"Timrå IK - en klassiker", "DJ Hemp - en klassiker"...
DJ Hemp är en klassisk signatur i diverse gästböcker m m sedan våren 1997, DJ Hemp är en myt och har en lång tradition som nätskribent och drar blickarna till sig i vilket sammanhang han än figurerar...
Håckla från Nolby: Prata med Niklas Dyrén efter lördagsmatchen. Då kan du förmodligen byta till dig två par sönderskjutna målvaktshandskar mot ett paket prozac.
Efter att ha pratat lite med HH så kom vi fram till att detta ska gå att fixa .. så nu HÖR av er ,, alla åldrar .. blir ju bäst om det är 50/50 ungt/gammalt :) .. då får vi ju lite rutin också ..samtidigt som det blir lite ungdomlig finess :)
:) .. de e okej .. ALLA som är intresserade att spela en supportermatch mot Sundsvall Fans Skicka ett meddelande till mig så kan vi fixa det .. Nu ska det ske !!!
ja nu har ju den här disskusionen verkligen hettat till iallfall .. nu får vi väl se om nån är villig att ta tag i det hel .. jag kan hjälpa till om det behövs . men klarar nog inte hela kalaset själv :)
Smokey: För er om några borde det var den enlaste sak i världen att gå ut och ropa i hallen efter presumtiva supportermatchspelare. Eller är det som jag misstänkt att det inte är Timråsupportrar i hallen, utan folk som utan urskiljning åker till Timrå för att titta på elitseriehockey, men struntar i vilket lag de får se.
Äh, vi får väl i värsta fall spela en intern Sundsvall Hockey-match. HH, Stacey och Knylan får halka med på ett bananskal.
Klart som f-n att vi ska ha en supportermatch! Har iochförsej aldrig fått chansen att lira hockey men har ändå 3 rinkbandysäsonger i bagaget...i Ett av Sveriges sämsta rinkbandylag förvisso men det hör ju inte hit.
Smokey: Varför skulle det vara svårare för er än för oss? Har alla hemmasupportrar helt plötsligt blivit bortnysna i en höstförkylning? Då finns det ju ännu en anledning till att lägga matchen under jul - trettonhelgerna, då många vänder hemåt för att smaka mammas skinka. Snälla, rara, försök att se möjligheterna och humorn i det här. Det kommer att bli en kanontillställning, det är jag övertygad om. Vi kunde också för alla rättvisors skull, köra bäst av tre. En hemma, en borta och den ev. tredje på neutral is.
Movrerare: Undrar vad plats 156 och 158 säger när ett gäng TIK:are kommer, och är pratsugna om supportermatch, vi har ju naturligtvis våra röda tröjor på.
Moverare: "Om någon vill diskutera formerna så sitter jag på plats 157 på södra läktaren under SCA-cupen"
Du låter lite som gubben i klagoluckan på gamla EPA inne i stan.
Nu är det så att Timrå inte har samma snäva svängar som lilla Sundsvallsfamiljen. Vi är en betydligt större och mindre inavlad grupp som fäljer vårt kära hockeylag. Med bla stora provinser söderöver så har vi lättat upp släkten en aning. Mycket friskt blod skulle man kunna uttrycka sig... Vi sitter "lixom" inte fångad mellan två berg.
Spelar du banjo Moverare?
Förstå att det är svårare att försöka lösa en sådan här sak som en tre fyra kedjor hockeyutrustning och något att fylla dom med när man har ett så världsommspännande nät trevliga supporters som TIK har.
Det är annat än att bara gå ut och hojta i hallen det.
Annars tycker jag Moverares förslag är bra. Och det går säkert att lösa. För det är väl inte bara att kalla in delar av något obskyrt hockeybockeylag och fylla på med några udda GB-profiler?
Nu ställer Vi upp och spöar Sundsvall i supporterhockey!
En helt meingslös fråga men Smokey: Visst låter det inte som som om sjunger Sheena is a punkrocker i Ramones original version? Låter mer som Sheena is a ballracka om jag får säga det själv.
Så där. Nu har bidragit med något väldigt hockeyrelaterat! Njut alla skepTIKer.
hassebo: Klart det var fina Ramones son dunkade fram "älganrocklåten"
Har faktiskt köpt låten med Ramones till yngsta grabben (89:a) som blivit hjärntvättad av dom där brudbangarna... Och först nu börjar han fatta att nästan allt var bättre förr...
HH: Jag trodde oxå att Timrå skulle få spela i Kvalserien ifjol, även om jag trodde att de skulle komma elva, för jag kunde inte förstå hur man kunde tippa löven före... Men sanningen är att trots at jag är fanatisk TIKare så blev jag överraskad över hur de lyckas kämpa ner lag efter lag hemma i ladan ifjol o klara sig kvar utan kvalspel, mycket starkt! Om sanningen ska fram så var det inte många (förutom de som håller på TIK) som trodde på dem ifjol, vad jag vet så var det väl bara han som skrev i matchprogrammet, Edlund tror jag han heter (kanske håller på TIK), som i tidningen Hockey trodde att TIK skulle bli 8:a
Bara för att AB råkade tippa fel om Timrås chanser ifjol så betyder det inte att de inte är seriösa tippare, de tippade en hel rätt ifjol oxå... Även de måste väl ha rätt att tippa lite fel ibland eller???
Deras tabell var ruskigt lik den Tabell jag tippat i min profil, jag har exakt samma lag som de på de fyra första platserna (FBK, DIF, MIF o BIF) enda skillnaden där är att jag har MIF 2:a o DIF 3:a. På platserna 5-8 så har vi oxå samma lag, enda skillnaden här är att Modo o Frölunda byter plats på min. 9-12 har ju då oxå såklart samma lag som på min men här har jag bytt plats på AIK o LHC. Men de flesta seriösa tipparna tror nog alla på ungefär samma sätt...
Jaha *suck* där rök slutspelet, j-la Aftonbladet, hade dom tippat 12 och sissta och att vi åkte ur i kvalet dååå hade jag blivit gla´
Och vad f-n skulle dom skriva att vi gjort toppen värvningar för, går dom säkert och bryter benet alla nyförvärv, och De Rouville förvirrasig bort och går villse på plan,,,,,
ser mörkt ut nu,,,och stryk mot katterna får vi så det bara sjunger om det,,,sedan får vi kvala mot dom och förlorar och dom går upp, snöret är nära nu och allt är den förbenade Aftonbladets fel,,,
Helt rätt Moverare. För en gångs skull så håller jag med dig. Men som vanligt är det en massa snack och lite handling. Om nu det finns folk så det räcker så är det väl bara att köra. Knylan tex kan ju vara den sammankallande för TIK tillsammans med någon från Sundsvall fans.
Blake Slåhan: Här kommer en ström av killgissningar, häng med! Till att börja med så håller jag inte helt med om att backarna var för dåligt involverade i det offensiva, jag köper att vi har/hade för få poängbackar (lyckas Freij ... | Läs mer
Moodymann existerar inte i örnnästet och man kan inte besöka sig själv och få besöket registrerat...