1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581361 inlägg · 6216 ämnen

Apropå nånting...

« · 1831695 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Gorkyman:

Helt jävla fruktansvärt! IK Pantern som är en sådan helskön förening med gulliga familjearrangemang och allting. En jättesnäll klack som bara hejar fram det egna laget och aldrig hatar motståndarna därtill. Ingen alkoholförsäljning, utan bara trevliga spel i pauserna dessutom. Och hur i helvetes satan ska en sådan som jag nu få chansen att kolla in Timrå IK live??? Fan, nu blev jag plötsligt totalt bedrövad!!! En fullständig katastrof... ; (((
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman: Läste att rimligtvis åker Kristianstad upp eftersom de slutade 3a i kvalet till HA.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Här gästas Gudiol av en som tränar hockeyspelare på SHL och landslagsnivå.
tyngre.se/podcasts/tyngre-traeningssnack/traening-av-hockeyspelare-och-triathleter-paa-elitnivaa/
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco:
En del av spelarna kör sk funktionell träning på egen hand. Fys verkar inte vara ett helt enkelt område, personligen tror jag att ambitiösa spelare som tar sin fys på allvar till slut når framgång. Bifogar en artikel av Gudiol som är rätt känd inom träningsbranschen. Det finns spelare som nått NHL med de gamla metoderna, så helt värdelösa verkar metoderna inte vara.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Starka och uthålliga killar. Men tänker på det där med funktionell träning anpassad för hockeyspelare. Är det då relevant hur mycket man tar i bänkpress till exempel? Om man tränar modernt, är det här då moderna tester?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Ja va faan kommer härnäst? strålande sol på midsommar?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Mm.helt plötsligt så pratar vi positivt runt Timrås ekonomi. Det här känns fishi...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Blir väl bara biljetterna som det blir 6% på, maten 12% och souvenirer 25%
Trodde inte att man fick dra av full moms när försäljningen var av en lägre procent.

Det tillkommer moms även på försäljning till privatpersoner.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tänkte att man skulle kolla in på lite Hockeysnack, men det var visst bara Ekonominytt härinne. : )
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan: 20 % billigare...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan:
När jag läste skatterätt var min lärare rätt säker på att idrottsklubbar tjänade på att vara bolagiserade iom att man fick dra momsen. Nu önskar jag att jag kunde leverera nåt snitsig uppställning, men tyvärr så orkar jag inte:) men poängerna framkommer i tidigare kommentarer.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan: ska rätta mig själv De säljer inom kultur, vilket gör att försäljningsmomsen är 6%. Medans när de köper in varor är det 25% vilket gör att effekten blir gynnsam!

Bara inköpen för all utrustning till A-laget blev 25% billigare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KniveN: Ja så blir det, gissar på att priserna emot företag ökar med momsen. De har tidigare skickat fakturor utan moms.

Ex: Tidigare fick företag en faktura på 10 000 utan moms nu får det en på 12 500:- kostnaden blir den samma. Men likviditeten påverkar företaget tills momsdeklarationen görs.

Hur de tänker kring privatpersoner blir spännande men en vis höjning lär det nog kunna bli.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Det innebär väl att det blir moms på försäljningen också, vilket antingen skulle ge minskade intäkter eller höjda priser.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Bra där!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Så här då.
Uppladdat:

450x300-namnlos.pngnamnlos.png

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan: Det är utan NHL/SHL pengar och EK är 4,7 miljoner.

Bolagiseringen är nyckeln man får dra av momsen! Nästan sjukt att man inte gjort detta tidigare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JD: Jag skulle definitivt gissa på att det är exklusive ersättningen. Det uppgavs ju nånstans att de pengarna utbetalas först till hösten, och de är ju en sanslös bonus bara. Utan de pengarna så hade vi gått back med typ två miljoner, om man då räknar in dem i dagens resultat. Det tror jag inte alls på. Backlund flaggade ju för plus redan i våras, samt att vi ökat intäkterna. Hade de slagit sig för bröstet nu och det visar sig att det bara var ett sanslöst flax att det dimper ner massa NHL-miljoner just precis nu så hade jag blivit väldigt oroad.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JD: Min magkänsla säger att det är ink NHL pengarna, men det skulle vara sjukt häftigt om det var utan.

Det skulle eventuellt kunna vara hyressäkningen som även gjort detta resultat.

Detta fina resultat skulle man gärna få lite mer detalj info kring. Jag räknar med att allt även går in som EK i och med de nya direktiven. 4 miljoner känns inte längre som en omöjlighet, Timrå kan redan vara där!

Intressant upplägg, att man ombildat bolaget till ett AB och att det ska finnas möjlighet att få köpa aktier!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Laken: Är det med ersättningen från NHL?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
3,7 miljoner PLUS förra säsongen!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Det gick bättre ekonomiskt än vad jag trodde, 3.7m plus
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Den som inte kan vara på plats på årsmötet kan följa det via ST:s live-rapportering.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hellsten, Olofsson & Hållander uttagna till U18 landslaget.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
30 - Haukeland
38 - Olofsson
91 - Hållander
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan: Tycker mig höra en viss bitterhet från Öhrn, om att han inte fick chansen.

Hoppas han får visa sig från sin bästa sida och återvända till TIK, han har ändå Timrå som moderklubb!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Bra med 2 matcher i NHK!

Sedan tycker jag det också är bra att övriga matcher är reaktivt nära hemma orten!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Träningsmatcher försäsongen!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spelarna kanske kan engageras som hjälptränare för barn och ungdom? Om de inte redan är det. Och för inlinehockey i stan på sommaren?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: äh. Klart klubben ska göra allt klubben kan för att Timrå som ort ska bli bättre.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
J...la pajasförbund, Bara att bryta sig ur och starta egen liga och ta djävligt bra betalt om SHL vill köpa en spelare !
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tjalle: jag tycker de redan syns till på diverse områden där de befinner sig för att visa sitt stöd. Besök på diverse ställen som barnsjukhus bland annat. Vi kan inte kräva att spelarna ska bli några nattvandrare osv. Sådant kan föräldrar ta sitt ansvar och göra. Och samtidigt så betalar väl Timrå ik tillbaka genom underhållningen de bjuder på. Bättre att folk är i arenan 2ggr i veckan och ser match än att ränna runt och härja dom dagarna om det nu är problemet. Timrå gör redan mycket för bygden. Det är är att kräva för mycket.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: Alla idrottsanläggningar är kommunalt subventionerade. Timrå ishall och Timrå IK är inte avvikande gällande detta, annat än att det varit ett flertal turer med förskott osv. Insändarskribenten tycks var okunnig på området.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: ett fullt rimligt och bra förslag kan jag tycka. För mig är det självklart att TIK vill vara förebilder och ta ett socialt ansvar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: så där är det ställt i varenda kommun i landet nu för tiden, och inte fan är det hockeylagens fel.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Kongo:

Jag väntar fortfarande på att få höra den nya versionen. Det där inslaget säger just ingenting. Ännu en gång bara en massa gubbar under inspelningen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kultklassiker i ny tappning
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Stelt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator:

Det lät ärligt talat inget vidare under inspelningen. Mycket falsksång där i gänget, men det är möjligt att producenten kan slipa bort de värsta avvikelserna till den slutliga versionen.

Hur många här känner förresten till att Jonny Cutz låt är en ren rip-off av The Everly Brothers "Bye Bye Love" från 1957? En bra sådan, tycker jag, men för de som inte känner till originalet länkar jag här till detta.

"Bye Bye Love" förekom även i filmen "Kom igen nu'rå" från 1981, som är regisserad av Lasse Hallström. Den handlar om fotboll och huvudrollen spelade av Robert Broberg. Visst är det roligt med lite kuriosa!? : )
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Och nu är den nya versionen inspelad.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
17.10 intervjuar P4 Jonny Cutz och Bulla m fl. Tillägg: I vart fall sker intervju då, oklart om det sänds direkt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco: Absolut. Han peakade väldigt tidigt. Trodde mer på honom än vad det blev. Blev aldrig riktigt samma spelare efter sina två år i nordamerika.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Hagos var väldigt bra för oss för 10-12 år sedan. Minns vad bittra AIK var när han lämnade för oss.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Japp Hagos var den där 14 forwarden som Nubben sa att han hade på gång!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck:

Ett irritationsmoment mindre för vår vän Modano. : )
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
WifstaÖstrand:

Det var faktiskt det första jag tänkte, när jag för några dagar läste om denna nyinspelning. Dock skrev jag inget, eftersom jag inte ville låta gnällig. Men Granloboys (Risells) insändare är ju fullständigt lysande och sammanfattar exakt vad jag spontant kände. Din referens till Liverpool är även den riktigt träffsäker. I´ll never walk alone i denna ståndpunkt. : )
Kommentera


« · 1831695 · »