1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581739 inlägg · 6215 ämnen

AIK - Timrå IK 2011-09-15

« · 1401148 · » Till forumet


Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Vem tror ni Hedin tar plats med imorrn? Hedin-Högström?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
The great one:
Det blir väl ca: 100%, bra jobbat.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
The great one: Det enda kravet jag har är att Pikken och Robinson spelar mycket i pp och skjuter stenhårda direktskott. Efter isen, som Lehtonen gjorde.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Bergius: Han får chansen igen borta mot ett av elitseriens bästa gäng, en av säsongens svåraste matcher och läge att stå på huvudet. Kastar vi in riddarn där och det bli sex i baken(!) kommer vi att ha två stukade målvakter till en av de viktigaste matcherna för säsongen - Växjö hemma.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
hubbenorlen:

Det har du rätt i. Men jag vill ändå se speciella pp-formationer.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Tycho: Ganska ok photoshoppat ;-)
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Tycho: Så sent som för 1½ månad sedan hade han fortfarande problem enligt artikeln nedan. T T kan säkert hitta någon mer aktuell. Har Linkan blivit förd bakom ljuset? :)
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Frella: 5 halvstarriga backar o en blind.:)

Here We Go.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
The great one: Har jag påstått nåt annat?
Jag tycker ändå att de visade att det finns en spelide. De hade ju till och med ett par kombinationer med direktpass och efterföljande direktskott. Något sånt såg vi ju inte en enda gång under förra året.
Kommentera


Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Tycho: Var det inte en artikel för en månad sedan att han fortfarande hade problem med synen? Vad hände med det?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
jompa13: Förmodligen pga trött föredetting.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Har Hedin varit tillgänglig hela tiden?

Nån som vet varför han inte har skaffat sig en ny klubb tidigare?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Faller allting rätt så kanske han tillför mer än ok också, hoppas! :)
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
hubbenorlen:

7 pp igår, noll mål.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Precis som många verkar göra stör jag mig som fanken på att man inte försöker komponera ihop 2 kedjor där man samlar det mesta av talangen.

Vampola, Pärssinen, Pikken, Hagos, Murran, Friberg. 5 av dessa skall inte spela en minut BoxPlay (Hagos är undantaget där kanske istället Gnagarn tar centerroll i PP2)..

För att ha "playmakers" i bägge lines så antar jag att det skulle kunna bli:

Pikken - Vampola - Murran
Friberg - Hagos - Pärssinen

Är någon forward borta av ovan nämnda så spelas helt enkelt den hetaste spelaren från 3:e eller 4:e.

Okej att det kommer saknas kreativitet i 3:e o 4:e men där finns forwards med Speed+Fysik att skapa chanser på andra sätt. Kan de bara släppa puck i rätt lägen (hej Hallin och Röymark!) kan det produceras helt okej.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Drömmen var ju att slippa dessa kontrakt men tyvärr är det ju det som måste göras (igen), helt rätt och även helt ok på korttid, men i grunden tråkigt!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Bragd-Birger: En backarnas motsvarighet till Hedström skulle jag säga. Över och förbi men nu är ju läget som det är.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Bragd-Birger: Visst kan det bli bra men nu är jag bara extra sur med tanke på att vi såg skada direkt igår. Och jag hugger ju med dem som inte håller med. Men point taken.

Vad nu? Pierre Hedin spelklar imorgon? Bra Link!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Bragd-Birger: Som korttidslösning helt okej i mitt tycke.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Tycho: Hehe...in my face!
Kanske inte det namnet som fick pulsen att sjunka, eller Rolfie att börja skriva hyllningsserenader riktade mot Linkan, men...på korttid känns det hyfsat ok. Vill minnas att SSK-fansen var märkligt nöjda med honom.
Men, nja. En på förhand ok lösning.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Tycho: Oväntat.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Johnny Bravo: Sponsringen kanske hänger ihop med att dom märkt av ett kraftigt omsättningsuppsving i Öviksområdet? Ryktas om att både dom och ICA-handlarna i Småland går grymt bra. Eller, som ICA:s VD uttryckte det: 'Chips och dip går så fort att vi börjat ställa fram dom direkt på pall i butikerna'.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Bragd-Birger: Här kom den... haha
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Så har vi fått Pierre Hedin på korttids kontrakt då. Kommentarer?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Snart ser vi Foten o Näsan i reklamen tillsammans med ICA-Stig.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
RocknRolf2: Samtidigt ska vi inte skriva facit över backuppsättningen riktigt än. Kommer det in en back som är tillräckligt bra och spelar tillräckligt många matcher för att verkligen rädda säsongen, så...kanske det var en bättre lösning än att ha haft en sämre back hela säsongen.

Jag gillar dig Rolfie, men det börjar bli liiiite tjatigt nu. Vi hajar, vi vet, vi håller med.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Tycho: Jo, det är sant men det tar ändå inte bort min oro för att vi riskerar att åka ur :)

Det är en skitsituation som vi har hamnat i.

Ser dessutom att Modo har fått en ny storsponsor i ICA som nu är en av deras största, vad nu det har med saken att göra. :/
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Johnny Bravo: Hade vi fortsatt som förut hade vi tvångsnedflyttats a la AIK...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Tycho: Jag håller med dig i det du skriver men likväl ska vi fortfarande kunna starta med full trupp. Vi är fortfarande ett Elitserielag och det innebär att vi måste kunna anpassa oss smidigt till den situation som råder.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Timrå Icon: Jag tror tvärtom än vad du gör.
Jag tror Riddarn tar 1:a spaden nu. Dessutom kommer han att ta steget fullt ut o verkligen hjälpa oss.
Men det är bara min känsla.

Kom ihåg min känsla för Lindbäck när alla gick bananas till en början härinne. Min känsla för målvakter är god :)

Jag hoppas för oss alla att jag inte behöver äta upp det.:)
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Tycho: Om vi inte har åkt ur ES innan dess, vill säga.
Jag är orolig för det hemska scenariot.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
RocknRolf2: Vi lever i den verklighet vi gör och tyvärr får vi betala för de värvningar som inte lyckats.
Vi får även framförallt betala för alla skador som varit under de senaste åren och rent krasst har vi inte mer pengar att röra oss med. Skadeårens nyförvärv kostade oss alla sparade pengar(tillsammans med finanskrisen).

Vi är både för få spelare på backsidan och har för få producerade spelare bland forwards. Den pengabudget som är detta år är troligen för låg för att det egentligen ska vara bra. Men jag anser att klubben är på rätt spår igen.

Stadga upp runt laget och satsa på hårt jobbande spelare. Spelare som kan sluta upp runt laget.
Det kommer vara tuffa 2-3 år men klarar vi oss igenom det kommer vi ut starkare. Vi provade att satsa med störst % andel av omsättningen på spelarbudgeten i hela ES och slutade 8, 8 samt 10 sista 3 säsongerna. Med miljonförluster som resultat. Det går inte att hålla på så mer år. Då kommer inte klubben att finnas.

2-3 hundår med bättre stab runt laget och ungdomsverksamheten så kommer vi åter igen att vara med och kämpa högre upp i tabellen.
Förhoppningsvis med en Arena i Sundsvall i planeringen...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Tycho: Då får man anpassa sig till det, eller helt enkelt jobba hårdare.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
The great one: Tycker ändå att pp är betydligt bättre än i fjol. Nu kan de ju åtminstone transportera in pucken, och har någon form av uttänkt uppställning.
Sedan saknades den där sista biten med att spela sig hela vägen fram till mål, men det kommer väl med tiden förhoppningsvis.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
RocknRolf2: Men om det inte finns någon ledig som vill till Timrå, som är ordinarie, för de pengar som finns?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Tycho: Det kan man absolut göra och det är sportchefernas jobb att lösa.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Timrå Icon: Riddarn kliver in och storspelar imorrn, bp skärps till och segern är vår!!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
RocknRolf2: Då kan man fråga sig vem och till vilket pris?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Johnny Bravo: Ja det är ju sant förstås hehe! Annars tror jag mer på Jocke. Har gjort iallafall.....
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Tycho: Tar du mig ordagrant så har det självklart någon betydelse hur man löser det. Annars kan vi väl skriva kontrakt med 8 junisbackar för ekonomins skull?

Man måste kunna lösa 8 ordinare, kontrakterade backar.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
RocknRolf2: Vi skulle ha skrivit kontrakt med Patrik Edlund i så fall...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Tycho: Det har ingen betydelse hur man löser det, men man MÅSTE starta säsongen med full trupp. Gör man inte det så har man misslyckats. Har man 7 backar till seriestart så gör man någonting fel, det är helt omöjligt att bortförklara.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Hedström gör det bra igår. Många fina framspelningar, sätter även in några välriktade tacklingar. Tycker han är med o bidrar.

Vampola lika bra som förväntat.
Robinson mycket bra.

Högström behöver lära sig lite defensiv, men skönt att ha med en back som vågar göra en dragning och utmana.

Tycker att 5 mot 5 spelet är riktigt bra.

Det som däremot inte är bra, är PP och boxplay.

Perra måste skärpa till sig rejält här. Det är dags att ordna en renodlad pp-enhet. Vi har inte ett så starkt lag att vi kan rulla runt på samma folk i pp.

När vi spelar 5-4 vill jag ha inne följande:


Pärssinen, Vampola, Hedström

Pikkarainen, Robinson.


Ordnar vi inte detta kan vi stå på 0 poäng efter 3 omgångar.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
RocknRolf2: Enkelt, det fanns bara 7 backar som Timrå ville ha och som ville till Timrå för de pengar som fanns tillgängliga.

Finns det inte pengar till ett kontrakt ska inte kontraktet skrivas.
Vill inte spelaren till Timrå kan vi inte heller värva honom. För jag gissar att du inte hade varit nöjd med vilket namn som helst.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Bergius: Vi måste börja se möjligheterna istället för problemen.
Jag tror mer på Riddarn.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Johnny Bravo: Tycker också Riddarn ska stå. Däremot så blir det kanske lite knepigt om vi även imorrn åker på en 5-6 baklängesmål. Då har vi två målvakter med självförtroende i botten. Står Lundström så har vi kanske Riddarn kvar till Växjö och en rimlig chans på poäng. Men min röst faller ändå som sagt på Riddarn. Hoppas att han gör en bättre match än vad Lundström gjorde igår och att vi kan bibehålla anfallsspelet från igår och även göra några mål.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Timrå Icon: Jag anser Riddarn ska stå.
Enbart för att han har en coolare hjälm.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
TIK55: Är det 2004 eller 2011? Alla vet (utom du) vad Nubben gjorde på tjänsteresan i fråga.
2 sportchefer + 100 miljoner i omsättning + 6 månader försäsong = 7 backar istället för 8. Förklara gärna utfallet för mig som inte förstår.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
RocknRolf2: Tycker att du ska hålla igen på det du skriver när du vad jag förstår inte kan någonting om hockey och runt omkring TIK. Det var inte så länge sedan Nubben var den bästa sportchefen och tog TIK till slutspel, sen kan jag inte fatta hur du vet vad Nubben gör på sina tjänsteresor. Vad gör du matchdagar o helger ? dricker sockerdricka och går i kyrkan ??? Tagga ner lite på dina " provocerade " inlägg............
Kommentera

« · 1401148 · »