Dream Team: Vi fortsätter på temat kopplingar mellan Timrå IK och musikvärlden. Detta exempel är dock inte lika upenbart och självklart som det förra, men likheter finns. Bild nummer 1 föreställer de gamla -80-talsrockarna Mr. Mister. Här ser vi ett bidrag från en av deras"best of"-skivor.
Mannen längst till höger på bilden, Steve Farris - gitarrist i bandet, har på senare år bl.a jobbat med Steve Lukather (gitarrist i TOTO). Skivbolaget som gav ut den här skivan var uppmärksamma nog att se de uppenbara likheterna mellan Steve Farris och vår egen Henrik Zetterberg. Återigen en fullt logisk koppling mellan bidragen på den musikala världskartan och hockeyvärldskartan samt Timrå IK. Eller Detroit Red Wings, för att göra kopplingen mer up to date. Sagt och gjort, skivbolaget valde då att ge ut en för dom något udda samling. Nämligen Zätas "top 100" vad gäller mål under karriären. Omslaget ser ut såhär:
(Det är "Pratarn", som är den som har bidragit med dessa bilder, och själva idén till temat, eller själva "likheterna". Tack!)
Det där är 50 % Sabbath, Bill Ward på trummor saknas, likaså Ozzy på sång. Bill och Ozzy kan mycket väl sitta på en annan känd trappa i Timråområdet...
Fast det är klart, några stilpoäng kan jag dela ut för Tony och Geezer.
Brollan: Det referatet kör man fortfarande som partystarter på många sjuka fester!!! Kulturhistoria! Ska vara den versonen med pålagd musik i bakgrunden och gärna FAT21 med Explorer till. För att inte snacka om bisittaren som spanar in målvakterna;)
Christer Jonasson fick sig ett gott skratt i vartfall när han upptäckte att "vågen" gick motsols för första gången i hans liv och säkerligen 18år bakåt i tiden i Timrå.
Vad är detta för sida? Har reggat mig nu, kostar det pengar??? Har tappat bort denna cd-skiva för 2-3 år sedan. Tungt. Kan ingen lägga ut på you tube eller nått?
Dream Team: Det måste va senare delen av 90 talet. För jag kommer ihåg att vi var hos min svåger i deras stuga i Myckelsjö. Dom spelade så det hördes ända dit. Uppskattiningsvis ca 10-15 år sedan.
Helg Ernest: Nej, det var inte Deep Purple utan mycket riktigt Black Sabbath på den där bilden. Bilden är egenhändigt klippt och klistrad från ett av deras alster som finns att hitta på nätet och inlagd i gästboken, och den finns även att se [url=www.rockdetector.com/artist,1107.sm]här[/url], för den som nu tvivlar på det jag säger. Men den som nu inte hyser något tvivel på att Black Sabbath verkligen gästade Timrå Isstadions gamla trappläktare som jag "bevisade" kanske gör klokt i att titta ett par gånger extra på den där bilden...
Du behöver inte regga dig. En bit upp till höger finns det en ruta med en knapp bredvid som det står "download" på. Till vänster om rutan står en kod. Skriv i koden i rutan och tryck på download. Du kommer då vidare och får vänta 45 sek (du ser när det räknar ner). Sedan trycker du på "free download"
Styr-Björn: Referatet slår det mesta. Jag påstår att Timrås evenemang slår Modos SM-guld den gångna säsongen. Maken till euroforiska känsloyttringar kommer inte våra grannar i närheten av.
Detta referat är ett bland de värsta jag hört. Här har många idrottsfanantiker mycket att lära. Det är inte underligt att man älskar Timrå IK.
thha: Ja, det byggs. Än så länge (tror jag) så syns det bara ett stålfundament utanför arenan. Den långsida som vetter mot Sörbergeskolan. Jag brukar se det när jag är ute och springer. Vet dock inte riktigt vad det är för något. Men det är i alla fall ett kvitto på att det byggs något.
Angående kort så sades det från kansliets håll att det skulle komma upp kort så fort det fanns något att dokumentera. Nu har väl dom också semester, så det lär väl dröja någon vecka till innan vi får se något.
Dream Team: Om man ska jämföra lite med vår egen A-J Niemi som jag har för mig gjorde sin knäoperation vid den tidpunkten som gäller för Lotvonen så beräknas det att A-J ska vara fit for fight tills seriepremiären. Kanske något liknande för Lotvonen
Dock så känner man givetvis oro för hur ska knät vara och inte minst var ligger spelaren fysiskt i jämförelse med sina kollegor. Ska man mjuka in honom i spelet och hur länge ska det ske.
Konceptet: Det är ju som du skriver i det sista stycket som exakt motsvarar min magkänsla och oro gällande detta. Man kan väl i stort sett räkna med att både (?) Lotvonen och A-J Niemi lär vara i något sämre trim än både sina medkombatanter, och givetvis de motståndare de har att tampas med. Ja, man undrar väl så smått hur mycket mindre tåliga de är inför en ev. smäll. För jag tippar att inte heller du ser en ny frånvaro av Niemi hos er som vidare positiv.
Dream Team: Usch nej. en ny skada på A-J fruktar man. Han är vår bästa defensive back. Hänsynslös mot sig själv och andra och oerhört placeringsäker. Visserligen något utvisningsbenägen men helt klart en försvagning av vår backlinje om man inte kan medverka.
Sedan får man ta i beaktning tidigare skadehistorik. A-J har inte varit för drabbad av skador så vitt jag vet. hur det ser ut för Lotvonen har jag ingen aning om.
Men rehabträning fortfarande låter lite oroväckande. A-J har väl redan börjat sin uppbyggnadsträning. Men för att sympatisera lite mer med er oro har vi givetvis en backup för denna skada i Mäntylää som inte beräknas tillbaks förrän november.
Konceptet: Om jag sätter likhetstecken mellan Lotvonen och gipskatten Forsberg med tröja #21 på ryggen så får du allt en aning om hans skadehistorik.
Ja, ni hade väl fem femmor att laborera med hos Frölunda, inte sant? Åtminstone enligt Danne. Men Mäntyläs nuvarande problem borde enligt min något lättpåverkade skadeångest kunna skapa iaf ett visst orosmoment även för honom och hans comeback. Visst, om han kommer tillbaka och allt går bra så är det ju en helfin förstärkning. Men de något osäkra vibbar du känner inför A-J Niemi borde enligt mitt sätt att se på det även finnas för Mäntylä. Men det är förstås bara mitt sätt att se på det hela. Jag blev bara så påverkad av de skadebekymmer vi hade under senhösten förra säsongen att jag inte tar något för givet.
Detta inslag från SVT om och med Mats Näslund är bara att älska. Bilder från den på sin tid unika skridskoskolan i Timrå, från både spel i OS och VM, samt givetvis bilder från Mats egen karriär i Montreal Canadiens.
Mannen längst till höger på bilden, Steve Farris - gitarrist i bandet, har på senare år bl.a jobbat med Steve Lukather (gitarrist i TOTO). Skivbolaget som gav ut den här skivan var uppmärksamma nog att se de uppenbara likheterna mellan Steve Farris och vår egen Henrik Zetterberg. Återigen en fullt logisk koppling mellan bidragen på den musikala världskartan och hockeyvärldskartan samt Timrå IK. Eller Detroit Red Wings, för att göra kopplingen mer up to date. Sagt och gjort, skivbolaget valde då att ge ut en för dom något udda samling. Nämligen Zätas "top 100" vad gäller mål under karriären. Omslaget ser ut såhär:
(Det är "Pratarn", som är den som har bidragit med dessa bilder, och själva idén till temat, eller själva "likheterna". Tack!)