1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612057 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
JimmyH: det är ju tur att tik:s sida är en ren fröjd för en webmaster att skåda. sandlåda?

JimmyH: Blire resa till gbg kommande säsong ?

Mathias: nej, det märks att du inte fattade vad jag menade.

Mathias: Riku Hahl säger det han vill att Frölundas fans och sponsorer vill höra när han säger något till deras officiella hemsida (en sida som är grymt ful för övrigt).

mikenomad:

"Tja...men om vi inte är nöjda med semifinal då...?"

Nej, då är ni förmodligen inte bättre än så.

qslig: Tar jag i ?? Om ni nu är bland dom 5 bästa i Europa så bör man vinna Elitserien varje år, Gör ni det? NEJ! Går ni ens till semi eller final varje år? NEJ! Hur kan man då vara topp 5 i Europa sett från en spelare? Jag fattar inte!

Skulle kunna vara 42 o endå inte bry mig hur omogen jag är, räcker med att vara de när de behövs och de gör de knappast just nu då jag är ruskigt bitter på nubben o frölunda.

Snoop "just nu hatar jag Frölunda, ska åka ner och skrika hata nubben kommande säsong..."

hur gammal är du egentligen?

Gorkyman: Ja men de känns så jävla tråkigt lixom, ja mena nu när vi fått in 2 riktigt bra backar i Lehtonen och Skogs, ja då drar vår bäste forward och center de känns som att vi inte kan få ett bra lag på alla positioner och hade Riku stannat hade vi ju haft ett ruskigt lag, känns bara så jäkla hopplöst, fyfan vad tur frölunda,hv och lhc fansen har som hejjar på lag med resurser att få ba lag :/

Snoop: Ikväll kan vi spy galla över det här men imorgon, då tar vi nya tag, och inkasserar lite spelare på vårt konto istället. Sen får vi se vem som är bäst efter säsongen.

Finns ju en hel del spelare som fyller luckorna efter flycktade utan problem, och det är inte säkert att en stjärna gör laget bättre. Gick rätt skapligt i vintras när vi hade flera skadade vi tillfälle.

fyfan vad jag hoppas Frölunda fortsätter att floppa sönder, senaste åren har dom varit ett mitten lag om ens de, och jag hoppas att lite istid på centrarna skapar missnöje och att halva laget hetsar på tränarn o allt, just nu hatar jag Frölunda, ska åka ner och skrika hata nubben kommande säsong och det kommer kännas skönt, tack för kaffet.

General_Moisio: För mig är det Frölundas hela organisation.

Fan vad jag hoppas att de floppar.

Visst måste man acceptera att spelare byter klubb då och då, men just denna övergång stinker.

Frölunda till allsvenskan - JA TACK !!!

Et tu Brute: Vänliga och säkerligen uppriktiga ord från din sida och det är inte det att jag är cynisk, bitter eller så....

Men det är lätt att vara storsint när man sitter på ett SM-guld.

"Förrutsättningarna kan givetvis ändras men då skall ni nog nå semifinal ytterligare en 2-3 år på raken." Tja...men om vi inte är nöjda med semifinal då...?

Et tu Brute: Vår organisation verkar ju suga rövhåla när alla drar.

General_Moisio: fyfan vad lessen jag är över den här jävla soppan, fan :(

Det är inte Riku man är förbannad på de är Nubben. SVIKARE!!

jampa:

Ja det är lite som att ett halvdecenniums gamla meriter spökar. Då fanns ju inte FBK, HV, LHC och Frölunda.

FBK, HV, LHC och Frölunda var rika som troll gentemot TIK redan när 2000talet inleddes.

Bagarn misslyckades väl i LHC. Vem fan var Sanny Lindström? Är inte Kenta Johansson en intressant tränare? Varför blev han det? Vem fan är Challe?

Vad är det ni gjort riktigt bra? Fan va kassa ni vore om det inte fanns en organisation kring Nubben.

Nubben hade säkert sin adressbok, men han hade ju knappast skaffat sig den utan eran organisation...och den finns väl kvar?

Mathias:

men Mathias, vad du tar i :).

Kramer: Lite mindre matcher bygger upp för mer spänning och intresse.
Som det är nu så går ju halva laget sönder lagomt till slutspelet.

Hur fan klarar NHL av detta då? fullsatt jämt (lr ja hög publiksiffra iaf
) och fler matcher se där du ;)

Inget oväntat kom när Riku presenterades hos Frölunda. Han anser själv att Frölunda är ett av Europas 5 bästa lag! Men tjena! Kanske kan bli med Riku och kompani nu, men FAN INTE ANNARS!

Kramer:

Herr Kramer, du får gärna skärskåda spelarna i vårat senaste EM-lag i fotboll och jämföra dem med hur många matcher en genomsnittlig allsvensk spela gör på en säsong.

Du får också väldigt gärna jämföra hur många matcher per år som "elitspelarna" i England, Italien och Spanien gör per år.

Jag menar, det kan ju knappast handla enbart om att krama ur sista inträdespengen ur besökarna.

Sedan kan man ju ta sig en tankeställare kring hockyen också. I Tyskland är det 60 omgångar. Finland och Tjeckien 56, Ryssarna hade väl också runt 60 matcher senaste säsongen.

Hur konkurrerar vi bäst? 40 omg? 36 omg?

"Jensen_12: Men ganska väntat...
Uddan @ Timråland" (Ang. RH)

Vinnaren i kategorin "årets understatement" är korad.

Et tu Brute: Mycket bra..Vi ska vara STOLTA øver vad Timrå gjort i ES...

Sen kan man ju alltid drømma om SM-guld,det var inte många år sen vi var i Allsvenskan.Det var inte många som trodde att vi skulle vara bland de bæste i Sverige,som vi faktiskt ær nu.

Kommer ihåg en undersøkning en kvællstidning gjorde bland spelarna i Elitserien før några år sen.
Frågan var,Om det inte handlade om pengar, vilket/vilka lag skulle du helst spela med då? Mest røster fick Frølunda Indiens med Timrå IK på en hedrande andra plats.

Klem på er alla hockeyfreaks...

Kramer: Det är väl på grund av fotbollen har så briljanta schemaläggare att det i princip tar en hel vecka för fotbollen att spela en omgång.

Fast alla Stockholmscentrerade fotbollsförespråkare brukar ju så gott som alltid hävda att det inte finns någon som helst spänning i hockeyn, annat än i slutspelet. Fast i och med utökningen av antalet lag i allsvenskan tror jag att fotbollsanhängarna också börjar tycka att det är för många matcher.

Själv tycker jag att det allt som oftast är spänning så det räcker varenda omgång i hockeyns seriespel.

Dunc: 70 matcher...må det aldrig ske.. hur i helvete kan fotbollen klara sig på sina matcher?

Frella: Jo,jag förstår att det inte skulle gå ekonomiskt men det skulle vara skönt att slippa alla dessa förbannade skador...som jag tror att det flitiga matchandet bär en stor skuld till.

Att hahl går till frölunda förstår jag,tror dom kommer att dominera hockeyn i sverige framöver.
Finns inget lag som kommer i närheten av deras publikunderlag.

Nä har hahl lämnat,jag som vart lovad att han aldrig skulle gå till en annan elitserieklubb av en medlem här som vet allt

Kramer: Ekonomin i samliga ES-lag är uppbyggd för att det skall spelas minst 55 seriematcher. Att tro att serien kan kortas av är i dagsläget en utopi. Det troliga är att inom några år så spelar varje lag minst 70 matcher innan slutspel. Ekonomiska realiteter styr verkligheten.

Frella: Sedan får du ju heller inte glömma bort Säsongskortet som gjort att många som tidigare stått i valet och kvalet om de skulle se matchen på plats tagit beslutet att det är trevligare att se matchen hemma i vardagsrummet med några goda vänner. Så vet jag att exempelvis min egen far resonerar.

Kramer: 26 matcher plus slutspel? Då skulle våran förstacenter vara Jonas Floberg och våran bästa ytter kanske vara Oscar Sundh. Mer än så räcker nog inte lönerna till. Vissa omgångar kan 55 matcher kännas jävligt långt, men jag skulle inte vilja ha mindre matcher för det.

Modo fyller sin arena efter flytten, ett lag som knappt lockade 4000 per match i sunkhallen. Med attraktiva faciliteter och ett intresse kommer man långt. Intresset finns här också i väldigt hög grad. Men folk är för bekväma.

JimmyH: Det är nog inte så dåligt intresse ändå. Det var någon som sa att vi drog mer folk än Giffarna. Om det har att göra med att vi har fler hemmamatcher vet jag dock inte.

Du och jag som brinner för TIK åker ju till arenan även om den skulle legat i Attmar. Det är det nog många som skulle gjort, men långt ifrån alla.
Handlar nog mycket om smidighet, bekvämlighet osv, osv. Att tider förändras, att folk vill ha något för pengarna.

Men det viktigaste av allt är ju själva laget och det som presteras på isen

Kramer:

HV och Frölunda har en trogen publik...inte FBK. FBK har tappat över 1 500 besökare per match det sista 4 säsongerna. En liknande utveckling har LHC

När det gäller Sthlm-lagen så har de nästan aldrig haft över 7 000  i snitt. Fastän Hovet hade en kapacitet på nästan 11 000. Sedan byggdes Globen och kapaciteten ökade till nästan  14 000.

Iom det försvann allt behov av att köpa säsongsbiljett. KA och Scandinavium säljer ju huvuddelen av sina biljetter som säsongsbiljetter. Därför uppstår en stor attraktion kring biljetter som är kvar till försäljning på ticnet.

Säljer man inte ut huvuddelen av biljetterna innan säsongen börjar är man dessutom väldigt känslig för konjukturen. Alltså hur man inleder säsongen eller vilken tabellplacering man har.

Frölunda har ju verkligen visat att man bryter det mönstret det senaste säsongerna och HV gjorde det definitivt under lockoutsäsongen, 04/05.

JimmyH: Exakt!!!

JimmyH: Det spelar inte någon roll hur lika förklaringarna ser ut, vi ligger inte på samma nivå ändå. Jag lovar.

För länge sedan pratade jag om Dahlén för att få dig att öppna upp lite. Men det tjänar absolut ingenting till att hålla på och diskutera just honom för det är inte det som är det väsentliga. Vi håller oss med visioner och allt vad det innebär.

Nu får Nubben tillhöra en av europas största klubbar. För det har ju t.o.m. Hahl sagt. Vi får se hur han lyckas där helt enkelt.

JimmyH: Lite mindre matcher bygger upp för mer spänning och intresse.
Som det är nu så går ju halva laget sönder lagomt till slutspelet.
Nä..utöka till 14 lag.. kör en enkel serie och sedan ett sjujävla slutspel med HELA spelare..då jävlar blire intresse....tror iallafall jag!

Kramer: Det är för dåligt intresse tycker jag.

Är man verkligen intresserad av något så vill man se det så ofta som möjligt, eller?

JimmyH: Det är för måmga matcher helt enkelt.

Kramer: Jag tycker att Gävle och Stockholm borde fylla sina arenor också.

Skarin: "Nubben hade en hel del visioner. Det fick han inte skapa här. Frölunda gav honom det förtroendet. Frölunda är en mycket större klubb än Timrå. Trots allt."

Jag skrev tidigare:

"Jag tror han lämnade för att han fick ett bra erbjudande och att han inte kände att han kunde komma längre här. Engagemanget gick på tomgång."

Det är väl bara olika sätt att förklara samma sak, eller?

Jag vill gärna att du utvecklar det där med Dahlén lite mer. Svara på mina frågor nu.

JimmyH: Osså äre väl bara VF ,HV och Färjestad som har fullt jämt.
Kolla in Brynäs och Djurgården och i ett av fallen snackar vi om Stockholmområdet!!

spud: Nej, de spöken du jagar i den här gästboken finns nog bara i din värld, i vilken form de nu yttrar sig.

Fan vad tråkiga och besvärliga ni är, med undantag av JimmyH och möjligtvis någon mer.

Söderbergh var ju här inne och vände ut och in på alla begrepp, men frågan är ju om ni inte är värda det ibland.

Fan, sträck på er. Vill Frölunda ha Hahl borde ni ju se det som ett sundhetstecken på vad ni uppnått under 2000-talet.

Det handlar väl knappast bara om Hahl heller, utom om en mentalitet. Eller varför blev Fagermoney en följetong under längre tid?

Eftersom ni inte har de ekonomiska muskler som en del andra lag har måste man vara bättre på andra saker.

Varför valde Hahl en gång TIK? Titta på Bagarn. Gör det ni skall göra, stötta erat lag och deras spelare även när de har andra ambitioner. Det är det ni kan bli bäst på.

Förrutsättningarna kan givetvis ändras men då skall ni nog nå semifinal ytterligare en 2-3 år på raken.

Kramer: Nu tror jag väl inte att det är det som hindrar hallen från att fyllas i första hand. Det finns de lag som har betydligt högre priser, men som lockar fler åskådare.

Kramer: Det tycker jag. Sundsvallsregionen borde klara det. Vi är inte dyrare än någon annan.

JimmyH: 26 hemmamatcher a´200 spänn styck för sittplats + omkostnader typ bensin ,fika odyl gör väl sina modiga 10 000 + slutspel på det......inte så jävla konstigt att alla matcher inte är slutsålda!!

spud: Du har nog inte riktigt följt med i svängarna här.

JimmyH: Jag menar en hel del faktiskt.

Nubben hade en hel del visioner. Det fick han inte skapa här. Frölunda gav honom det förtroendet. Frölunda är en mycket större klubb än Timrå. Trots allt.

Var inte så naiv och godtrogen 24 h om dygnet ;)

För mig är det inte lika obegripligt att arenan inte är full.

Uno Gordon:

Nu har vi dessutom nya fräcka spårvagnar från Italien. Jag lovar, de kommer pirra lite extra i magen när du får äran att testa dem.

JimmyH: Ska ni inte börja med att få ett fullt lag innan ni begär att arenan ska bli det också? Trist dag för dig när du fångades med byxorna nere, och allt som folk lurat i dig blev väldigt uppenbart för alla.

« · 1049288 · »