JimmyH: Inbilliningslekarna fortsätter. Med tanke på din förkärlek att skriva om dig själv behöver man inte läsa särskillt mycke för att med en dålig smak i munnen få ta del av ditt liv. Men var det inte min klubbs ansvar att reda ut mitt humör?
spud: Om jag skriver förtydligande av vad jag menade från början så var det väl det som jag menade. Eller är det din tolkning av det jag skrev i första hand som utgör sanningen av vad jag då menade? I så fall så spelar det väl ingen roll vad jag skriver.
Du har bra koll på mig och du läser uppenbarligen min blogg noga. Det gillar jag. Du gillar mig.
Om du vill få ut mer av mina sociologiska kunskaper så får du höra av dig privat. Jag kanske kan få bot på ditt återkommande dåliga humör då också. ;)
JimmyH: I och med du drar slutsatsen att klubben ska hjälpa honom "att resa sig" Och att han ska få en påföljd så tar du förgivet att Steen mår dåligt, har problem med spriten.. Så du får nog börja om ifall du bytt ben att stå på.
I övrigt är det bara floskler du kommer med, "1. Om en spelare mår dåligt på något sätt så tycker jag att klubben ska försöka hjälpa honom." fick du ens g på sociologin? Du kanske ska läsa lite mer i din Giddens..
spud: "Du beter dig som om du druckit mer än Steen, läser saker som inte står skrivet som du sen drar slutsatser på."
Hehe. Detsamma måste jag nog säga. Jag skulle nästan kunna säga att jag gav igen.
Jag får förtydliga mig nu så du slipper vara på så dåligt humör. Igen.
1. Om en spelare mår dåligt på något sätt så tycker jag att klubben ska försöka hjälpa honom.
2. Om folk blir besvikna på media och lider med honom för att sådant där kommer ut så tycker jag att de resonerar lite snett.
3. Av själva situatuonen så har jag inte skrivit en endaste bedömning av allvaret eller icke allvaret i den. Jag har heller inte skrivit vad jag tycker att han ska få för påföljder.
JimmyH: Du beter dig som om du druckit mer än Steen, läser saker som inte står skrivet som du sen drar slutsatser på. Var det såhär du mådde när du kom på att TIK var hahls enda klubb i sverige?
Jag tycker att klubben ska hjälpa honom om han vill, men i övrigt är det sånära en ickehändelse man kan komma. Han var varken tillräckligt för full att lob´as eller har gjort något som renderar i en polisanmälan, sen att han betedde sig illa är väl det han gjort sig skyldig till men det kan ju knappast rendera i de bestraffningar eller påföljder du rapar upp.
Har du någon gång läst någon som hyllar det han gjort? Klart klubben ogillar det, men ansvaret hamnar i Oscars knä och inte i klubbens.
Kan informera dom som inte vet att Medelpads tv-puck gäng har match 13:00 i E.ON idag. En "uttagningsmatch" innan någon minicup om jag inte har helt fel.
Ännars så har jag inte skrivit om händelsen ens. Det har expressen och aftonbladet gjort. Så då är det dem som överdrivit den om du nu tycker att den är överdriven.
JimmyH: Håller med dig. I arbetslivet fungerar det på samma sätt (åtminstone är det så det ska fungera). Varje människa ansvarar för sina egna handlingar, dock har arbetsgivaren ett visst ansvar att leda in en individ på rätt spår igen, som hamnat lite fel.
JimmyH: Vad tramsigt, som att klubben kan ta ansvar för en person 24/7, individen har ju ansvar för sitt eget liv. Det kan aldrig arbetsgivaren ta ifrån denne. Och visst får han skylla sig själv, men det hindrar ju knappast empatiska människor att tycka synd om personen som sätter sig i sån knipa. Men det tycks ju vara främmande för dig.
MorganaLefaey: Yngre gardet hit och dit... Jag vet inte jag. Jag tycker alla ålderskategorier tycks trilla dit.
Det här är ju knappast ett nytt fenomen heller.
Sedan kan jag inte förstå hur man som vissa skriver att de kan känna att de lider med grabben bara för att det kom ut i pressen. Jag tycker att han får skylla sig själv och på ett sätt så tycker jag att det är bra att tidningarna skriver om sådant här så länge det är sant.
Men det viktigaste ansvaret bortom individen själv tycker jag att klubben har att hjälpa dessa spelare så det inte händer igen.
Var faktiskt (nästan) i Övik i helgen. Var upp en sväng och tittade på Foppas golftävling.
Självklart var man skrudad i rödvitt från topp till tå. Och det var fan ingen som vågade säga något även om vissa tittade lite snett. Det elakaste jag fick höra var väl nån försynt liten fråga om hur vi skulle ersätta den där finske centern vars namn jag har glömt.
Fick dock tummen upp från Challe och munhöggs lite med Erik Lallerstedt som hade en Frölunda-handduk(!) på bagen.
Så min slutsats är att Modoliderna är så knäckta nu så de vågar inte käbbla de vet vilka som regerar i Västernorrland.
Tack och lov så ligger ju banan några kilometer utanför Övik då jag redan där fick spysmak i munnen.
Men Öviksborna är egentligen rätt söta där de vallas runt av sina personliga assistenter.
Modoante: Varje trevlig människa supportande ett annat lag är en källa till glädje. Och jag umgås gärna med vettigt. Känner två bra modoiter möjligen tre, men dig har jag inte träffat.
Modoante: Fårskallar finns i alla led. Men vart jag vill komma är att jag tycker det är besynnerligt att bli antastad mitt i sommaren eller på platser så långt bort från hockey man kan komma. Och där är modolider överreprsenterade. Det fanns en tid när brynäsarna toppade den statistiken. Men sedan kvartsfinalbataljerna har ni modolider med råge klivit överst på den tronen. Därför undviker jag i största möjliga mån Örnsköldsvik numera.
Uno Gordon: jag kan säga att dryga kommentarer från timråfans får man höra även när det inte är match det kan jag lova.Och jag vet att flera modoiter i Härnösand håller med mig.
Uno Gordon: Tidsfråga innan en utlyst supporterfest slutar i kravaller skall det stå. Hade rökgranaten på Players i huvudet och velade hur jag skulle formulera min mening. Därav tidsbomb.
Modoante: Det är väl en sak om det sker i anslutning till match. Men jag kan inte ens gå ut och ta en bit match i Övik civilklädd utan Timråattiraljer utan bli kallad för en våt jävla ängsmark. Det ser ju egentligen allt och lite till. Och hade det inte varit för jag tänkt ett varv till och räknat till 10 den där gången så vet jag inte hur kvällen hade slutat. När man dessutom blir anklagad för att flörta med idiotens flickvän på dansgolvet när jag själv hade kvinnligt sällskap i släptåg är ju skrattretande.
Och det stannar inte vid det. Jag kan räkna upp ännu fler exempel om du vill. Somliga Modofans är tamejfan i paritet med IFSH Fans.
Är väl bara en en tidsbomb innan en utlyst supporterfest slutar med kravaller. Så illa är det.
IFSH har redan utmärkt sig på den fronten. Jag hoppas jag slipper uppleva den dagen. Men jag skulle inte bli ett dugg förvånad om det skulle ske.
Modoante: Precis, så är det för alla supportrar, i alla lag. Det gäller bara att ta det med en nypa salt och en dos humor istället för att börja mumla om att nån antastat sitt ursprung osv, det blir bara löjligt
Anonymous: Jag var som sagt på plats, hade typ 1:a parkett till eländet och var dessutom nykter så vad som hände i lördags har jag bra koll på. Vad gäller "min värld" så är den nog förhållandevis vid om man jämför med gemene man. Efter 20 år i taxibranchen här i stan samt 10 inom socialtjänsten så har jag ganska god uppfattning om hur det går till när "Svensson" och andra har tagit sig ett eller annat järn för mkt...eller något annat humörshöjande också för den delen. Utan att blunda för att det finns opsykologiska vakter (jag har själv råkat ut för sådana) så skulle jag nog vilja påstå att det för det mesta är ganska välförtjänt när någon snubbe tas om hand. Man kan inte alltid lägga ansvaret på någon annan, har man som vuxen människa begett sig ut på galej bland andra människor har man också ett eget ansvar att sköta sig på ett sjysst sätt.
Uno Gordon: Det låter som du tror att du är den enda som får utstå dumma kommentarer från motståndarfans.Kan säga att jag får utstå en hel del dryga kommentarer från timråfans.Så när det gäller att håna så är ni inte ett dugg bättre.
Långben: Ja han tänte väl sig ett till SM-guld till Ångermanland, och firande efter det. Tyvärr så lär varken Timrå eller MODO få glädjen att fira något sådant 2009.
så sitter jag och gör en ny databas till EHM 2007. Är det någon som vet vilka städer som dom finska lagen går under? Oulu = Kärpät, JYP = Jyväskylä osv. Är det någon som skulle kunna lista några fler om ni känner till dom?
ralus: Inte det minsta. Jag får ständigt dumma kommentarer kastandes efter mig ifrån mindre begåvade individer som avskyr Timrå. Och för det mesta håller jag mig kall. Men ibland kliar det i fingrarna att svara tillbaka. Och modoliderna är experter på att håna. När de nu trillar dit på eget grepp så är det lätt hänt att man blir skadeglad.
Per HApps: Spela inte bror duktig nu och låtsas om att du står över mig och alla andra. Lägg ner den verksamheten. För skall vi hålla på med sådana jämförelser så har du ingen rätt att gnälla pånånting du heller då för det finns alltid de som har det värre! Det är ju dit du vill komma.
Om du vore fläckfri själv så skulle jag inte öppna käften. Men det är ju det du inte är. Så skippa skitsnacket och kom in i matchen!
Men var det inte min klubbs ansvar att reda ut mitt humör?