Det har gått många turer kring Markus, Tyvärr så har TIK kräft mycket pengar för honom som gjort att inget elitlag betalar. Dom går utomlands istället. Synd att han ratades av Peo, kan inte vara för att han inte platsade. Men det är nu bara att säga grattis till Rögle som lyckats få honom. Önskar också Markus lycka till och hoppas att han får visa vad han kan! Grattis Rögle till en lycka värvning. Hoppas nu att TIK släpper honom så han inte blir ett 1-års fall! Synd när killar som Markus, som spelat ii TIK sedan han var 6 år blir en handelsvara!
HH: Du behöver inte berätta vad du valde för allternativ i...... Det räcker med att det är 100% som röstat FÖR att han skall få stanna säsongen ut..... ;-)
Om nu Marcus Sjöberg var så bra som det påstås här i G.B borde väll grabben ha hamnat i någon annan E.S klubb, så det är nog inte bara Peo som dansar kring totenpålen. Liknande inlägg hittade man här i G.B när Peter G skickades till SSK och det blev också en förstärkning för Tik. Så bra var inte Marcus att han kunde ta en plats i dagens Timrå, man måste se helheten hos respektive spelare. Nu är det bara att önska Marcus lycka till i Rögle, kommer säkert att passa Vävlands sonen bra,,,,,,,
Nån som har koll på timrås backskador? Wallin skulle väl spela nått byte senast, gjorde han det? Jindrich och speciellt Karlsson blir väl borta ett tag till iallafall...
Tror jag såg #8(tror jag det var...det var lite dimmigt) på scharinska i Fredadgs...var det möjligen Tycho?
Olga: Håller med dig, hallen har stora brister. Hoppas att det kommer en ombyggnad snart. Jämfört med LLA och Kinnarps vill jag inte ha några stora förändringar. Högre läktare med ungefär samma lutning som i Gärde, fler och bättre ståplatser, och riktiga stolar på sittplats. Taket lär behöva höjas, men ingen onödig rymd behövs.
Tror du inte att jag stått där? Har varit där hur mycket som helst, men inte på senare år! Jag vet att ni har jättekul, men som sagt det är roligare att se rö-duken o höra trumman på lite håll. Protestera mot hallen: Vi vill ha bättre platser så att alla kan se matchen utan att inta sittplats, för det har inte svensson råd med.
Bosse Bly: Ja, det går inte att klaga på stämningen i LLA! Att vi var snäppet bättre än FBK-klacken gjorde inte saken sämre. Resan i övrigt var en riktig höjdare och tillhör en av de bättre!
Jag kan vara entusiast o hålla stehårt på TIK, det har jag gjort i hur många år som helst, utan att för den skull stå i den röda sektionen. Jag har heller inget emot att se den stora röda duken rulla ner för hela sektionen, det ser jättekul ut. Jag tycker också att det är kul när trumman dånar, men jag vill se allt detta på lita håll. Då är jag som vanlig besökare hänvisad till andra kortsidan. Tyvärr så ser man själva matchen avsevärt sämre om man står på kortsidan. Jag vill att de bygger om hallen så att även vi vanliga har möjlighet att se våra favoriter spela sin anfallsglada hockey o vinna matcherna. Jag vill se allt som händer o höra allt som t.ex. speakern säger. Det kan man glömma om man står mitt i "Rötjutet". Det var vad jag hade att säga. En mycket sund o klar inställning, sen får ni säga vad ni vill. Timrå Hej!
J-la gnäll på "rö-token" kan leva med den så länge den kommer ner minst en gång mer än motståndarnas,,,Halvtok
Och trivs man inte,, så är det bara flytta sig,,,ute i Entren finns en tv där, med träbänkar får du sitta för dej själv så slipper du bli irriterad på massa folk med,,,Men kom ihåg att säga åt folket i Kiosken att vara tyst så inte dom irriterar på något vis,,,,,,för det vore ju synd om du fick lite stämning i matchen
HH: Självklart är DiLeva en kärleksvisionär, vad har du för syn på saken ?. Det är inte sånt som sänds efter 24.00 på betalkanalerna som är kärlek. Brynäs visar lite DiLeva takter ibland och öser kärlek över motståndarna, som mot Linköping ....
Klubben måste med det snaraste försöka få till bättre ståplats för publiken. Som det är nu kan man bara stå på kortsidan. Väljer man att stå med rö-token då måste man ha hörselskydd och inte nog med det. Rätt vad det är kommer ett stort jävla röskynke farande över huvet o då ser man inget. Som sagt gör något rationellt så att ståplatspubliken trivs. Detta är ett måste om publiken skall fortsätta se matcherna live.
Sjöberg är mycket snabb och bra på skridskorna. Vidare är han lite avig och hal och kan göra oväntade saker. Han användes i Timrå mycket till att stressa motståndarbackarna till misstag och det är många indianare han forecheckat fram.
Ni kommer att få mycket glädje av honom i vinter, själv saknar jag hans frejdiga spel.
clinton: Oj!! Di Leva Kärleksvisionär?? Stackars ungdommar måsste få en sevriden bild av kärleken,,,,,,,inte utan att man funderar på att ta på sig högklackat och en snygg långkläning och ut och visionera,,
Jag vill bara säga att stmningen i Löfbergs Lila Arena i matchen mot Timrå inte var i närheten av vad det var mot ärkerivalen Djurgården då det var fullständigt öronbedövande.
Trots er mycket trevliga klack gjorde inte hemmapubliken inte något för att skapa ett liknande publiktryck som mot DIF. Som hela hockeysverige vet så är Karlstadpubliken den mest kräsna publiken i landet, och i en match som inte håller högre spelmässig kvalitet blir det tyvärr inte mer tryck.
Men jag kan lova att akustiken är kanon och att läktarna är delade i två etage är absolut ingen nackdel. På det sättet kommer man närmare isen vilket i sin tur skapar grymt bra tryck.
Om vi möts i slutspelet ska ni få komma och uppleva vilket tryck det KAN bli i LLA.
Hoppas på snart återseende av ert trevliga gäng som var i Karlstad i lördags.
Smokey: Di Levas bröder och sysstrar, De kanske inte förstog att den Valium kuren var, för sommar bruk,,,,,,,Piiiis vi ääär allaa brööder o systrar som vandrar på denna ,,,,,,,,,,,,,
Varför inte bygga en stor rymdfärja/ishall med plats för 10000 mäniskor, då kunde vi hämta upp Timråanhängare från hela världen och spela matchen alldeles brevid månen. Man måste ha visioner !.
Jag tycker Timrå ska bygga en stor flytande puck, med plats för 25 000 åskådare. Pucken kan då ligga i sundsvallsfjärden och hämta upp åskådare från distriktets hamnar. Möjlighet finns då också att hämta upp intresserade i Härnösand och Hudiksvall.
Håller med om att de backar vi har är fullt dugliga, men min tanke var att IGOR skulle gå in istället för M.Karlsson så att vi har 4 backpar. TIK FOREVER!!!!
Kan nog hålla med om att Igor inte hör till dom bättre i Tik. Väldigt orölig samt att hans snabbhet på rören inte övertygar. Men han har god blick samt tydligen stor pondus på bannab. Dock är han en klass bättre än f.d 8..........
Så, då har jag äntligen fått tummen ur och beställt lite matchtröjor. Som guldmedlem beställde jag den signerade av årets och passade på att beställa en signerad av fjolårets (barn). Kan rekommendera framförallt fjolårets då de säljs ... | Läs mer