1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598961 inlägg · 6213 ämnen
« · 9208 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Robert Carlsson
Summiten: Du kommer inte att ångra dej......såvida han inte blir skadad!!!!!men Robban med "gummikroppen" kan nog inte bli skadad.

Friskan:
Tusen tack för hjälpen. Tog med Carlsson bredvid Mårtensson och Danilsson. Giftigt värre;-)
Men lite otur ändå att det blev så väldigt många Brynäsare med. Antar att man tippar med hjärtat...;-)
Ha det bra!

Sv: Vad vet Mats Wennerholm?
Patrick:
Någon skrev för ett tag sedan att man kan omöjligt gämföra en Back med en forward,,,vad säger då att man kan gämföra en Back och Målvakt???

Eller har du svårt att smällta att du kommer få fel i din nerskrivning av Phillippe, då han kom

Jag blev också lite brydd när jag läste det där. Jag läste igenom alla lagen och förväntade mig att det skulle stå Robert Jindrich som Timrås bästa nyförvärv, också skriver karln Philippe DeRouville. Undrar just från vem i Timrå han fått höra det? Visst är kanske DeRouville bättre än man hoppats på, men inte ligger han väl ändå på samma nivå som Jindrich? Jag har väldigt svårt att tro det...

Hoppas i alla fall att DeRouville får stå mot HV71 på tisdag och gärna att han håller nollan även då... Hittills har han ju bara släppt in 10 mål på 7 matcher, vilket ger ett snitt på 1,43 insläppta mål/match att jämföra med Freddans 15 inläppta mål på 5 matcher. Rätta mig om jag räknat fel någonstans.

Sv: Tidningar och premiärtips.
Jimmy från Matfors:

Jag tror också att Bosse är den perfekta backupen till Liv. Det var någon som skrev att HV har det bästa målvaktsparet i ES och det tror jag inte är långt ifrån sanningen. Bosse kommer inte bara fungera som mentor åt liv, utan han kommer också ge honom en betydligt hårdare fight om spaden än vad Fransson klarade av förra säsongen. Det om något tror jag kommer göra att Liv höjer sig ytterligare en nivå i år. Liv är den typen som mer än annat vill stå i varje match. Det är då han är som bäst.

Sen skriver du att HV borde unna Bosse att stå mot TIK. Det är trots allt ingen välgörenhet det handlar om, bäste man ska stå punkt. Då spelar det ingen roll vad Bosse gjorde -95...

Sv: Philippe de Rouviel?
SgtD:

Jo, visst var även han lite off igår... Kan nog bero på vad som hänt i USA... plus att de övriga lirarnas loja beteende kan smitta av sig... Men han gjorde ändå bort sig för målet kan man lasta honom för iaf... Men i ES måste nog han övriga TIKare visa lite mer om man vill undvika en kvalserie...

Knylan:

Jag skulle ändå känna mig nöjdom vi skulle hamna på en 10:e plats för det betyder trots allt att vi får uppleva ES hockey även nästa år men,100% nöjd blir jag nog inte om de missar slutspel, men huvudsaken att vi klarar oss kvar...

Sv: Kaoset i USA
Skämtar du eller har du slagit huvudet hårt?

Sv: Mål och assist i träningsmatcherna
Källarsson gjorde ett mål i Sandviken mot Leksand i fjolårets första träningsmatch. Detta skedde med en lobb från egen zon. Därefter har det varit glest med poängproduktionen framåt.

Mats är ju ärlig i a f och erkänner att han inte sett han. det är mer än vad man kan säga om andra "experter" i media Svergie.

Han är dessutom jävligt snabb i sido förflyttningar. Har inte sett en målvakt i Timrå som förflyttar sig som han från stolpe till stolpe.

Detta var tredje matchen med Deroo jag såg. Det var defenetift den sämsta matchen. Han motade puckarna men inte på det sätt jag har sett honom göra förut. Tex i en situation lämnade han tre returer rakt ut i slottet och de är de ända gångerna jag har sett honom lämna returer ut i slottet. Han har annars styrt de ner i hörnen eller blockerat. Han var nog lika okonsentrerad som resten av TIK var i går.

DeRouville är vad jag sett ganska dålig med klubban. Inga kanonhandleder där inte om man nu kan jämföra med Bosse Ahl. Bosse la puckarna över plexit bakom målet från mittlinjen på träningarna har jag sett för något år sen vilket inte är så dåligt. Speciellt med tanke på att en målvaktsklubba är jag vet inte hur många gånger svårare att skjuta med. Speciellt med tanke på att bladet är så stort och att man av förståeliga skäl inte kan få något bra grepp med plockhandsken.

Befinner mig i en hemsk situation. Har fått känslor som säger att denna säsong kommer bli en katastrof säsong. Nyförvärven kommer inte att motsvara förväntningarna ett dugg och vi kommer inte alls upp i den standarden som förra säsongen.

Nä som det känns just nu - TIK placerar sig på 10:onde plats och är en hårsmån från kvalserien.

Jag hade fått för mej att DeRoo skulle vara bra på att inte släppa konstiga returer, att detta skulle vara en av hans starka sidor. Nu har jag ju fakitskt inte sett honom med egna ögon ännu, det ska bli intressant att se honom agera i "riktiga" tävlingsmatcher i elitserien.

(Men vi lever ju i ett kretsloppssamhälle med reurglas, reurmjölkförpackningar m.m. så varför inte returpuckar?)

Jag kan hålla med om att det ser knepigt ut när han räddar men det är väl hans stil helt enkelt... Titta på Hasek tex det ser definitivt inte säkert ut när han räddar... Däremot så håller jag inte med om det du skriver om plocken för den har varit mkt rapp enligt mig... Var väl bara nångång igår som det såg lite halkade ur, men oftast så klistrar han den...

Jag har oxå lagt märke till det som Friskan säger att han lyckas alltid styra returerna till TIKspelare till skillnad från Freddan... De svagheter jag sett hos honom är hans skridskoåkning(rörlighet) o spel med klubban som inte varit stabilt... Men han gör sig alltid stor o man ser sällan några luckor som forwards kan utnyttja, förutom mellan bena då men det är ju det som är meningen med Butterfly stilen...

Jag tror o tycker att man ska börja med honom som förstekeeper nu... Skulle han inte hålla, ja då har vi ju alltid Freddan som även han räcker rätt bra...

Jag kan svära på att jag skrev det under tråden timrå.
En komplott!
Någon försöker svärta ner mig.

Jag är övertygad om att allt handlar om att en enda person, och jag vet vem han är, helt enkelt inte kan ta att jag är en maktfaktor.
Det svider förmodligen att jag blivit allt mer accepterad av allt fler Tikare, vare sig de tycker om mig eller inte. Hans argument är slut och då beter han sig som en bortskämd snorunge istället, allt för att försöka misskreditera mig.

Visst har det varit så. Backarna har verkligen skött sig med att städa undan efter han. Är det så det ska vara också att han ska släppa ifrån sig puckarna på detta märkbara sätt? Eller beror det på vad motståndarna heter och typ av match. Som sagt var har jag bara sett dom här två matcherna med honom. Fortsätter han nu bara att mota alla puckar framöver också, så spelar det ingen roll hur det ser ut.

COLD MAN: Jag antar att du noterat att puckushlingen allt som oftast blivit styrd till våra egna spelare.

Philippe de Rouviel?
Efter att bara sett matchen mot shc och den igår med Philippe som motare kanske detta inte riktigt stämmer. Visst, han motor puckarna men hua ligen på vilket sätt. Man kan tro att hela han är innsmörjd i någon form av såpa. Plocken=pucken glider runt i en u-sväng och rakt ut igen. Kroppen=pucken verkar liksom inte vilja vara kvar utan glider nerför kroppen och rakt ut. Benskydden= blir nästa som någon form av vallning, fast åt helt fel håll. Klubbhandsken= här verkar han i alla fall han någon form av anti såp medel, pucken ändrar motvilligt riktning ned mot sarg hörnan.
Är detta hans stil och funkar den verkligen i serien? Hoppas.
Gårdagens match annars """gässsp"

HH: Det som hänt i USA är fruktansvärt. Men låt inte TIK:s GB bli ett
forum för hur vi ska bearbeta den traumatiska upplevelsen.
Alla reagerar vi olika.

Låt oss hedra dom första offren med dom utlysta tre tysta
minuterna kl 12 idag.

Sedan måste Vi gå vidare.

HH: Man kan väl säga som så att rubriken i sej själv har intet att göra på en hockeysida heller, om det nu ska vara så att allt ska "hårddras". Och alla kan ju inte vara lika perfekt som du.

...och länken till artikeln.

Vad vet Mats Wennerholm?
AB rankar idag elitserilagens nyförvärv. De bästa nyförvärven lag för lag skriver Mats Wennerholm.

Wennerholm rankar Philippe de Rouville som Timrås bästa nyförvärv. Utan att se karln mota en puck. Jag hoppas att han får rätt då en bra målvakt kan göra skillnaden mellan slutspel och kvalserien (AIK ifjol). Att de Rouville är lagets intressantaste nyförvärv är väl helt klart men är inte Jindrich så här på papperet ett bättre nyförvärv?

Snacka om att respekterara folk, och visa vördnad för vad som hänt,,,,börja fråga om publiksiffror, och snacka om badpojkar på den tråden,,,,Hur lågt kan ni sjunka??? ännu besviknare blir jag då det är folk jag har respekterat som gjort det, folk som jag trodde hade växt upp, och hade annsvar,,

över 5000 har misst livet, barn har blivit utan förälldrar, förälldrar har blivit utan sina barn, Värdens demokrati är hotad, Ägna det en tanke istället,,,

Har Källarsson gjort nån poäng nånsin i TIK?

OskarB:

Självklart så tror ju även jag att Liv är förste keeper, men jag tycker ändå att Bosse borde få stå någon av matcherna i Timrå denna säsong, det borde väl tom HV unna honom... Han var väl rätt hyfsad i slutspelet 95 om jag inte minns fel... Dessutom så fick han stå de flesta matcherna mot HV ifjol...

Sedan så tror jag att Bosse är den perfekta backupen till Liv, han kan funka lite som en mentor åt honom...

Kongo... Vilken djävulsk Kung! Bara en sådan sak som att undra över kvällens publiksiffra under rubriken "Kaoset i USA"... Det ska jag säga er... Det finns inte många människor som Lasse Kongo! Inte många människor som Lasse Kongo...

Ganska mycket bilar var det iaf på parkeringen! Aldrig hört talas om samåkning???
Friskan; även när en försökte stoppa is innanför mina kläder?

Kongo: Strax över 1000 var det nån som sa.
Madde: badpojkar är trevliga.

Jimmy från Matfors:

Jag kan garantera att Stefan Liv kommer stå i premiärmatchen såvida han inte råkar ut för något de närmsta dagarna. Bosse Ahl håller elitserieklass, men kommer förmodligen bara fungera som backup till Liv som håller landslagsklass (dock ännu ej VM klass). HV kommer ha en förstemålvakt som kommer stå 90% av matcherna och det kommer vara Liv som får förtroendet. Jag tror bara att skador kan stoppa honom från det.

Timrå IK - Färjestads BK 4-6:
1-0 (3.06) Peltomaa (Zetterberg, Söderström)
2-0 (21.34) Fagermo (Lind)
3-0 (26.24) Mattiasson (Jindrich)
4-0 (33.06) Hautamaa (Mattiasson)

Luleå HF - Timrå IK 0-3:
0-1 (13.55) Styf (Matthiasson, Simons)
0-2 (46.35) Casselståhl (Carlsson)
0-3 (59.19) Simons (Zetterberg)

AIK - Timrå IK 0-2:
0-1 (5.50) Karlsson (Ztterberg, Carlsson)
0-2 (34.30) Halvardsson (Wallin)

Timrå IK - IF Björklöven:
1-0 (5:02) Lind (Wallin, Carlsson)
2-0 (7:21) Nordgren (Hallin)
3-0 (20:18) Nordgren (Lind)
4-0 (30:44) Halvardsson (Hallin)
5-0 (44:36) Hallin (Casselståhl)

IF Sundsvall Hockey - Timrå IK 1-6:
0-1 (04.38) Zetterström (Lind)
0-2 (12:56) Nylund (Styf, Hautamaa)
0-3 (13:19) Zetterström (Lind)
0-4 (14:22) Söderström
1-5 (43:55) Hautamaa (Hallin)
1-6 (53:02) Matthiasson (Lind, Zetterström)

Södertälje SK - Timrå IK 3-5:
0-1 (1:40) Hautamaa (Söderström)
0-2 (9:32) Hautamaa (Matthiasson)
0-3 (20:35) Casselståhl (Lind)
0-4 (26:49) Eriksson (Lind)
3-5 (49:43) Styf (Hallin)

Hur många åskådare var det ikväll?

Sv: timrå
Friskan; Det kan finnas någon Timråsupporter som kan få mig att tillbringa mer tid på västra läktaren.
Trevliga, visst är ni det, även "badpojkarna"...

eller halvardsson kanske rent utav :)

Madde: Du har bytt lag pga alla trevliga supporters???:)

Friskan; Det påstås att jag är en sådan supporter...
Beror på förmodligen min förkylning. Viruset måste ha tagit över mitt vettiga jag...! Ärligt talat, kanske samma anledning som fick mig att se 22 av 25 matcher förra säsongen...

Hmmm..... kan Hautamaa vara den målskytt som vi saknat?

Johan J: Samma här, men det verkar något överdrivet med bara Timråspelare i ett dreamteam......så det blir nog inget.

Rätt rad... (med reservation för räknefel)

Backar
4+0 3 Halvardsson
1+0 4 Rajamäki
0+0 6 Källarsson
2+1 7 Casselståhl
1+3 9 Wallin
3+2 11 Jindrich
3+1 36 Styf
1+0 38 Karlsson

Forwards
1+2 8 Simons
1+2 10 Söderström
0+3 12 Carlsson
2+4 13 Eriksson
2+0 14 Nordgren
1+5 16 Hallin
5+1 17 Hautamaa
1+0 18 Peltomaa
2+0 19 Fagemo
1+7 20 Zetterberg
1+8 24 Lind
2+3 29 Matthiasson

2+1 Niklas Zetterström
1+0 Mattias Nylund

Peltomaas mål mot Färjestad i Jämtland Hockey Cup betydde 1-0 till Timrå efter 3.06, assist genom Henrik Söderberg och Christian Söderström. Kan inte se att han gjort något fler mål förutom det i kväll mot Mora som jag inte räknat med alls.

Robban är enda forwarden som inte gjort mål. Han laddar väll bössan till HV matchen......

Han gjorde väl minst 2 mål i SCA Cupen och ett ikväll iaf? Sen har jag för mej att han strutade nån i Brunflo också?

Det är möjligt att räknefel har smygit sig in!

Hur kan Peltomaa bara ha 1+0?

Mål och assist i träningsmatcherna
Har räknat ihop målskyttar och assist under de träningsmatcher Timrå spelat på försäsongen och kommit fram till följande tabell indelat efter tröjnummer och position. Matchen ikväll mot Mora exkluderad liksom målkalasen i Ånge och Njurunda.

Backar
3+0 3 Halvardsson
1+0 4 Rajamäki
0+0 6 Källarsson
2+1 7 Casselståhl
1+3 9 Wallin
3+2 11 Jindrich
3+1 36 Styf
1+0 38 Karlsson

Forwards
1+2 8 Simons
1+2 10 Söderström
0+3 12 Carlsson
2+4 13 Eriksson
2+0 14 Nordgren
1+5 16 Hallin
5+1 17 Hautamaa
1+0 18 Peltomaa
2+0 19 Fagemo
1+7 20 Zetterberg
1+8 24 Lind
2+3 29 Matthiasson

2+1 Niklas Zetterström
1+0 Mattias Nylund

och vad ör det man säger om ett dåligt genrep ?? :)

3-1 på Mora känns klart godkänt! Detta dynglag gäckade oss under ett antal år, men nu spöar vi dem som skit! Go´natt...

Nu har iaf jag tänt ett candle in the wind för de omkomna i denna tragiska terrorattack.

Friskan: Håller bara koll på Timrå-spelarna...

Självgod var ordet!

Gerorge: En bra målvakt har tur......

ni kan ju tända ett ljus före de omkomna .. [se länktips]

Madde: Hur kan du som är Södertäljefans offra en massa timmar på en match mellan Timrå och Mora????

« · 9208 · »