1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 603986 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Skarin:

"Det sägs att han liknande han i "Den sista färden", gitarrspelaren alltså. Men ryktet kan ha fel. Vi kanske träffar honom i morgon på läktaren. Då kan vi fråga om det verkligen var han i filmen."

Det var Jonte alltså

kamsen: Jappz. Denna match är viktigare än många tror. Jag vill inte sätta någon som helst press på mitt lag. Men, vinn hemskt gärna.

Hassebo: Har varit i birsta nu på eftermiddagen och mött ett antal med äckliga Modo-tröjor,, Det har f***n varit så man har fått kväljningar...

Vi får inte åka ut imorgon, då är hela sommarn förstörd..

Skarin: Vilka otroliga nostalgibilder på femman nyss från när TIK gick upp i elitserien med Zäta i spetsen!

Hassebo: Det sägs att han liknande han i "Den sista färden", gitarrspelaren alltså. Men ryktet kan ha fel. Vi kanske träffar honom i morgon på läktaren. Då kan vi fråga om det verkligen var han i filmen.

.... Såg en snubbe med Modokeps i stan idag. Det var ingen vacker syn...

hellge: När det gjordes two-pins med Foppa spelade han med Modo, det var ju under lock-out säsongen.

Friman SR: Du tror inte att det var Helg Ernest som du blev intevjuad av då? ;-)

Mappe: ... hehe. CJ är en komplett idiot, ja det har jag hela tiden hävdat, helt coco. Radio VänsterNorrland i ett nötskal.

Jag råkade bli intervjuad av den mannen inför ett SM på Vindhem. Han var icke påläst gällande sjön och segling kan jag säga. Man fick tillrättavisa honom som om det vore ett barn gällande sjötermer. CJ ville heller aldrig förstå det sjönära för det han egentligen ville var att kracka ner på borgarbrackorna han tyckte han såg i seglingsbranschen den idioten...

Sen att han fortfarande finns i etern det vittnar väl om att han är en överlevare och, jag är skeptisk, rätt träffande i sina utklurade liknelser om man orkar med dem. För mig så lyser dock hans s.k opartiskhet igenom för myckat, det är inte TIMRÅ IK han älskar den mannen...

Jag ger inte den mannen vatten om han han skulle fråga efter det...

mikenomad: Jag är en mycket tålmodig person. Jag har under årens lopp svalt, svalt och svalt när det gäller CJ. Nu rann det äntligen över. Karln är en komplett idiot och jag vill verkligen inte sponsra hans lön.

Men detta näst intill menlösa inlägg vill jag bara säga lycka till! Hoppas vi ses i en final!

mikenomad:

Det gör ju inte Foppa heller. Ändå har ni honom på era two-pins

mikenomad: Fast oavsett klubbsympatier är han en oerhört dålig sportkommentator. Hörde han kommentera Dragons-Plannja nu senast, en katastrof. Började tjata om att det var kört för Dragons när det var en halvminut kvar o underläge 1 poäng. Alla som kan liiite basket vet att det är oceaner av tid...

hellge: Jomenvisstserru...eller hur.

scim: Kan hända att han diggar Z...man han spelar mig veterligen inte längre i TIK.

mikenomad:

Äh, Crister håller ju på Timrå, det hörs ju.

mikenomad:

Han är väl Z-färgad om något.

Mappe: CJ är en fullständigt värdelös radiopratare. Han har en omöjlig dialekt, låter kriminellt töntig och är så Modo-färgad att det är pinsamt!

Mappe: Vilken sten har du legat under som inte upptäckt jonassons talanger förrän nu

Bragd-Birger: jo, det är nog bättre att man bränner krutet på att förstärka backbesättningen. Den känns svagast.

Skarin: En centerlina bestående av Hahl, Regin, Andersson + ung talang anser jag vara fullt tillräckligt. Jag vill se krutet läggas på ytterforwards- och backsidan. Med kreativa/snabba uppspel från fler än en spelare (Strålman) får Timrå ännu en dimension i sitt spel. Samma sak med ytterforwards som inte bara kan the noble art of brunkin', utan också vet hur man förpassar en puck i nät. Men, visst. Har Nubben pengar som bränner är det klart att jag gärna tar en rejäl ersättare till Wargen.

Snälla Timrå se till att avgöra redan ikväll! Men för det krävs full fokusering och ödmjukhet. MODO kommer att sälja sig dyrt, oerhört dyrt. Det är minst lika mycket krigande som i tidigare matcher som gäller, annars blir det förlust.
Man är hyfsat nervös inför matchen ikväll...

Spanarn: Bra spanat, han var även med i artikeln i aftonbladet.

www.aftonbladet.se/sport/0703/14/hoki_438.jpg

Elite Prospectssidan har ett rykte under "Doubtful Rumours" om backen
Martti Järventie från Jokerit till Timrå...

Bragd-Birger: jo men jag gillar overkill :)

Laken: dom kommer backa hem som gamla löven och inte tappa bort gubbar i eget bo!Blir säkert jävligt jobbigt att komma fram där för Timråspelarna!

Bragd-Birger: Där håller jag inte med. Försvinner Wargen bör klubben ersätta honom med en likvärdig.

Jag vågar inte tro någonting. MODO kommer att sälja sig oerhört dyrt ikväll.
Ödmjukhet nu, ödmjukhet...

dr-nix: Sannolikt så. Och ytterligare ett skäl till varför en etablerad center till känns som overkill.

Bragd-Birger: glöm inte bort att Regin och Andersson fortfarande har mycket kvar att förbättra så dom kommer ju sannolikt bli bättre till nästa säsong.

dr-nix: Jag tycker snarare att man inte ska ta in en etablerad center. Med Hahl, Regin och Andersson har man en fruktansvärt stark stomme. Bättre då att slussa in näste Regin. En ung, lovande snubbe som får begränsat med speltid och ansvar första säsongen.
2008 går kontrakten ut på de tre ovanstående. Gäller att redan nu bädda för en smidig övergång.

actionleif: Naturligtvis 1-0 ;-) och sedan en kasse till
PEPPAD ?!?!

Snoop: Intressant, hade ju hellre sett en etablerad lirare men lyckas man behålla trion Hahl, Regin, Andersson så samt knyta åt sig honom så ser ändå inte Centeruppsättningen dålig ut inför nästa säsong.

iggy: Ska Regin göra självmål eller vadå?

Snoop: Nersläpp på förra matchen på kanal + 59 sekunder REGIN !! 0-1
reprise ikväll

så såg jag detta rykte från www.hockeysverige.se/xsilly.html

Zäta travhäst avliden..

För er som inte kommer vara på hallen så rekommenderar jag TV4 kl 17.55 och 18.50.

DJ Hemp: Håller på tippex och Klorin!

scim: Låter alldeles delikat. Får bjuda på den nästa gång FFC kommer på besök hos Fingerspetsarna. ;)

Chief:

Du har rätt, en Rembrandt är ju ägglikör och lacknafta (såklart).

Chief:

Japp... en haschibaschi... rekommenderas !

Scim: Har för mig han kallade den White Christmas. Däremot vill jag minnas att han erbjöd sig att fixa till en med vodka och Desivon också.

DJ Hemp:

Den kallades Rembrandt va?

DJ Hemp: Ja jag är ju nykterist så jag har som sagt dålig koll på detta =).

glenninski:

Tipp-Ex och Explorer bör det nog ha varit som Robban blandade...

Strindlund: Mina kunskaper om I manegen med Glenn Killing är inte de bästa så det kanske var ren klorin han drack... kommer inte ihåg. Så eventuella fel i mitt påstående om White Christmas hoppas jag accepteras. Man kan ju inte hålla koll på allt =).

Strindlund: Tror Robert Gustafsson blandade en White Christmas eller vad det hette... tror det var Klorin och Tipp-Ex)... det verkade vara rätt så slemlösande ;)

Chief: Normalt sett finns det whiskey här också. Värt att testa..

Strindlund: Själv kör jag min vana trogen på en skvätt whisky i en kopp te med lite honung. Iofs kanske det bara är jag som normalt sett har whisky hemma...

« · 858591 · »