Idag önskar jag ett taggat Timrå som står upp ordentligt för varandra.
Mora upplever jag är ett lag som kan krypa in under huden på sina motståndare och med profiler som Lille Lukas Wernblom mm, så behövs lite beslutsamhet.
Olli Hahl: så länge löven har en drös med importer så ska det nog gå vägen. De brukar ju bli sämre ju närmare säsongen går mot sitt slut och inte vara så sugen på att käka puck, även att de också kanske signat för en annan klubb redan. Ett exempel för oss var ju Alex Lavoie för inte så länge sedan. Spelare som Dahlén, Lander och Jacob Blomqvist håller en hög nivå hela säsongen och blir extra bra när det blir slutspel.
Olli Nomadinen : jag väljer att vara lite mer försiktig och tänker ”spelar löven som dom gör just nu är det en enorm besvikelse om dom slår oss i en matchserie om 7 matcher”
Olli Hahl: Keentäää är såklart på jakt iom det. Spelar mindre roll, han lär plöja ner några 100 tussingar av det stormrika företagsklimatet i Umeås pengar på videotransantlanter som producerat i tyska ligan och liknande. Med några bokförda NHL-matcher så AB och XP kan skriva "NHL-stjärna till Löven". Gott så. 7 matchersserie mot oss fixar de inte. Ställer inte corona till det så spelar vi i SHL nästa säsong. No doubt
EXPLORERSMÅLAND: Fortfarande i för bra form för rullator ..! Ja å rabatten tar jag imot utan bekymmer . Och parkerar på andra sidan E4 för att värma upp innan match med en promenad och en cigarr .
Slagskottet: Det gör han konstant nu, hörde han hade högsta telefonräkningen i världen just nu, tydligen hade han även ringt till Tasmanien för att försöka gräva lite där.
Föreningen mår och går bra nu. Som jag misstänkt. Freddan i ST: ”Det är kul att slå rekord och man vet hur svårt det är att vinna matcher på en lång rad. Det är inte så enkelt och killarna har gjort det fantastiskt bra. Det är speglar Timrå IK som föreningen är nu. I noggrannheten från Jonas som klubbchef, till "Nubben", till marknad, till stöttningen och teamet runt laget. Det visar vad vi vill och vart vi är på väg, säger Fredrik Andersson nöjt.
Rekordtränaren fortsätter. Jag är oerhört stolt att vara en del av Timrå IK.”
Costanza: Ja ..hur mycket har man lagt ut på dessa 55 år man gått å sett på Timrå laget . De tidigaste barn åren räknas inte för då betalade föräldrarna . Många här som inte ens kommer upp till hälften av den summan .
Costanza: Du har ju frågan där om du läser min kommentar men igen, Är du en sån där Sundsvalls Hockey-supporter som måste hålla på Modo för att du måste hata Timrå?
Jag frågade dig en sak för en vecka sedan eller så, har inte fått något svar än. Är du en sån där Sundsvalls Hockey-supporter som måste hålla på Modo bara för att du måste hata Timrå?
Gick in och kikade i Modoboken, verkar som en del modoiter gått över gränsen och blivit timråiter eller kan det vara att de är ödmjuka vilket jag aldrig hört någon Modoit varit.
Sputnik: Hur många nya backar skall vi ha.., minst 4 nya , forwards 4 nya eller stannar dom gamla killarna , och 1 ny målvakt. Mycket Swish blir det .. För Finnar och Amerikaner vill vi inta ha i vårt Shl lag något mer , nä hitta de bästa i HA och gör om dom till Timråhockeyspelare .
Timrå Isstadion: Westfelt är ingen dålig center.. absolut inte. Sen kan man alltid tvista om att han är en offensiv center nog för en första . Men det finns säkert andra saker som väger upp..och han kan säkert göra en riktigt fin ... | Läs mer