hahaha... jävligt kul det ska bli att förlora med 2-0 i matcher i åttondelen.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
{469}: Det ligger väl i linje med hela säsongen egentligen. Strafftorsken alltså.

Spelet har egentligen aldrig klickat. Försvarsspelet har varit under all kritik långa stunder. Billiga mål, individuella tabbar och lojt försvarsspel i eget slott. Anfallsspelet, med det framtunga Timrå, har inte burit frukt. Dahlén är en skugga av sitt forna jag, Hanzl har abdikerat från sin tron sedan länge och WHL tog 30 matcher på sig att börja leverera. Ingen av målvakterna har klivit fram som matchvinnare i större format. Tjuriga tränare som vägrar göra förändringar och gnuggar på. Timrå har knappt vunnit en enda match med en betryggande ledning. Alltid på håret.

Samtidigt är det väl en bragd i sig att nosa på topp-6 med alla skador och rabalder i föreningen. Framför allt med tanke på kvaliteten på backsidan innan alla skador. Ur det perspektivet är det ändå en godkänd säsong, typ. Timrå möter ju dessutom motstånd som inte är kattpiss.

"Det är en process". Ja, Ante - det är det. Men vid det här laget borde den vara färdig. Med två matcher kvar är det lite sent att prata om att lära sig saker. Framför allt basala saker som dom borde kunna bara genom att vara hockeyspelare.

Nu lär topp-6 definitivt vara kört. Play in tror jag blir en obehaglig upplevelse. Definitivt om det är Örebro som står för motståndet. Modo eller Rögle är inte speciellt mycket bättre. Ska vara Malmö som skulle kunna passa Timrå då. Men dom lär inte knipa den platsen.

Vet inte vad jag vill ha sagt med det här inlägget egentligen. Säsongen går mot sitt slut och jag känner mest en lättnad inför det faktumet. Det har varit en enorm bergochdalbana. Minst sagt.

Förhoppningsvis chockar dom oss och gör någonting stort av slutspelet. Who knows?

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
roger_sundsvall: Modo vore idealiskt. Fullsatta läktare, korta resor och revansch sen sist.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
roger_sundsvall: För att Modo ska inte få nå jävla chans att spela slutspel, end of discussion.

Dom ska cementera sig i ingenmansland.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Andersson: Med normala skills i pp och 3-3/straffar hade vi tagit 7-8 poäng till och varit klara för kvart redan. Tycker också vi gör fler avgörande misstag jämfört med de lag vi möter. Svag trea på säsongen just nu med tanke på hur det borde kunnat se ut.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
The great one: Eronens kontrakt måste brytas ja. Kapanen är inte blind han kommer att agera. Har kostat oss många poäng i år

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Varför inte modo?
tror knappast vi gör en klappmatch som sist
öret,rögle är ju kräk tråkiga o se på

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Karlsson74: håller med till fullo

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
{10473}: Det blir alltså playin mot Örebro, Rögle eller Modo. Tar nog helst Örebro även om vi haft svårt mot dom. Eller Modo för heta derbyn. Absolut inte Rögle. Spelar vi som idag fast minimerar misstagen och är effektiva bör vi kunna vinna en bäsya av 3 mot dessa lag

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Ska inte kasta in handduken än
turbulent i föreningen
skador, ja listan kan göras lång

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Vargher85: skada eller ej på Dahlén, han orkar inte med ett 40-sekundersbyte. Han hänger med huvudet efter 20 sekunder om han inte har pucken. OM han nu är skadad så är det så jävla dåligt av ante att sätta in honom i spel 3-3 när man VET att Dahlén inte kommer bryta ett spel och inte orka till eget bås. Idag resulterade det i en press i egen zon på 2 minuter, vilken annan spelare som helst hade brutit spelet två gånger men Dahlén orkar knappt hålla i klubban.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
X-Län: kan väl vara överens om att Ante inte är rätt mm att vända en negativ trend ...känns som om man bara vill spela av säsongen .. från både Antes och spelarnas sida .
Han står i tv med jättesnusen likt nubben och är lite smånöjd ändå... Var likadant mot Oskarshamn .
Längtar sjukt mycket efter något nytt och frächt i båset faktiskt...

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Denna match speglar verkligen hur Timrås säsong sett ut.
Vi Dominerar ändå 2 perren. Tar inte betalt, lyckas på nått magiskt vis ta ledningen i 3e. Två grisblink senare ligger vi under. Otroligt nog kvitterar vi & sumpar sedan chansen på förlängning/straffar...

Att ha att timråhjärta är verkligen inte lätt. Snart spricker kroppspulsådern i pannan, för den har fan tagit sig ända upp dit...

Jag orkar inte mer!! Det är väl inte mycket begärt att få gå å lägga sig lycklig nån jävla kväll..

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Labban:

Ja, Eronen har man försvarar ett tag nu men han blir faktiskt bara sämre och sämre. Måste försöka bryta hans kontrakt på någotvis.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
She: Han kanske borde ta ett snack med Jonte H.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
She: Ja därför håller jag mig för att köra allt för syrliga kommentarer kring Jonte och hans vikt. Mer än att man ser att nått uppenbarligen inte stämt denna säsong.
Axelproblem som gör att han inte går in 100 procent, eller konditionsproblem eller mentalt vet jag inte, men nått är det som sagt.

Vet också att Jonte haft det tufft mentalt fram och tillbaks i karriären. Så jag hoppas att folk minns vad han också gjort för oss och inte kör allt för låga kommentarer utan håller sig sakliga.

Med det ändå konstatera att han måste upp till nästa säsong. Annars är det ruskigt dyrköpt lön som är upplåst.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Bee: Men seriens mest framtunga lag .... ??

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Tom Topp: och vi har norra halvklotets kallaste PP.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Tom Topp: Jag undrar vad Eronen tillför egentligen? Han producerar ju nada framåt och går bort sig ständigt bakåt. Tyckte redan tidigare säsonger han var lite överskattad, men då hade han ju iaf ett bra spel offensivt och kunde dra direktskott i mål. Kapanen måste ju se det alla andra ser, eller? Rindell har sina brister, men tack vare honom fick vi åtminstone en poäng.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
{10473}: Så. Örebro hemma, Skellefteå hemma, Oskarshamn hemma, LHC borta. 4 inspelade poäng. Stor fet jävla IG. Nu väntar sexiga play in…. Skiter i vilket lag vi får så länge det inte är Modo.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Bara att konstatera, vi är för ojämna på backsidan! Det finns några som inte orkar hålla emot defensivt! Då förlorar man jämna matcher!

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Play in mot Örebro.. Vi har inget att göra i slutspelet då är det bra att vi avslutar säsongen redan nu och Ante får gå.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Vargher85: Måste får hoppas att det är en skada. Det är ju helt skilda världar mot hur han spelade för 2 år sen

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Fiaskot är fullbordat. 0 vinster mot luder håky club. Tack vare oss spelar dom slutspel, bra jobbat

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
BlackBay: rÖGLE , öREBRO ELLER dERBY

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Rip Kirby: japp, blir pest eller kolera i åttondelen.... Rögle eller Örebro? Två lag vi har haft svårt för i flera säsonger.... tack för denna säsong....
Otroligt skönt med ny tränare nästa säsong..... In Jokinen we trust

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Vargher85: OJ och Hanzl fungerade ju rätt bra tillsammans vill jag minnas, så hoppas du har rätt.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Måste kolla tabell
vilka vi ev får möta

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
roger_sundsvall: Då slipper vi uppehåll alla fall så tar vi fram slutspelsform bara !! Och underdog

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Karlsson74: det jag blir rädd för är att Ante förbjuder Oliver att vara kreativ på straffar osv. Det är bättre att folk går in på straffarna och blundar å skjuter.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Vargher85: För mig känns detvsom topp 6 rök längre tillbaks. Vi har varit mentalt nere ett tag nu.
Jag tror inte vi klarar att ta 3 vinster i ett play in.

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Träna pp och straffskyttar om dom inte gjort det?

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
roger_sundsvall: Slog av orkar inte se LHC spelaren flina nöjt efter deras turseger och en kommentator som det går för när LHC vinner

Tack och hej

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
DenRöda: Lekkermäki skickar oss till Silly season

« · 2667742 · »