1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602171 inlägg · 6213 ämnen
« · 33491 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: 250kg kärlek
Instämmer i kören!
Kvartstonnarn,HH,Madde m.fl bör fortsätta med tangentslitage som tidigare.Gärna mer från Smokey o Maco Sr o Jr också.
Alla kan väl inte koncentrera sig på julgransstöld samtidigt!
Gör som jag för jag stjäl snabbt en gran på grannens marker.går in,kikar bakom gardinen,bara för att se honom sno en på min sida dikesgränsen!Sånt kallas oavgjort vid full tid.Vad har det med hockey å görs?
Jo han är inte lite puckad han,min granne.

Sv: VF-TIK
skalpjägaren:
Så länge Goa Gubbar är Göteborgs största skämt i klackväg är jag nöjd.

Sv: Jobbigt läge...
Dregen i mockaskor I suppose. Kul att du ska bli publikvärd.

El Maco:

Du har inte sett mig live på länge... Idag ser jag exakt ut som "Dregen"! För övrigt skrev jag mitt första inlägg på gb:n 1997...

Skalpjägaren..
nu var inte det inlägget menat som något
illa :o(

Detta känns mkt tragiskt... En av de absolut bästa skribenterna och som dessutom gjort massor för denna gb har bestämt sig för att sluta skriva här... Jag respekterar dennes beslut och förstår det... tycker denne förtjänar betydligt mer respekt än vad vissa gav honom igår...

Inte nog med detta så läser man i morse att HH bestämt sig för att ta ett break från Gbn... O nu ska oxå Madde sluta... Vad kommer att bli av denna gb nu när dessa underbara personligheter försvinner... Jag är ändå relativt ny här men mkt orolig...

Snälla sluta inte!!!

Jag håller med, lägg av allihop! Gästboken var mycket roligare -97 när det i princip bara var jag och lite annat löst folk som skrev där.

Nostalgi: När DJ Hemp skrev sina första inlägg ett par år senare föreställde jag mig att han såg ut som Dregen ungefär. Vilken besvikelse att träffa honom live an´ kickin.

Smokey hade orange nyinköpt halsduk och höll sig väldigt i bakgrunden första gången jag träffade honom.

Sv: Karlsson+Corbin=stabilt
Kongo El maco och gud. kolla upp lite fakta själv. jag tycker det verkar som en kanon lösning.

Kollar man på fakta så verkar det som om Molin skulle kunna ta och ringa sin gode vän Karlsson och fråga honom om Corbin. Han fick även pris som lagets värdefullaste spelare i ligan. 1999.

Det skulle inte förvåna mig det minsta om detta blir sanning. Eller söker inte TIK efter en ny assisterande tränare???

Skalpjägaren..
en grej var allafall kul..när två av frölunda
spelarna åkte ihop o Ryhed skulle ta ut en TIMRÅ IK
spelare..i det läget så var allafall jag glad att det fanns
en vaken linjedomare...

250kg kärlek tillbaka till GB!!!!!!

gud> Ja, han missade inga fula saker i alla fall. det förekom i och för sig inga såna men ändå...

byta ämne... jo det var det, förutom några tokiga fransmän som satt brevid mig... Men du måste hålla med om att det var en mycket tråkig match. Lite spänning i första, men sen dog det ut. Det mest spännande för mig var i fall vi kunde sätta 100-målet i tom bur, men det gick ju inte...
Det är lite mer tryck i hatmatcherna mot fbk, mif och gnaget. i och för sig 12000 på läktarn mot fbk men mer tryck i alla fall

Sv: Corbin
kk: här kommer 2 guld länkar min tänkta assisterande tränare och en riktig poängmaskin.

poängmaskin:
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=4656

assisterande tränare:
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=13027

Båda slutade i tyskland idag, hoppas TIK lättar på plånboken lite.

tydligen en massa tjat på
Domus trappan...

Glöm inte att de alltid käkar Oskars ihop med Gretzky och Tikkanen i augusti. Bulla lirar gitarr till snapsvisorna.

actionleif:

Jag vill ha 250 kg kvar... Men "Ingemar Stenmar" har liknande åsikter... Forza Tärnaby!

Håll i er!
Martin Karlsson, Yvan Corbin och Ed Ward brukar fira midsommar i Dominek Haseks stuga på Tynderö.

Nä, inte en seriöst skribent till som lägger av.
jag förstår 250kg kärlek, och han har skäl, men om alla seriösa ska lägga av så blir det ju bara idioterna kvar, den här GB kommer självmant att dö ut!

Kom tillbaka alla seriös skribenter, låt inte packet eller frustrationer trycka ner er i skona!

Forza Äkta hockeyfantaster!!!!!!

skalpjägaren..
det var synd att vi inte sprang på varandra...
vill inte vara taskig nu..men det var den bästa
domar insatsen som jag har sett i år..det är en
utvisning jag kan hålla med dig om att han missade
för er men annars så skötte han sig med MVG...
byter ämne lite nu..
du måste hålla med mig att publiken i scandinavium
inte är något vidare..såååå mycket folk o så lite oväsen..
väntar ni på slutspel??

250kg kärlek
Snälla sluta inte skriv i gästboken !! du ser hur det ser ut redan nu !!

Alla som vill ha 250kg kärlek kvar .. fyll i nånting på tråden !

Karlsson+Corbin=stabilt
Håll i er. Martin Karlsson och Yvan Corbin har båda lämnat sin tyska klubb idag. Karlsson har varit coach och har tidigare spelat i elitserien i brynäs och skellefteå med stor framgång samtidigt som Molin spelade i elitserien. Tänk om man kunde ta hit Karlsson som assisterande tränare och Corbin som en räddare i nöden. Corbin har tilldelats Ken McKenzie Trophy år 2000 och 2001, trofen går till den spelare som gör mest poäng i ligan under säsongen. Karlsson kvaliteer verkar inte vara dåliga heller(inte när han var spelare i varje fall).
Best Forward (EJC 71)
Swedish Junior of the year 1970/71
Most goals (Elitserien 1977/78)
Most points (Elitserien 1977/78)

Jag är helt övertygad om att Molin känner Karlsson mycket väl. Karlsson spelade med brynäs 74-77 och med skellefteå 77-79 medans Molin spelade med MoDo 73-81. Båda spelade även med landslaget 1976.

Corbin och Karlsson till TIK och dom fixar biffen.

Här satt jag och var på ganska bra humör innan jag gjorde misstaget att läsa gästboken. Jag blir inte deprimerad av att höra om Timrås usla spel, jag blir förbannad helt enkelt!
Jag har mitt sätt att ta ut frustrationer på. Hellre på så sätt än att jag släpper ut det i min omgivning...Det besparar jag er...

Som en av de få optimistiska skribenterna som finns kvar så säger jag snart tack för mig... Ni suger ur all positiv energi ur mig!

Jag har lovat vissa att ge dem lite positiv energi på torsdag, efter det lär jag vara knäckt!

kk: Jag delar din uppfattning.

Allting har sin tid. Ifjol och året före det var det uppgång och glädje mest hela tiden. Året före det gick det uselt och de två åren före det gick också bra om jag inte minns fel. Det finns väldigt få raka vägar, det är kurvigt och det är guppigt, men vi glömmer så snabbt. Vi glömmer kanske också att de rakaste vägar också de kantats av små eller större gupp. Se bara på fjolårets formsvacka i en annars mycket bra säsong. Nä, jag är övertygad om att TIK är i eliten för att stanna. Det innebär kanske kvalserie i år och det kan också givetvis ske andra saker både positivt och negativt. I det långa loppet förblir vi ett Elitserielag, om förutsättningarna är normala. Med normala förutsättningar menar jag att man lär sig av tidigare misstag, att man arbetar hårt och att man arbetar rätt, att man får stöd av näringslivet i regionen och givetvis att publiken och intresset finns där. Visst kan man skrika på förstärkningar, klaga på sådant som kunnat göras annorlunda och kanske kritisera spelare som kanske inte håller måttet. Visst ! Det är ju ett forum för fans och vi kan kanske tänka rationellt, men vi bör forstätta skrika, jubla, gråta o.s.v. Annars blir det nog tvärtyst både på läktare och i gästbok.

Braa skitsnack alltså

....skoja inte. Hur många som helst. Scrolla lite neråt bara så är det värsta Corbinorgien.

Han har redan siktats på Domustrappan.

Finns det ingen länk man kan titta på=

Tyvärr inte Louisiana Riverfrogs. Men de flesta andra.

Finns det nån domare förutom Rådbjer som har nån pondus??????????????????????????

Var kommer han ifrån då( vilket lag?)

Han är Ed Wards kusin och blivande poängbank i Dream Team.

Vem är Corbin?

Ja du gud, var var nog på samma match...
Råkade skrika gud till några tikare, vilka bara stirrade konstigt på mig och trodde förmodligen att jag var nån frireligiös dumjävel.

jag skulle vilja påstå att stolparna räddade tik idag... fast det är ju klart, vill man inte att det ska bli mål flyttar man på buren, eller hur?
Och domaren? Vicken jöns ändå... inte en utvisning i först, vilket betalade sig i tredje. Han tyckte la att vi hade för stort övertag och visade ut oss hela tiden för skitsaker. Inte en tikare åkte ut på uppenbara situationer...
men va vet jag, jag e bara en simpel sillstrypare...

är kusiner

Red Devils:
Ward och Corbin och kusiner och kommer från samma ort.

Yvan Corbin spelar vänster forward och skjuter left han skulle passa perfekt tillsammans med Ed Ward som skjuter right.
vilket radar par från kanada det skulle bli. undra om Ward känner till Corbin???

jaja drömma får man ju göra.

Sv: TIK - DIF
mike66: Det är klart man dyker upp i ladan på Torsdag,men man kanske ska skippa kaffet..?
Kan det vara det som skiljer,alltså att man ändrar beteende..?
Tål att tänkas på..!

jokklas: Det är styrelsen det är fel på. Klappa händerna du.

Våra analyser ÄR INTE VATTEN VÄRD!. Det ser du väl! Med pengar, namn och sponsorer hade vi övertagit världen för längesen.

Nu har vi inget att komma med.
Hur många var på matchen ikväll? 5, 6, 7 st?

skalpjägaren..
du kan inte mena allvar??att vi ska vara glada
att vi "bara" förlorade med 4 - 1..såg vi samma
match?? håller med att första perioden gick till er..
men sen så var det lika..och att vi höll undan i dom
sista minuterna..va fan det var ju press i eran zon
i 2 minuter..

TIK - DIF
Jahaja, Djugården på torsdag då, kan vi bara visa upp det spel som vi hade senast mot Brynäs så ger vi dom en rejäl fajt. Frölunda borta var väl ganska väntat med tanke på hur svårt vi brukar ha för dom.

Väl mött i ladan på torsdag alla TIK:are och vi kommer alltid igen, alltid.......

gud:
Hoppas att du har skalpen kvar efter ditt besök ikväll. Väntar tålmodigt på matchreferatet. KÄMPA TIMRÅ........

Sv: Frustration måste få utlopp.
Stenmark: Glad att du inte jobbar som psykolog. Om du anser att man inte skall på något sätt (finns ju en jäkla massa sätt att välja på!) göra sig av med den frustration jag talar om får du nog tänka till. Om man sedan väljer detta forum som en del i processen är en helt annan sak.

Gjorde Freddan en tavla i dag igen??

Kongo: i kongo så har dom väl lite knepiga trådar så jag och laken ligger väl på samma lina hos dig. "asg" =)

jag kan inte tänka mig att jag har någon som kör på samma lina som mig men det är klart det kallas ju för fetband så det finns nog plats för några till också....

jokkas: Stenmar heter han.

Sv: Årets flopp
Vad har Leksand för motstånd i år då????

Stenmark: De flesta av oss inser nog att kvalserien är där vi förmodligen hamnar. De flesta inser också att det går att få ut mer av laget och därför spekuleras det hur en eventuell vändning skall kuna genomföras.

Klart vi analyserar vad som kan göras för att det skall gå vägen men inte fan tror du våra analyser är vatten värd när det kommer till kritan. Vi tränar/coachar inte laget och vi är heller inte sportchefer som köper inköp av spelare. Så precis som jag sa förut så är det enda vi kan göra att gå på matcherna, väsnas och klappa händerna.

FORZA TIMRÅ IK!!!

VF-TIK
Jaja, vad var det vi sa... var glada att ni kom undan med endast 4-1, det kunde varit värre...

Tack för den tavla freddan, snyggaste i år...

Men nej, man fick inte vara först att göra 100 mål idag, 1 mål behövde vi men ni höll undan de sista minuterna... strongt.

Vi stöttar och går på matcher och skriker oss hesa. Men för vissa får aldrig nåt negativt sägas. Spelar dom i Allsvenskan nästa år så ska vi stötta och vara possitiva.

Sv: Årets flopp
Jag har sett Leksand 4 ggr i år och jag kan bara säga att laget är MYCKET bra denna säsong. Alla femmor producerar och nyförvärven med Hellqvist, Brown, Govedaris, Ahlberg, Gällstedt mfl har alla höjt laget. Nu är jag ingen leksandssupporter men flera av mina vänner som följer dem på nära håll är övertygade att detta är det bästa laget på 3 år. Dessutom siktar man på flera nyförvärv och Forslund gör snart comeback.

Det vill nog till att TIK kommer upp tårna rejält om man ska fixa det i en ev kvalserie. Löven, Nyköping mfl är nog inte så dåliga heller... Vill inte måla fan på väggen men ändå..

Ni får lycka till!!

Precis. Backarna är lite av stora statyer. Vi har 2 som har spelsinne.

Det är klart att spelarna läser gästboken. Det har vi alla fått klart för oss framför allt under de senaste två säsongerna då de blivit överösta med beröm. Men just nu så hoppas jag att spelarna inte tittar in i detta forum, det ger dem ingen positiv feed back överhuvudtaget.

Gästboken innehåller mest förståsigpåare som vill och tror sig veta lösningar:
- Byt målvakt för vi släpper in för många mål
- Byt backar för målvakten får ingen hjälp
- Byt tränare för ....
- Skaffa en ny ledare för .....
- Skaffa en målskytt för vi gör för få mål.
- Byt ut sportchefen för ....
- Byt ut ledningen för .....

Låt oss som supporter nu stötta vårt lag och inte fortsätta skapa negativa spiraler. Laget har förändrats mycket på en månad och vi måste vara tålmodiga.

Vi har många omgångar kvar och det lååååångt kvar till att matchen är över. För mig är matchen inte över förrän det är klart att vi åter spelar i allsvenskan nästa år.

Nä, fram för en positiv kommunikation och FINNA de glädjeämnen som finns.

« · 33491 · »