1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598973 inlägg · 6213 ämnen
« · 2116079 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: jag är beredd att betala extra för att inte behöva se min pilsnersvullna feja i tv-rutan 😂

{8671}: förstår tanken. Tänker dock att det kanske ändå blir ett slags konkret stöd då grabbarna kan se hur många som faktiskt stöttar klubben under dessa tider.

Sedan tror jag det kan väcka många nya att gå in med pengar när det blir något "kul" av det.

Visst kan man se hur många biljetter som säljs, men det är ju bara en siffra.

Charliejfz: Tack och detsamma önskar jag från Sundets pärla....❤️🤍❤️🤍

{8671}: hehe fiktiva pappfigurer

Bad_Brett: Reagerade när jag såg målet i nått annat sammanhang med.Speciellt när han står kvar upp som en staty och ser helt överumplad ut, jaha oj kom det ett skott!?! Lite som en fotbollsmålis som står kvar länge på en straff och väntar ut första draget typ. 😋
Knappt att man ser moderna målvaketer i dagens hockey släppa in sådana mål mellan benen med fri sikt på denna nivå längre.
Har inte sett de andra målen men har svårt att se var de 47 procenten(ingen aning om mängden röster) hittar det enormt snygga i detta mål?

Spock: Finn fem fel?

Jensen_12: Tycker i så fall att vi startar en egen ”300-kampanj” istället där ingen jävel får en pappfigur, alla jävlar swishar 300 spänn och varenda spänn går rakt ner i klubbens ficka.

Dissar inte din idé, tycker den är bra. Däremot ser jag ingen anledning att bränna av 150 spänn bara för att få en pappfigur.

Sputnik: Haha, backen som ska höfttackla då?

Så här dagarna innan jul tycker jag att vi ska ägna en tanke till de som ej kan se ljuset. Alla som inte riktigt kan ta beslut eller har svårt att se klarhet igenom dunklets i rättvisans skimmer. Jag vill att vi ägnar en tanke åt zebrahelvetet i senaste matchen mot Almtuna som likt Brutus sticker en kniv i sidan på NHL-Reinhart då han ej mäktar med att ta en utvisning på almtunabacken med 15 sekunder kvar av matchen där han gör sig skyldig till 1 slashing, 2 fasthållningar bara för att sedan ta ut Lundin i försvarszon med fyra sekunder kvar.

Godheten övervann och vi vann matchen men det där hade kunnat bli årets skandal.

Matsg:

"
? Det var en större omställning än jag trodde att komma in i det. Jag tycker att jag börjar komma in i det mer och mer, men också att jag kommer växa under säsongen och bli bättre ju mer det gäller.

? Jag känner ändå att jag har en kvalité och att jag har mycket kvar att ge. Jag kommer också höja mig några snäpp, men det har varit helt okej än så länge.
"
-Blomman

Vi får hoppas att det stämmer!

Sputnik: Det är en jättetavla. Jag tycker överlag att Peters är rätt ihålig, även om hans största svaghet är alla returer han släpper. Att han har så pass bra räddningsprocent beror mycket på att vi hittills inte har ställts mot något svårare motstånd.

Detta är en av de saker som är mer eller mindre förbjudna att skriva på MoDos forum, då de flesta tycks se honom som en ny Krizan eller Bartosak.

AIKs back Heinerö får pris som veckans mål. Bara jag som mest tycker det är extremt svagt målvaktsspel att släppa in den lågt på det sättet?

{8671}: Det är för att bredda truppens kompetens. Jonathan C är ju redan en tydligt defensiv back. Men vi har ingen prickskytteback.

Vet någon varför vi inte finns med på denna sida www.publikfigur.se/ ?

Och vem i föreningen mejlar man för att tipsa om det?

Kostar oss supporters 300:- för egen figur, varav 150:- går direkt till klubben som jag förstått det.

Spock: fattar inte att alla skriker efter en offensiv back, vi har ju absolut noll problem med målproduktionen. Räcker med en defensiv back som jobbar i försvarszon. NOLL problem i offensiv zon.

Sputnik: I ärlighetens namn behöver vi väll en back med bra skott oavsett fattning? Kan vi få Peak Drugge? :-D

OlliJanne: De har ju verkligen jobbat hårt för att förtjäna sitt namn! Förlust med 12 - 0 förra säsongen och 13 raka förluster den här.

Då är man Torskarshamn eller för enkelhetens skull bara Torskars.

Spock: "Torskarshamn" 🤣🤣🤣

Nisse på Mon or: Rödin kan komma in som breddforward för min del... 😉

Spock: Nej sen verkar Sanny ha lite dålig koll, säger att Ingman vore bra för Timrå saknar högerskjutande backar. Vi har ju redan Westerlund och Carlson. Det vi däremot behöver i så fall är en Högerskjutande back med B R A skott. Precis det Nubben sökte i början av säsongen men gick bet på vad det verkar.

Nisse på Mon or: Förhoppningsvis finns delar av dessa att tillgå.

{8179}: i Brynäsboken spekuleras det hejvilt vilka Brynäs borde skeppa och vart. Vad säger att dessa blir en tillgång i HA?. Speciellt i dagdläget då jag tror att Brynäs skulle få fullt upp med att slå TIK.

Sputnik: ok...kan hända...

Nisse på Mon or: Kan ju va så att pengar finns kvar i den potten?
Tror dessutom Modo lär ligga nära till hands om Ingman lämnar Brynäs, Modo behöver väl back känns det som med..

Nisse1: Vilken spelare finansierades med Backa Nubben nr 1?

tjobba: Enligt Sanny & Svensson podd som släpptes igår säger Svensson att Nubben letar efter en spetsback och en breddforward.

Olli Hahl: Känner samma här. Känns som att vi lär ha samma typ i Harde? Ser gärna en back som har skottet som sin främre styrka som andra nämnt. 👍

Olli Nomadinen : God Jul allihopa!
Och glöm inte att julen är mest till för de svaga i samhället. Skänk dem en tanke mellan klapparna.
Numera räknas även modo in där f.ö...

Spock: Rent spontant ang Ingman... Nej.

Spock: Håller med. Jag är redo för backa Nubben kampanj nr, 2.

{8179}:
Vi behöver väll en prickskytt till back?

Det verkar Ingman aldrig varit.

www.eliteprospects.com/player/67227/josef-ingman

EXPLORERSMÅLAND: borde inte Nubben sträcka ut en hand till glader i dessa juletider och ge han en valfri kontakt i telefonboken sin? Så slipper glader värva från gärdsgårdsserierna.

God Jul alla i TIK 😁

Nubben är ute och jagar en breddforward samt en spetsback! Allt enligt MrMadhawk i han och Sannys podd. Dom surrar om Ingman från Brynäs som ett möjligt alternativ. Vad tycks?

Olli Nomadinen : God Jul Timråbroder..

...så lägger jag Covid till handlingarna för egen del nu. God jul alla!

tjobba: Varför ändra på ett vinnande koncept?🤷‍♂️
Nä vi ska inte göra en Glader å tokvärva nåra pain in ass!

Tror vi att Nubben plockar in någon värvning inför de sista månaderna? Jag är tveksam. Tycker att det lag vi har gott och väl ska räcka för att ta sig till final och vinna - & gå upp.
Ska i så fall vara för att få in ytterligare en gubbe utifall vi åker på skador. Å andra sidan tror jag, att om det blir någon ny, så kommer Nubben inte plocka in bredd utan spets.
Men nej, jag tror han kör på med den trupp vi har.

JonteD: "Laget i stan"

Spock: Tror Oskars leder med 14 raka utan kaka 🍪

Knylan:
Okej, jag är helt med på att Hudiksvall har ett överlägset lag i år. Men jag är inte lika övertygad om att Sundsvalls chanser inom säg fem år är körda.

Det jag ser som fördel för Sundsvall är väll att:

Brandcode Center tar drygt 1 000 fler personer än Hudiksvalls motsvarighet.

Sundsvall lättare kan få personer från Timrås J20, då personerna verkligen inte behöver flytta.

De är allra enklast att ha som farmarlag. I ärlighetens namn så passerar merparten, kanske till och med alla, av våra spelare Brandcode Center varje träningsdag.

Andersson: 23 torsk?! Dra mig baklänges vad många!
Om man tittar på den tid som ligan bokstavligen kallats SHL då?

JonteD: på tre poäng: Deras fans sjunger "hata Timrå" oavsett vilken lag de än möter.

JonteD: De har en kattlåda till ishall ungefär 1,5 mil söder om vår högborg. När man fick ta in 300 pers i höstas lyckades de ändå inte fylla alla platser

JonteD: Bobcats är de vi inte tilltalar med dess rätta namn..

Spock: Hudik har förutsättningar att bli nåt. med så många som står på gränsen att platsa i ett allsvenskt gäng kul följa dom..

söder över: fan dom har ju nästan ett landslag Columbia.

JonteD: redan börjat tulla på julspriten eller😗

Knylan: En dum fråga från en som inte riktigt vet vilka är"bobcats"???

Spock: Lite draget ur röven, ska tilläggas. Men helt enkelt för att de verkar i en stad där det inte finns någon direkt konkurrens från andra sporter. De har även en arena med potential i ett bra läge. Verkar rent allmänt välskött. Ligger väldigt bra till rent geografiskt också. Att de plockat så många av våra gamla spelare nu har säkert mycket att göra med att Hudik ligger inom pendlingsavstånd, de är dessutom en toppklubb med ambitioner i ettan.

Sundsvall har nog ett tag kvar innan de byggt upp något nytt, om de överhuvudtaget kan lyckas göra det igen. Med tanke på hur risigt det går rent ekonomiskt för samtliga klubbar i vårt distrikt så blir det en oerhört liten del av kakan kvar till Bobcats.

« · 2116079 · »