1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600543 inlägg · 6212 ämnen
« · 21874 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SKÄMS!!!!!!!!!
Allvarligt talat. På bortaresorna tar vissa utav oss gärna något läskande.

Om det nu var så skamligt som ni påstår så vill jag veta varför ni själva inte gjorde något åt det??!
Ser ni att det blir för mycket alkohol så ska ni givetvis sätta stopp för det. Fanns väl även bussvärdar som höll koll på drickandet...
Dricker du för mycket så släpps du inte in på arenan heller.

Dricka- givet, men med måtta annars ska man inte dricka alls!!!

Sv: Nu är det kört!
men hej åå hå, gud jag e så himla sjuk som man kan bli, ja skrek ytterst lite igår på matchen, ja va ju sjuk då (som nu) i morse då ja vaknade hade jag ingen röst kvar, ja va tvungen att viska för att de skulle gå, och tyfligen verkar de bli samma sak i morrn, hmmm

jag hatar rent ut sagt att förlora, det är jag inte ensam om, när Timrå spelar slutspel ska ja byta namn till Peo Larsson!

Överdrivet Laken...Mitt tips är 9-0, Zetteberg 5 mål, Jindrich 2 och Chrippe 1, sista gör DeRouville i öppen kasse *ler*

Mitt tips:

Timrå - Frölunda 17-1... ("Z" gör 8 mål och 7 assist).

Det är ju precis såhär det ska resoneras, folk ser bara det negativa i att vi förlorade igår. Jag ser det på det sättet att det var positivt att laget spelade bra men det glöömer många bort och gräver ner sig i förlusten. OK det är ju poängen som räknas men om laget spelar bra så är det ju klart som en korvspade att vinsterna kommer. Hade ju varit en annan grej som det var föregående veckorna att laget spelade på Sundsvall Hockey nivå.

TIK - VFHC 13-2

Bo Wasa: Klart man alltid måste se det bästa i situationen, det går inte att gräva ner sig bara för att det går dåligt. Det mår man inge bättre av. Visst var besvikelsen stor i lördags när man åter vandrade från Hallen för att sätta sig på bussen hem, men det är bara ta nya tag...

Nu har jag visserligen kritiserat en viss nr. 28 för att inte hänger med när det kontras, men jag ska sluta upp med det, och se det positiva i det han tillför istället.

Håller med dej Bo wasa, med tanke på dom två kanonmatcherna TIK gjorde sist så ser det rätt bra ut från mina ögon...=)

Frella: Änyligen en till optimist, det blir bra med en slutspelsplats lagom till uppehållet.

Bo Wasa: Precis, sen brukar vi iaf kunna lira hyffsat bra mot Djurgårn. Kanske kan ta 1 pinne där sen kommer FBK på besök på lördagen och det brukar bli roliga ovissa matcher, förhoppningsvis med TIK som segrare. Då är tabellläget ett helt annat lagom till uppehållet.

Slår vi Frölunda på tisdag kommer vi att ligga 9:a i tabellen - och vips ser allt mycket ljusare ut.
Timrå har faktiskt gjort två kanonmatcher i rad, först segern mot Modo och sedan matchen i går som borde gett 3 poäng !

Sv: Slettvoll till Timrå!
Johan J: Fördelen med herr Slettvoll skulle vara att han är hård och rättvis. Den som inte ger allt för laget får inte heller spela. Sedan kunde han anamma gris-spelet på bortaplan...

Just nu ligger vi sist i elitserien (eftersom Malmö leder), men HH är nog lika nöjd ändå!

Men, men, 3 poäng hemma mot Frölunda så ser det bättre ut igen.

Nu är det kört!
Ikväll kommer Malmö att passera Timrå i tabellen. Frågan är bara hur länge ska Timrå vara jumbolaget i serien? Ser man till årets säsong så kan det nog tyvärr bli bestående denna säsong ut. Försök att skaffa fram en eller två riktiga målgörare innan det är försent, årets upplaga har ju tyvärr inte visat sig att vara kapabel. Allt snack om otur , oflyt håller någon enstaka match men ej så här länge.

Sv: Ut med domarn...
Om det e den nutte jag känner till så e du inte 11 år?????????

Hej det är jag Julia 11 år Hudiksvall som har hittat på ramsan.
När vi var på norrtälje cup isommras då skrek jag ut med domarn och in med och in med nalle puh.Om man skriker det så vinner dom HEJ DÅ!.

jag tror inte att lösningen e en ny tränare utan jag tror att en bra forward som kan kompletera zäta skulle va lite bättre det fick vi ju när crippe kom in i samma kedja men jag tor ändå vi skulle behöva en ny spelare nånstans

Synd att Malmö har Beckman han hade jag vela hafft, men peo behöver ju inte lämna klubben han kan ju syssla med nånting annat utnaför båset.....

TGO: Instämmer i ditt önskemål om en ny tränare och ersättare till PeO Larsson som gjort det fantastiska och fört upp laget i Elitserien men ser däremot inte Slottvoll som något bra alternativ.

Allt för många gånger har jag sett Björklöven med Slettvoll vid rodret. Ska Timrå spela defensiv grishockey med köttmur vid defensiv blå? Den dag Timrå ger upp anfallslusten och byter till div 1-spelstil kommer man förlora åtskilliga miljoner i intänker från inträde till matcherna.

jag håller med om att något måste tillföras till tik ..jag är ingen expert så jag vet inte riktigt vad ...detta kan vara en ny spelare eller tränare...jag vet inte...

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK
Om jag bara varit hemma så hade jag åkt ner, mer en gärna....men jag åker utomlands samma dag=( Men jag hoppas att andra supportrar åker ner och hejar fram oss till seger....

TGO: Bra att du lägger fram ett förslag på nån tränare och inte som många bara säger att det måste komma nån ny och därefter punkt slut.

Frågan jag ställer mig i frågan Slettvoll är om han står för den positiva offensiva hockeyn som Timrå IK vill spela och som styrelsen vill att det ska spelas?

Sv: V - Frölunda
Zäta var bäst på plan igår!

Johan J: Vem vill du se som coach? , något måste ju hända. Varför inte Slettvoll?

Djurgårdens IF - Timrå IK
På torsdag går Timrå IK för första gången denna säsong på is i Stockholm. För motståndet i Globen står fjolårets mästarlag Djurgårdens IF som inför dagens match mot finalmotståndarna Färjestads BK har ett publiksnitt hemma på 6 122 åskådare.

Alla som såg Timrå mot Djurgården efter juluppehållet förra säsongen minns förlusten med 4-2 trots stort spelövertag (Skott: 19-28) och stundtals bländande ishockey inför den imponerande publiksiffran 13 162 betalande åskådare.

Nu är det alltså dags för match igen och jag uppmanar alla rödvita anhängare att vallfärda till Stockholm och Globen torsdag den 1 november.

Vill på detta sätt starta en diskussion och få samtliga potentiella supporters intresserade av att lyfta fram laget under 3x20 minuter massiv röd/vit offensiv.

TGO: Nej tack, ingen Slettvoll i Timrå.

Sv: F R U S T R A T I O N . . .
HH: Du har rätt. Allting är frid och fröjd, trots att vi snart ligger i botten på tabellen. *IRONI*

Efter Timrås kvittering till 1-1 igår började laget backa hem, just DÄRFÖR skulle Peo:s timeout kommit TIDIGARE!!!

Hur f-n kan du ens diskutera slutspel i det läge där vi befinner oss för närvarande??? Det tyder enbart på okunskap och en, från din sida, bristande verklighetsuppfattning!

Laget gav jag en massa beröm efter gårdagens match, det var andra faktorer som jag var kritisk till. Men DU är väl som vanligt nöjd med precis allting...

P.S. Var du själv på matchen igår??? D.S.

Tycker själv att Zäta inte är nån målskytt... Han är mer speluppläggare... Han har mognat i spel i år...

Jovisst Zata har varit bra men han har inte gjort så mycket poäng i år, men spelsinnet den karln har, har inte många i elitserien.....crippen kan nästan jämföras med zäta ifol...

Allt runt om Zäta är så jävla "poängbetonat!"
Zäta har inte gjort en enda dålig match i år. Men han blir dålig eftersom han inte gör mål- verkar det som...

Crippe har lite av Zätas förmåga. Med en allt större påpassning i och omkring Zäta så får andra konstnärer chans att visa vad de kan. Det har Crippe tagit vara på.

Det är många som måste bli bättre! Däremot kommer jag inte att gå så långt som min käre vän TGO och sparka Peo..... Det är väl drastiskt i detta nu.

Ja gemför man Peltomaa med i fjol så känner man ju inte alls igen honom....´Z´ har vell inte heller lyckats riktigt i år med den väntade poängskörden men det kommer kanske snart....

Men årets utropstäcken är endå ´´Crippe´´

TGO: Det ligger nått i det du skriver....

Ja vi saknar ju en rutinerad ledare, i fjol hade vi ju Lindholm och Huss.......

Sv: Wallin
Han har dessutom i hela sin karriär haft en väldans otur med skador... Börjar tycka synd om honom...

Peltoo HAR VARIT en av de bästa i Timrå. I år är det inte lätt att känna igen honom. Jag tycker att han varit rent ut sagt bedrövlig så här i början.

Hoppas det beror på skador, annars är detta oroväckande.
Vi skulle behöva en ledare och det med omedelbar verkan. Jag saknar Lindholm i laget.
Lindholm skulle kunna vara den sista mentala biten i att allt vänder.

Slettvoll till Timrå!
Det är dags för förändringar, något måste göras för att bryta trenden. En del supportrar verkar inte förstå i vilket läge vi befinner oss i. Snacka slutspel som HH med flera det kan vi ju nästan glömma helt med nuvarande tränare/spelare.

Därför kom jag på när jag var på en liten cyckeltur för en timma sedan att den perfekta arvtagaren efter Peo måste vara John Slettvoll. Challe Berglund hade faktiskt en poäng innan säsongen att det inte är bra för en tränare att vara kvar i klubben så länge som Larsson. Peo har gjort det jävligt bra i Timrå men nu är det dags för förändring innan det är försent.

Slettvoll fick i ordning på ett Björklöven som nästan var i K.K. Han är lite av en Bäckman typ också. Hård men rättvis. Är det någon som inte tar i så skiter han att den spelaren heter Peltomaa eller Zetterberg.

Jag vill se John Slettvoll som tränare snarast. Peo har gjort sitt och kan gärna få bli sportchef eller liknande.

Tack för den tid som varit Peo!

V - Frölunda
Timo var inte med igår, är det hans knä som spökar eller???Hoppas att han här aktuell på tisdag mot frölunda, Timo är ju en av våra absolut bästa lirare som alltid ger 100%.

Hoppas bara att han inte blir borta allt för länge, jag gillar Walle han är en bra lirare...

Swen: Men det kan ju stjälpa BIF ännu mera med tanke på deras redan akuta backbrist. Men avstängning är inget man bör hoppas på tror jag med tanke på att alla klassiska lag och de lag som vunnit mycket Sm-Guld blir behandlade som gullungar av Hockeyförbundet.

...och en eventuell avstängning för Rehnberg, hjälper inte Timrå. Lagen möts ju inte förrän 1/12.

Melin är Brynäs svar på Hannibal Lector!

Jimmy: Jo men Melin förstår inte bättre, av de lag jag sett i år så har definitivt Brynäs tagit en ohotad ledning i gristoppen. Bara Löven var före förra året.

Det är lite ironiskt att det var just "de snälla Brynäs" som stod för en sådan grej som den mot Tuffe Viktor... Dessuton så har ju Melin tidigare anklgat TIK för att spela vårdslöst...

Oops, fel profil. Men strunt detsamma, övriga TIK-skåningar undrar nog också.

Wallin skadad, är Styf redo för att spela från start på tisdag? Hur blir det nu med Igor, förlängning eller avslut på det kontraktet? Vi behöver ha sju backar tillgängliga, därutöver juniorer som sjukvikarier.

Jimmy: Ok, men den är förbannat skön =) Säkert ganska pinsam att höra för domarn oxå =)

Glöm inte SMOKEYS klassiker. Dommarn är dum, JÄTTEDUM.

Frella: Den ramsan körde ett gäng knattar i Löfbergs Lila arena, fast: Ut med Timrå o in med Nalle Puh!

Ut med domarn...
ut med domarn! In med Nalle Puh! Ramsan igår fick många av Brynäs sittplatspublik att dra på smilbanden la jag märke till =) Mer sånna ramsor, vem är uppfinnaren?

Daniel: Jasså var dom, det missa ja, men så hade jag ögonen på Wallin när han illa grinandes for av banan...

Precis, det där med böter skulle va bra, hugger man med båda händer på klubban så är det mer eller mindre meningen att skada...

Tror nog det var blodigt på isen. Vaktmästarna var i alla fall ute med skrapan. Det brukar göras så då det är blodigt.

Naturligtvis skall Rehnberg stängas av. Kanske dags att inför någon form av böter också. Likt man gör i proffsfotbollen.

Sv: SKÄMS!!!!!!!!!
Daniel Kungsör: Skadan tycks väl redan vara skedd.....eller hur?
"Någon" har redan hängt ut ett namn.
Och det är ju det jag menar att sånt här kan vi sköta i en inofficiell gb.

« · 21874 · »