Patrick Polly: Det är klart.... visst visst.... Linkan kan ju få rätt att nån av dessa två får ett genombrott men på förhand känns ju värvningarna av 2 billiga andremålisar som blev ratade i sina respetive lag chansen....känns ju lite väl naivt o dumsnålt
Ambroo: Haha ja man ska väl vara det. Om jag nu hade sett en enda porrfilm på c+ dom senaste åren så kanske det vart värt det. (märk väl jag sa på c+ hehe).
Bragd-Birger: Själv kommer man nog bli alkoholist innan säsongen är till ända. Jag går fram och tillbaka som Christer Pettersson på avtändning redan nu.
Ambroo: Ok, men jag fattar inte den där förstafemman. Vem ska göra målen? Friberg är kul och snabb, men att han skulle göra en Röymark ens med Vampola bredvid sig känns helt osannolikt. Och Hedström kommer inte komma upp i tvåsiffrigt. Jag förstår ärligt talat inte vilka spetskvaliteter han ska tillföra. Om man jämför Jonte nu med den Jonte som fick lämna för några år sedan, så...tycker jag att han ser ännu sämre ut på varje punkt. Vilket inte innebär att han är värdelös, men han är långt ifrån spets.
Skarin: Nu såg jag inte matchen men av de få bilder man fick se från dagens match samt det han visat på försäsongen så känns värvningen av Bagarn kraftigt obefogad.
Timrå Icon: Nu såg jag vad du skrev. Ja PP-formationerna har väl varit en gåta hela försäsongen och det har du ju helt rätt i att det är perras fel. Han verkar se något som INGEN annan ser när det gäller spelet i PP. I övrigt tycker jag att spelplanen i den här matchen borde ha räckt för seger.
Skarin: om pärra skulle gå sönder så ser det ju tom bedrövligt ut i den mest enögda glädjekalkylen som kan göras angående det här laget.
Spelar man in honom i tempot försiktigt? Det måste ju vara den enda rimliga förklaringen? Att man är så rädd att tappa honom att man vill försäkra sig om att han håller innan man börjar belasta honom med mer speltid.
Olle: Ja så liiite Perra-diss är du iallafall med på ;-). Men vi ska inte sätta oss med älgstudsaren i badkaret bara för att Fasth var ovanligt pigg i bäret ikväll. Med en mänsklig målvakt från vår egen planet i motståndarkassen så har vi nog våra målskyttar vi med! :-)
Läskigt egentligen hur hög standard vi har hållt ikväll. vi har fört diskussion helt klart över sandlådenivån.
Är det för att vi har vant oss vid tanken att vi har dåligt lag och kommer vara nera på plats 10-12, eller var det för att vi endå såg positiva tendenser i matchen som kommer gynna oss...
Vi torska ju endå med 1-5. Vi kunde ju gå bananas över en 0-2 torsk förra säsongen.
Vi ärså sansade och söta här inne ikväll, Brynäs GB kom in och kika ni kanske lär er någonting, läskigt snällt här inne.
tjabba! nu sitter jag iofs med ett comhem abonemang som jag inte kan använda här då så... (tack jimmy för din rapportering)
fr o m 1 oct så får jag det igen tack vare telias erbjudande om 3 gratis månader!!! missade dagens match missar saik... sedan drar jag o tjejen samt en kompis upp för att se växjö och djurgården i eon arena! nice...
sedan har man juh snart matcherna på tv igen! (puh)
men hurrni!!! kommer ni ihåg när vi skrev om att försöka dra ihop lite pengar till föreningen som hjälp och en markering om att sonnie skulle behövas ifjol?
tj stod o surra om att vi ligger juh 3a osv...
men seriöst nu blev det förlust mot förra årets bästa målvakt samt förra vm´s bästa målvakt. i det läget som aik är i "räcker" det med ett diciplinerat lag så klarar man av att lira 0-0 mot de flesta es lag. lägg därtill en riktigt kompitent tränare samt en par spetskillar åt varje håll Tex: videll o tärnström...
tycker att det känns bra att vi ändå finns med. mycket skott bådar gott det visar att man kommer fram. sedan skulle jag tro att minst 3st kilar i laget kommer kunna fila till sina avslut till något som kan bli bra! halonen får dock inte vara allvarligt skadad för det vore ett förbannat stort avbräck! lägg till pikkarainen som pp avslutare. hagos som ansvarsfull två vägare... Riddarn får guldläge att klippa sin 1:a spade nu tyvär så tror jag att backarna måste vara hungrigare i defensiven för jag tycker att riddarn är ganska duktig på att släppa returer med... hedman får akta sig! hen verkar vara ett stort ? hos mig. i min bok så spelar han väldigt lite per match om alla backar finns tillgängliga. dahlrot är tryggare samt halonen lirar upp hedman på läktaren. iofs så kan jag tycka att semlan o jokela kunde suttit där varannan match ifjol... men jag tror inte att detta års timrå ik blir någon slagsäck i es! det kommer en back till så! =)
inte hänga läpp nu!!! nu är det igång!!! så jävla nice!!!
Timrå Icon: Jag har iaf fått känningar i huvvet efter den här matchen så jag tänker inte ge mig på att försöka lösa gåtan med vårt "otoppade" PP idag. "hjärnkänningar"...det var ju inte med en rejäl snedtändning man hade hoppats att få inleda den här säsongen.
Skarin: Vad gäller målskyttar har vi inga supersnajpers, men dom som har större känsla än Hedström för var målet är beläget är bl a Pärra, Röjarn, Murran och Pikken. Här hittar man lämpligen en passande lekkamrat till Vampie.
I övrigt tycker jag att det börjar räcka med avföring nu. Vi har alla chanser i världen att ta betydligt fler poäng mot Gnaget än vi gjorde i fjol. Nästan 50 skott på mål, det tar vi med oss.
Zzzzzzz... Vad?! Har de börjat lira nu eller vad fan är det frågan om? Äh, väck mig om 54 omgångar så tar vi det då i stället. Jävla satans transportsträcka... *Gäsp* Zzzzzzz...
Olle: Kolla repriseringen av matchen där Granath blir ifrånåkt i sin back-checking (ett antal gånger). Helt annan sprutt i benen på de flesta andra i TIK om man jämför med ifjol (positivt javisst!). Vet inte om du är någon självutnämnd hockeyguru här eller om du bara råkade slumra till över virrepinnen med jämna mellanrum?
AIK visade på jumbotronen "AIK-Mjällby 1-0 Slut" Dom blev lite för ivriga för 2-0 kom i 90:e minuten.
Gick AIK fansen vilse idag och hamnade på ishockey istället, för helvete vad dom skrek på konstiga saker ibland, man får röra pucken med handen och man får tacklas......
timrasuppi08: Jag är definitivt ingen hockeyguru men om man följde Granath förra säsongen, jämför honom i samma veva som jokela/kolan och kommer fram till att han är kass...då är man ju definitivt någon sorts trollguru.
Vet inte om jag förstår hur du menar. Jämför du Granaths insats i den här matchen (en match) med förra årets backar eller med årets backar?
Olle: I denna matchen stack han ut då han inte hade samma speed i benen som de andra/nya i laget. Fick jobbiga flashbacks från hur tempot såg ut rent allmänt ifjol (dåvarande hela laget alltså). Alltså tycker jag även han borde ha bytts i fjolårsstädningen. Dock med ett bättre substitut så klart.
timrasuppi08: Alla har rätt att tycka vad fan dom vill. Jag kan inte säga annat än att jag tycker att du har extremt fel och att Granath var en av få backar som förtjänade att få förlängt ifjol.
Om det hade funnits några Duncan Keiths eller några Sergei Gonchars ledig på marknaden samtidigt som linkan vunnit på drömvinsten så kanske man hade kunnat se honom utbytt, eftersom så inte är fallet så är det bara att vakna upp och få en kaskadspya av verklighet i ansiktet. Om Granath hade varit ett så stort problem att han förtjänar att bli ersatt så skulle nog inte Torp, Högström eller Dahlroth öht spela i laget i år heller.
RubinCarter: läser man deras matchtrådar på hockeysektionen så äre typ lika mycke fotbolls snack, och snacket är mest "älska AIK", "fan va roligt det vore att hänga med alla på bussresan till mjällby" blabla inget snack om hockey likt här inne.
Ett av mänsklighetens utmärkande drag är att man lär av sina misstag. Linkan verkar dock ha missat den egenskapen i sin genbank...