Olli Hahl: Håller med! Kommer bli svettigt. Är alltid jobbiga att möta och spelar nåt fruktansvärt ovårdat och ibland rent ut idiotiskt. Med risk att få deras försvarsadvokat som uppenbarligen har ett nick här efter mig.
Karlskoga är det lag jag ogillar mest sett till deras sätt att spela hockey. Griskatter!
Perreman: Tror det blir en tuff o hård match. Inte bara att ställa in skridskorna o tro att det ska gå vägen. Nä det kan bli ganska så svårt men framförallt kommer Karlskoga grisa nåt rejält för att störa oss. Där kan BIK lyckas faktiskt.
Ska vi ta och spåra tillbaka in på själva trådämnet nu istället? Var tror vi om matchen? KGA har 4 raka och är i bra form. Första mötet vi hade mot dem då hade de precis kommut tillbaka ifrån ett Covidutbrott och vi vann med 7-1. Andra mötet slutade i straffseger. Men nu då?
Påtal om statistik... Dahlén gör ungefär ett mål var 21a minut. Jämför man med tvåan i Timrås skytteliga Hartmang Så tar det honom strax över 27 minuter att göra detsamma.
Henrik Björklund som leder skytterligan ligger på 29min och tvåan Steen hänger en kasse var 17e minut.
KulltorpsOlli: Och du får köra ut det själv i din Trabant ..ca 15 mil för dig till Övik och du som inte gilla Övik För åkeriet körde bara ut det 30 km ifån Sundsvall .Lycka till !
Costanza: Någon av oss kommer att vinna 13 ton krossmaterial från Åkerigrus i Bosvedjan. Det kan bli du! Bara du köper en liten stödis så är du med. Tänk dig det, 13 ton!
Det är därför vi av förståeliga skäl är mer än lovligt uppspelta.
Vilken är den största snackisen inför morgondagen?
1: Freddan har börjat med hjälm sedan fallolyckan under sista träningen inför Moramatchen.
2: Vem av alla stödbiljettsköpare håvar hem storvinsten av "maximalt 13 ton krossmaterial kostnadsfritt och fritt levererat vid 1 (ett) tillfälle inom en radie av max 30 km från Åkerigrus täkt i Bosvedjan."?
Nu vill ja match och slut på Corronnan!!! Vill ut å se match ” Live ” å rangla omkring!! Imorgon vänt Boförs i ” Hemmabaren ” Den öppnar kl 16 som vanligt! Vi vinn lätt imorgon 😇🥳😂
Håkkybåkky: Det statistiska underlaget är alldeles för litet ännu. De flesta spelare som gjort mål har såpass lågt antal skott att det blir ganska hög % sålänge de satt en puck förutsatt att man räknar per zon. Dahléns lägsta skott% är i V4 på 20% som ett exempel.
Den enda som har som hängt en puck och sticker ut är Perta från 4V på 6% skotteffektivitet alla andra ligger på runt 20% och över.
Ohårde/Gretzky och Carlsson är alla 50%iga på 2V exempelvis.
Kommer dock bli mer och mer intressant ju fler matcher som spelas!
Rallarn: Den som vill åka på semester utanför Sveriges gränser kommer antagligen att behöva visa upp vaccinationsintyg eller sitta i karantän. Valet är fritt men om möjligheten att åka på Thailandssemester eller kanske även gå på hemmamatch, beror på om du är vaccinerad eller inte så blir det antagligen fler vaccinerade.
Dagens statistik (omg 1-10) 75% av Timrås mål kom ifrån ”slottet” (V2-H2). Varav måleffektiviteten var 8,85% (H2) och 14,29% (V2).
Inkluderar man V4, dvs ”vänster point” så är vi uppe på över 90% av totalen (måleffektivitet V4 5,65%), där övriga procent är fördelade på H1/V3 (inga mål gjordes från H3/V1)
Värt att notera är att över 15% av Timrås totala målskörd (5/33) kommer från V4 men inga mål gjordes från H4.
Mål utanför anfallszon är exkluderade.
”Donde esta la biblioteca” [översatt]: ”askul pandemi debatt i Timråboken idag”. (Nostradamus, år 1997).
Rallarn: många är rädda för bieffekter som med vaccinet mot svininfluensan. Regering och media måste vara noga med att förklara att det här inte ens är i närheten av samma sak. Det kan verka framfusat det här vaccinet med med tanke på att dom inte började på noll eftersom det redan finns andra corona vaccin så gick det betydligt fortare än vad det i vanliga fall gör. Dessutom är kraven på att det här vaccinet är säkert skyhöga eftersom hela jävla människligheten planeras att vaccineras.
KniveN: Angående hela diskussionen om vaccinerna och tillgång på dem m.m.
Jag jobbar själv inom industrin på ett företag som jobbar med Covidvaccin. Den insikten jag har i området säger mig följande: - Sverige har säkrat ett antal miljoner 'doser' i nuläget. Dock verkar de flesta "frontrunners" kräva dubbla doser för att nå immunitet. Alltså kan vi i princip halvera dosantalet för att nå antal personer vaccinerade.
- Flera bolag har det jobbigt med att nå tillräckligt rena produktioner, bl.a. för att kraven nu i pandemin är rätt höga. Pfizer hade t.ex. för någon vecka sen målet att producera 100 miljoner doser innan nyår, men har nyligen reviderat siffran till 50 miljoner doser.
- Kylkedjan som krävs för vissa kommer vara ett helsike och även om det inte är faktabelagt tror jag att en del doser kommer "brännas" av att logistiken skiter sig.
- Oavsett om EU och Sverige säger sig ha nig med vaccin säkrat i nuläget så bygger det på 'om' vaccinen blir godkända. Astra har t.ex. fått backning eftersom deras studieslutsatser ger efficacyvärden i helt olika spann (~70 och ~95 %), men de har på något vid kombinerat dessa utan att de är likvärdiga studier. Det kommer bli förseningar här och där p.g.a. sånt här.
Summa summarum, vad de säkrat och vad som finns är långt ifrån samma verklighet. Dessutom har det i dagarna pratats om att det till sommaren kan ha vaccinerats 'bara' 4 miljoner (tror jag det var) svenskar enligt 'nuvarande' plan. Vi känner nog alla till att planer har en tendens att ändras och i det här fallet har jag svårt att se att det ens går att gå åt det bättre hållet.
Rallarn: Tror du verkligen att det funkar så? Att dom som har pengar kan köpa sig före i kön? Iof så förvånar mej inget längre. Men gissar på att dom första doserna kommer gå till andra prioriteringar än elitidrotten. Sjukvården..gamla och svaga! Vilket jag demokratisk tycker är rätt.
Rytter: Jag jämför en "arbetare" med ett proffs, du jämför hockeyligorna med vad alla företagens permitteringar kostar vilket är helt orimligt. Vart har jag skrivit att proffsen ska vaccineras först? Har ju även förtydligat det, om det ska gå att diskutera så måste vi ju prata om samma sak. Fast vanliga arbetare drar ju inte runt ekonomin mer än proffsen som skattar mer. Som du nog har märkt så sprids corona snabbt när någon i ett hockeylag får det, är det då inte effektivt att vaccinera dessa ur spridningssynpukt? Mindre spridning är ju bättre för ekonomin. Att få in corona i ett hockeylag under slutspelet är ju katastrof, inte samma katastrof att få in corona i ett företag då det inte sprids på samma sätt samt att många kan jobba hemifrån, både med och utan corona. Sen är det ju så klart inte PK att prioritera proffsen före random arbetare. Även om det är en liten sak så är det ju fler som kommer påverkas i positiv bemärkelse om hockeyn kan spelas, speciellt när många har en så tråkig vardag just nu. Förtydligar igen att sjukvården osv så klart måste vaccineras först.
Rytter: Man vet att det är alldeles för lite hockey (som berör på riktigt) i världen när ett hockeyforum fylls av den samhällsekonomiska aspekten av en pandemi.