« Föregående · 1963310 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
mikenomad:
Tydligen är hockeyunderhållningen tillräckligt bra för att locka en hel del timråiter till att se matcherna och diskutera dem och situationerna i syfte att provocera.
Men det är klart förlora sig genom 52 omgångar kan inte vara kul, klart man hittar ett lag i ha att följa då.
Lycka till ikväll nu, Oskarshamn ska väl inte få dominera ytterligare en match?
Tydligen är hockeyunderhållningen tillräckligt bra för att locka en hel del timråiter till att se matcherna och diskutera dem och situationerna i syfte att provocera.
Men det är klart förlora sig genom 52 omgångar kan inte vara kul, klart man hittar ett lag i ha att följa då.
Lycka till ikväll nu, Oskarshamn ska väl inte få dominera ytterligare en match?
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Kan vi snälla släppa det här nu? Timrå och modo i shl är ju fan drömmen. Det är det vi borde jobba mot!
+ 4
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Rytter: Mm förstår. Övik erbjuder ju inte så mkt nöje i övrigt, allra minst hockeymässigt
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
mikenomad:
Lite ur balans märker jag, ta det lugnt det är bara match 3 idag, du ska orka resan ut.
Jävlar va präktiga ni blivit.
Alldeles nyss var det ok att håna modos lagkapten och sitta här och provocera, en diskussion du själv var med i. Helt ok att gå in på vårt forum och börja skrika om att wernblom är värdelös och ute efter att skada spelare i syfte att provocera. Hur lät det efter vår sista match mot Leksand och hånen då?
För att inte tala om hur det lät under vårt kval.
Tydligen var det jävligt roligt då, nu verkar det inte lika roligt.
Skrev det redan i början att jag hoppas ni klarar det eftersom det inte behövs fler lag söderifrån. Men undra om jag inte börjat ångra mig.
Hur som helst roligt att se ångesten och skitnödigheten här inne.
Lite ur balans märker jag, ta det lugnt det är bara match 3 idag, du ska orka resan ut.
Jävlar va präktiga ni blivit.
Alldeles nyss var det ok att håna modos lagkapten och sitta här och provocera, en diskussion du själv var med i. Helt ok att gå in på vårt forum och börja skrika om att wernblom är värdelös och ute efter att skada spelare i syfte att provocera. Hur lät det efter vår sista match mot Leksand och hånen då?
För att inte tala om hur det lät under vårt kval.
Tydligen var det jävligt roligt då, nu verkar det inte lika roligt.
Skrev det redan i början att jag hoppas ni klarar det eftersom det inte behövs fler lag söderifrån. Men undra om jag inte börjat ångra mig.
Hur som helst roligt att se ångesten och skitnödigheten här inne.
+ 2
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Puckat: tror ändå mer på dagens första femma än den vi kört tidigare.
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Dagens lag. Molinder, Falk, Drugge går alltså före Carlson. Måste vara skadad va? Jansson går rakt från läktaren in i förstakedjan, imponerande
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
roger_sundsvall: Lillebror springer alltid in till storebroderns rum när han blir lite rädd, därför kommer de hit ;)
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
The great one: Vi borde be Samir och Viktor göra om Saxofuckingfon till Katafuckingstrof så kan vi spela den till dagens intro. Gillar inte alls hur han satt ihop backarna, sen mår jag dåligt över att Wedin ska spela med Jansson och Gallo..
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Rytter: Du är så jävla pinsam med ditt provocerande. När Modo tappar en puck gråter du floder och snörvlar om domarbyte
+ 3
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Åter till ämnet: Nyckeln till seger ikväll är att vi hittar tillbaka till vårt höga tempo, samtidigt som vi stänger IKO i mittzon.
Vi bör spela som vi gjort mot topplag hela säsongen. Försöka tajta till bakåt och satsa på blixtsnabba kontringar. Det är då vi varit som bäst i år.
Vi bör spela som vi gjort mot topplag hela säsongen. Försöka tajta till bakåt och satsa på blixtsnabba kontringar. Det är då vi varit som bäst i år.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Så Freddan kör alltså Molinder med Nielsen...
Tänker han att Nielsen ska rädda upp Mollas tillkortakommande som back?
Jansson med Wedin även.
Tänker han att Nielsen ska rädda upp Mollas tillkortakommande som back?
Jansson med Wedin även.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Hälge: Man väljer alltså Drugge..................................... före Carlsson
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Rytter och Hockeyoraklet: Skicka varandra ett meddelande istället. Ni kommer aldrig fram till något ändå.
+ 7
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Kommer inte kunna gå ikväll men sitter på en biljett(sittplats). Nån som vill ha?
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Rytter: bygga upp ett försvar ifall vi åker ut? Jag tror du återupplever ert eget uttåg, det måste ha funnits tusen förklaringar till varför ni åkte mot leksand. I den här boken tror jag dom flesta känner att vi fortfarande har en chans att överleva det här kvalet.
Däremot sticker jag inte under stolen med att det är smärtsamt att bli av med en stjärnspelare på grund av en ful tackling som inte resulterar i något straff. Jag tror att exakt samma diskussion hade förts i er gästbok om det här hänt er i ett direktkval mot tex Leksand eller AIK. Det är lätt för dig att sitta här och låtsas vara objektiv när du i själva verket bara hoppas på att vi ska åka ur. Varför ens nämna att Dahlén är en icke trovärdig källa för att han är partisk? Jaha? Och vad fan är du då?
Däremot sticker jag inte under stolen med att det är smärtsamt att bli av med en stjärnspelare på grund av en ful tackling som inte resulterar i något straff. Jag tror att exakt samma diskussion hade förts i er gästbok om det här hänt er i ett direktkval mot tex Leksand eller AIK. Det är lätt för dig att sitta här och låtsas vara objektiv när du i själva verket bara hoppas på att vi ska åka ur. Varför ens nämna att Dahlén är en icke trovärdig källa för att han är partisk? Jaha? Och vad fan är du då?
+ 5
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Backhandflipp: nu ska vi i klacken verkligen skapa en storm...en storm som blåser OIK av banan. Vi gav 120 % i förra matchen och i kväll ger vi 150 %. Nu ger vi grabbarna ett stöd dom aldrig kunnat drömma om. Ingen ska få säja att vi inte har gjort vad vi kunnat.
Vi gör som förra matchen och kör igång redan på uppvärmningen .
Kom igen nu nu jä.... kör vi !!
Vi gör som förra matchen och kör igång redan på uppvärmningen .
Kom igen nu nu jä.... kör vi !!
+ 3
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Bragd-Birger:
Ok, trodde ni tycker sådant här var roligt och trevligt med tanke på alla skriverier i vår bok under tidigare kval, efter förlorat kval och andra matcher.
Ok, trodde ni tycker sådant här var roligt och trevligt med tanke på alla skriverier i vår bok under tidigare kval, efter förlorat kval och andra matcher.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Rytter: men seriöst. Kan du sluta kapa forumet med din rättshaverism nu? Vi har en SHL-plats att försvara och det är lite känsligt här. Kan du möjligen gå tillbaka till modolidforumet och diskutera värvningar och sommarlovsplaner istället?
+ 18
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Rytter: kan vi snälla släppa det där nu? Oavsett om det var en olycka eller inte förändrar inte ett piss. Salle är borta, ingen anmälan kommer ske, och inte en jävla idiot på det här forumet kommer ändra sin åsikt i ärendet, det är vi för tjockskalliga för.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}:
Väljer nog att lita mer på dommare och kontrollanter som är opariska och som granskat situationen och kommit fram till att det var en ren olycka utan uppsåt.
Har du föresten hittat stöd för påståendet att det var iko som anmälde, eller var det bara lögn från din sida?
Väljer nog att lita mer på dommare och kontrollanter som är opariska och som granskat situationen och kommit fram till att det var en ren olycka utan uppsåt.
Har du föresten hittat stöd för påståendet att det var iko som anmälde, eller var det bara lögn från din sida?
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Andersson: Gör Collberg nånting mer än att förbruka bläck i laguppställningen?
+ 5
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Det blåser upp till storm... TIMRÅSTORM
(Blåser för.övrigt satan i Sundsvall irl)
(Blåser för.övrigt satan i Sundsvall irl)
+ 7
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Rensfeldt avgör idag . Palmberg gör sin bästa match . Frågor på det ?
+ 4
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
modomille: jag väljer nog att lita på omdömet från spelaren som fick bentacklingen istället för ett par modoiter på nätet.
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Charlie2: precis så,nu fokuserar vi på kvällens match och går vidare. Ingen idé att älta det som varit för nu är det som det är.
Go Timrå Go !!!
Go Timrå Go !!!
+ 3
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Rytter: ändras situationen öht om det var en olycka eller inte som ursäkt för att vi åker ur? Oavsett vad är salle borta nu och det är där den stora smärtan för oss som lag sitter. Pantzare har inte sån jävla påverkan på matcherna så länge han inte knämördar en till Timråspelare.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
modomille: trodde jag kommit in i fel bok...många modoiter som sitter och hoppas och bryr sig förstår jag så det uppskattas
Heja Timrå
Heja Timrå
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}:
Ta fram beviset på att iko anmälde detta, eller sitter du bara och hittar på? Jag tolkar det som att dommare och kontrollant granskade bilderna och anmälde för att det var en situation man missat under match som borde gett mer än 2 min och ville ha det granskat av disciplinnämnden, precis som 99% av anmälningarna.
Det vi vet nu är att Jallasvaara har en månadslön på minst 120.000.
Att ni ens orkar fokusera på Salomonsson situationen. Detta klassas som raceincident inom motorsporten, och det är tydligt att detta är en olycka som uppstår pga tappad balans och kort reaktionstid. Surt ja visst, men glöm och gå vidare.
Men antar att det är nått slags försvar som håller på att byggas upp ifall ni mot all förmodan skulle slås ut. Lite enklare och bekvämare att peka på dessa situationer än att konstatera att man inte var bra nog.
Ta fram beviset på att iko anmälde detta, eller sitter du bara och hittar på? Jag tolkar det som att dommare och kontrollant granskade bilderna och anmälde för att det var en situation man missat under match som borde gett mer än 2 min och ville ha det granskat av disciplinnämnden, precis som 99% av anmälningarna.
Det vi vet nu är att Jallasvaara har en månadslön på minst 120.000.
Att ni ens orkar fokusera på Salomonsson situationen. Detta klassas som raceincident inom motorsporten, och det är tydligt att detta är en olycka som uppstår pga tappad balans och kort reaktionstid. Surt ja visst, men glöm och gå vidare.
Men antar att det är nått slags försvar som håller på att byggas upp ifall ni mot all förmodan skulle slås ut. Lite enklare och bekvämare att peka på dessa situationer än att konstatera att man inte var bra nog.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Timrå IK och spelarna förstod till skillnad från dig att det var en olyckshändelse.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Peja: den crosscheckingen som er lagkapten blev avstängd för (mot oss) var väl ändå lite värre? Raka armar, rakt i ansiktet? Ganska likt den Printz i Timrå gjorde mot Frölunda.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Rytter: sen tycker jag man kanske ska omvärdera det här med gentlemans agreement ändå. För varje säsong som går är klubbar och supportrar mer less på domarna än tidigare. Det finns ingen stringens i bedömningarna, det delas ut felaktiga straff som domarna sen står och dementerar/ångrar i efterhand. Det enda som är konstant är att om man hamnar hos disciplinnämnden så finns risk för avstängning. Jimmy Hamrin har en fin GIF på twitter där han jämför Printz crosscheck i ansiktet (5+20 och ingen avstängning) med jalasvaaras (2 min och 3 matchers avstängning i efterhand). Där Printz crosscheck var ett par nivåer värre än den vi såg i förrgår.
Man kanske ska börja anmäla snudd på allting?
Man kanske ska börja anmäla snudd på allting?
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Rytter: Det som Jallasvaara gjorde har spelare blivit avstängda för tidigiare under säsongen, bland annat vår lagkapten. Det som hände Salle var mer en "freaky situation", mycket mer svårbedömd tycker jag iaf.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}:
Nej facit är hur vida dommare eller kontrollant väljer att anmäla situationen i efterhand, och här gjorde man det inte.
Angående Jallasvaara var det väl inte iko som anmälde utan det gjordes efteråt vid granskning av situationen precis som vanligt.
Visa gärna bevis på att iko anmälde detta till disciplinnämnden.
Nej facit är hur vida dommare eller kontrollant väljer att anmäla situationen i efterhand, och här gjorde man det inte.
Angående Jallasvaara var det väl inte iko som anmälde utan det gjordes efteråt vid granskning av situationen precis som vanligt.
Visa gärna bevis på att iko anmälde detta till disciplinnämnden.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: TIK är verkligen kusinen från landet! Tar den så långt upp i tvåan det går - och bara ler tacksamt....
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Rytter: han är inte facit men du är?
Det ”gentlemans agreement” har ju redan Oskarshamn brutit mot då man anmälde jalasvaara för en löjlig hög klubba?
Det ”gentlemans agreement” har ju redan Oskarshamn brutit mot då man anmälde jalasvaara för en löjlig hög klubba?
+ 2
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}:
Tröttsamt gnäll. Dahlén är knappast nått facit då han är partisk.
Det enda han lyckas med är att ge ett ganska ointelligent intryck.
Är ni lite ur balans så ni önskar att klubben ska bryta mot det gentlemans agreement som finns att inte anmäla själva?
Bit ihop för fan och gå ut och kör över ha laget.
Tröttsamt gnäll. Dahlén är knappast nått facit då han är partisk.
Det enda han lyckas med är att ge ett ganska ointelligent intryck.
Är ni lite ur balans så ni önskar att klubben ska bryta mot det gentlemans agreement som finns att inte anmäla själva?
Bit ihop för fan och gå ut och kör över ha laget.
+ 6
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Japp håller med det mesigaste laget i SHLs historia inga känslor ber om ursäkt om man råkar stå i vägen för motståndarna, Ser man nu mot Oskars spelarna rädda vill hem till mamma och grina för det gör ont att spela hockey. Fan vad man saknar spelare som Sanny Didde som kunde käka puck för att vinna.
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
mikenomad: jag blir faktiskt mest förbannad på Timrå IK. Vad är det för jävla sätt att ta hand om sina egna spelare? Först hanteringen av Salomonsson när han åkt på en huvudsmäll, sen anmäler man inte ens packet till disciplinnämnden? Vad sänder det ut för signaler? Inte en enda spelare försökte plocka oskarshamnsspelaren när det hände? Jag kan lova att om någon hade kastat sig över spelaren så hade domarna kollat på situationen i efterhand. Men när ledare och spelare står som fån, både under match och efter match, klart som fan alla låter det hela passera obemärkt förbi.
Den flathet man uppvisar gör mig så jävla förbannad. Var är känslorna och lagandan?
Den flathet man uppvisar gör mig så jävla förbannad. Var är känslorna och lagandan?
+ 8
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Det är jävligt handlingsförlamat. Klart aset gör det medvetet, idioter som Pantzare ska inte få finnas på en hockeyis. Ikväll är det visselstorm och hata som gäller
+ 7
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Rytter: så rytter. Om du erkänner att du har en bättre speluppfattningsförmåga än både Dahlén och Salomonsson, som åkte på smällen, då ska jag erkänna att jag saknar förmåga till logiskt tänkande. Håll dig till korphockeyn du.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8671}: Japp, jag läser det, jag är ingen kappvändare och kommer att stå för vad jag tycker om situationen, och jag har släppt det.
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Synct: Det verkar vara fler än bara ologiska och verklighetsfrånvända hockeysnackare som är övertygad om att knätacklingen är medveten.
Så nu återstår bara frågan: varför i helvete har inte Timrå anmält packet till disciplinnämnden ännu?
Så nu återstår bara frågan: varför i helvete har inte Timrå anmält packet till disciplinnämnden ännu?
Länkar:
Dahlén rasar mot knät som sänkte Timråstjärnan ? IKO-backen svarar: "Solklart att det är meningen"
Dahlén rasar mot knät som sänkte Timråstjärnan ? IKO-backen svarar: "Solklart att det är meningen"
+ 1
Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Försök hålla er till denna tråd. Det blir enklare att försöka hänga med i snacket om kvalmatcherna då.
+ 2
« Föregående · 1963310 · Nästa »