Montén Python: i Vida finns det fem serveringsställen för öl, vin och Jägermeister på andra plan. Och två våningsplan där det serveras helt ok mat för en vettig peng.
Vet inte hur det är nu, men Växjö var under flera säsonger den klubb som drog in mest pengar på kringförsäljning under matcherna. Trots att dom flesta andra lagen har betydligt större publik.
Tillgängligheten är otroligt viktig för att kränga grejer i pauserna, och den är milsvitt bättre i Växjö än i Timrå, tyvärr.
Stora pengar vi går miste genom att arenan är byggd under en tid då folk nöjde sig med en sönderkokt Bullens och en fesljummen läskeblask.
mattias - 74: vad sägs om att vi kör oavgjort vid full tid och sedan får 3 vs 3/straff lotteriet avgöra extra poängen och sedan spöar ni FBK medan vi spöar LHC... ska vi säga så?
Labban: håller med dig. Om matchen inte får sluta oavgjort så kan de lika gärna köra straffar direkt. 3 mot 3 känns är inte speciellt kul att kolla på... förutom de gångerna Ante tog ut målvakten
solbacken: Jo jag kan hålla med dig. 3vs3 känns inte värdigt hockeyn, blir en helt annan sport. Men 1 poäng får ju lagen redan vid oavgjort, bara det att det är en bonuspoäng som därefter delas ut. Om denna bonuspoäng är nödvändig är jag inte rätt man att svara på, men kan tycka att man lika gärna kan köra straffar direkt isåfall under seriespelet.
Labban: 3 mot 3 är bara tråkigt, det måste finnas andra lösningar. T.ex. i fotbollen får man 1 poäng var vid oavgjort resultat. Det vore bättre än detta spex. Hellre 4 mot 4 för då tror jag att det skulle bli ett roligare spel, men 3 mot 3 är helt löjligt.
Herregud dessa specialregler i förlängningen tar aldrig slut(Tänker på det som sas i matchen Modo - Björklöven nyss). Inte tillåtet att spela ur pucken ur anfallszon? "Syftet är att få till ett mer underhållande spel".
Som om 3vs3 inte är nog öppet? Ingen som minns hur det var 10min 5vs5 under vanligt seriematch i förbundet eller? Ska man anpassa i all evighet så matchen tar slut på 10 sek i förlängning kan man lika gärna singla slant i min mening. Sen är jag väl lite allergisk mot specialregler överlag, i idrott ska det vara så likt som möjligt för alla annars blir det lite jippovarning. 3v3 i 5 min sen straffar är väl ändå rätt snabbt avgörande
Rip Kirby: Vänta bara. Oddset på att Vrana blir en flopp och gör 3 mål på de första inledande 20 matcherna. Gissa vilken match alla de målen kommer i...
Montén Python: Ja tyvärr är väl det risk för torsk där men vore oherrans skönt att sätta detta lag och då även dess supportrar på plats!💪
Fantenberg ska väl vara borta nästan hela säsongen i alla fall och Lenström har väl vart skadad men kanske spelar nu men de har ju en viss Rattie där som vet var målet är beläget...
Alldeles för sent i diskussionen vill jag bara komma med ett litet inlägg i arenafrågan: När jag ser till publiksnitt så kan jag konstatera att Timrå ligger på samma nivå som klubbar som Skellefteå och Växjö, som båda är etablerade klubbar. Däremot har jag för mig att jag har hört att Timrå har betydligt färre loger än andra klubbar. Stämmer det, eller har jag drömt det?
För övrigt brukar jag mysa litegrann när jag ser stockholmjournalister stå och huttra och gnälla över att det är kallt i arenan.
Lomond: Skall ju på matchen i Linköping på tisdag. Vi får gärna knipa en vinst där med! Även om de är vårat boogeyteam.. Så risken är väl överhängande för torsk och dryga LHC supportrar. 🫣