1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612342 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
JimmyH: Inbilliningslekarna fortsätter. Med tanke på din förkärlek att skriva om dig själv behöver man inte läsa särskillt mycke för att med en dålig smak i munnen få ta del av ditt liv.
Men var det inte min klubbs ansvar att reda ut mitt humör?

nectis: Går det att få någon info om Medelpads tvpucktrupp?
Hur är fördelningen av spelare från klubbarna?
Hur står de sig mot övriga lag?
Extrema talanger mm?

....Jimmy brukar ju ha koll på det mesta.. ;-)

spud o JimmyH: Vad har eran diskission om timrå att göra?

No Offense!

JimmyH & Spud: Gäsp... Gör upp i en sandlåda istället. När ni väl är där så kan ni fråga Modoante om ni får låna hans hink och spade också.

kulltorp: måste ju finnas nån sida me de kan man tycka!

JimmyH: Som en del av behandlingsplanen har man nu kallat in en föreläsare till Oscar och övriga.

T T: Haha, men han är bra. Hans sommarprat var väl värt att lyssna på. Tror på hans idéer om omega 3 tillskott.

kulltorp:

Truppen är inte klar än.

..så är jag återigen förvånad över resultaten i omröstningen till höger.

Jensen_12: Så förvånad borde du väl inte vara.
Men visst, jag byter hemskt gärna plats på Jonte och Hynning.

Jag tror Jonte kommer tillhöra en av våra bästa men framförallt viktigaste spelare denna säsong. Kanske t.o.m. den bäste.

Enligt säkra rapporter är han grymt bra tränad.

Skarin: Det är even steven dem emellan för tillfället. Så än finns det hopp för tröja #71...

Jensen_12: Och vad är förvånande? De matcher som Jonte och Tenkrat lirade tillsammans innan Jonte blev skadad, tycker jag visade att dom inte skall spela ihop. Om Tenkrat redan är tilldelad en plats i 2:a-formationen, så är det väl logiskt att han spelar med Hynning. En konstillation som visade sej i slutspelet fungera alldeles utmärkt, dessutom.
Så vad är det som förvånar dej?

Kevin O Shea: Jag ser också hellre Jonte med Tenkrat, jag tycker att dom funkade bra, men ingen av dom hade direkt någon höjdarpeak i början av förra säsongen. Jag tror precis som Skarin att Jonte kommer vara en av våra viktigaste, om inte den viktigaste spelaren i Timrå nu säsongen som kommer.

Skarin: Håller med till fullo. Han är en riktigt bra spelare. Kanske inte den mest tekniske, men han har ett jäkla go i sig. Det gillar jag. Jag tror han är en såndär kille som kan få igång en hel kedja när det går tungt.

Kevin O Shea: Förvånad och förvånad, klart att dom funkade bra och det är ett sätt att se på det hela. Jag tycker dock att Jonte och Tenkrat borde få en chans till tillsammans. Dom är 2 spelare som är snabba på skridskorna, tunga och starka. Båda två är även ganska duktiga poängplockare. Lägg in en bra center däremellan så tror jag det blir en riktigt vass kedja.

Varför inte testa kanske Hynning eller Jonte som center? Jag vet att många ogillar idén med att ha en ytterforward som center, men jag tror det kan vara värt en chans.

När öppnar dom dörrarna till ispremiären, eller är det bara att gå in vilken tid man vill?

Undra om den där nye storstjärnan från NHL är på isen idag...

BlackBay: Man kan ju alltid hoppas, men jag tror inte att din dröm slår in:(

BlackBay: var det där ett försök till humor eller?!

Cartman: Tänkte på Wandell jag..... han som öste in poäng i Södertäljes förstakedja o därefter hade ett succéartat år i NHL men fick hemlängtan till sverige.... var han jag tänkte på......

blir enormt spännande att se alla nyförvärv i år...... speciellt han från Vita hästen eller vilken div 1 klubb han nu lirade..... samuelsson.... eller varför inte stjärnbacken från Djurgårn... Dennis Persson..... platsade inte på 3 backpar i bottenlaget från stockholm men här kastar vi in han i förstaline....

som sagt....... JÄTTEspännande ispremiär i år... NOT!!!

BlackBay: De är ju dom spelarna som är mest intressanta, dom nya talangerna och Dennis Persson har en grymm potential att bli en NHL back, annars skulle han aldrig ha draftats i 1:a rundan.Samuelsson kan ju bli en ny Brunnström och de är ju självklart intressant.

BlackBay: tur att det inte är obligatorisk närvaro på den då.

BlackBay: Vilken tur att ingen tvingar dig att gå på den då. Eller tvingar dig att diskutera den. :/

Snoop: Man kan iaf hoppas att Dennis Persson blir en ny Anton Strålman:)

Snoop: Och som du, Samuelsson en ny Fabian.
Fast jag har svårt att tro det, men man får väll drömma.

Cartman: De som känns allra bäst nu med dom här nya talangerna är att vi har Challe och Nygårds som coacher, dom kommer helt klart ge dom förtroendet.

Cartman: Om du nu ändå håller på att drömma kan du väl lika gärna drömma om en ny Zäta istället för Fabian...

Kerstin_k: Ja dom vart ju båda draftade i 7:e rundan.

Snoop: visst.... men har man ambitioner att vara ett topplag värvar man nån "talang"..... tar man flera talangarer luktar det mycket budgetvärvningar från två oerfarna sportchefer som inte lyckas hitta nåt bättre på marknaden som vill lira i Timrå.... hade nubben varit kvar hade det aldrig varit så magert bland nyförvärven

BlackBay: Vem vet? Timrå IK har ju inte direkt någon jättebra ekonomi, vad jag förstått. Spelare som Lehtonen, Hedström och Tenkrat drar nog en del av lönebudgeten. Sedan satsar man nog en hel del pengar på en kommande förstecenter. Då blir det inte mycket att värva för. Jag har ingenting emot att man värvat Samuelsson till exempel. Poängstark i division 1, visserligen, men han kan nog producera en del här med - om man ger honom chansen.

BlackBay: Lehtonen är vell ett intressant nyförvärv?

Känns som vissa (inte bara BlackBay) glömmer bort KHL som säkerligen suger åt sig spelare som tidigare varit mer intresserade av att lira i Elitserien.

dr-nix: Jag håller med. Tyvärr så har väl så gott som alla Elitserielag mycket svårt, om ens någon chans, att konkurera med KHL-klubbarna ekonomiskt.

spud:

"JimmyH: Du beter dig som om du druckit mer än Steen, läser saker som inte står skrivet som du sen drar slutsatser på. Var det såhär du mådde när du kom på att TIK var hahls enda klubb i sverige?"

Det kom ju från rätt käft! Men vi kan börja med att analysera detta inlägg.
Redan här anklagar du Jimmy för att fabulera och hitta på. Sista meningen i detta stycke så drar du egna slutsatser och fabulerar.

"JimmyH: I och med du drar slutsatsen att klubben ska hjälpa honom "att resa sig" Och att han ska få en påföljd så tar du förgivet att Steen mår dåligt, har problem med spriten..
Så du får nog börja om ifall du bytt ben att stå på. "

Här börjar du påstå att Jimmy anser att Oskar har problem med spriten vilket han aldrig har skrivit eller påstått..

"I övrigt är det bara floskler du kommer med,"

Jag kan bara skratta åt den kommentaren.

Och sist men inte minst så plockar jag fram en favorit i repris.
Börja med att läsa detta stycke nerifrån.

Konversationsloggen Tillbaka

73Sjöbba @ Idag kl. 16:10:Tack, det var allt jag behövde.

spud @ Idag kl. 09:15:DEt stavas som jag skres sist, och du skrev som jag snuffade in det. Och ja, i ett samtal med dig känner man sig väldigt smart!

73Sjöbba @ Igår kl. 18:00:Hur skrev jag? Och hur stavas det då? Du verkar ju smart, så du kanske kan svara på det.

spud @ Igår kl. 16:37:intelligens, vilket tycks vara en bristvara i din närhet.

73Sjöbba @ Igår kl. 15:39:Vad var det jag stavade fel på då?

spud @ Igår kl. 15:34:vad härligt.

73Sjöbba @ Igår kl. 15:33:Det här blir ju bara bättre och bättre!

spud @ Igår kl. 15:30:Det finns nog ställen med både och. Men du ska nog tänka på hur du stavar nästa gång du anklar någon annan att vara "ointeligent"

73Sjöbba @ Igår kl. 15:23:Stavas inte ljustadalen med stort L?

spud @ Igår kl. 14:40:Ja du kan ju inte ens stava till så du ska nog passa dig att anklaga andra för bristen på just intelligens. När ska ni gamla stötar acceptera att internet är fritt och att alla får vara med. Det är inte som pro ljustadalen eller var du nu kan tänkas vara med, internet kräver inget medlemskap. Alla får vara med, och ingen kan stängas av.. Det är bara att använda och vädra sina åsikter fritt och öppet.

73Sjöbba @ Igår kl. 14:37:Ja, först trodde jag att det fanns en tanke, en intelligens bakom dina inlägg, men se så fel man kan ha =)

spud @ Igår kl. 14:35:Oj, tänkte du så det knakade innan du kom fram till det?

73Sjöbba @ Igår kl. 14:31:Men du är ju ett troll!

Jacksson 71: det enda ochså...

stoff: Tomas Skogs måste ju vara intressant han också, kommer bli hur bra som helst.

Jensen_12: "Är det någon som vet vilka städer som dom finska lagen går under? Oulu = Kärpät, JYP = Jyväskylä osv. Är det någon som skulle kunna lista några fler om ni känner till dom?"

Såg att du fick några svar från Uno Gordon.

Bl.a "Lukko Rauma" som enligt honom skulle ha sin hemvist i staden Hämeenlinna (f.d Tavastehus).
Undrar om han inte blandat ihop det hela, eftersom jag har för mig att laget HPK (och inte Lukko) kommer från Hämeenlinna.
Såvitt jag vet kommer laget Lukko från kuststaden Rauma (Raumo på svenska) som ligger mellan Björneborg och Åbo. Staden är eller åtminstone har varit vänort med Gävle, vilket bland annat gav upphov till en färjeförbindelse mellan städerna nån gång på 70-talet.
Ett projekt som dock blev kortlivat.

Lite överkurs på slutet, men är man magister så är man... ;-)

Huge: tackar för fler svar! :)

Snoop: kanske kanske inte

Jensen_12: Klicka på länken för en lista med klubbarna i FM-Liiga.

JD: Kanonlänk, tackar! :)

JD: Se där jag trodde finska ligan hette SM-Liiga. Eller är FM-Liiga svenska namnet för den?

kaofl: f= finland Fm-Liiga S=soumi Sm-Liiga

... Så var det roligt att titta på första träningen. Vi var bra många och det såg ut precis som det brukar göra. Varken mer eller mindre.

Hynning gjorde ett riktigt grannt mål och bortalaget (röda dräckter) vann.

Wandell surrade (eller hörde jag helt åt helvete fel) om att han inte tänkte åka över? Kan nån rätta mig.

Ingen centervärvning idag heller. Jag tror att vi startar serien utan att ersätta Hahl.

Kerstin_k: Det satt en nord amerikan nedanför mig och hans polare tillsammans med en älder svenska farbro. han berättade för dom opm arenan och sånt.
Kan det möjligtvis vara en centervärving som är på besök?

Cartman: Eller bara en nordamerikan som har bekanta i Timrå och var intresserad av att se arenan och hockeyn här i Sverige?

Satt han med nån i Timrå IK?

Kerstin_k: Han hade en edmonton oilers keps och nån pike med en logga på som jag inte såg vad det stog på.
Han satt med en gubbe med en blå skjorta och en annan amerikan med svart keps, vet ej om han i blå skjorta var men i timrås förening.

Kerstin_k: Wandell sa att han skulle bli kvar i Timrå.

Hälge: Men visst pratade han om att han inte ens tänkte åka över va?

« · 1054581 · »