1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604805 inlägg · 6213 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
fighter: Jånnte har genomgått en titthålsoperation där dom varit in och skrapat lite.

actionleif: Ja ok om det kallas för operation när man går in och tittar så är det ok för mig.det var iallafall ett pos. besked.Ett annat positivt besked fick jag nyss av min egen lilla källa det är ingen fara med pyrre,han ska bara vila lite sen är han på tårna igen skönt.

fighter: Jag citerar

"Och det blev endast en titthålsoperation, vilket var positivt i sammanhanget.
– Det har gått bra. Det tycks inte bli något mer än så i dagsläget. De skrapade ur ledbandet där bristningen var och på så sätt minskar man smärtan, säger Timrå IK:s läkare Johnny Karlsson."

Hörde att Anton Lander och Magnus Pääjärvi-Svensson ska få spela nere i Leksand..

Tjalle: När vart Pyörälä ljumskadad då?
Pratade me Challe igår och han sa att de var bara Pärssinen och Jonte som va på skade listan!

Uddan: Jimmy var där på träningen igår och kom därifrån med det beskedet.

actionleif: Konstigt att inte Challe sa nåt då när vi hade kickoffen.. Men men de va ju mindre bra iså fall..

Uddan: Jäsingens! Det var ju kickoff igår, den hade jag helt glömt bort.

actionleif: Mm oj va du missade allt skoj.. :)

Uddan: Jag hade ganska roligt igår ändå, vi rensade ur tifoskrubben och Supporterkiosken. :)

actionleif: Hehe ja du ser.. :)

Uddan: Kanske skadan var så lätt att den inte var värd att nämnas.

actionleif: Så här blir det; "Skulle det inte se bra ut och det blir operation så handlar det om runt tre månaders rehab, säger Karlsson."

Uddan: Du som verkar slicka bra med röv på laget;-) Kan inte du försöka bena ut varför finnarna blir skadade för jämnan? Hör dig för om de aldrig tränat försäsong innan de kom till Sverige...

Ambroo: Det har väl inte tid med sånt? Det måste ju bättra på brännan i hettan, dricka Koskenkorva och Smirnoff ochbasta sauna.

Lipa niven nu!

Uno Gordon: Kanske Bykovs takter vore de rätta? För att citera Magnus Nyström; "Annars var det roligt att höra om efterspelet efter Leksand-CSKA Moskva förra helgen. Allsvenska Leksand slog ju CSKA med 5-4 och det tålde inte coach Vjatjeslav Bykov. Efter matchen fick det ryska laget löpträna i en timme och sedan fick de gå hem från ishallen till Stadshotellet. Dagen efter hade de en två timmar lång isträning - utan puckar."

Ambroo: Helt rätt! De skall lära sig i tid de jävlarna att ta iiiiiii ifrån första nedsläpp och inte bara ställa in skridskorna och glida runt som några överbetalda primadonnor och sedan vräka sig i lyx!

Nej hoppas det insåg allvaret och lärde sig någonting utav det hela!

Länge leve Peter Antoine, Lennart "Liston" Söderberg och Vjateslav Bykov!

Uno Gordon: I Finland har de väl mindre rink..så dom har väl aldrig åkt så långt som nu sidledes för att nå fram till sarg..dom blir väl slitna i ljumskarna av våra rejäla ytor..

Allvarligt talat just när det gäller skridskoåkning tycker jag vi har flera "flygmaskiner på skridskorna...Sundh Svensson Hynning är alla otroligt vassa på detta område som är mycket viktigt i dagens elitserie..
läste på en SSK sida att de funderade om Sjödell-Wiklander i deras förstakedja hade nog rapp åkning för elitserien ..dessa tikare jag nämnde måste tillhöra elitseriens vassaste åkare .... utan att kunna de andra lagens åkare lika bra..men där kanske nån annan har koll..vilka är de vassaste i elitserien när det gäller skridskoåkningen? jag säger Sundh...

htikare: Jånnte Hedstroem.

htikare: Han satan så snabb i vartfall. Sundh alltså. En speedkula av rang. Jag röstar på dig.

htikare: Det är inte ofta man ser Sundh bli omåkt iaf

Eftersom jag är en idiot och för gammal för att lära mig nåt nytt har jag inte lärt mig länka än. Gör så här ist, från M. Nyströms blogg i Expressen: "Jonte Hedström slipper operation. Läkare har konstaterat att hans handledsskada inte är så allvarlig som befarat, utan efter ett par veckros vila ska han vara "fit for fight" igen och han räknar med spel i premiären." Skrivet 14.14 idag...

mikenomad: Han har väl läst dagbladet idag bara.Nyström ger jag inte mycket för han verkar bara vilja ha mothugg= sälja lösnummer.

fighter: Så då var det inget scoop då...? Nåja, kändes ju typ 1000 ggr roligare att läsa den artikeln än den som var i ST i morse! Lite olika hur man väljer att tolka informationen...sedan vad som ligger närmast sanningen är en annan sak. Tippar att Dagbladets artikel är mer av typen "önsketänkande" och ST:s lite mer tråkigt realistisk...

mikenomad: Nyström skriver också; "* Elitseriens kung i vinter kan bli en dansk: Peter Regin kommer att vara en av seriens absolut bästa spelare den här säsongen." Jag hoppas han får rätt nångång...

Ambroo: Länk till detta, någon?

Dream Team: Sista stycket i detta inlägg

qwertas: Tackar, tackar!

I ST idag:
Intervju med Challe.

Men det är imponerande att två 91-or tränar med er?
– Jag citerar vad Robin Jonsson sa om dem: "Att de där två skulle vara 91-or tror jag inte ett ögonblick. I så fall har de hittat dem någonstans i Murmansk".

Coolt! :-)

Mer om Pyrrets ljumskar på länken..

Kan det varit Svebbas tröjdragning som ställde till det?

actionleif: Hoppas att inte detta slutar som 10 små neger pojkar

actionleif: som tur är så verkar de inte vara nån fara och challe är inte orolig och de är ju försäsongen och så.

Snoop: Man är alltid orolig när det gäller Timrå.
Konstigt hur ovanligt cool lugn jag känner mig nu, min "kvinnliga" intuition säger mig att detta blir väldigt bra till slut.
"Det rör på sig," sa fettot som dansade hula hula medans bena stod still.

Så undrar jag varför inte MPS lirar med Medelpads TV-puckare. Är det hans egna val eller är det någon regel som säger stopp?

Ambroo: Jag undrar om det inte finns någon regel som säger att om man lirat för t.ex. Skåne i hans fall får man inte lira för något annat län (sjuk regel i mina ögon)

Ambroo: Det är nog hans egna val att i så fall spela med Skåne.

För vi har ju Stockholmare i truppen så någon regel kan nog inte sätta stopp.

JimmyH:
Jag tror det är så att MPS har redan spelat med skåne i tv-pucken och där med är han fast där. Stockholmarna har inte spelat tidigare. Men jag kan ha fel :S

2244: Så kan det också vara. Det är hur som helst bra tycker jag.

Det vore lite som att Riku Hahl skulle spela i Tre Kronor bara för att han flyttar till Timrå.

JimmyH: Precis. Varför skulle han inte vilja spela med Skåna när han är därifrån och precis flyttat hit.
Vore riktigt konstigt om han skulle spela för Medelpad.

Såg att Z tränade me Timrå idag.. =)

Uddan: Konstigt att SVT, TV4, Radiosporten, TT, Aftonbladet, Expressen, Dagbladet, ST, DN mfl inte där och gör reportage.

För betyder inte det att han kommer att spela här i vinter?

JimmyH:

Hur var det du sa nu igen? "Har du inget vettigt så kan du lika gärna vara tyst". Gäller inte det dig också?

JimmyH: Ja för han få ju så dåligt betalt av Detroit så!

Sune: Då borde ju inte du få skriva härinne överhuvudtaget.

JimmyH: Jo jag såg att bla Owuya och Enroth skulle lira, men att jämföra MPS medverkan med en finne i Tre Kronor var väl på gränsen till en Helg Ernest grej?

Ambroo: Men så är han för spritmonopolen också..

Oj, kriktik.

Sune: Helt rätt. Det samma gäller actionleif.

Ambroo: Eh, alltså jag tycker att TV-Pucken ska vara ett bevis på vilket distrikt som är bäst på ungdomshockey. Annars är det ju bara ett slags SM för U17.

Därför blir det lite löjligt om Medelpads halvsvaga årgång på 91:or helt plötsligt är med och slåss om slutsegern tack vare värvningar till hockeygymnasiet.

Nu får ju visserligen stockholmarna vara med, men det kan jag köpa då det är väldigt hård konkurrens just i Stockholms TV-pucklag och då de inte tillhört Stockholms lag tidigare.

Någon som varit på dom senaste tränigarna o kollat hur man komonerar kedjorna o om tex. c. erixon fortsätter i kedjan med Robban o bagarmästarn....

htikare: Nej det gör dem ej.

Nu är det typ:

Koskinen - Lotvonen
C.Erixon - Hahl - Sundh

Lindström - Moe
Pääjärvi - Regin - Johansson

Kokko - Jonsson
Axelsson - J.Andersson - Svensson

S.Erixon - Styf
Lander - E.Andersson - Carlsson

Det kommer nog att ändras väldigt mycket fram till seriestart. Challe har väl även uttryckt att de nuvarande kedjorna mest är för att alla ska få samma chans att visa upp sig och att de bara kommer att rulla runt utan någon direkt toppning i matcherna.

JimmyH: Marttinen då? Bänkad lr?

« · 900347 · »