- Niklas Grahn (-89) har växt på sig och såg ut att ha mer pondus. Genombrott? - Båda 90-backarna Törnros och Sunnqvist ser ut att kunna ta ordinarie tröjor. - Detsamma gäller nog 90-forwardarna Huss och Svedlund. - Rok Ticar (-89) från Slovenien som är här på try-out var lagets bästa spelare och gjorde båda målen. Han spelade klokt och var en bra två-vägs center. - Saknades i Timrå gjorde: Eric Moe, Sebastian Erixon, Cristopher Erixon, Oscar Johansson, Magnus Pääjärvi och Anton Lander.
- De bästa spelarna var 90:or som är kvar i Kristian Karlsson, Victor Nordlöf, Erik Stridsberg, Andreas Sjöström och Tobias Sjödin. - Av 91:or så såg Mattias Enroth rätt het ut, jobbade väldigt bra och åkte mycket skridskor. Sebatian Owuya påminde lite om Kalle Koskinen i sin spelstil, ser ranglig ut men är väldigt stabil då han sätts under tryck. Mycket bra defensivt. - Enda 92:an i laget är Robin Westin. Han gjorde dock inget större intryck under dessa matcher. Men det lilla han visade tydde på att han har mycket i sig. - I övrigt så såg laget både längre och grövre ut än vad Timrå J18-lag brukar göra.
Jag önskar även att jag hade info om Löven och SAIK också men det är rätt svårt då det inte fanns några laguppställningar att få tag i så jag koncentrerade mig på Timrå. Mini-Sundström drog iaf på sig matchstraff för en riktigt ful bentackling."
Uddan: Jo exakt,men det var ju det som det handlade om,det var nån som skrev att han sett jonte ute på krogen nyligen,och skrev att det inte är så farligt med han,jag skrev att det är stor skillnad att lyfta en sejdel mot att lira hockey.Thats all,end of the story.
Tvåtallar: Jag är glad om jag slipper se honom i Timrå. Han är en klok ishockeyspelare men passar alldeles för sällan och hamnar alltid ute vid sarjkanten.
Nu när han lärt sig engelska kan de ju skicka honom till Cardiff, Basingstoke eller något annat lag här på ön.
...så är det ju inte utan orsak man börjar fundera på vad det är som händer. Ska skadeeländet börja innan det ens har börjat? Ähh, jag tar en hojjt, o en hojjt té o en té. Det hjälper säkert, Inte Jonte o Pärssinen kanske, men mig!
Tvåtallar: varför är de synd? ja mena folk säger ju att han var lte svår och besvärlig som person och då saknar man honom inte och nu har han dessutomhaft 2 mindre bra säsonger i AHL, så hans självförtroende har väl också fått sig en törn så de är bra om han inte spelar i Timrå.
Snoop: Tja, hellre skador nu än under serien. Känns lite extra tråkigt i fallet med Jonte dock. Känns ju givetvis tråkigt att Pärssinen också är skadad. Men i år hade man ju hoppats på att Jonte skulle komma upp i "normal kapacitet" i och med att han skulle få en hel försäsongsträning. Nu blev det inte så heller, tråkigt.
JimmyH: ja de förstås, men man börjar ju nästan skratta för hallå, vi har inte spelat en träningsmatch än och 2st spelare redan opererade, så roligt.Men de är väl som du säger vi får hoppas Hedström och Pärssinen finns med mot Linköping och att vi inte får nå skador under säsongen :P
Ja, som delaktig i laget för drakbåtstävlingen så bör jag väl avlägga en liten rapport kanske.
Om jag ska prata i bilder (utan att för den skull ha några att visa upp) så är det mest blöta sådana som dyker upp i minnet. I två tävlingar av två möjliga där risken fanns att någon (eller några) drattade i den helt och håller genomrena Selångersån...(?) så var det exakt detta som skedde.
Första tävlingen gick ut på att en deltagare skulle dra över resterande delgatare på en gummiring från ena sidan till den andra. Här var det en av A-lagsspelarna som i sin iver att få tag i ringen istället agerade knubbsäl. Då inga av våra konkurrenter bidrog med någon liknande "piece of art" så var jumboplatsen gjuten.
Andra tävlingsgrenen var då kanot- och kajakpaddling. I lite mer rejäla åkdon som kanadensare, men även i bra mycket lurigare havskajaker och en bra mycket mindre kajak som var ännu mer ostadig. Här tog undertecknad relativt klanderfritt kajaken i mål, och vid målgång så gratulerade jag min medtävlare från Giffarna till segern och både han och jag verkade mer än nöjda att ha kommit i mål utan att ha vält farkosten. Skönt, tänkte man, relativt torrskoddd som man var, nu är det väl inga fler grenar den här kvällen där risken finns att man tvingas bada. Nej, det var det ju inte, men den som valde att ropa hej redan då glömde snabbt bort att ett viktigt moment återstod; att ta sig ur kajaken.
Ja, som ni säkert kan förstå så blev det förstås ett fridyk även för egen del. Men jag hade dock min överman. Actionleif, ramlade du i en eller två gånger, sa du? ;-) Nu bör sägas, till hans försvar, att den flytfarkosten inte riktigt höll måttet. Ja, inte hans mått iaf. Trots detta så var vi inte sist tidsmässigt i det här momentet. Märkligt nog, säger jag, men så var det.
Den näst sista (för vår del skulle det komma att bli den sista) grenen för kvällen var kast med bandyboll i sama badringar som vi halkat runt med tidigare under kvällen. Sundsvall Dragons lyckades förvånande nog som enda lag (!) att få i en boll i ringen. Sedan räknades tiden för hur lång tid det hade tagit för alla deltagare att kasta iväg bollarna. Där plockade vi några fler poäng, men detta räckte tyvärr inte för att vi skulle få delta i drakbåtstävlingen. Istället avrundades kvällen där nere med en bit god mat och dryck.
Så som sista lag den här gången får vi alltså kvala oss in till tävlingen nästa år vilket nog bara är bra, eftersom de som nu deltar då får tillfälle att träna på tävlingsmomenten under både kval och huvudtävling.
På tal om Jonathan Hedström så såg hans handled alla gånger ut att kunna lyfta en bägare med öl. Vilken handled han nu har ont i känner jag visserligen inte till, men det torde väl vara en parentes. I övrigt skymtade jag Sanny Lindstöm, Robban Carlsson, Anton Strålman (nybliven och stolt pappa, grattis Anton!), Peter Regin. De som deltog i laget var Robin Jonsson, Fredrik Hynning, Anton Axelsson och Erik Andersson (?).
wap.hockeysnack.com Offside-Sven: Inte nog att du bor i en anrik statsdel i Gävle. I morgon kväll efter matchen i Uppsala kommer två legender stråla samman runt 2100. Di Leva och 65selander. Kan se rubrikerna i ST redan. Ett kulturmöte som Y-län samt kusten inte kan uppnå.
Ditt skrälle.. Att du refererar till två mooooodoooiter som är både blinda och inte kan läsa förstår jag..Men att tolka mitt inlägg som att jag grattade mitt lag till något som omöjligt förstår jag dock inte..
gud: Nepp, jag har aldrig kunnat läsa. Jag tolkar allting via Christer Jonassons och Virus matchrapporteringar. Med andra ord: Grattis Timrå IK till SM-guldet säsongen 2007-2008
"Timrå J20 - SAIK J20 1-3
Timrå J20 - Björklöven J20 1-1
Timrå-Noterat:
- Niklas Grahn (-89) har växt på sig och såg ut att ha mer pondus. Genombrott?
- Båda 90-backarna Törnros och Sunnqvist ser ut att kunna ta ordinarie tröjor.
- Detsamma gäller nog 90-forwardarna Huss och Svedlund.
- Rok Ticar (-89) från Slovenien som är här på try-out var lagets bästa spelare och gjorde båda målen. Han spelade klokt och var en bra två-vägs center.
- Saknades i Timrå gjorde: Eric Moe, Sebastian Erixon, Cristopher Erixon, Oscar Johansson, Magnus Pääjärvi och Anton Lander.
Timrå J18 - SAIK J18 0-5
Timrå J18 - Björklöven J18 3-1
Timrå-Noterat:
- De bästa spelarna var 90:or som är kvar i Kristian Karlsson, Victor Nordlöf, Erik Stridsberg, Andreas Sjöström och Tobias Sjödin.
- Av 91:or så såg Mattias Enroth rätt het ut, jobbade väldigt bra och åkte mycket skridskor. Sebatian Owuya påminde lite om Kalle Koskinen i sin spelstil, ser ranglig ut men är väldigt stabil då han sätts under tryck. Mycket bra defensivt.
- Enda 92:an i laget är Robin Westin. Han gjorde dock inget större intryck under dessa matcher. Men det lilla han visade tydde på att han har mycket i sig.
- I övrigt så såg laget både längre och grövre ut än vad Timrå J18-lag brukar göra.
Jag önskar även att jag hade info om Löven och SAIK också men det är rätt svårt då det inte fanns några laguppställningar att få tag i så jag koncentrerade mig på Timrå. Mini-Sundström drog iaf på sig matchstraff för en riktigt ful bentackling."