Friskan: Hyllar man Bosse före matchen med "vi älskar Bosse" eller dyl. så gör det väl inget...vinner vi dessutom matchen så är det bara att fortsätta hylla Bosse i all segerglädje. Hur stor är risken att Bosse står då?
actionleif Självklart skall vi tacka Bosse. Visa att vi inte glömmer bort en spelare som gjort så mycket för laget så fort han byter klubb. Vi är Sveriges bästa supportergäng, och en sån sak som att kunna hylla en fd spelare skall vara en självklarhet för oss
"Bosse dansa" det kommer han garanterat att göra. Han dansade ju för lövensupportrarna i Umeå när vi åkte på storförlust. Det var lite dåligt mot alla i Timrå tycker jag. Ligger man under mot löven ska man inte dansa för motståndarnas supportrar...
Däremot så ska vi tacka Bosse för att han hjälpte Timrå upp till Elitserien.
Klart som f-n att klacken ska hylla Bosse för hans tid i Timrå tröjan, så gjorde HV klacken förra året och så bör TIK klacken göra i år. "Vi Älskar Bosse" samt "Vi Vill Se Bosse Vinka" bör vara givna ramsor, men även "Vi Vill Se Bosse Dansa" skulle vara kul, efter matchen...
ChampiON: ja det tycker jag också.......inspelningen från Nyköpingsmatchen går ju att lyssna på hur många gånger som helst, och där är ju Bosse helt suverän i sina svar........men jag hoppas han inte är lika bra nu.
CHAMPI0N: Det var ett väldigt fint förslag som jag verkligen hoppas hörsammas av klacken, visst måste vi väl visa att vi är Sveriges bästa supportrar även i år ?
Jag tycker att Timråklacken borde ställa upp och tacka Bosse Ahl när han än en gång kommer till kulturmagasinet med sitt HV71, med tanke på hur fenomenahl han var stora delar av sin tid i Timrå, och att han var en starkt bidragande faktor till att Timrå lyckades gå upp till elitserien - för att stanna. Förslagsvis på uppvärmningen före matchen kan klacken ropa "Vi vill se, Bosse vinka" och sedan jubla när han vinkar, eller ifall någon annan har något bättre förslag kan den personen skriva här, Bosse bör hyllas, det vore en fin gest, även om inte Aftonbladet tycker det, så tycker nog Bosse själv att vi är det, och han blir nog ännu säkrare på sin sak ifall han blir hyllad. tack för mig!
Fågeln är magisk. Den får er att flyga. Det jämnar ut sig, plottrigt eller inte. Har man mer hår att kamma så får man automatiskt mindre ansikte att tvätta. Tvärtom vid motsatta förhållanden.
Vad jag svamlar. Kovland möter Essvik och ingenting annat. Ett gott omen eftersom jag gjorde min matchdebut på Essviksvallen vid sex års ålder. Möjligen förlorade vi matchen men vi hade Peter Smedbergs brorsa Stefan som tränare och det är ju hockeymeriterande.
Giffarna leder mot trista Trelleborg. Vore ju fantastiskt roligt om de klarade sig kvar så medgångare jag är... IFK mot tvåan och Kovland kanske, kanske plockade Essvik och passerade uschliga Stöde idag. Vem vet?
Valmet får rätt höga finska poäng. Jag vill minnas att Valmet var huvudsponsorer till Björklöven året de vann guld.
I princip kan det få vara hundra sponsorer på tröjan (nej föresten, det är en overkill) men en sak att tänka på är att försöka väva in trycket lite snyggare kanske. Exempelvis är SCA-trycket på damasken snyggt eftersom det är vävt rödvitt. Däremot kunde Timrå kommun kanske ha kunnat avstå från guldfärgen på bröstet?
Jag vill ändå än en gång slåt fast min åsikt att det huvudsakliga intrycket med så många sponsorer är POSITIVT! Det är som de säger om Östrand, det luktar pengar...
Varför inte gå halvvägs. Jag menar, man behöver inte bara EN huvudsponsor för att hålla match dräkten snygg. Man kan nog klämma dit 4-5 st företag och ändå hålla tröjerna något sånär "clean". Säg att Norrporten, SCA, Vallmet och Strimma IT delar på kakan så blir nog tröjan "snygg som hinhåle". Vi har ju några finnar i laget så NOKIA skulle ju kunna synas på byxorna i vit text.
Jag tycker att det är kul med jämförelsen med Brynäs. Som sagt, det är väldigt kul att så många vill betala för att synas på matchdräkten även om det blir lite väl "ovitt".
Någon ogillade Milkoreklamen, jag skulle istället vilja framhålla den som ett lyckat exempel - ett företag med en logga i Timråfärger passar extra bra på dräkten.
Ja, men snälla du varför ska vi jämföra oss med dem ??? Vore det inte bättre att kolla in lagen som sköter detta på ett bra sätt istället. Som jag tidigare sagt låt ingen skugga falla på supporter klubben för de gör ett otroligt arbete..........
Att man är lite besviken på hur TIK har skött IT/reklam så verkar det väldigt futtigt gämfört med Brynäs IF. De har inte sålt ut reklam platserna på matchstället än.
tat lungt! han dycker kanske upp i modo fortare än ni anar skulle tro att det som hände i USA är största orsaken till hans beslut för vem faan vill flyga i USA ca 200ggr denna säsong jag har full förståelse för foppa om nu detta är en av anledningarna till hans beslut! tycker även att övriga svenskar i NHL bör tänka över situationen dollar eller livet?? det som hänt i USA nu är tyvärr nog bara början på ett långvarit elände det kommer nog att smälla mer där tror jag!!!
Jag såg samtliga hemmamatcher ifjol, men vissa av dem var skit... Jag tänker närmast på en period i typ november... Taskigt spel och få poäng! HV hemma någon gång däromkring var en hemsk match, 3-1 blev 3-5 i sista perioden och slutspelschansen försvann sedemera...
Diskjockey Hemp: Ligger något i det du säger men jag eftersträvar att se alla matcher.
Sen så tänkte jag fråga dig om du vet hur det förkommer att vara gång B Moverare är online så kollar han i din profil. Är du inblandad i nått hörn eller?
Äh, skit samma! Vem vill se HV-satan? Det kommer ju en 24 chanser till att se TIK på hemmais under säsongen... minst! Premiärer är överskattade, förutom fjolårets (första i elitserien på 19 år)...!
Sväljer större och större klumpar nu. Orolig som satan att jag inte ska kunna komma in på premiären. Ruskigt illa om allt är slut i förköp. Då har då Knylan gjort årets största tabbe.
Varför inte vända på frågan; vem ska inte gå på premiären? Inskaffade personligen en biljett under veckans gång, blev lovad en "magisk afton", får se om det blir så på tisdags kväll...
Det där med en stor huvudsponsor är nog något föreningsledningen tänkt på själva... Förutom att det har fördelen att dräkten kan bli mer vilsam för ögat underlättar det naturligtvis för marknadsavdelningen. Men det finns en styrka i att det är flera organisationen som delar på den tyngsta ekonomiska bördan.
Nu kan jag inte riktigt det där systemet med guldsponsorer och allt vad det är men jag tycker att det är ganska skönt att kommunen, SCA, Norrporten, Valmet och allt vad det kan vara med var och en. Risken med att ha en riktigt stor sponsor är att man blir oerhört sårbar. Leksand fick ju stora problem ett tag när STORA som varit med sedan första isen plogades upp på Siljan plötsligt tackade för sig. Modo är döpt efter ett bolag som inte längre finns. Åtvidaberg i fotboll var ju liiiiite för beroende av Facit som plötsligt rasade ihop. Exemplen är många. Nu har inte Timrå alla sponsorägg i en korg i alla fall.
Men visst vore det skönt om SCA bestämde sig för att betala tillräckligt många miljoner för att bli ensamma dräktsponsorer. Så vill ni så får ni...
Kraft foods sponsrar Timrå IK vad jag kan se på sargeplexit känner en som säljer Alladinpraliner mm som har en Pappa som spelade i TIK 81-82 på backen som hade 22, den gamla goda tiden.
steveroper: linköping är tråklaget ingen eller ytterst få egentligen vill ha.Men de biter/köper sig ändå kvar i SHL som en enveten fästing ändå.. Man känner mindre för Linköping än man gör för örebro och växjö..och det som skaver mest ... | Läs mer