1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581325 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 1960312 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2019-2020
JanneH: Beror ju ytterst på i vilken serie Timrå spelar. Till ett lag i Hockeyallsvenskan är han en toppvärvning. Mer skeptisk om laget håller sig kvar i SHL.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Charlie2: jag tycker Ludde är en sund Timråvärvning om det nu blir så. Han har haft en bra kurva sedan han lämnade oss och kanske inte är ett namn för topp 2 kedjorna men han blir bra!
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Hockeyoraklet: Det beror på att er kille har lirat i Skellefteå AIK.... Om man spelar, har spelat eller kommer att spela i Skellefteå AIK åker man på 5 + game + avstängning och böter för ingenting...det är sen gammalt ;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Menar de .....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Skulle precis kommentera liknande. Himla otur för AIK:s 5-stjärniga forwardsuppsättning
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
För övrigt leder AIK skotten nästan överlägset . Typiskt att dom alltid möter lag med bra målvakter
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ullf: krocken i AIK’s zon nu som Karlsson får en flygtur på. Inte i närheten av två minuter. Vad fick vi? 5 matchers avstängning?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Abbot: Kanonlåt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Han är en riktig speed demon på grillerna! Grymt jobb te första målet :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Enock ser riktigt bra ut ikväll för leksand
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Fredakväll å Kjell Lönnå och Damokestra på högsta!
Han skulle spelat på en vinge i Kapellet...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kallekoskinen99: 1 - 0 till Leksand! Blir det ett tredje dalakval?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: då gör vi så att jag skickar biljetterna till dig! Ta en av dem själv, och ta med dig två polare/kollegor/familjemedlemmar/älskarinnor/vad som helst.

Vart mejlar jag biljetterna? Skriv här eller inlett direktmeddelande
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
luffaren: SÅ otydlig var jag väl inte? Och fullt så dum är jag inte som du tycks tro. Jag anar lite smått att den hyllar Timrå :-) Däremot skrev någon att den var framtagen av marknadsavdelningen. Det stämmer INTE och jag konstaterade kort och gott detta. Ha en bra kväll.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan:

Lars Bygdens egna tankar om låten.

"Jag är uppväxt i Granlo i Sundsvalls kommun. När jag var barn var Timrå två saker för mig. Lukten av fis från Östrands massafabrik och hockey. Trots att jag är från Sundsvall och dom ju faktiskt också har ett hockeylag har det aldrig ens föresvävat mig att hålla på något annat lag än Timrå IK. Timrå IK har för mig en mytologi som inget annat lag kommer i närheten av. Alla legender från Lill-Strimma och framåt. För mig när jag var liten var det kanske framförallt Bo “Bulla” Berggren och alla historier kring honom och hans person som fick mig så himla intresserad. Och storesyrran som fixade Håkan Petterssons autograf åt mig. Han bodde i Granlo och syrran åkte förbi och ringde på och kom hem med ett signerat foto till mig. När jag var i övre tonåren hängde jag på otaliga matcher mot lag som Antjärn, CRIF och Björklöven innan Timrå äntligen tog steget upp i elitserien igen anförda av en glödhet Henrik Zetterberg. Det är det utan tvekan det största jag varit med om som idrottssupporter.

För en tid sen kontaktade min vän Lars Nylin mig, Lars är också en stor Timråfantast. Han hade en idé om att skapa en hymn åt sitt älsklingslag. Något från hjärtat som var lätt att sjunga med i. Som inspiration nämnde han Liverpools You Never Walk Alone. Hans val föll på klassiska Amazing Grace som redan tidigare använts som hymn av Timrå-klacken, med endast ordet Timrå som text. Jag blev jätteglad att han tänkte att jag kunde vara rätt person för att skriva denna text, då jag redan tidigare haft tankar på att göra en Timrå-låt.

När jag väl satte igång kändes det oväntat lätt. Förmodligen för att jag älskar Timrå så mycket och jag tycker att jag fått med mycket av vad laget står för för mig. När texten var klar kontaktade vi en annan f.d. Sundsvallsbo med hjärtat i Timrå, nämligen fantastiska Anna Stadling som sjöng in låten tillsammans med mig och hennes make Pecka Hammarstedt.

Nu väntar ett närmast olidligt kval mot Oskarshamn och det här är vår hyllning till laget i vårt hjärta inför denna prövning. Vi hoppas att kärleken i låten ska hitta in i vårt älskade lag och bli till ren och skär hockeystyrka i kvalmatcherna. Vi ses i elitserien nästa säsong!"

/Lars Bygdén
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lilleply: Exakt min tanke. Tänker inte vara nån gnällspik utan alla initiativ som nu tas är jättepositiva. Men det här är ingen lyckat version av en redan rätt identitetslös låt...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion: "Ingen koppling till klubben" Hur menar du nu?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
luffaren: Han menade nog att klubben inte beställt låten. Jag tycker det är synd att man i stället valt att skriva en ny text till en 19 år gammal låt som låter som datorproducerad 90-tals rock med låg bitrate.
Ingen i arenan kommer ens höra att det är ny text.
Tycker det vore betydligt coolare att lansera nåt helt nytt som har alla chanser att bli en låt som klacken kan sjunga tillsammans med resten av publiken.
TIK Power har ju inte plockats upp av klacken på 19 år, trots hyfsat catchy refräng.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kallekoskinen99: har du hittat några mottagare till biljetterna? :) prova posta i Facebook-grupper annars, där är folk lite mer medgångssupportrar än folk är här och som det verkar är jag den enda med halvtaskig ekonomi på det här forumet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion: Varför har den ingen koppling till Timrå? Har du lyssnat på texten? Lars B har älskat Timrå sen barnsben. Eller vad menar du med koppling?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Det verkar som om AIK supportrarna har givit upp drömmen om att gå upp i SHL. Hovet verkar inte bli utsålt ikväll då endast ca 6000 åskådare väntas varav 1500 leksingar. En så lovande säsong får kanske ett trist slut för gnagarna ...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Heja Leksand ......skicka de kaxiga Stockholmarna som redan hade tagit ut en SHL plats ner i HA igen.

Men framför allt.....Heja Timrå !!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Hoppas Timrå vinner serien , så vi får SHL-derbyn igen om 18 månader
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: håller med. Även om jag inte är ett jättefan av långsamma låtar, även om dom handlar om TIK, skulle jag uppskatta att komma in i arenan till ljudet av den sången.

Kan ju tagga till då matchstart närmar sig med lite mer pepp musik!

Vilket lag håller folket här på ikväll?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion: Nu hänger jag inte med? Det där får du förklara lite närmare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion: tycker kopplingen till klubben är rätt tydlig om man lyssnar på texten. Tycker också att alla initiativ till att lyfta detta tillsammans till något positivt bör hyllas
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Eaxelsson: Den ena låten har dock ingen koppling till klubben. Den är gjord av några TIK 08 med sångaren Lars Bygdén i spetsen, läste jag i ST.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
erathoo: härligt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Eaxelsson: Jag ska snacka med dom om det....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lilleply: Härligt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: Rifalks självförtroende kommer Timrå knäcka from Tisdag,😊
Kommentera


Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter: Mitt enda minne av herr Wandell från sin sejour i Timrå är att han hade väldigt speciell tekningsteknik, och det vetetusan om jag blandat ihop honom med nån annan.

Fine att Wandell kanske kostar mer än han smakar sett till produktion senaste åren men han har andra värdefulla kvalitéer. Sannolikt bra mycket billigare att värva honom nu än det kostade Örebro med anledning av just produktionen.

En av mina favoritspelare i SHL i år, otroligt nyttig center.
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Lilleply: kul med ny låt! Måste säga att jag imponerats av Timrås lyft på marknadssidan de sista dagarna. Pricken över i skulle vara om de ringer musikerna bakom denna låt och låter dem framföra den live i hallen medans publiken strömmar in på läktarna 5 minuter före introt. Gärna med texten på mediakuben.
Kommentera

Sv: Silly Season 2019-2020
Ludvig Nilsson lämnar Brynäs. Det händer mycket under dessa veckor och innan slutet på serierna. Inte konstigt att vi fick kämpa med smulor förra säsongen när vi stod där som underdogs mot Karlskrona vid den här tiden på året. Vem fan trodde på TIK i SHL då?

Må vi aldrig underskatta IK Oskarshamn.

Men jag minns att vi inte firade något speciellt innan vi var där...

Max sju matcher kvar. Nubben & Co kan skriva in sig som heroes for ever.

Ge oss frid. VINN!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Lilleply: Håller med TIK-Lund. De matcher jag sett honom i år har han burit sin kedja.
Sedan har kanske inte poängproduktionen varit så bra, men jag hade mer än gärna sett honom ett par år till i Timrå.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter: Tyckte han var rätt seg när han var hos oss också. Ingen tempospelare direkt. Dåligt kroppsspråk också, vad jag minns.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter: Till DIF tydligen
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TIK-Lund:

För att han lär vara sjukt dyr i jämförelse med vad han presterat i år och de två tidigare åren i Örebro. Sedan har han ju inte utmärkt sig speciellt i tekningar i år.

Jag tror du lever på era gamla minnen av honom, det är en spelare som troligen kostar mer än han bidrar med. Ingen jag skulle hoppa jämfota av att väva som en shl klubb.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
TIK-Lund: Dom tycker väl inte han producerar tillräckligt kontra lönen han får, gissar jag på, han verkar va långt ifrån den spelaren han var för 10 år sedan när han spruta in poäng hos oss och drog till NHL.
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Lilleply: Vi spelar i ett NHK-kapell! Timrå IK är vår religion. Fall på knä inför universums härskare!
Kollekt skulle väl vara lika naturligt som issotejp;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lilleply: Vi kan ju skänka pengar till klubben!
Alla medel att tillgå värdefulla..
Stora som små..🙏☀️
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Utgår från att låten går att KÖPA på iTunes Store. Jag lägger en del stålar där. Bengtssons låtar i all ära, men den här skulle jag till och med köpa och ge bort till en radda polare!
Lite deg borde väl gå till Timrå IK?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Varför skulle vi börja samla in kollekt?
Kommentera

Sv: Silly Season 2019-2020
Örebro bryter kontraktet med Wandell? Varför i hela friden gör de så?
En av Shls bästa Centrar på att lyfta upp spelet samt en jäkla bra tekare.

Komsi komsi!
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Den nya Timrålåten är ju fin! Precis en sådan låt när man går till kyrkan och tar nattvarden och lägger i kollekten till fina ändamål!
Men framförallt så får en ju sjung...
Halleluja...prisa Gud...!Amen...🙏
Vi kanske ska samla in kollekt under matcherna med?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kan ju vara så att Rifalk inte ger allt utan väntar till nästa säsong 😀
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lilleply: Fantastiskt! Den där som inmarschlåt med halsdukarna och inte ett öga är torrt. Lagom mycket text också så det går snabbt att lära sig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tallnäs: Nej, räknaren är på alla sålda biljetter totalt, inklusive säsongskort, säsongskorten fylls även på automatiskt, så det finns ingen garanti för att dessa faktiskt kommer.

Däremot fick jag (har säsongskort) ett mail där de gärna vill att man hör av sig ifall man inte ska använda sin biljett så att de kan sälja den för att få in ännu mer folk som faktiskt är på plats.
Kommentera

« · 1960312 · »