1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581820 inlägg · 6215 ämnen

Forum

« · 2004817 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Javisst ja!! De är ju ingen vi saknar iallafall men de e ju lite komiskt att han provar o korsa engelska kanalen hela tiden plus att det är hål på plocken!😂😂😎
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: I mitt fall har jag bara mig själv att skylla - jag orkar inte kliva upp kl 7 på morgonen och åka till jobbet så jag stämplar in vid 9 istället och klockar ut vid 18. Vi har bra flex möjligheter här men de har jag tyvärr redan nyttjat till fullo :-/
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Har ni sett Svedbergs rörelsemönster i målet?
Han ser ut som momma på "korven" på simgymnastiken på Österåsen...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JonteD: De skryter upp honom eftersom han spelar med gunstlingslaget DIF, alla sportjournalisters våta fantasi. Simple as that
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hockey_21: Detta är vad som kallas elgitarr i Banjoland. 🤓
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jo Svedbergs plock e lika ihålig som ifjol!! Varför skryter alla kommentatorerna upp honom? Alla forwards i SHL borde ju veta skjut på plocken så går Puckjäveln in!!!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
SMÅLAND: Haha där ser man. Bäst å undvika slagsmål, annars kanske de blir som Boston 1979! (Fast domaren) ;)
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Jo därför är det tur att vår match är 18.00 . En del andra har av nån anledning kvar starttid 19
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Så sant. Jag gav mitt ego fritt spelrum. Själv jobbar jag till kl. 16 och hinner hem till TVn och CMore. My bad 🙈
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Amen. Jag ska skicka in dagens ris angående start-tiden
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Nu hör jag att du tänker enbart utifrån ditt eget perspektiv... alla slutar inte tidigare bara för att det är fredag. Att tidigare lägga hockeymatchen gör kanske att vi som jobbar till kl 18 (även på fredagar) missar en hel del hockey. Sedan ska ju några få här inne se matchen live på arenan och dessa hinner kanske inte hem till fotbollen även om de tidigare lagt matchen. Sen tycker jag det känns viktigt att ha nåt att klaga på också!!!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
Clay.2: jaaaa som man längtat o få se hardegård bänkad... Enkel seger idag iaf
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Jag förstår inte problemet? Timrås match börjar 18.00, fotbollen kl. 20.45. Hockeymatcher brukar väl i regel ta upp knappt två och en halv timme av vår tid på jorden. Okej, om vi räknar in både en ev. övertid och även straffar på det så är vi kanske och nosar på tidpunkten för avspark.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: du kan väl tugga den😁
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
Sputnik: Den här fick ja igår!😉😂
Och inte nog mä dä...
Ja känn domarna och prat mä en igår när ja for hem!
En utav dom är polis till vardags så dä gäll å pass sej!
Vi ses ikväll på Rinkside Östra!!
RÖD OCH VIT HOCKEYDYNAMIT!!!!🍻😎
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
Man bekräftar också att det är pga fotbollen matchtiden är ändrad till kl 18. Jag klagar dock inte. ☺️
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
T T: Äntligen Hardegård på bänken och Jonathan Carlsson in igen .
Ved kan slå vad om den uttagningen ?
Låst ämne

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
GAMEDAY Å PARTY!!!!
Tjohoooooo vi ses 🍹🍻😎
Vi VINN ikväll...
Boyce å Berglund skjöt som kanoner igår!👍🏼😍
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Går det att dricka den?🤔😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Nämen va säg du😂
Kommentera

Västerviks IK - Timrå IK 2019-11-15
Det blir ändringar i laget säger Freddan i ST
Låst ämne

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Som sagt, gå upp kan vilket lag som helst som flaxar till rejält en säsong göra. Men att undvika kval året efter däremot, i stort sett omöjligt. Jag har inte gett upp helt på Leksand men de har minst sagt oddsen emot sig. Att IKO kommer få kvala stod klart sekunden efter slutsignalen i match sju i våras.

Mycket man kan säga om nuvarande kvalsystem men minskad rörlighet mellan serierna har det sannerligen inte bidragit med, vilket har varit det främsta morgargumentet genom åren.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Inte skinnflöjtat hoppas jag? 😬😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Nåt som kanske faller dig i smaken Småland.👅
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Då lämnar man Västervik efter att ha flöjtat deras J-18 ikväll...
De vann...
På lörda flöjtar man deras J-20...
Men imorgon vid den tiden har vi SLAGIT deras A-lag och man vinglar och dä rinn lätt i strupusligen!!😂😎🍹🍻
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KniveN: märkligt . några får se hela fotbollen o några missar början
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ni som snackat om Svedbergs storhet i Djurgården. Allt är sig likt. 😉

"I början av den tredje perioden fick Robin Kovacs revansch när han på egen hand pricksköt in 1–1 HÖGT bakom Niklas Svedberg.

Det följde Robin Kovacs upp med att servera Arttu Ilomäki som gjorde ledningsmålet 2–1 på nästan exakt LIKADANT sätt. 😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Tycker IKO börjar se ut som den slagpåsen de inte skulle bli🤷‍♂️
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SHL börjar sätta sig
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Bra, en riktig "innanför skjortan"-liverapport. Känns bra att höra om fin stämning och god spirit.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Tänkte också det, men dom andra matcherna verkar börja 19.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KniveN: Ja, lite speciell tid. Tror dock det har med Fotbollen och EM kvalet att göra. Så folk hinner se både hockey och fjollboll. Det är bara en gissning från min sida och inget jag sett är uttalat eller så.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Börjar matchen 18 imorgon?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ja måste säga det...
Jag bara njuter och det väldigt lekfullt och glatt som fan är det i laget!!
Imorgon kväll mosar vi Västervik!!
Vi ses!😎
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Direkt ifrån Timrå IKs träning i Västervik. 🍻😂😎
Dä ser bra ut..
Ikväll är man den förbannade " Domherren " på isen å imorgon är man den förbannade salongsberusade Timrå IK supporten!😂😂😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Ja, hoppas inte laget som misslyckas blir nya AIK bara.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Intressant att se hur MoDo och Björklöven satsar stenhårt att nå SHL denna säsong , det ramlar in nyförvärv hela tiden nu , vilket race det kommer bli mellan dom denna säsong och det vore konstigt om inget av dessa lag inte klarar av det,
MoDo har nog största chansen ..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Linkovich: Han har blivit för stor i sin roll att vara bäst , han vill vara bäst , han vill vara den helylle killen som alla skall tycka om .
Uppskriven av media till kung och då känner han krav att han måste producera i alla lägen , han vill ha roligt och vara sig själv , men så fungerar det inte i ett lag där alla skall bidra med 100% varje match i varje moment på isen , han är inte den som kan tackla , spela hårt , vara obekväm , han är en sniper en bra sniper i rätt omgivning.
Utan honom skulle vara Timrå ett mycket sämre lag .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jag kan inte låta bli att gå igång på Boyce mål igår. hela laget checkar fram och vinner puck, kort enkelt pass till Boyce, åsså pang.
Klassisk Timrå hockey!!
Kmr ihåg när vi gick upp i SHL 2000, vi skapade nästa själv en ny sorts offensiv hockey med mycket skridskoåkning där man checkade fast motståndarna i anfallszonen och skapade målchanser sen.
Även om spelet ishockey har utvecklats sedan dess, så skulle jag vilja se ngt åt det hållet.
Just nu är vi så långt därifrån man kan komma.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Jag håller med såklart, hoppas han kan bekämpa sina demoner eller skador. Han har själv sagt att han behöver tid så vi får hoppas att den tiden är inom denna säsong.

Men jag tycker ändå han är en stor anledning till att vi ligger där vi gör, jag tror tex inte lundins pp kedja hade lyckats så bra som de gjorde de inledande matcherna utan honom.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Kan Kentää inte värva några gamla trötta tyska lirare i stället.. har för mig att nån förening kört den vägen ;-)
Skämt åt sidan, så kan det bli alla tiders avgörande till våren med många E4a-lag och ett mullrande Bofors. Spännande o kul!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: Ja, det är onekligen en lite anmärkningsvärd serie än så länge. Efter att ha kollat resultaten för två år sedan så ser man att vi faktiskt mötte AIK i Hovet i omgång 18 även då, där det som vanligt blev torsk. 3-1. Sen torsk även hemma mot SSK matchen efter. Det var den enda nollpoängssvit vi hade den säsongen. Precis som Nomaden skrev så har vi åtminstone lyckats hålla det mönstret i år igen än så länge, och det är ju trots allt något man ska ta med sig och bygga ett självförtroende kring.

Att bygga sviter med svaga insatser är en sak, så länge men trots allt tar poäng. 17/18 så slutade vi på tolv nollpoängare över 52 matcher, nu är vi uppe på fem med ungefär två tredjedelar kvar av säsongen. Ska vi fixa att stanna vid tolv nollpoängare så måste alltså snittet ner och förmågan att plocka poäng upp, då finns det goda förutsättningar att haka på i toppen. Sen får man ju se vad våra toppkonkurrenter hittar på också, om Modo skulle hålla sitt nuvarande poängsnitt så stannar de på 119 poäng när serien är färdigspelad. Löven ligger också på nästan samma pace. Tidigare högstanotering i ligan är 109 poäng. Högst troligt är att det i något skede av resterande säsong mattas av för de båda, men det kommer bli ett jävla race om topp två. För vårt vidkommande så är det nog högre prioritet på att fortsätta att gnugga på med vårt egna spel, en topp två-placering är trots allt inte det viktigaste för säsongsutgången. Det viktigaste är att vara som bäst i det skedet av säsongen, och det lag som torskat HA-finalen brukar i regel få det ganska så tufft i det där playoffet mot Meca-mästaren.

Värvargeniet Kenttä får fortsätta att byta ut hela truppen under säsongens gång, sen står de där framåt vårkanten med en trupp fylld av obefintligt scoutade ECHL/AHL-nordamerikaner som sedan rasar igenom. Tråkigt vore det inte.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Håller med, går inte att känna igen han alls om man jämför med inledningen. Då var hela laget (första kedjan) bättre, men även det mycket pga en dominerande Dahlen kedja.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Timrå IK... Bekymmersfritt? Så mycket Explorer finns inte i vår tid! Fattar precis vad du menar.

Sitter själv och kommer på mig med att vända tabellen upp och ner bara för att må lite som eljest.

Men vem fan står ut med att både fästingsjävlar och typ gnällbältesgnäll sprider sig som en löpeld upp över mellannorrland?

Fan vad jag saknar den klassiska sällsynta grågubben. Med snoret droppande från den röda näsan under gubbkepsen tuggande sprucken varmkorv i något läktarhörn, där kunde man höra sköna kommentarer som exempelvis klassikern:

- Vi har aldrig haft några backar! (När typ Huddinge reducerat i en serielunksmatch i december)

En utrotningshotad art som numera muterat och sprids som australiensiska skogsbränder på sociala media.

Annars håller jag med dig i allt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Linkovich: Håller inte med ang Dahlén. Jag tycker fortfarande han alibi-åker på isen och enda gången han försöker höja farten är när han kommer i typ frilägen.
Ngt är inte bra med den pojken...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Linkovich: ta bort 2st C så börjar det likna ngt...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Förövrigt måste jag säga att jag gillar Lindholm starkt. Ser han gärna som en framtida stomme oavsett serie och är en sån där spelartyp man har lätt att älska.
En riktig lagspelare med sitt hårda jobb över hela isen.
Sen Madsen också som har överaskat positivt.
Ohlsson är ju en upphottad spetsigare variant av dessa och han ser jag nog att vi får svårt att behålla om vi inte går upp. 😕
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Det torde väl vara klart för de allra flesta kan man tycka? Uppenbarligen är det inte så 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Klart man vet vart liknelsen kommer ifrån. 😋
Det var väl mest att Modo skulle ha det präntat som "sitt" i den moderna Svenska hockeyn jag reagerade på.🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
1970-talets uppställning
Under 1970-talet syftade "The Big Red Machine" istället på dåtidens bästa uppställning inom det sovjetiska landslaget. Det bestod då ofta av följande fem spelare:

Valerij Charlamov
Boris Michajlov
Vladimir Petrov
Aleksandr Maltsev
Valerij Vasiljev
Därutöver deltog ofta även Anatolij Firsov. Målvakt i den klassiska uppställningen var Vladislav Tretiak, som tack vare sin långa karriär i landslaget ofta kom att vara del av även 1980-talets uppsättning.

1980-talets uppställning
1980-talets mest framträdande uppställning i landslaget kopplades ofta till de tre spelarna med efternamnen Krutov, Larionov och Makarov. Egentligen är KLM-trojkan/KLM-kedjan namn på enbart anfallskedjan (där KLM står för initialerna), en delmängd av förstafemman.

Den ishockey som presterades av de sovjetiska ishockeyspelarna var ofta överlägsen beträffande snabbhet, styrka och kollektiv spelintelligens i jämförelse med de främsta konkurrenterna. Dessa var ofta Tjeckoslovakien, någon gång Sverige och Kanada samt en gång USA (i den avgörande gruppspelsmatchen i Lake Placid 1980). Överlägsenheten och spelstilen gjorde "The Big Red Machine" till en propagandamaskin för hur ishockey kunde spelas.

Under 1980-talet kunde många svenskar namnen på förstafemman i Sovjetunionens ishockeylandslag utantill, och många minns dem fortfarande:

Vladimir Krutov, vänsterforward
Igor Larionov, centerforward
Sergej Makarov, högerforward
Vjatjeslav Fetisov, vänsterback
Aleksej Kasatonov, högerback
Kommentera

« · 2004817 · »