Har inte med att göra att han fått extra markering på sig. Det synts klart o tydligt att han inte har samma speed även i situationer när han inte har markeringen. Tog ofta närmsta vägen till båset. Åkte inte på egna nedlägg som han brukar göra. Han var nyss sjuk så måste bero på det och ingen har kritiserat Hållander mer än att han inte ser hundra procentig ut. Förhoppningsvis är han helt återställd tills tisdag. Vi behöver murbräckan Hållander.
Ibland undrar jag om ni som skriver här någonsin har utövat någon typ av lagsport. Det gnälls på Fille, som har två gubbar på sig hela tiden. Det är ju precis sådana gånger som andra får yta istället som behöver prestera. Så är det i alla liknande sporter, fotboll, innebandy, handboll, ja allt.
Det är precis likadant som att ta en yta för att någon annan ska få mer yta, som är en stor del av lagsport.
Men nä, den spelare som arbetat hårdast under hela säsongen ska kritiseras! Löjligt.
För övrigt tycker jag Frölunda mest åker omkring och skapar halvchanser, och får vi igång maskineriet så tror jag stenhårt på grabbarna. Såvida inte Lax-Ola (hör ju att han är göteborgare) dömer på tisdag igen då vill säga.
Dra åt helvete domarkåren och cp-westberg, nu går jag i idé tills på tisdag.
neutral: ja tack men sen så förstår jag Timrå att dom vill fly undan Frölunda spelarna när dom har samma läkare som MJ hade och alla näsor försvann och vem fan skulle inte va rädd för att se ut som MJ och Friberg ?
Edlundpojken: Hoppas att våra finska vänner kan plocka fram den världsberömda "sisun" på tisdag. Tycker att dom stundtals är lite väl bleka och försiktiga även om dom läser spelet bra
komma under med 0-2 för rönnberg ingen press,? nänä inte alls?, bullshit* dom kom ut hårt, tråkigt att domarn blåser sönder i 1.a 2.a period våran, där skulle vi satt minst 1mål ,vi spelar ändå bra,trots sur förlust
Olli Nomadinen : Bör ej byta målvakt till nästa match. Vore ett stort misstag enligt mig. Juel stabil och etta i SHL har räddat oss många ggr. Detta kan hända alla målvakter någon gång, synd att det hände idag bara. Är säker på att Juel glömt detta redan då han har ett starkt psyke.
Galet nöjd vi knep en av dessa två matcher. Nu har vi två hemma. Förhoppningsvis hinner Hållander piggna till och käka lite C-vitaminer på sig fram tills tisdag och få tillbaka lite energi även. Plus bättre att vi vann den i fredags. Hade känts svårare att vinna 3 raka mot Rogers gäng.
Vi har alla möjligheter att vinna två raka nu på hemmais och rycka till 3-1 i matchserien. Vi har lite att få tillbaka i medstudsar och domarinsatser. Plus att firma Kapanen/Hållander kan växla upp. Dahlén har i alla fall redan växlat upp. Vår andraperiod är vi riktigt tunga att möta, vi maler ner Frölunda och skulle haft minst 2 mål.
I övrigt är det ju kul att se 4:e kedjan i matchen, samtliga lysande. ”Linken” Eriksson utvecklas för varje match nu o spelar både moget och kreativt. Stod upp för laget även på slutet. 18 år bara. Vi kommer ha mycket nytta av honom kommande två år.
Nu på tisdag vill jag se publiken som i fornstora dagar och vara den där 6:e utespelaren. Vi ska bära fram laget till två hemmasegrar nu.
Karlsson74: Alltid surt att förlora och ha oflyt med domslut. Men bra att förhoppningsvis ha med oss lite flyt då på tisdag och vi har ju ändå 1-1 efter dessa matcher som ändå är ett bra utgångsläge!👍
Stor eloge till fjärde linan idag som var riktigt jobbiga att möta och skapade en del. Samt då Lander och Hartman som går i bräschen för det fysiska spelet.
Dahlen riktigt bra ikväll. Forsmark mindre bra och Hållander fick väl inte riktigt till det men tas ju väldigt hårt också.
Nä nu jävlar ska det fysiska fram mer på tisdag och farten så då ska de köras över!💪👊💣
{469}: Tycker Frölunda var otroligt kompakta. Hela första perioden parkerade dom i vår zon sen efter 2-0 så behövde dom ju faktiskt inte gå fram, dom stängde ner oss enkelt i mittzon och när vi väl kom in i anfallszon så skapade vi heller inte några direkt farliga målchanser. Om vi hoppar över hela domardebatten så tycker jag Frölunda gjorde en nästan perfekt match.
En detalj som Frölunda och många andra lag gör när man ändå möter bra motstånd är att slänga in chanspuckar på kassen, det gör inte Timrå. Vi är inte riktigt beredda på att buffla in dom där puckarna så vi åker cirklar och passar runt i planket tills motståndarna bryter spelet.
Joslan00: ja jag sa det till en kompis ikväll att jag ser fram emot nästa säsongs backuppsättning med yngre spelare som vill ta för sig för nu är det för klent . Men Hållander kom igång på slutet så vi får hålla tummarna att han vaknar till liv som Dahlén gjorde idag .
Edlundpojken: äh så här är det ju för Timrå. Det ska alltid vara nått skit som resulterar till torsk. Idag var det domarna som hade för stor påverkan. Det får aldrig gå för lätt för Timrå. Vi har 1-1 i matcher utan en fullt spelbar Hållander. Hur är det med honom? Kapanen också osynlig. Sedan har vi vissa backar som ser ut som juniorer under press.
Zäta75: vilket larv… det kommer matcher där vi får flytet med domaren. Denna domarinsats var under all kritik men att anmäla domaren efter slutsignal är ju att sjunka till en värre nivå…
{469}: Jo med dagens start är det inte lätt att vinna mot ett defensivt lag. Domarna klarar inte av att bedöma spelet i en sådan match. Alldeles för okunniga. Hoppas att publiken protesterar mot domarna på tisdag så fort fv rör en tik spelare. Domarkatastrof.
{469}: vi blev lidande när domarna gav Frölunda ett 5-3 läge i första och de fick in lednings pucken. De kunde spela på det och det tog en period innan vi riktigt kom in i matchen igen ..de randiga hadde ingen bra afton då de även berövade oss ett PP i slutminuterna.
Blake Slåhan: när domaren satte nivån på ett orimligt sätt så blir det svårt för Timrå att våga tackla när dom fick allt emot sig och det visade sig under hela matchen . Sen när Timrå råkade trampa så visade dom att Frölunda kommer få det tufft emot Timrå
Hälge: precis. Våra forwards behöver kliva fram... Förväntar mig en annan matchbild på tisdag...vi lär nog behöva göra första målet ..eftersom vi i nästan aldrig vänt matcher när motståndarna gjort första ..
{469}: Det är ändå två väldigt jämna lag i den här matchserien, en kass domare och en målvaktstabbe sen är det kört. Nästa gång är det kanske vi som drar nytta av en kass domare, det är upp till publiken att sätta pressen på domarna.
Sen tror jag man kan skippa resor i benen, spela i en bortarink osv. det ENDA som kommer ge oss en hemmaplansfördel i den här matchserien är publikens press på domarna. Lagen är så jämna att jag tvivlar på att Frölunda kommer spela direkt sämre på bortaplan.
CLUBEN: Vad är det som gör Bernhardt bättre än Hardegård? Den ena åkte ur SHL med seriens sämsta lag (no offence modoiter) och den andre spelade riktigt bra i laget som tog SM-guld. Skulle säga att Hardegård är ett betydligt säkrare ... | Läs mer