1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 2004490 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.



Sv: Apropå nånting...
hockey_21: Men det är ju rätt att ni är en lagmaskin för tillfället och laget att slå.🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hockey_21: Haha knappast. Bara för att Wennerholm skrev det i Aftonblaskan häromveckan. 😉
Haha det skrev han om oss säsongen vi gick upp den där kappwendarholm. 😋
The big red machine va nått som kördes ganska flitigt i början av 2000 talet med Lill Kenta i rodret.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: En positiv reflektion kring årets säsong är att vi ännu inte har mer än 2 förluster i rad innan ny seger 👍
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Gäsp: Adjöken på dig, o tröttsamme MoDolid.. =)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
The great one: man kan hoppas att det bygger lite självförtroende i a f, vi brukar sällan vara bra efter dessa landslagsuppehåll så jag är nöjd med att vi tar med oss 3 pinnar och hela fyra plus mål. Håller tummarna att vi kan snubbla in en ny seger på fredag men det lär bli svettigt och jag blir inte förvånad om den matchen går till OT.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Du är en härlig gammal gamäng som på ett välskrivet och ofta fyndigt sätt ser till att sprida det romantiska skimret över att vara Timråit. Jag uppskattar det och känner många ggr igen mig i det. Det ena utesluter dock inte det andra och ståendes med båda fötterna på jorden kan jag inte bara tycka att allt är explorerrusigt puttrigt och bekymmersfritt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
The great one: Även AIK:s fans tyckte att vi såg håglösa ut vilket gör det ännu jobbigare för dem att acceptera förlusten. De jämför med förra matchen som de vann men där de tycker att vi krossade dem spelmässigt. Som Timråit är man såklart tacksam över resultatet men att andas ut och blåsa faran över är väl naivt. Jag gläds över de tre poängen samt en rad "trendbrott" som nog kan vara viktiga. Främst att vi inte vann uteslutande tack vare nån superkedja samt effektivt pp. Snarare precis tvärtom. Uppträdandet på isen såg precis som tidigare högst mediokert ut i åtminstone 2 1/2 period.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k:

Fast under 2,5 perioder såg spelet inte bättre ut än innan uppehållet. Positivt att vi vann men spelmässigt var det inga steg framåt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Vad är en elgitarr för nåt;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hockey_21: Jo tjena! Blanda historiskt grönt och babyblått och få det till RÖTT!?
Men du tycker säkert att klassisk banjo är elgitarr också.
Vi är inte förvånade;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hockey_21: Haha, MODO CCCP
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: The Big Red Machine? Det namnet tillhör redan oss😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Veteranolle: Ordspråk? Masochism är väl det du beskriver?
Bara att googla. Själv är jag mer återhållsam med att dela mina preferenser på den fronten.
Såg min första TIK-match för ungefär 47 år sedan om jag minns rätt.
Timrå IK blir THE BIG RED MACHINE efter jul. Sanna mina ord.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: naturligtvis är vi glada över seger och tre poäng. Men vi alla önskar och hoppas så innerligt att vi ska få vara med om ett sånt där underbart spännande hockey vår igen med kval till SHL.
Men.....vi ser att vårt spel för närvarande inte kommer att räcka till mot dom bästa lagen. Nu vann vi mot seriens sämsta lag.....bra...men spelet är inte bra. Slarviga passningar och för mycket drällande med pucken i försvars zon.

Det finns ett gammalt ordspråk som säjer att ” den man älskar agar man” , jag älskar mitt Timrå IK och det har jag gjort sen jag såg min första match för 57 år sedan.
Jag tror på en härlig hockey vår, jag tror på mitt Timrå som från och med nu bara kommer att bli bättre och bättre.

Heja Timrå !
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Känns som Dahlen verkligen vill. Han sköt som en gnu, så hårt och aggressivt så han ramlade. Tack vare han har vi så många poäng som vi har nu, utan han hade vi säkerligen legat mycket längre ned i tabellen.
Vi kan nog lägga en hel drös med tacksamhet på Westerlund också.

Uppspelet var sämst igår också, ändå vann vi med 5-1. Påminner om de första matcherna denna säsong men med flera producerande kedjor, precis som vi efterfrågat i 10-15 matcher.

Fans och andra coachingmaterial har efterfrågat spets och bredd på forwards vilket nubben levererade.

Jag tror vi är fast i coacherna och taktiken för nu, kanske att ante och freddan kan byta plats om det kniper.
Så, kan vi sätta uppspelet lite mer och bättre så är 4e platsen vår (kanske 3 då Blötröven eller BIK kan komma att tappa lite).
Sedan får vi blicka mot 20/21 och hoppas vi får behålla fler än 5 spelare :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Att Timrå vann var riktigt kul för oss och bra för laget , men sedan finns det mycket att klanka på , det var långt ifrån bra spel .
Nu blir det ett laborerarande med fedjorna ett tag och det får vi ta , men att en .. del ...skall se ointresserade ut köper jag inte ..
En svår balans gång hur en del skall behandlas .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Bra Skrivet!

Nu ska jag skriva ett långt inlägg här på HS. Jag önskar inga gilla. Läs det hellre sakta och noga. Klipp gärna ut det med en stor sax och brodera därefter texten med rödvita korsstygn till en fin bonad som vederbörande kan sätt upp på den madrasserade väggen på hockeypsyks stormavdelning eller annan lämplig plats.

”Marabou”, ”Röd Lotta” och ”Gubben på hörnet” var spännande profiler i Medelpad för länge sedan. Hör med mor och far, eller kanske till och med farmor och morfar, dom vet och kan berätta.

Nu är det nya profiler på gång. ”Grundspelsgubben”, och ”Modano” mfl. är nära hall of fame i denna brokiga skaras krets.

Så över till ishockey. Man kan även välja att se hockeyspelare och ledare ur ett psykologiskt perspektiv.
Kritisera och klanka ner på ett barn som försöker lära sig något i livet. (Lex hockey) och alla som tror på självförtroende och stordåd räcker upp en hand?

1-5 mot AIK på Hovet. Vi som var på efterfesten i går. Vi som sladdad i tabeller MED grundspel. Vi som alltid väljer att lalla på även när vi ligger i toppen, vi måste väl ändå ha lite roligare i livet?

För Er andra! Missa inte premiären på Roy Anderssons film i morgon. Livet kommer att leka likt sånger från andra våningen! Gör han en framtida hockeyrulle? Huvudroll?

Älska TIMRÅ IK!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Herminator: Hej hej! Va roligt att ni vann..
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
J F K: Oavsett vilket gul/svart lag man möter föredrar man 1 insläppt mål framför 3 insläppta.
Enkel matematik säger det.
Nu är ändå 1 baklänges mål mot Solna gul ju 1 för mycket.
Samtidigt blev segern, ur många synvinklar, en riktig Fem-etta!

Det betyder att man är någorlunda nöjd ändå.
Även om AIK:s mål enligt MoDolid mått mätt säkert var en total domarfadäs..?

Själv är jag klart osäker på om domarna ens påverkade matchen som helhet denna gång.
Men vi låter detta bero och fokuserar på det vi kan påverka, som vanligt alltså. =)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Jag är glad för 3 härliga poäng.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Exakt.

Folk här inne måste ju ha drabbats av hybris. Vi vinner borta mot AIK. På hovet. Med 5-1. Och folk gnäller och tycker att det minsann syns att spelarna inte har förtroende för Freddan. För tappar man ut en puck ur offensiv zon har man inget förtroende för tränarn. Slår man en felpassning; inget förtroende för tränarn. Tappa klubban; ja, men det är ju sen gammalt att det beror på att man tappat förtroendet för tränaren. Dessutom släppte Brattström in en puck; solklart att han gjorde det eftersom han har noll förtroende för Freddan. På allvar?! På riktigt?!

Med tanke på hur det sett ut på hovet, mellan AIK och Timrå, sedan Vasatiden är det en smärre jävla bragd att vinna med 5-1. Men det beror nog, när jag tänker efter, på att spelarna tappat förtroendet för Freddan. Annars skulle man väl ha vunnit med minst 27 mål.

Även om Freddan inte är en demontränare och mest troligt aldrig kommer att bli det måste man väl kunna sansa sig? Och ja; han är kanske fel man på fel plats. Men som det är nu är ju allt som sker på isen Freddans fel, oavsett vad som än händer. Och då blir det löjligt. Men man ser väl också lite det man vill se.

Vi vinner borta på hovet med 1-5 och spelet såg bättre ut än innan uppehållet. Jag är nöjd så. I alla fall för stunden. Dessutom är jag faktiskt genuint glad att Boyce hängde en. Det unnar jag honom.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Utan att tycka att allt är frid o fröjd så kan det vara värt att påpeka att vi just nu har lite bättre snitt än när vi vann serien för 2 år sedan. Grejen är att det nog aldrig(åtminstone inte senaste X åren) varit så många lag med så högt snittpoäng.

Hoppas vi kan vara med o störa topptrion o som Lill-Kenta brukade säga, lugga dom på ett o annat poäng ;-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Grattis till vinst 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Klart godkänd insats idag. Man spelar fast sig gång på gång i egen zon, och det är fortsatt trögt i uppspelen. Men, va faen. Man knäcker hovetspöket, och man sprider ut målskyttet på alla femmor. Gillade coachningen också, där såväl Madsen-kedjan som Boys-diton fick flera offensiva byten. Det hade dom gjort sig förtjänta av, med stenhårt jobb och bra driv. Boyce bästa match för säsongen!

Näsan och Lindberg såg intressanta ut, men har så klart en bit kvar formmässigt. Tror nog att båda kommer att kunna lyfta laget. Wahlgren bättre på kanten, men har svårt att färga. Hoppas han kan ta några välbehövliga kliv.
Bakåt är det lite trist med Hardegård, som inte riktigt kommer till sin rätt. Lättstressad, lite velig och slarviga passningar. Tycker att han just nu borde vara 7e back.

Laget har potential, no doubt. Men: man borde gå lite mer back-to-basics. Man vill ha puckinnehav och spela en konstruktiv hockey, men det klickar inte. Skulle hellre se en större tyngdpunkt på stabil defensiv och kontringshockey. Vi har speeden och förmågan att hantera fart för det.
Å andra sidan - det är ok att det inte klickar än, så länge man hänger med i tabellen. Vore dock mysigt om man såg tecken på att hockeysystemet funkar, och inte bara att vi har individuella skills att räddas av.

Hursom, en riktigt trevlig kväll på hovet!
Hockey ä r en underbar sport!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Vi blir garanterat Topp 14 i år.😉👍🏼😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Tyckte även Nielsen såg rejäl ut. På väg mot fjolårsformen kanske
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
The great one:
Fast:

Ikväll vinner vi på Hovet och vi gör det klart iom säsongens största seger

Vi har 3 producerande kedjor

Samtliga mål i 5-5

Boyce målar

BERGLUND MÅLAR

Spelet till trots, ovanstående är lite för många trendbrott för att inte en liten gnutta framtidstro skall börja gro. Topp 2 tror jag dock vi kan glömma. Modo och Löven är åt helvete för bra den här säsongen
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
The great one: Fredrik Anderssons ursäkt var att Timrå hade haft spel uppehåll !
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Hassan: absolut..jag tippade 1-6
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ännu en dålig insats, kunde slutat illa ikväll med. Men helt ok 3:e och förhoppningsvis får vi lite välbehövligt självförtroende inför Västerviksmatchen. Fortfarande är avsaknaden av spelvägar o snabba omställningar ut ur egen zon akilleshälen. Nässen och Lindberg såg bra ut med tanke på avsaknad av matchtempo. Men ja 3 nödvändiga poäng 👍🏻👍🏻👍🏻
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Eugen Sandberg: var det ..virr varr ?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Sputnik: Vi ses...😎
Har med mig 3 av mina 4 pöjker!😄
Och jag slipper köra...!🍻
Blir lite Hockeymat på Corner innan hockeyfesten!
Fritt inträde med! Bara att gå in!😂
På vägen hem blir det fotbollsfest i bilen!🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Clay.2: vänta & se?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Clay.2: Vi hade väldigt bra utdelning i andra perioden, men ikväll var vi inte riktigt där. Lite nonchalans, framförallt efter vi gjorde 5-1 och sedan ännu värre i tredje perioden.
Precis som er är vi nöjda med resultatet och poängen, men man måste ha bättre fokus om möter ett bättre motstånd och där vi inte har så pass bra utdelning.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
JonteD: fel! 1093i vinst.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
JanneH: Ja...men på freda hoppas jag vi vinner på ordinare tid!!
På freda ska vi ha inkasserat 38 poäng på 19 matcher!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
SMÅLAND: Vi syns på bortstå på fredag. Kommer med mina 2 pöjker och river haket! 😎
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Sputnik: Nä själv e ja nöjd satte powerplay med 48 spänn i insats=1048vinst!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Hassan: Nej jag skall inte vara mer pessimistisk ikväll. Klart man är glad över vinsten! 💪
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Finns väl inte mycket att klaga på ikväll.
Vi har numera tre kedjor som kan producera.
Dessutom är Boyce och Berglund där de ska vara, i en hårt jobbande fjärdekedja (som uppenbarligen också kan producera).
Alla kedjor kör mål. Dessutom samtliga i 5-5.
Man behöver inte vara nervös på hela tredje perioden.

Eller är det bara AIK som är dåliga?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
modomille: Timrå totalt ur form och vinner med 5-1
MoDo i superform vinner med ?.var det 6-3 .
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Grovjobbarna visade vägen idag och klacken jobbade också stenhårt hela matchen. Drugge hade klippt bort rävsvansen. I övrigt inget att rapportera från Hovet.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
SMÅLAND: västervik vann i OT, 2-1 med 19 sek kvar
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Sputnik: Helt rätt båda lagen spelar riktigt dåligt det syns att de inte har förtroende för tränarna vilken ryker först
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Nisse på Mon or:
Ja de är inte dåliga Västervik. 😉
Men vi behöver en vinst på freda för att hänga på topptrion!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
modomille: Det är nog samtliga av Modos motståndare i HA f.n. Inget att hymla om
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Woody: Det klokaste någon sagt här inne på länge
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
modomille: Det tror jag inte någon här inne är. Vi håller hellre på ett förlorande Grums än ett vinnande Modo. Vi beklagar snarast. 😎
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2019-11-13
Sputnik: Varför pessimistisk när man kan va optimistisk!! Vi behöver de mer än nått annat elr hur!!!😎
Kommentera

« · 2004490 · »