1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604410 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Tvåtallar: Lid å andra sidan betyder sluttning. Varför somligt timråfolk tycker det är kul att säga modosluttning förstår jag inte riktigt, men någon kanske kan förklara?

Tvåtallar: Grekiska fílos = kärlek. Modofil betyder följdaktligen modoälskare. Det finns nog inte en enda modoit som kan betydelsen som skulle ta illa upp över att bli kallad det. Däremot kan jag tänka mig att det skulle kunna vara ett skällsord inom timråkretsar.

hellge: ...och där fick uttrycket 'lägga egna ord i andras mun' sin slutliga definition. Case closed.
Vet du vad jag tror, förresten? Jag tror att du hatar Timrå så mycket att du vill smuggla in bomber i oskyldiga barns ryggsäckar och spränga hela EON åt helvete. Fy håen, så lågt.

hellge: Ohh, vilken givande diskussion..

hellge: Tycker ändå att lägga till ändelsen lid är rätt oskyldigt.
Skulle vara värre om om man änvände en ändelse från homofil pedofil osv
Då skulle ni bli kallade för en Modofil eller flera Modofiler

Kapten Lindow: Jag vill inte bo i Ryssland!

Kapten Lindow:

Ja, visst är det något ryskt över de ångermanländska hockeyspelarna, lite CCCP rent av.

Nu ska jag sova. Jag lovar att återkomma och sticka fingret i sidan på leverantörer av osanningar och ojustheter. Jag lovar.

Fast vad kan man förvänta sig av "na-sister". När vi ändå är inne på det nedsättande att vara sist och syster.

Dream Team: Hmm? Jag tror visst bestämt att gud plockat bort bilden i sitt arkiv som visar vad en modolid/modoloid är. Synd. Fast det var bara tikar som skrattade ändå. Elefantmannensyndromet.

Kevin O Shea: "MoDo erhåller evig degradering, att Ö-viksborna för alltid pinas med Rednexlåtar, att alla nolaskogsare tystas, att Ångermanland säljs till Ryssland"

hellge går från klarhet till klarhet tycker jag ; ) jag gillade speciellt det där om att sälja ångermanland till Ryssland...

hellge: Du gör ju det igen, trots att alla gång på gång försöker förklara för dig hur det ligger till. Ja, du drar slutsatser helt utifrån "ditt eget bättre vetande". Ja, på tal om att "hålla nån jävla ordning", alltså. Att någon med nedan nämnda syndrom ska ta åt sig är inte meningen. Men visst, om du vill det får du väl fortsätta ha den uppfattningen.

Bragd-Birger:

"Snarare är det ett ... epitet som går på '-id'-temat. Såsom paranoid, stupid osv."

Det innebär i så fall att du och flera andra trots allt har stavat fel sen 2003. Om det var en variant på id-temat som du säger borde det rimligtvis bli modoid och inte modolid eller modoloid.

Vet du vad jag tror? Jag tror att du inte är riktigt ärlig. Jag tror att du flera andra använder Down syndrom, dvs handikappade människor, det som tidigare kallades för mongolid lite nedsättande, för att göra dig lustig och vinna poäng.

Själv tycker jag det bara är plumpt, brist på finess, argument-torka och säger mer om avsändaren. Men framförallt tycker jag att det är mycket olyckligt och kränkande mot de som lever med handikappet och deras anhöriga.

Du får gärna hoppas att MoDo erhåller evig degradering, att Ö-viksborna för alltid pinas med Rednexlåtar, att alla nolaskogsare tystas, att Ångermanland säljs till Ryssland, men håll dig till reglerna. ”Nån jävla ordning får det väl ändå vara i en” gästbok.

hellge: Härlig utvikning, men du missar målet en smula. 'Modolid' är ingen 'samling slumpvist placerade bokstäver'. Ej heller är det en plump och därmed förkastlig-samt-ytterligare-ett-bevis-för-dummelidumma-timråiter-osv omskrivning av mongoloid. Snarare är det ett milt förklenande epitet som går på '-id'-temat. Såsom paranoid, stupid osv.

hellge: ...och äntligen ett vettigt inlägg från signaturen "hellge"!

gud:

Jo, nu har jag fått svar.

Jag vet inte om jag förstod vad han sa, men så här tolkade jag hans svar. Modoloid är inte samma som Modolid. Modolid är en samling slumpvist placerade bokstäver och har absolut under inga omständigheter någon kopplig till det medfödda sjukdom/handikapp som numera heter Downs syndrom. Enligt honom har inte heller Downs syndrom något att göra med HIV 71. Vidare sa han att orden saknar betydelse och han vet inte vad de betyder. Vilka ord som saknar betydelse och vilka ord som han inte vet vad de innebär förstod jag inte.

Vidare sa han inte att det föds omkring 120 barn med Downs syndrom i Sverige varje år. Det motsvarar ett barn med Downs syndrom på 800 födslar.

Med ordet syndrom menas att det finns en grupp av symtom eller avvikelser, som i stor utsträckning förekommer tillsammans. Personer med Downs syndrom har ett antal yttre kännetecken gemensamma, men är naturligtvis olika individer med egna personligheter.

Vidare vet man att det inte är ärftligt, m a o kan två helt friska människor få ett barn med Downs syndrom.

Själv känner jag en liten kille som är född med detta handikapp. Han är helt underbar och ska snart fylla fem år. Han går på samma dagis som min mittenpojk. Alla andra barn gillar honom, kanske speciellt mycket för han alltid är glad.

European Down Syndrome Association har tagit initiativet till en World Down Syndrome Day. Den invigdes för första gången 21 mars 2006.

hellge:

Hmmm..Ännu har du inte svarat på Dream Teams inlägg,,

Problem??

Helg Ernest: Na, det blir sällan mer än en avslagen match där ingen tar i mer än max 80% av sin förmåga...

hellge: Det finns inget värre än att vinna med 8-1. Det tyder på att det andra laget gav upp ganska tidigt och sparade krafterna till en viktigare match. Vilken kan tyda på att det lag som vann med 8-1 inte är så betydelsefullt i det andra lagets ögon...

Att vinna med 5-1 däremot, det tyder på att det förlorande laget ändå kämpade in i det sista men inte räckte till, på ganska långa vägar trots allt...catch my grip???

El Aka Ali:

Vi bjuder mycket gärna på en och annan femetta, vi får ju in så kallade åttaettor:

www.hockeysnack.com/medlem/yaqop/filarkiv.php?showfile=stats.jpg

hellge:
Piluttadig! tar jag..Men du får gärna svara på Dream Teams inlägg..

hellge: Jag måste ligga på gränsen till att bli raderad gång efter gång. Men, men man heter inte El Aka Ali för inte.
Sedan är det störtskönt att få in sådana 5:1or gång efter gång. Det måste kännas för jäkligt att vara så underlägsen.
Nu skall det bli kul att se friidrott på TV:n.

gud:

Jodå, fast jag tog det personligen.

Piluttadig! (:

hellge:

Ingen kommentar på Dream Team inlägg??

El Aka Ali:

Äh, tänk kvartsfinal, tänk säsongen 06/07.

Dream Team: Problemet med "Modoliderna" är 1: dom fattar inte. 2: När det efter mångt o mycket gått upp ett ljus försöker dom ge igen men det slår bara tillbaka på dom själva. Men det sämsta av det hela är att dom förstör för ett halvhyfsat lag.
Men men.... Får dom hålla på ett tag så kanske, kanske det kan bli något av dom också.

hellge: Det är intressant när du (på uppdrag från övriga MoDoiter på HS?) gör misstaget att du/ni vill skapa helt egna sanningar utifrån något som bara tas för givet. Du skriver:

"Intressant att du och dina kumpaner har stavat fel varje gång ordet använts, åtminstone sen 2003-09-25 då HS i nuvarande format startade.

...oloid ska det naturligtvis stavas.

Hur vill du att vi ska tolka det?"

Frågan här är väl snarare hur och varför du har valt att tolka det som sagts och sedan tagit dig friheten att översätta detta till något helt annat. Bragd-Birger gjorde väl ett tappert (men föga förvånande misslyckat) försök att klargöra det här tidigare. 
Ja, ordet mongoloid ska naturligtvis stavas "...oloid". Däremot så ska din tolkning (förvanskande av verkligheten) precis lika naturligt inte stavas "...oloid".
Så sanningen är alltså, tvärtemot vad du önskar påskina, att "Herminator och hans kumpaner" härinne har använt sig av detta tillmäle precis som det ska se ut.

Dream Team: Ja det undrar jag och.men det är faktiskt många men inte alla modoiter som är rätt tykna.ibland tycker man att ni kunde ta och rensa lite bland inläggen därifrån.

Helg Ernest: Om du läser noga så står det elitserien 06/07 - den säsongen spelade ju Manderville i SM-liiga...

Nothing Else: Det som förundrar mig och säkert många fler i den här gästboken är hur du orkar känna all denna bitterhet gentemot Timrå, trots att ni vann hela skiten?

Tycho: Hur faan kan du missa Kent Mandervill ?
Han lyckades väl ganska bra tycker jag.

Paddan: Du har förstått det här... *s*

Tycho: Hehe, jo tillhör man ett NHL-lags organisation... och där ingår ju minst ett AHL-lag och ofta också ett ECHL-lag så kanske man kan kallas för NHL-spelare, precis som den som någon gång stått på scen i en amatörpjäs skulle kallas för "känd skådespelare" ifall det vore en kvällstidningsrubrik.

Paddan: Topp AHL iaf, så han har juh haft möjligheten till NHL-spel om han varit tillräckligt bra over there.

Jag menar Yared Hagos kallas ju NHL-spelare fast han inte spelat en enda match... =)

Paddan: ...annars så skulle han nog kanske bara stava med ett "s" i efternamnet, märkte jag.

Tycho: Jag skulle kunna tänka mig att Justin Morrisson blir överlycklig ifall någon skulle kalla honom NHL-spelare.

Sune: Det är juh helt klart ofta rollspelarna i NHL som misslyckas i ES, de som har spelat i 3:e och 4:e kedjorna med tydliga roller.
De spelare som är spetsspelare i Europa och AHL men inte tar plats i de första två kedjorna i NHL har hyfsat många lyckats. Men inte kan de bara ställa in skridskorna och dominera.

Gamla NHL-spelare som lyckats i ES 06/07:
Tomi Kallio
Pavel Brendl
Ljubus Bartecko
Tomas Souravy
Pavel Skrbek
Esa Pirnes
Justin Morrisson
osv

Tror jag iaf...

Jensen_12:

Jag skulle inte vilja säga att spelarna är skickligare i allmänhet, däremot är toppen mycket bättre än vad den är i elitserien. Sedan fylls lagen där borta med olika rollspelare. Så visst, stjärnorna är bättre men sedan kan det nog vara ganska jämnt. Är väl därför man ser så många spelare från NHL som misslyckas i elitserien.

Helg Ernest: Ända skillnaden på NHL och Elitserien är enligt min individuella prestationer och individuell skicklighet. Spelarna är skickligare, men jag tycker ändå inte att det finns något riktigt lagspel som det finns i etlitserien. Man offrar sig inte lika mycket för laget som i Sverige. Menmen...

Trevlig midsommar! :)

Jensen_12: Med handen på hjärtat, är dom igentligen något bättre där ?
Det klart, man kan ju skrämma till sig en seger också, men hur sportsligt är det?
Trevlig midsommar föresten!

Helg Ernest: Bara för att man inte platsar i NHL så betyder inte det att man inte håller hög elitserieklass. Han gjorde trots allt 14 poäng på 60 matcher i NHL, vilket jag inte tycker är helt uruselt. Elitserien är ju som vi känner till lite sämre än NHL. Jag tror varken att han floppar eller blir nån sorts poängkung. Kan han bara hålla sig i klass med Pärssinen och Jonte så duger han för mig.

berra: Nyss hemkommen från Karlstad, där dom komenterar Tenkrat så här.
-Stjärna på uppgång eller fall ?

Själv går jag nog också i dom funderingarna. Eftersom han inte platsar over there.

Dream Team:
Haha. Vi hade inte alls skadeproblem heller? Nä inte alls.
Alla var ju friska å krya hela säsongen.
Ja kross! Lekte ju fan med er helt och hållet.
Samt på läktaren med. Men det är en annan historia.
Ni gjorde nog även slutspelets fulaste tifo med. Men vem fan bryr sig såhär dax?

Sune:
Du är fan smart du sune. Inte på allvar varför skriver ni mothugg efter mothugg då?

Nä godnatt med er.

Ps.
Gud: Fnitter Fnitter

Herminator:

Intressant att du och dina kumpaner har stavat fel varje gång ordet använts, åtminstone sen 2003-09-25 då HS i nuvarande format startade.

...oloid ska det naturligtvis stavas.

Hur vill du att vi ska tolka det?

hellge: MoDolid...

hellge:

Alla vet att du är en liten smyg TIMRÅIT..

",.." är bäst i värdens näst bästa liga och att de dessutom är ekonomiskt starkast gör saken än trevligare."

Tjena mors..Sicket blajblaj..

"MoDo Sveriges viktigaste lag"??
För vem/vilka??
Ett gäng mindre smarta saker ifrån Dö-viks området??

"är bäst i värdens näst bästa liga"
Laget vann ju Sm-guld..Tyvärr för Svensk hockey..

Ekonomiskt starkast??
Fniss fniss..

Tillägg till ditt inlägg kommer här..

Världens mesta puckade supportrar..

Fniss fniss...

Wayne Gresky: Timrå hade inga skador på hela året ...ja så olika kan det vara..

hellge: Vänd åter....

Bragd-Birger:

Jag vet inte om jag förstår allt du skrev, några saker är dock värda att kommentera. Du skrev:

”…ni måste referera allt det som hänt/görs/kommer att ske mot en enda, över allt rådande sak: Timrå.”

Nja, nog tycker jag du överdriver en aning, att vi refererar allt till Timrå är väl knappast helt sanningsenligt. Men i viss mån har du rätt. För när man pratar identitet måste man ha något att jämföra sig med. Ingen kan veta vem man är om det inte finns en klar och tydlig motpol, man måste helt enkelt veta vad liten är för att förstå vad stor är. Man måste veta vad som exkluderas för att förstå vad som inkluderas. Timrå är den utpekade motpolen för oss, för mig. Att Timrå inte har vunnit något är även det betydelsefullt för att förstå att vi är större och starkare. Därför är det felaktigt att som du säger, att jag skulle ogilla Timrå. Bragd-Birger skrev:

” Säg som det är: du gillar Timrå och dess supportrar ungefär lika mycket som jag gillar Modo och dess modolider.”

Att påstå att jag skulle ogilla Timrå vore att förneka mig själv. Hur skulle jag kunna ogilla mina egna småsyskon? Hur ska jag då veta att jag är storebror. Nej under hela er ökenvandring i småserierna med matchande mot Järved och Husum så önskade jag upp länskollegan Timrå, på samma sätt som jag önskade upp Skellefteå. Men det är inte bara av de skäl som jag ovan redogjorde för som gör att gillar Timrå. Jag tycker bättre om ert röd-vita lag än lag som MIF, LHC, Djurgårn och andra. Jag tycker det är trevligt att norrlandskusten är som ett pärlband av hockeylag. Men jag trivs dock bäst när världsordningen är som är just nu, MoDo Sveriges viktigaste lag, är bäst i värdens näst bästa liga och att de dessutom är ekonomiskt starkast gör saken än trevligare.

berra: Eller så tippar han bara. Reportrar gör sånt.

« · 890109 · »