1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598929 inlägg · 6213 ämnen
« · 2846787 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
OlliOlla: herregud, så uppkäkade modo är. Den där matchserien svänger snabbare än Trumps tullbeslut.
Men, det förklarar väl varför just dom här två lagen spelar play-out. Båda lagen har otroligt kort avstånd mellan topp och marianergraven när det kommer till prestation.

Modo bör nog snäppa upp rejält om vi ska få se dom i höst. Dåliga, sämre, modo.
Å andra sidan kan det vara HV som ser ut som Vimmerby i övermorgon.
Fascinerande serie att följa detta.

Olli Nomadinen : Var det inte Modo som till för något år sen körde stenhårt med en slogan typ "Heart of hockey"
Skulle väl säga att det var länge sen man såg ett mer hjärtlöst modo..
"Demontränaren" Karlin får ta nya tag i HA kommande säsong med lag som kalmar östersund och almtuna ..blir nog skojigt värre där uppe i ö-vik
Uppladdat:

500x0-screenshot2025-03-23-19-23-54-148-editcomandroidchrome.jpg

Olli Nomadinen : ja jobbigt att va "Röv- vikare!"

Är det ingen som kan tala om för Modo att man inte kan stå still och spela hockey!

{469}: Helvete så utspelade Modo är nu

Andersson: Då skall domarna få höra det. Det är slutlekt nu. Dagens insats gav mersmak. Vi var bättre i spelet 5 mot 5.

Vi får sluta be om ursäkt nu. Vi är på riktigt.
Vi skall nöta ner Frölunda i 2 raka och ta med oss ett 3-1 överläge i matcher när det vänder ner mot Scandinavium.

Olli Nomadinen : så underhållande när två spelare inte kan slå och ta emot en pass på 5 meter. Otrolig underhållning..

Olli Nomadinen : Ett sätt för den Onämnbare att ha skygglappar och att släta över alla sina gissningar som gått fel. Modo kommer inte alls vara samma gigant utan fallskärmen etc.

Jag har kollat en del HA matcher och det är inte ens samma sport. Hua vilken dålig hockey mellanåt.

Som att se en match mellan Luleå och Växjö men där spelarna har oslipade skridskor och kör med träklubbor.

{469}: Tveksamt om domarna steppar upp nästa match .... men man kan ju hoppas

Vargher85: "Sveriges mest underhållande liga" skulle anmälas till ARN för fan. Falsk marknadsföring har väl aldrig varit tydligare.
Vad gäller Modo så saknar de hjärta. Totalt själlöst lag

tjobba: jo det är det.. blir det inte slutsålt är det skandal..

{469}: Ja eller vi är inte mjäkiga, skulle säga att vi har Sveriges mest spelsmarta publik som snarare brukar hålla med om domsluten när vi ser repriser etc. 😉

Men nu är det slutspel och färdiglekt med nya spelregler! Allt som krävs för att vinna.

Längesedan jag längtat till en match som nu. Frölunda skall få äta upp det här deluxe. Tror att vi kommer vi steppa upp i det fysiska spelet med publiken i ryggen.

Släpp pucken!

Henrik_Tikare: Det är ju inte bara Rönnberg och Jokinen som tycker att domarna är dåliga, det är många lag som klagar på domarna nu tycker jag och i studion så pratar man om det som ett problem denna säsong.

Det är ju lite problematiskt att SHL ska aspirera på att vara världens andra bästa liga men dom heltidsanställda domarna håller inte måttet. I vår match idag så gissar ju domaren hälften av gångerna. Han har inte sett den påstådda förseelsen men det ser ut som en tripping så han blåser för en tripping. Som den Wedin åkte på idag där frölundaspelaren snubblar men eftersom Wedin låg bakom så åker han. Det tar bort 50-70% av underhållningsvärdet.

Olli Nomadinen : Jag minns att jag tänkte lite sådär när vi åkte ut 2013. Hade nostalgiska minnen från när jag började gå på hockey i mitten av 90-talet. Sedan kom uppvaknandet. 13/14 - 16/17 var ungefär som när klockan ringer 6:45 en måndagsmorgon i november och regnet står som spön i backen.

Nyss hemkommen från rövhålet i väst och det var nog min absolut sämsta upplevelse inom livehockey. Timrås 92%-iga spel och domarna hade en viss roll.
Men i sätet bredvid mig satt en alkoliserad bidragstagare med hockeykompetens mindre än en grusväg. Han gapar och gormar i mitt öra hela jävla matchen, jag bär färger så det var välriktat. Fanskapet satt innanför mig så fick resa mig 3 minuter in i varje period och 3 minuter innan periodslut.

Nej fyfan, aldrig mer göteborg

tjobba: Fast är vl i princip slutsålt? Var väl 300 sittplats häromdan? Lär nog inte vara många tomma stolar.

Förövrigt så är Rönnberg speldum.
Haha, man kan vara cyklop och sen kan man vara CYKLOP.

"Det är inte så ofta båda tränarna är missnöjda med domarna. Men jag förstår Timrås poäng. Samtidigt ser jag vår del i det. Jag anser inte att de favoriserar oss. Men det var en del mindre bra domslut."

Vad bra att första målet inte alls har med domarnivån att göra då..

På tisdag så skall SCA koka! Vill höra hela hallen sätta tryck på domarna som aldrig förr. Vi är alldeles för mjäkiga där. Vi måste "Cyklopa" till oss lite vi med..

Va hänn I Skabbräven ikväll 🥺

Olli Nomadinen : Hahahah, ja jag såg det. Jag tror inte att det spelar ngn roll om modo åkt ner i div 3, JFK hade tyckt att det är roligare att spela där än i SHL.

Humor de lux!!:-)

The great one: Eftersom jag varit i branschen kan aldrig bli dubbla mindre tur att han höll i klubban Pettersson annars hade nog tänder rykt men det har rykt förr när modo spelar uta domarna sett det lite extra krydda när man ser modo vart lite sting i soppan nu när HV leder

Är det inte otroligt dåligt att vi inte har slutsålt till våra hemmamatcher till veckan?

jhnd91:

Förväntar mig inte att Hållander ska kunna åka åttor mot Frölundas starka försvar. Men förväntar mig att han ska orka mer än vad han gör nu oavsett bevakning. Men förhoppningsvis ser vi Hållander tillbaka i gammalt gott slag på tisdag.

The great one: Ja, när förseelsen inte sker direkt mot ansiktet kan ju vara en anledning. Finns såklart många fler,

Olli Nomadinen : Modo - Almtuna blir ju kioskvältare nästa år

J F K är tårögd av lycka inne i Modoboken. Ä n t l i g e n kanske han får se sitt älskade Modo i älsklingsserien HA igen.

Säger en del om hockeykunnandet när man följer den serien före SHL för att det är "roligare hockey". Herregud, kvalitetsskillnaden är ju monumental....det är en plåga att se vissa matcher

Rip Kirby:

När ska man ta 2 + 2 i så fall då? Säger inget om att det inte är en ful crosscheck. Men tycker det blir matchstraff för lätt numera i dagens hockey.

Rip Kirby: Det ska vara rapport solklart mstchpenelty sen att Engsund lägger handskarna på modospelare men det gick inte domarna på det är ändå slutspel

The great one: Så om man ständigt får en extra tackling, en extra fasthållning och behöver åka en extra vända så blir man inte trött av det menar du? Det tär på krafterna.

Visst, håller med dig till viss del också om att det inte är enbart pga det. Men jag tycker det blir löjligt att förvänta sig att han ska åka åttor runt Frölunda som han bitvis gjort i grundserien.

The great one: Olli sågar Domarn stort under
presskonferensen.

Frölunda & Timrå är en seriös organisation
men det är inte domarn. Är vad han säger samt att dom avgör med Frölundas 1-0 mål under 5 mot 3 pp

The great one: Men lägg av. Matchstraff, 5+20, är helt solklart i det här fallet. Du kan göra en instruktionsvideo för crosschecking på just den här händelsen.

Skulle varit 2 plus 2 Modos matchstraff.

Grand Virus: Mm Undra vad Måns ska säga till sina lagkompisar när dom kom eftet 1 perioden.

Fan vad han måste skämmas. Blir det där sveriges dyraste crosscheking månne om Modo åker ut.

Måns Carlsson när han kliver ut från duschen
"Grabbar, grabbar, det är fortsatt 0-0 va?"

Henrik_Tikare: Bussresa till Kalmar . Roligare finns ju

Vargher85: Det här släpper inte HV.
Sedan har dom hemma på Tisdag å slår ut Modo från SHL.
Modo får hem å putsa sitt kära prisskåp i sommar och besöka Kalmar nästa höst.

Vargher85: Nej, HV är ju inte Sovjet, CCCP, direkt.

Vargher85: Håller med, de har mer än 2 perioder på sig att vända.

Vargher85: Modo på väg raka vägen ner i HA efter enbart 2 säsonger i finrummet.

Rip Kirby: Jag tror inte den här matchen är körd för Modo. Det är ingen stark defensiv de möter.

Nisse på Mon or: Grundfrågan borde väl vara: Hur många av Modos spelare tar plats/är av intresse för Timrå IK kommande säsong?

EXPLORERSMÅLAND: Haiti hehe. Håll i plånkan!

Nisse på Mon or: skulle väl vara äckel aagard

Modo Hockey utgår . Ersätts av Djurgårdens IF

Finns nån av intresse i MoDo för Timrå kommande säsong?

Rip Kirby: knäcker träklubbor över knäet kanske?

Synct: Carlsson får väl göra Ljunggren sällskap i schweiziska andraligan nästa säsong.

Namnet Måns verkar inte vara så gångbart just nu.

Sanyet: Läge för ramsan "Ståplats, sätt er ner!" i Övik.

Kattgubben:
En crosschecking = 0-3 och 50.000.000 i tvpengar

Sanyet: 3-0 vad händer Modo?

Nu är hockeyallsvenskan nära

Synct: lär varit hans sista match i övik oavsett.

« · 2846787 · »