1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 603995 inlägg · 6213 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Dessa MoDolider;

Ambroo: Jag är beredd att hålla med. Här har du äkta fall av MoDolider, alla tre. Skämmigt värre.

El Maco: Jag jobbade med Ulf Ågren en tid....

Vidare jobbade jag med utbyggnad av ö-viks sjukhus och samtalade då ett antal gånger med Sune Ödling.... :-)

Det ÄR tungt även om ham är Modoit.

Shadar Logoth: Jag har fryst in lax med Patrik Ulin.

Annars på kändisfronten så åt både jag och Vickan Bernadotte spaghetti carbonara till lunch på ett sunkhak på drottninggatan i Stockholm. Man rör sig i fina kretsar när man minst anar det.

Äh, vad fan! Nu är det fest och glam. Glöm alla skador, skit i den usla formen...årets mål är uppnått; slutspel! Två matcher i grundserien skall spelas av för TIK:s del, lär bli förlust i bägge. Men som sagt, det skiter vi i...för det är sedan det gäller! Å utan några som helst förväntningar på det stundande slutspelet kan det bara gå bra! Men åker vi ur i kvarten så slutade säsongen iaf endast mediokert, fiaskona har i år andra lag stått för! :-)

El Maco: Jag har två par rillor efter "Putte".

mikenomad: Slutspel. De orden klingar kanonskönt. Målsättningen i år var ju slutspel o den målsättningen klarade vi ju, trots alla motgångar.
I ett slutspel kan allt hända, hoppas den otur vi har haft vänder så att flytet infinner sig igen. Hoppas kan man ju alltid göra.

El Maco: Åhhh fan....

Du vinner...det där med laxen var blytugnt, lägger mig platt och blottar strupen... ;-)

Mvh Shadar Logoth

Shadar Logoth:

""Vidare jobbade jag med utbyggnad av ö-viks sjukhus och samtalade då ett antal gånger med Sune Ödling.... :-)""

Yeah, coolt. Här snackar vi anseeende.

hellge: Jepp.....jag frågade om han var "den Sune Ödling" och han sa att han var "den Sunde Ödling"....:-D

Konversationen hade nog inte platsat i Snillen spekulerar men va fan... :-)

Så leder Frölunda för stunden med 7-1 mot Skellefeteå.

73Sjöbba: Skellefteå är verkligen alltid som sämst när det verkligen gäller. Ska bli spännnade att som om dom klarar sig i kvalserien.

73Sjöbba: Känns som att SAIK skämmer ut sig duktigt nu...0-9 förra matchen och nu 1-7 på hemmaplan! Brrrr...vad glad jag är att det inte är mitt lag!

SAIK-sämst när det gäller.

Per HApps: Å Luleå och LHC ligger under...kan bli rafflande det här! :-)

mikenomad: å man å andra sidan vore Djurgårdare för en dag så är det för ögonblicket nog ovanligt extatiskt. 1-0 i en oooootroligt viktig match i Globen som är utsåld för första gången i mannaminne.

Kämpa Mora!!!

El Maco: Känns rätt skönt att vi är förskonade från streckstrider i år. Låt vara att vi går miste om en attraktiv topp-4 placering, går in i ett slutspel med dålig trend och allt det där. Ska man lyssna till neggandet härinne så låter det som att vi ligger pyrt till i KS eller nåt....

Röda Tallen: Ja saik är som en humla vet inte att den inte kan flyga.

fighter: Liknelsen är bra, även till utseendet! :-) Den har dessutom så här mot slutet av säsongen återigen insett sin oförmåga att flyga.

fighter: Ha ha...Har ni sett/hört detta ------>Länk

Röda Tallen: Rätt länk

mikenomad: Risken för oss är att vi blir lite Luleå. man gnetar på, slutar på sjätte-sjunde utan större chans på vare sig övre halvan eller risk för kvalserien med fem matcher kvar och vet att om man har en jävla tur kanske man överlever kvarten. Svårt att motivera massorna i längden.

Antingen kamp för överlevnad eller åtminstone en någorlunda realistisk chans att nå en final. Det håller pulsen uppe. Mellanmjölk år efter år sänker intresset.

Röda Tallen: De kommer att hitta Hadelöv dinglande död i periodpausen efter att han hängt sig i duscdraperiet.

Eller så har han spelskulder till maffian i Norsjö.

El Maco: Kampen för överlevnad var vi inblandad i så sent som förra säsongen. Det räckte för mig, hellre mellanmjölk 7 dar i veckan isf!

mikenomad: Segern mot Södertälje förra året när det på något sätt vände uppåt mot fastare mark var en topp-tio-seger genom alla år för mig (se även mitt filarkiv). Om någon är intresserad vad jag gjorde under den matchen så satt jag och "jobbade" i en skyskrapa på 42:a gatan på Manhattan och följde Swehockey.

El Maco: Detta har inget med inlägget att göra.Men är det nån som har koll på skadeläget.Dom uppdaterar ju som en påse nötter!

El Maco: Lite roligt är det faktum att man efter förra omgången då Frölunda krossade HV71 kunde läsa att många spelare i de andra lagen var sura över att HV hade uppträtt så tafatt. Vet att någon i SAIK uttalade sig om det. Nu så går SAIK och gör likadant själv då? :) sicka barnungar

Lite synd på modomatchen, annars är det bara bra resultat i kväll

MOdo verkar tappa poäng och BIF går mot torsk. Mummaliainen

Per HApps: Malmö blir nog tuffa att ta med för SAIK och de övriga lagen i kvalserien. Ska vi säga MIF och Tälje till elitserien 2007/08?

Vissa mål verkar vara jobbigare än andra...

Djurgårdens IF-Luleå HF
64.4110 minLuleå7. SANDSTRÖM, JanABUSE
64.412 - 1 PP1DIF15. MARUSAK, Jiri 
 (9. OTTOSSON, Kristofer
 23. BREMBERG, Fredrik)

Dream Team: Såg det avgörande också. keepern tappar klubban strax före. Surt sa räven

65selander: Äh, dom är inte bättre. (Luleå alltså..)

Marttinen fixade en poäng åt MIF också..

actionleif: eller stal två från Modo.. Hur man nu vill se det

Va skönt, nu kan t.o.m jag räkna ut att TIK även i teorin är HELT klart för slutspel......JIPPIII !!

fram med wirren boys, här ska firas :-D

Dream Team: Nu vill jag se en grym tändning på onsdag, allt annat är en besvikelse! BIF har inte vunnit under ordinarie sen stan brann, FBK är så gott som klara seriesegrare och har vi ett hyfsat flyt så har Frölunda ingenting att spela för i sista matchen eller så har de kniven på strupen och drabbas av nervdaller. Fjärdeplatsen här kommer vi...eller?

Med dessa matcher kvar så kan det gå vägen;

07-02-28
Malmö-Djurgården
Brynäs-Linköping
Frölunda-Luleå
Mora-Modo
Skellefteå-HV 71
Timrå-Färjestad

07-03-02
Luleå-Brynäs
Linköping-Djurgården
Modo-Mora
Färjestad-Malmö
Frölunda-Timrå
HV71-Skellefteå

actionleif: Han ser ut att ha en grym bössa Jyri, det kan vi behöva...

Ambroo: Ja nu är det bara att köra.3poäng tror jag räcker.När var och hur skiter jag i

Ambroo: Möjligen har vi flytet att Färjestad inte behöver gå fullt på onsdag, men jag vad beträffar matchen här nere på fredag så har jag redan nu insett att Frölunda kommer att vara otroligt mycket mer motiverade än oss. Förmodligen gör dom mos av oss, det är den känslan jag har. För den fart och energi man visade upp ikväll vittnade om något mer än ett lag som bara är ute efter att undvika kvalspel. Visst är det den känslan man har i grund och botten, och säker därifrån man hämtar den nödvändiga kraften. Men nu när man hittat den och när man hittat spelet som man nu har gjort, då känns Timrås allt annat än formtoppade manskap inte direkt mogna att ta sig an det motståndet.

Samtidigt så kanske vi inte ska jaga efter den där fjärdeplatsen alltför mycket. Jag säger bättre Brynäs eller MoDo i kvarten än nyss nämnda och heta Frölunda.

Dream Team: Jag har en känsla av en helt annan utveckling och jag både hoppas och tror att Frölunda kommer att vara lagomt knäsvaga, men å andra sidan så är jag även inne på att det räcker med en trea mot FBK för att gå förbi BIF. Sjödins bortfall är mer kännbart än vad många tror...

Givetvis ska man gå för fullt mot en fjärdeplacering. Fördel av hemmaplan är alltid att föredra och det oavsett motstånd.

Har jag tolkat denna tråd rätt är det OK att posta lite grejer som kanske är lite off topic.

Stenhård hockeyfight hittad på Buzz:

arf: Det där är verkligen humor.

Tänk att tifogruppen kunde se in i framtiden när denna gjordes..

www.hockeysnack.com/medlem/Strindlund/filarkiv.php?showfile=07.jpg

actionleif: Tänk att Joakim Thåström har slängt till en slant till tifogruppen. Heder åt karln.

Strindlund: Alltid rött, alltid rätt!

actionleif: Alldeles rätt, du vet som jag att det är i Kristallkulan man skall se, inte i Backspegeln

Timrå IK och Ticnet är ingen lyckad kombination... Det står på officiella att det är 289 sittplatser kvar, men går det att boka? Icke! Detta är inte första gången och jag tror knappast det är slutsålt, om så är fallet, skärpning när det gäller uppdateringarna!

Säsongen över för Västerås
VÄSTERÅS. Det otänkbara hände.
Nyköping slog ut Vik i två raka matcher, och säsongen är över för Tornbergs mannar.
Mental kramp fällde Vik - och en Nyköpingsvägg i form av förre Vik-målvakten Martin Holst. 1-3 (0-1, 1-1, 0-1) blev förlustsiffrorn

ovan för är hämtat ur expressen nedanför är min egen känsla :)

jaaaaaaa!! då slipper jag se tornberg i elitserien :)

« · 840987 · »