1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614605 inlägg · 6214 ämnen
« · 1969193 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2019-2020
RasmusVS: Sen är ju frågan vad man lägger in i "en juniorverksamhet i topp"? Det finns ju inget självändamål i sig att ha ett resultatmässigt framgångsrikt J20, så länge man inte alstrar spelare som fixar omställningen till A-laget så blir ett vasst J20 mest en trevlig krydda i hockeyvardagen. Det allra bästa vore ju om vi kunde få båda, men väldigt mycket hinner uppstå under en säsong. Det är ju bara att kolla på hur många skador som A-laget åkte på och som behövde täckas upp.

Sv: Silly Season 2019-2020
Tikarn97: Jag tror inte Svedberg stannar. Har haft känslan att han inte trivts här ett bra tag. Sen är det nog svårt att undgå all kritik vi fans riktar mot han. Den når han givetvis på ett eller annat sätt. Jag hoppas Brattsröm tar chansen att få garanterad förstespade hör hos oss. Annars måste Nubben snabbt ge sig ut på marknaden. Som jag tjatat så är Kruse ett drömnamn i så fall.

Sv: Silly Season 2019-2020
Vilket lag tror ni värvar Svedberg? Har en jävligt vag känsla att han faktiskt blir kvar hos oss, hoppas verkligen inte han blir det men jag har bara den känslan, och då är det ju tack och adjö med Brattström, tror vi kommer ha ett riktigt bra läge att gå för en toppplacering med Bratten som 1:a keeper!

Sv: Silly Season 2019-2020
DyäTikarn97: Du är inte ensam. Tror du just nu lever i förnekandets fas. Om vi skall snacka psykologtermer. 😋 Det har varit många inlägg om hur vi kastade bort detta med Svedberg i mål.

Sv: Silly Season 2019-2020
Hockfan: Tror tyvärr du har rätt i allt det där

Sv: Silly Season 2019-2020
Hockfan: Tvivlar tyvärr inte på vad du säger. Om jag ska vara ärlig ser jag hellre 10 år i HA men med en juniorverksamhet i topp som kommer att vara en garanti för slagkrafitga lag.I dag i allafall, vi får se hur jag känner i september..

Sv: Silly Season 2019-2020
Tikarn 97:

Jag tänker så här, att om man hade värvat två nya backar under senare delen av säsongen så hade man inte åkt ur. Och de backarna hade inte ens behövt vara av toppklass. Så jävla onödigt var detta.

Sv: Silly Season 2019-2020
RasmusVS: Hört mig för hur det ser ut kring juniorverksamheter runt om i Sverige. Tyvärr ligger vi i Timrå ljusår ifrån många av de andra NIU organisationerna. Tror inte svenska hockeyförbundet skulle va nöjda om de tittade in i vardagen på riktigt kring vår juniorverksamhet. På pappret så uppger vi i Timrå att man ligger så långt framme och jobbar med alla delar som förbundet kräver. Om man har lite insyn så ser man snabbt hur lamt allt sköts. Trötta ledare med för lite entusiasm, inget nytänkande, tråkiga/enformiga träningar, stoppa spelare i fack med liten vilja att utveckla dem, Tråkiga kompis och pappakopplingar etc etc
Tyvärr har vi fått lite dåligt rykte ute i landet att verksamheten drivs på pajasnivå, om man inte blivit stämpad som "Talang" redan i 10-12 årsåldern och har lite känningar.

Som jag skrev tidigare;
In med prestigenamn på ledarsidan, lite nytänkande, samarbete med A-lagen ännu mer, kommunicera på modernt sätt, inspirera, engagera......

Vill man inte det och tycker att en hockeyspelare ska "Hålla käft och käka taggtråd"...."så här gjorde man på Lillstrimmas tid" o s v så kommer Timrå IK sakta sjunka ännu djupare i systemet.

Sv: Silly Season 2019-2020
Är jag ensam om detta, enda sen vi åkte ur i måndags så har jag tänkt på match 6, tänk om Brattström hade stått då, jag är övertygad om att vi hade stängt den här serien då, jag vet att det inte blir bättre av att tänka tillbaka och älta men det går fan inte släppa, jag tror fan det blir att boka ett möte med en psykolog, det här har tagit hårt på en...

Sv: Silly Season 2019-2020
RasmusVS: Bra sammanfattat.

Sv: Silly Season 2019-2020
TimraStockholm: kan du inte bara ta bort den där jävla oskarshamnsloggan? Det känns som en förbannat barnslig provokation.

Sv: Silly Season 2019-2020
Knylan: Ok, det visste jag inte. Nu fanns det i och för sig match 3 och 4 också som han kunde ha fått starta då det var 3 raka torskar där, men jag är inte bitter då, nej...

Sv: Silly Season 2019-2020
Raggaren Putte: Minnesbanken säger att det fanns lite annat kring det där också, minns dock inte exakt hur det låg till. Kapanen hade väl börjat få känningar av reumatism den säsongen, samt att han var lite hypokondriskt lagd? Något sånt. Tror Nubben gick igenom det där på något supporterklubbsmöte. Kontentan, som jag minns det, var att man ville ställa Kapanen även match två men att han helt enkelt inte ville. Enorm reservation för att jag kan minnas fel, dock.

Sv: Silly Season 2019-2020
Raggaren Putte: Jo men jag är helt med dig! Jag är också en av dem som va frustrerad och har varit efter hur Kenta petade bort Kapanen som varit outstanding. Bara för att Kiprousoff hade meriter.

Sv: Silly Season 2019-2020
Jockz: ”Stackars oss, lilla föreningen som gör så gott vi kan!! Skellefteå får ju mer pengar från kommunen och vi missbedömde att inte halva Västernorrland tyckte en satsning på att utveckla hockeyn i regionen och ett damlag var relevant när vi med nöd och näppe har en SHL-trupp...” vi har en juniorsatsning med Thord Johansson som enda heltidsanställd medan lag som t ex HV har en låååångt mer utvecklad juniorverksamhet utan att vara helt beroende av att kunna lyfta talanger nerifrån.

Jag ser hellre att man slänger minst 5 miljoner av de påstådda 18 på att heltidsanställa typ 6 juniorutvecklare. Fystränare, tekniktränare, mentala tränare, läxhjälp, tre heltidstränare, skillcenter, fler träningsytor. Juniorerna som kommer till Timrå ska vara vassast i Sverige, J20 och J18 ska alltid vara med och slåss om guldet. Nu är nog det inte är så lätt som jag tror, men att ha Tårtan som ensam ansvarig på J20 (på heltid) är konstigt när vi lever på att producera talanger och plocka upp dom. Något vi har lyckats med, men J20 var två förluster från att åka ur högsta serien och spelar kval vartannat år. Jakob Hellsten och Emil Lindblom lämnade. Kom igen, det är dags att sluta tycka synd om sig själv och visa handlingskraft. Se möjligheterna istället för hindren.

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Sen tror jag det bästa är att Freddan går självmant. Nubben kommer nog aldrig kunna sparka en vän igen som han fick göra med Dahlen. Nu skulle jag vilja få hit en tränare som Öndulat nämner i sin blogg, en tränare som kommer och sätter ett spel och taktik som ger en identitet. Man kan ändå vara ärlig och säga att även förra säsongen med Dahlen i spetsen var det ett kontringsspel vi levde på. Jag skulle vilja se en tränare som bygger en totalhockey över hela isen. Lill kenta all over again liksom, vet inte hur mycket vi tjatat om han, men det finns ju en anledning varför. Förhoppningsvis så har inte denna säsong i SHL sabbat självförtroendet på hemmais. För där var vi otroligt bra innan. Även inledningen av SHL innan fölusterna kom och självkänslan dog ut.

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Ja men det är inte den jämförelsen jag menar. Båda dessa målvakter var klasser bättre än årets (sorry Brattström).

Men Kapanen gjorde en av sina absolut bästa matcher nånsin i Timråtröjan och fick som tack för det avsluta sin ikoniska Timråkarriär på bänken för att se "stjärnan" sumpa säsongen. Skit samma det var inte den gamla skiten jag ville dra upp utan bara lyfta det typiska att tränare ofta satsar på "stjärnan" före den som är het och i form.

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: det gäller för Nubben att välja rätt vad gäller mvfrågan.. Bratten drar garanterat om Svedberg blir kvar. Svedberg har väl knappast klasar med lag efter sig som suktar...torde få gå ner bra mycket i lön?

Sv: Silly Season 2019-2020
Hoppas vi ses nästa säsong. IKO gjorde det bra men ni hör hemma i SHL. Tycker även Modo borde vara med. Det känns surt som citronen men ni kommer igen.

Sv: Silly Season 2019-2020
Raggaren Putte: Kiprosoff hade väl ändå i och för sig gjort en riktigt bra serie. Kan man ju inte riktigt säga om Svedberg. Nu kändes det mer som att man ville till allt pris få igång Svedberg då man vet hans högstanivå. Men Svedberg har varit i mental obalans i princip sen efter inledningen då hela laget hade flow. I detta fall har det varit uppenbart alldeles för länge att Svedberg inte hållt måttet och att Brattström skulle getts chansen på allvar tidigare under säsongen och fått testat på att stå 3 matcher i följd åtminstonde.

Sv: Silly Season 2019-2020
Rip Kirby: Målvaktsmatchningen har ju lite likheter med den gamla klassiska torsken mot DIF i kvarten 2005 för de som minns. Kapanen gjorde en strålande första match borta i Globen, men blev sedan satt i frysboxen för att se Kipper vara delaktig i att strula bort en av våra topp-3 guldchanser nånsin. Att välja det "säkra" kortet är tyvärr inget nytt då t o m den store Kenta föll för det på sin tid.

Sv: Silly Season 2019-2020
Raggaren Putte: fina signaler till kommande nyförvärv...

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Det det allra jobbigaste är felmatchningen av målvakterna. Så fort Brattström fick chansen så visade han upp en helt annan nivå än Svedberg. Nu medgav Freddan att man borde ha vågat chansa på målvaktssidan. Man skulle ju kunnat ha spelat Svedberg hemma och Brattström borta, till en början. Sen hade en blind kunnat se vilket som var det självklara valet...

Sv: Silly Season 2019-2020
luffaren: Nej, de där kommentarerna gav ju inte mycket hopp för framtiden direkt. Tacka fan för att det finns viktigare saker än hockey, men att dra in det i den där kontexten är bara ett försök att blanda bort korten och få misslyckandet att stå i bättre dager.

Vidare är uttalandet att han inte tycker att man kunde gjort något annorlunda direkt alarmerande. Man kan alltid göra saker annorlunda! Under säsongen som var fanns det ett oändligt antal valmöjligheter att göra annorlunda. De flesta av dessa hade absolut varit ren skit, men ett antal av dessa möjliga val hade sannolikt också lett till ett bättre utfall.

Det är för att hitta just dessa möjliga positiva beslut och minimera de negativa under en resas gång som man vill ha kompetent folk på ledande positioner oavsett vad det handlar om. Det där uttalandet är blott damage control och allmänt snömos! Det minsta kan göra är att åtminstone bejaka att ens egna beslut påverkat utgången. Där är i alla fall Nubben rak vilket han ska ha cred för.

Sv: Silly Season 2019-2020
Det jag skrivit i bloggen idag har diskuterats till förbannelse här inne, men tänkte att någon skulle vara intresserad ändå.

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: Timrå har en ledning som saknar ambitioner och pondus,

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon: krav på eget kapital på 10 miljoner 2022. TiK får inte söla med att gå upp igen...

Sv: Silly Season 2019-2020
Kulltorp: Oja
Inte minst har Timrå växt på sociala medier
Från 7000 följare till 10 300 och med dagliga uppdateringar. Hoppas inte klubben lägger ner det bara för degraderingen. En modern klubb ska vara aktiva på sociala medier.

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: Nä han vill bara ge oss lite perspektiv...i vår frustration och ilska.
Känns som att han kan maila det manifestet till Gamen i gärdehalls-katakomberna.

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: Blir mer och mer brydd! . "Känner du att ni som förening hade kunnat göra något annorlunda för att undvika det här?

– Nu är det lite tidigt att säga det, det är bara några timmar sedan. Men jag tycker inte det. Det är många bitar som gör att vi hamnar här, och det har varit lite olyckligt med skador och så. Men det är så sporten är, oförutsägbar. Det är ju därför man gillar den också.

– Jag har full förståelse för supportrar som är ledsna och arga, men samtidigt finns det viktigare saker än ishockey också. Det är bara att slå på nyheterna så ser man det. Livet går vidare och Timrå IK finns kvar.

Sv: Silly Season 2019-2020
Kulltorp: Sen ska vi absolut inte offra ekonomin. Där håller jag med ordförande till 100procent. Ska vi tillbaka så ska det vara under ekonomisk kontroll.

Sv: Silly Season 2019-2020
Laken: Boyce JA , Berglund ... ok då .... Molinder ... njeee

Sv: Silly Season 2019-2020
luffaren: Jag står fast vid att man måste in med nytt blod i föreningen. Inte på alla poster, men risken är att man hamnar i "klubben för inbördes beundran"-läget. Och det vore katastrof.
Framförallt måste j-18 och j-20 lagens tränare ses över. Det känns som att det måste hända ngt där nu, om vi ska leva på våra juniorer framledes.
Nubbens syn på Freddan kan jag inte förstå...
De coachmissar mm han gjort under året kan inte Nubben ta ansvar för.

Sv: Silly Season 2019-2020
luffaren: Vilken jävla lallarkommentar. Jämför han Timrås fiasko med krig och världssvälten eller?

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon: visst ja Aktiemmissonen + 1 milj. till...och sponsring...lite grovt räknat totalt men men ..

Sv: Silly Season 2019-2020
För övrigt har jag nu äntligen räknat ut att denna säsong är uppgjord , iaf slutet . Ni vet den där reklamen för Bettson , med hockeyspelarna . Vilka lag kommer spelarna i reklamfilmen ifrån och vilka lag leder sina semifinaler i slutspelet ? PS Signa Gallo innan Linköping , Leksand eller något annat otäckt hinner före

Sv: Silly Season 2019-2020
Ja men då så det var ju enkelt "Det finns viktigare saker än ishockey också. Det är bara att slå på nyheterna så ser man det. Livet går vidare och Timrå IK finns kvar" säger Lars Backlund.

Sv: Silly Season 2019-2020
Porsberger jagas utav AIK....
18 baljor och 22 assist den gångna säsongen....
In i leken..Nubben..NU!!!

Sv: Silly Season 2019-2020
Kulltorp: SHL säsongen borde väl också gett väsentligt större intäkter från sponsringen.

Sv: Silly Season 2019-2020
Kulltorp: Jag tror Timrå IK kommer kunna utmana rejält redan nästa säsong i Hockeyallsvenskan.

Timrå är enligt mig en attraktiv klubb och bör kunna locka ett par skickliga hockeyspelare. Årsredovisningen bör peka på att vi har bäst ekonomi i hela Hockeyallsvenskan. Nu gäller det att förvalta pengarna på bästa sätt och investera smart!

Ser redan fram emot kommande säsong då Pantrarna, Hästarna, Råttorna och Dalahästarna ska få känna på Timråstormen. Drömscenariot är att få möta IKO i kvalet nästa år som troligtvis kommer vara rejält stukat, ett lag som inte ens kan nå ett publiksnitt över 3275 åskådare. Eller möjligtvis Rögle eller Brynäs, Leksand kanske?

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon: Finns tydligen bara två alternativ för Timrå IK. Antingen satsar till sista kronan. Går det så går det. Går det inte så blir det konkurs. Eller alt. 2...snåla sig ur SHL och snåla i HA men pengarna går åt ändå? Finns tydligen inget mellanalternativ. Ständigt denna fråga utan svar...var finns miljonerna? Om ingående balans var 7 miljoner+ 2-3 milj. för Dahlén, Pettersson, Strömberg m.fl + publik över budget 2-3 milj.+ 45 (SHL) -6 (KHK)- 28 (trupp)= 24 miljoner...övriga kostnader...vad vet jag...hugger till med 4 miljoner= 20 miljoner...trupp 28 milj...inkl eller exkl soc. avgifter 30% ? ..säg 28 + 8...blir 20 milj. - 8 milj.= 12...+ fallskärm 6 milj. från IOK= 18 miljoner.
Enligt detta går man in i ny säsong med 18 milj. Truppen får kosta 8 milj. 10 milj. kvar...innan 19/20 startar...är detta åt helvete räkna själva. Men utan pengar kan man inte vara...

Sv: Silly Season 2019-2020
Kulltorp: Har jag glömt ngt??

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: vi gick in i SHL med 7millar plus. Vi borde gå ut med 15-20.
Annars är det en hund begraven här.

Talar för mitt resonemang:
+7mille plus inför SHL
+SHL miljoner
+NHL pengar
+Aktien
+Billig spelartrupp
+SHL fallskärm
+Minst 2 dyra spelare lämnade under säsong
+Publiksnitt över budget

Talar emot:
-Nya spelare under säsong
-Nya tränare
-Allt snack om att det inte finns pengar
-Mina egna onda aningar....om gamla skulder som städats i år..

Så....vi får snart se facit

Sv: Silly Season 2019-2020
Om Almtuna åker ur så skulle det vara riktigt intressant att värva Viktor Hertzberg, 20 mål den här säsongen i ett lag som slutade på 13:e plats! Han tackar man inte nej till!

Sv: Silly Season 2019-2020
Synct: Satsa för att gå upp till säsongen 20/21 eller ökenvandra i HA i 20 år, känns exakt så just nu... Vore iallafall trevligt om vi kunde vara i SHL när föreningen fyller 100år iaf...

Sv: Silly Season 2019-2020
mikenomad: skulle vara det då...men annars finns utbudet nu och inte sen...och pengar kan omöjligt saknas...

Sv: Silly Season 2019-2020
Tikarn97: Ja satsa all in! går det åt pipan kan vi ju alltid gå i konkurs.

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon: Nubben behöver vänta in möjligheten att säga att han fick alldeles för dåliga förutsättningar då han kom sent in i silly pga kvalet. Samt att marknaden är tom

Sv: Silly Season 2019-2020
Tikarn97: Vore surrealistiskt, först snåla sig ur för att sen försöka storsatsa sig tillbaka

Sv: Silly Season 2019-2020
Tycker man borde satsa all in till nästa säsong och ta tillbaka SHL-platsen från Oskarshamn, men det lär ju knappast hända att det satsas för det...

« · 1969193 · »