Apropå nånting...
« Föregående · 2676509 · Nästa » Till forumet
Sv: Apropå nånting...
Enda bra med serien DIF vs B- löven är att en av dom åker ur . Är väl dom 2 lag man gillar minst
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Vi komm igen o höst mä ett jävla anamma rabbuslingar!!
Låt dä rinna lätt ikväll 💪💪💪🥳🥳🥳
Låt dä rinna lätt ikväll 💪💪💪🥳🥳🥳
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Andersson: mh och lite bättre skott, kan säkert bli bra med rätt inställning
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Finns ingen i dagens TIK som är i närheten till hans fysiska spel. Svensson och Didde möjligtvis men sällan dom kör dessa härliga offensiva tacklingar.
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Jaha, får vi se ännu en överkörning av Djurgården ikväll på nytt, eller har Löven mot förmodan lärt sig spel hockey?
Sv: Apropå nånting...
{9829}: Verkade ju som det blir Finland för Lundin. Om man får tro signalerna som Madhawk fått.
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Det är bara Lundin och EA söker info efter. Kommer bli så jävla besviken om Lundin stannar.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Precis. Säker, alternativt hoppades på, i syfte att frigöra en rejäl dos cash.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Hanzl har inte utgått än .... var väl nästan den man var mest säker på att lämna
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Kan inte tänk mig att Juel är listad hos tre olika klubbar på en gång..
+ 8
Sv: Apropå nånting...
Andersson: Jaha, nu blir det skador både här och där när Timrå är utslaget! 😉
+ 3
Sv: Apropå nånting...
ante08: så jävla surt för dem då Juel var listad av dem som extra men i o m att han nu ska spela för Östersund så är väl det tåget kört?
+ 2
Sv: Apropå nånting...
ante08: Och Linköpings målvakt , Högberg , har gått sönder och missar hela kvartsfinalspelet
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Marek Langhamer har storspelat mot HV71.
Men i kväll får Oskarshamn klara sig utan sin målvakt.
Hockeynews avslöjar att tjecken lämnat landet av privata skäl.
Men i kväll får Oskarshamn klara sig utan sin målvakt.
Hockeynews avslöjar att tjecken lämnat landet av privata skäl.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: BAE tillverkar efter efterfrågan, de har sålt massvis med vapen till Saudiarabien under deras krig mot Yemen. 90% av BAEs sälj inom svenska koncernen är exporter till andra länder.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Rytter: Ja, jag har läst tillräckligt mycket för att konstatera att våra skogsbolag skövlar och förstör våra skogar mm utan urskiljning. Naturligtvis med vår regerings goda minne. Så vi ska vara tysta som har SCA som sponsor.
Finns en fin dokumentärserie, svtplay kanske, där man med förskräckelse kan följa skogbolagens skövling.
Finns en fin dokumentärserie, svtplay kanske, där man med förskräckelse kan följa skogbolagens skövling.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
dunderklumpen:
Tillverkar produkter för att döda människor eller produkter för att försvara så att människor inte dödas?
Den frågan kan vi nog diskutera och vrida och vända på hur vi vill. Om man gräver tillräckligt mycket kring olika företag så har de troligen gjort något tvivelaktigt moraliskt/etiskt eller något som påverkar miljön.
Helt ärligt så är detta inte en speciellt stor fråga för mig. Att deras orderstock ska vara helt riksdagsstyrd köper jag inte heller, tror inte det är riksdagen som förhandlar fram stora avtal med andra länders försvarsmakt.
Är det en stor fråga för dig att SCA är i blåsväder och fått ett antal allvarliga avvikelser i sin revision för FSC-certifieringen som måste åtgärdas snarast? Att SCA anklagas för att systematiskt avverka skogar med höga naturvärden osv?
Detta är inte en stor fråga för mig heller, men skulle vara intressant att se hur du ser på detta med sponsorer och tveksamheter eftersom du tog upp frågan.
Tillverkar produkter för att döda människor eller produkter för att försvara så att människor inte dödas?
Den frågan kan vi nog diskutera och vrida och vända på hur vi vill. Om man gräver tillräckligt mycket kring olika företag så har de troligen gjort något tvivelaktigt moraliskt/etiskt eller något som påverkar miljön.
Helt ärligt så är detta inte en speciellt stor fråga för mig. Att deras orderstock ska vara helt riksdagsstyrd köper jag inte heller, tror inte det är riksdagen som förhandlar fram stora avtal med andra länders försvarsmakt.
Är det en stor fråga för dig att SCA är i blåsväder och fått ett antal allvarliga avvikelser i sin revision för FSC-certifieringen som måste åtgärdas snarast? Att SCA anklagas för att systematiskt avverka skogar med höga naturvärden osv?
Detta är inte en stor fråga för mig heller, men skulle vara intressant att se hur du ser på detta med sponsorer och tveksamheter eftersom du tog upp frågan.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
Rytter: rätt man på rätt plats m a o... vi hör dig klart och tydligt. Hoppas rekrytering av klubbchefen blir en fullträff
+ 1
Sv: Apropå nånting...
dunderklumpen: Jag vet svaret på det, det är skillnad på anfall och försvar, BAE/Hägglunds tillverkar ju efter svenska "normer", försvar alltså så då är det ju lugnt.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Rytter: En av M0d0s största sponsoret är ett företag som tillverkar manicker som är gjorda för att döda människor (BAE-systems), najst? Delar av M0D0s sponsorers orderstock är riksdagsstyrda, vilket också gör ex Hägglunds till en tveksam sponsor?
Du är ju en av de sansade m0d0 supportrarna här, Hur ser du på detta?
Du är ju en av de sansade m0d0 supportrarna här, Hur ser du på detta?
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Costanza: Fantastiskt! Han har ju t.o.m tagit till sig vår slogan "Finne-av rätta virket" ❤️🤍
+ 3
Sv: Apropå nånting...
Rytter: Jokinen har valt ut sin andretränare. Håller i första genomgången:
www.youtube.com/watch?v=mtCWX6HxbC0
www.youtube.com/watch?v=mtCWX6HxbC0
+ 9
Sv: Apropå nånting...
Mora hqr 80 skott på 118 minuter mot AIK hittills, 2 mål. Låter som ett visst annat lag.
Edit 2-1 aik. Nu ligger nog Mora risigt yill.
Edit 2-1 aik. Nu ligger nog Mora risigt yill.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
Kulltorp:
Klart vi hade det struligt, det började efter guldet och att vi åkte ur var bara en tidsfråga då klubben var dåligt skött, åren innan vi degraderades höll på att döda mitt hockeyintresse totalt.
Lite ironiskt så var åka ur och tvingas börja den värsta känslan med facit det bästa som kunde hända. Direkt efter nedflyttning fick vi in en vd som började styra upp organisationen. Att modo som var illa ute ekonomiskt efter degradering lyckats vända och gjort plus år efter år och i HA byggt upp ett eget kapital som vissa SHL klubbar knappt kommer i närheten av är respekt, hatten av för widebro.
Sedan dröjde de sportsliga framgångarna medan organisation och klubb fortsatte att utvecklas. Vi var på väg med Sundlöv och Björn som gjorde mycket bra och drev i rätt riktning, men när han lämnade blev det ett steg tillbaka och man tvingades ändra i sportsliga ledningen och rensa ut sådana som glader, ville, styf mfl.
Framgångarna kom först när Gradin och Karlin tilträdde och styrde upp det sportsliga, först då hade man rätt personer på varje plats från vd till sportchef till tränare. Nu 3 år senare skulle jag säga att klubben är välmående och publiken börjar sluta upp bakom klubben igen.
Motståndarfans får gärna håna oss att vi åkte ur mot Leksand och det tog lång tid att ta sig tillbaka men detta var det bästa som kunde hända för att rensa ur all skit och sakta men säkert bygga upp klubben igen så den ska stå sig starkt långsiktigt. Sedan kan man ju vända på det och säga att hade vi gått upp tidigare hade vi nog inte varit redo (se på hv) och Karlin eller Gradin varit i klubben idag, nu fick de chans att mogna och utvecklas innan de kom in och satt de avgörande bitarna på plats så vi kunde gå upp.
Nu har jag ingen jätteinsyn i Timrås organisation och jag tror inte ni behöver åka ur för att göra en reset och en rensning. Men den viktigaste rekryteringen ni gör nu i närtid är kanske inte tränaren utan eran vd/klubbchef, då det är denna som ska sätta den nya organisationen och lägga grunden för att ha förutsättningar att nå sportsliga framgångar.
Sedan bör väl styrelsens sammansättning ses över, vet att modo formade om sin styrelse och ville ha in mer sportslig kompetens och spetsar inom vissa områden, där har man nu grundberg som är scout för flyers, jurist expertis, duktiga företagsledare och personer med erfarenhet av media. En styrelse syns inte mycket utåt men otroligt viktigt att den har kunskap och erfarenhet för att stötta vd:n och ta beslut om rekrytering av vd mm.
En bra grund för starkt lag har ni men undra om inte era viktigaste rekryteringar är de som inte ska avgöra matcher.
Klart vi hade det struligt, det började efter guldet och att vi åkte ur var bara en tidsfråga då klubben var dåligt skött, åren innan vi degraderades höll på att döda mitt hockeyintresse totalt.
Lite ironiskt så var åka ur och tvingas börja den värsta känslan med facit det bästa som kunde hända. Direkt efter nedflyttning fick vi in en vd som började styra upp organisationen. Att modo som var illa ute ekonomiskt efter degradering lyckats vända och gjort plus år efter år och i HA byggt upp ett eget kapital som vissa SHL klubbar knappt kommer i närheten av är respekt, hatten av för widebro.
Sedan dröjde de sportsliga framgångarna medan organisation och klubb fortsatte att utvecklas. Vi var på väg med Sundlöv och Björn som gjorde mycket bra och drev i rätt riktning, men när han lämnade blev det ett steg tillbaka och man tvingades ändra i sportsliga ledningen och rensa ut sådana som glader, ville, styf mfl.
Framgångarna kom först när Gradin och Karlin tilträdde och styrde upp det sportsliga, först då hade man rätt personer på varje plats från vd till sportchef till tränare. Nu 3 år senare skulle jag säga att klubben är välmående och publiken börjar sluta upp bakom klubben igen.
Motståndarfans får gärna håna oss att vi åkte ur mot Leksand och det tog lång tid att ta sig tillbaka men detta var det bästa som kunde hända för att rensa ur all skit och sakta men säkert bygga upp klubben igen så den ska stå sig starkt långsiktigt. Sedan kan man ju vända på det och säga att hade vi gått upp tidigare hade vi nog inte varit redo (se på hv) och Karlin eller Gradin varit i klubben idag, nu fick de chans att mogna och utvecklas innan de kom in och satt de avgörande bitarna på plats så vi kunde gå upp.
Nu har jag ingen jätteinsyn i Timrås organisation och jag tror inte ni behöver åka ur för att göra en reset och en rensning. Men den viktigaste rekryteringen ni gör nu i närtid är kanske inte tränaren utan eran vd/klubbchef, då det är denna som ska sätta den nya organisationen och lägga grunden för att ha förutsättningar att nå sportsliga framgångar.
Sedan bör väl styrelsens sammansättning ses över, vet att modo formade om sin styrelse och ville ha in mer sportslig kompetens och spetsar inom vissa områden, där har man nu grundberg som är scout för flyers, jurist expertis, duktiga företagsledare och personer med erfarenhet av media. En styrelse syns inte mycket utåt men otroligt viktigt att den har kunskap och erfarenhet för att stötta vd:n och ta beslut om rekrytering av vd mm.
En bra grund för starkt lag har ni men undra om inte era viktigaste rekryteringar är de som inte ska avgöra matcher.
+ 17
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Ja, Sanny har på en rak fråga om vilket som är hans lag svarat ”Timrå” också. I en av Hockeypuls äldre avsnitt, typ 2019 (?)
Lägg man till Johanna Dahlén som också sagt det rakt ut (innan Jonte spelade här), Jennifer Engström som är härifrån och alltid gått på matcherna och Adam Johansson som bevakade Timrå i ett halvt decennium innan Expressen och fler därtill så förstår man att det är ganska många som har bra insyn i vår förening. Börjar det vädras orostecken publikt av dessa figurer är det verkligen dags för oss att se till att vi styr kosan rätt genom att engagera oss i vilka vi röstar in i nästa styrelse.
Lägg man till Johanna Dahlén som också sagt det rakt ut (innan Jonte spelade här), Jennifer Engström som är härifrån och alltid gått på matcherna och Adam Johansson som bevakade Timrå i ett halvt decennium innan Expressen och fler därtill så förstår man att det är ganska många som har bra insyn i vår förening. Börjar det vädras orostecken publikt av dessa figurer är det verkligen dags för oss att se till att vi styr kosan rätt genom att engagera oss i vilka vi röstar in i nästa styrelse.
+ 20
Sv: Apropå nånting...
BlackBay: Så är det. Liksom många andra föreningar, framförallt Modo, så har vi en säsong med mycket strul i organisationen.
Lustigt bara att en modoit tjatar om detta in i absurdum med sin egen förenings kräftgång i färskt minne. Och det var inte en säsong där inte. Snarare 15. Men guldet minns dem såklart!
I detta forum vet vi alla hur det ligger till. Jag behöver inte en timråhatande modoit för att påminna mig om att vi haft det struligt i föreningen.
Lustigt bara att en modoit tjatar om detta in i absurdum med sin egen förenings kräftgång i färskt minne. Och det var inte en säsong där inte. Snarare 15. Men guldet minns dem såklart!
I detta forum vet vi alla hur det ligger till. Jag behöver inte en timråhatande modoit för att påminna mig om att vi haft det struligt i föreningen.
+ 7
Sv: Apropå nånting...
BlackBay: Ja han har rätt tyvärr. Det var proffsigare runt 2005-2010 typ, sen började raset. Problemet är att vi växte utan att ha koll på siffrorna. Nu är det som att man är livrädd att göra samma misstag, men att man inte vet hur man ska göra det bättre och därför behåller en allsvensk kostym med lite shl-smink i form av hemvändarna. Förhoppningsvis får en ny klubbdirektör ordning på ett och annat.
+ 9
Sv: Apropå nånting...
{5647}: Sanny har ju tyvärr helt rätt i det han skriver.
Laget håller hög SHL-klass......men organisationen och allt runtomkring håller medioker HA-klass många gånger och jag tror vi är rätt många som tvivlar att klubben kommer kännas SHL-mässiga på dessa områden närmsta tioårsperioden.
Laget håller hög SHL-klass......men organisationen och allt runtomkring håller medioker HA-klass många gånger och jag tror vi är rätt många som tvivlar att klubben kommer kännas SHL-mässiga på dessa områden närmsta tioårsperioden.
+ 5
Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Googlar du hans namn får du upp kalpas juniorverksamhet. Bilder på grabbar i kanske 6-8 års åldern. Han har säkert börja följa Timrå i samband med ryktet att Oliver ska hit.
Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Aik, Löven eller Östersund känns rimligt? Eller assa igen på SHL nivå eller liknande. Kanske tom oink om de hänger kvar? Men skulle nog göra ett bra jobb i Löven. Känns som han hade nåt klart iaf efter intervjun efter matchen.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Felskrivit av mig, Mönkkönen. Troligen ingen hockeyspelare, men följer Oliver K. Det som jag tycker är lite märkligt att han bara följer Timrå som SHL-lag.
+ 2
« Föregående · 2676509 · Nästa »

Rolig och intensiv match att kolla på.