Timrå Icon: Jag tror tvärtom än vad du gör. Jag tror Riddarn tar 1:a spaden nu. Dessutom kommer han att ta steget fullt ut o verkligen hjälpa oss. Men det är bara min känsla.
Kom ihåg min känsla för Lindbäck när alla gick bananas till en början härinne. Min känsla för målvakter är god :)
Jag hoppas för oss alla att jag inte behöver äta upp det.:)
Tycho: Jag håller med dig i det du skriver men likväl ska vi fortfarande kunna starta med full trupp. Vi är fortfarande ett Elitserielag och det innebär att vi måste kunna anpassa oss smidigt till den situation som råder.
RocknRolf2: Samtidigt ska vi inte skriva facit över backuppsättningen riktigt än. Kommer det in en back som är tillräckligt bra och spelar tillräckligt många matcher för att verkligen rädda säsongen, så...kanske det var en bättre lösning än att ha haft en sämre back hela säsongen.
Jag gillar dig Rolfie, men det börjar bli liiiite tjatigt nu. Vi hajar, vi vet, vi håller med.
Johnny Bravo: Sponsringen kanske hänger ihop med att dom märkt av ett kraftigt omsättningsuppsving i Öviksområdet? Ryktas om att både dom och ICA-handlarna i Småland går grymt bra. Eller, som ICA:s VD uttryckte det: 'Chips och dip går så fort att vi börjat ställa fram dom direkt på pall i butikerna'.
Tycho: Hehe...in my face! Kanske inte det namnet som fick pulsen att sjunka, eller Rolfie att börja skriva hyllningsserenader riktade mot Linkan, men...på korttid känns det hyfsat ok. Vill minnas att SSK-fansen var märkligt nöjda med honom. Men, nja. En på förhand ok lösning.
Bragd-Birger: Visst kan det bli bra men nu är jag bara extra sur med tanke på att vi såg skada direkt igår. Och jag hugger ju med dem som inte håller med. Men point taken.
Drömmen var ju att slippa dessa kontrakt men tyvärr är det ju det som måste göras (igen), helt rätt och även helt ok på korttid, men i grunden tråkigt!
Precis som många verkar göra stör jag mig som fanken på att man inte försöker komponera ihop 2 kedjor där man samlar det mesta av talangen.
Vampola, Pärssinen, Pikken, Hagos, Murran, Friberg. 5 av dessa skall inte spela en minut BoxPlay (Hagos är undantaget där kanske istället Gnagarn tar centerroll i PP2)..
För att ha "playmakers" i bägge lines så antar jag att det skulle kunna bli:
Är någon forward borta av ovan nämnda så spelas helt enkelt den hetaste spelaren från 3:e eller 4:e.
Okej att det kommer saknas kreativitet i 3:e o 4:e men där finns forwards med Speed+Fysik att skapa chanser på andra sätt. Kan de bara släppa puck i rätt lägen (hej Hallin och Röymark!) kan det produceras helt okej.
The great one: Har jag påstått nåt annat? Jag tycker ändå att de visade att det finns en spelide. De hade ju till och med ett par kombinationer med direktpass och efterföljande direktskott. Något sånt såg vi ju inte en enda gång under förra året.
Tycho: Så sent som för 1½ månad sedan hade han fortfarande problem enligt artikeln nedan. T T kan säkert hitta någon mer aktuell. Har Linkan blivit förd bakom ljuset? :)
Bergius: Han får chansen igen borta mot ett av elitseriens bästa gäng, en av säsongens svåraste matcher och läge att stå på huvudet. Kastar vi in riddarn där och det bli sex i baken(!) kommer vi att ha två stukade målvakter till en av de viktigaste matcherna för säsongen - Växjö hemma.
The great one: Det enda kravet jag har är att Pikken och Robinson spelar mycket i pp och skjuter stenhårda direktskott. Efter isen, som Lehtonen gjorde.
RocknRolf2: Även om det är tragiskt att dessa korttidslösningar alltid behövs blir jag imponerad över Linkas förmåga att hitta just dessa lösningar.
Ska vi tro att Hedin lirar med oss till november - och gör det lååångt över förväntningarna. Det är liksom en nytänd Hedin vi ser som bidrar med poäng och stabilt spel. När 5:e (?) november närmar sig är det dags att förlänga, men ett ES-lag lite längre norrut läger ett mycket mycket högre bud och Hedin går dit och underpresterar sedemera...
Eller va fan, vänta nu. Det där känns bekant och inte speciellt nytt..?
KORITFW: Om Tarvainen är Målvaktstränare, varför kan vi inte anställa Lehtonen som Slagskottslärare? Han borde få börja med A-pojkarna och arbeta med hela föreningen.
Kerstin_k: Mm, men han försätter sig i situationer där han liksom inte har något val.
Så kan det mycket väl bli, eller att han inte håller måttet alls, och i så fall får vi fixa en snabb ersättare. Men nu har vi iaf 8 backar på kontrakt så bara det känns redan bättre än vad det gjorde igår.
Igår saknade jag faktiskt Åkerlund, eller ännu hellre Aleksis Ahlqvist. Sen måste det varit roligt för Pyrret att komma hem till Västernorrland och sätta två mål, honom saknar jag också.
Johnny Bravo: Idag ska jag faktiskt erkänna att jag blev lite avundsjuk på modo. Här sitter vi med samma jävla lapptäcke av skadade spelare och korttidslösningar som förra säsongen. Dom sitter också i skiten med nån skada och ett undermåligt lag. Vad gör dom då? Plockar in ICA som storsponsor och sitter nu och funderar vad dom ska göra med all extracash. Och här sitter vi och säger åt Pikkarainen att skjuta lösare slagskott för vi har inte råd att köpa nya klubbor åt honom.
Ut och jaga pengar linkan! Helst redan igår. Jag skiter i om det står "Bandidos", "Pingskyrkan" eller "Bosses slangrengöring" på tröjan för vi måste ha pengar!
Denna kedja tycker jag har fungerat bra och Genborgs spelstil påminner om Hållanders. Så Genborg tror jag stenhårt på om han får dessa två rutinerade rävar bredvid sig. Jag hoppas att denna trio kan bli ... | Läs mer
Jag tror Riddarn tar 1:a spaden nu. Dessutom kommer han att ta steget fullt ut o verkligen hjälpa oss.
Men det är bara min känsla.
Kom ihåg min känsla för Lindbäck när alla gick bananas till en början härinne. Min känsla för målvakter är god :)
Jag hoppas för oss alla att jag inte behöver äta upp det.:)