1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581774 inlägg · 6215 ämnen

Apropå nånting...

« · 1831695 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Gorkyman:

Helt jävla fruktansvärt! IK Pantern som är en sådan helskön förening med gulliga familjearrangemang och allting. En jättesnäll klack som bara hejar fram det egna laget och aldrig hatar motståndarna därtill. Ingen alkoholförsäljning, utan bara trevliga spel i pauserna dessutom. Och hur i helvetes satan ska en sådan som jag nu få chansen att kolla in Timrå IK live??? Fan, nu blev jag plötsligt totalt bedrövad!!! En fullständig katastrof... ; (((
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Perreman: Ja då går det väl på ett ut. Byter ett skånelag mot ett annat..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Perreman:


Ja, då får man hoppas att man har möjlighet att ta sig dit då, men det blir fan så mycket krångligare. : (((
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Inte så tokigt byte av Siren kanske !
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Hade inte tackat nej till Olle Liss.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1:

Inte jag heller.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Går ju att överklaga och om det stämmer kring att det berodde på barnfödsel och så kanske de har överseende om papperna nu dimper ner snabbt. Förutsatt att ekonomin då är okej naturligtvis :-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jokklas: mycket tråkigt för Pantern.

Svår situation för licensnämden, dock vill man säkert hjälpa men vad skickar de för signaler till andra klubbar?

Nä lagar och regler är till för att följas och att man är ute i så sen tid efter att man haft dålig ekonomi i två år och haft ett kontroller, och att en graviditet är över nio månader, så anser jag att man kunnat planera i tid.

Jag köper inte att föreningen hänger ut bokhållaren som man gör. Styrelsen ihop med revisor undertecknar årsredovisningen. Det är deras ansvar och ingen annans!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan:
Kan hålla med om att den bör vara i tid, å andra sidan handlar det om några timmar i kombinationen med att man faktiskt uppfyller det formella kraven. I ljuset av den informationen tkr jag beslutet blir lite löjligt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: håller med, hoppas det går bra med överklagan
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Man har varit på dem gång på gång. De har haft sina chanser men inte gjort rätt för sig. Om nämnden överhuvudtaget ska kunna tas seriöst och uppnå en del av sitt syfte så måste man gå hela vägen här, för vad sänder det annars för signaler, då är det ju fritt fram att dribbla lös även för övriga klubbar. Ett regelverk är till för att följas. Pantern har inte gjort det. De har skitit i det blå skåpet och får nu ta konsekvenserna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Det har redan fått ett uppskov till 08:00 så redan det är senare än vad som var satt från början.

Sedan håller jag med, men det är 7 timmar senare och signalvärdet är även det viktigt i denna aspekt.

Någon kommer att bli den första.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan: Läs Monnos inlägg i Modo forumet ang. detta. Klockrent.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Har Pantern inte gjort rätt för sig, eller menar du att de inte har uppfyllt elitlicenskraven? Till viss del två skilda saker.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: det var väl denna text Monno la upp. Hockeyförbundets version och hur de ser på ärendet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Anser inte att de gjort rätt för sig i o m att de ej inom tidsramen har visat upp siffror som krävs för licensen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Om det gällt Timrå har du nog sagt annat..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarmen70: Fan vad du vet. Förhoppningsvis så behöver jag aldrig ställas inför ett sånt dilemma.

Faktum kvarstår; det går inte bara att skita i regler och bestämmelser. Det är förjävla illa skött av IKP.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarmen70: Klart vi hade mått dåligt och tyckt annorlunda om det gällt Timrå. Men det beror på att man i det läget tappar omdömet. När det inte gäller Timrå så blir objektiviteten normal och då ser man på saken med nyktra ögon.
Regler är regler och tid ska hållas punkt! Men det kommer att ordna sig iom överklagan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Den traditionella definitionen av att göra rätt för sig innebär att sköta sina betalningar. Elitlicensen handlar mindre om att göra rätt för sig och mer om att ha starkare och större föreningar.

Hur Pantern har kunnat sköta sina betalningar vet jag inte, tyvärr vet vi alla allt för väl dito om Timrå (där förklaringen till viss del finns i ett över tid jämförelsevis lågt kommunalt stöd). Följer man Timrå bör man vara oerhört ödmjuk inför begreppet "göra rätt för sig", särskilt i kommentarer gentemot andra klubbar.

Jag vill TIK:s bästa i alla lägen men utan att vara insatt kan vi teoretiskt ha denna situation: Stora Timrå släpar ständigt med betalningar men har en stor arena och tillräckligt eget kapital. Lilla Pantern sköter sina betalningar men har inte tillräckligt eget kapital och beviljas därmed inte licens. Förkastligt system (även om jag givetvis är tacksam för att det är Pantern och inte TIK som inte beviljas elitlicens).
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Faan vad U21-fotboll kan suga. 😪
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Och villkoren för den elitlicensen står klubbarna bakom.

Det kan man ju vara, men det är väl även så att TIK har "gjort rätt för sig" i de situationer som man hamnat i, vilket inte Pantern gjort i det här fallet.

Pantern har enligt egen utsago tillräckligt med medel för att leva upp till licenskraven. Det här handlar dock om att man gång på gång skjutit upp sina åtaganden. Det är oproffisionellt av en proffsklubb. Antingen står man bakom ett system, eller så gör man det inte. Det luktar korp av det här. Det har inget med ödmjukhet att göra från min sida.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck:
Skall rätt vara rätt kan inte Mora spela i SHL, såvida de inte bygger ny arena inom några år då. Panterns årsredovisning är reviderad och de uppfyller kraven per 30 april, som jag skrivit tidigare så tkr jag man kan nöja sig med det faktumet att de uppfyllde kraven. Visst klantigt men bestraffningen står inte i proportion till misstaget, man kan dessutom ifrågasätta det rimliga i att en årsredovisning skall vara klar en månad efter ett avslutat räkenskapsår. Nån bestraffning vore på sin plats, exv böter vilket man använder sig av i normala sammanhang.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: När vi nu snackar ekonomi, hur blir det med Örebro nu när de kommer gå med ganska stor förlust. Får de en andra chans eller hur funkar det?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
...viktigare. Om Elias går som nr 9 i draften i natt som han tippas göra o inga draftval o skit görs... så hamnar han i Detroit.
Upplärd av Zäta... vore nåt det. Gå i konungens fotspår.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy:
Inte omöjligt Håkan Andersson har rätt stort inflytande i Detroit och Elias kan mkt väl vara tillgänglig då.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Det gäller att uppvisa eget kapital. Skellefteå backade exempelvis 17 miljoner men har tiotals millar i eget kapital.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Du säger det själv, Mora är inte där än så det är inte relevant.

Klantigt? Det är ju så oansvarigt att man baxnar. Dessutom är ursäkten som ges überlöjlig. Näe, de har haft all tid i världen. De var under kontrollår. Alla klubbar är medvetna om regelverket och dess konsekvenser eftersom de också står bakom det. Går överklagan igenom är nämnden inte värda att ta på allvar. Då kan klubbarna köra rena vilda västern och hänvisa till "Pantern-gate". Hur skulle det se ut?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck:

Jag vill ha både Vilda Västern och Pantern-Gate! Bara man får chansen att se Timrå IK i Malmö nästa säsong, så blir jag nöjd. Please, snälla licensnämnden - go ahead, make my day! ; (
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck:
4 veckor att presentera ett påskrivet/revisorsgranskar bokslut när räkenskapsåret avslutas den 30 april är knappast att betrakta som all tid i världen, du fråga vilken revisor du vill personen i fråga kommer anse att det är orimligt. 7 veckor är i minsta laget även det, men visst det skall gå och det är dumt att försöka skylla ifrån sig. Spelar det ingen roll att det egna kapitalet är över en miljon per den 30 april i detta fall?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
En radiolegend och f d kollega går i pension. Han var riktigt trevlig. Rolig att sitta bredvid i kommentatorshytten dessutom. 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: äh. Bokslut i en idrottsklubb av Panterns storlek? Tre arbetsdagar. Revision? Två arbetsdagar. Om man har både ordning och fokus.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco:
Det är jag tveksam till men låt gå för det skall inte tjata mer om pantern, hoppas att det blir 16 lag i allsvenskan två hemmamatcher mindre lär slå mot många budgetar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Ähh , blev Vancouver för EP, hade ju varit trevligt om det blivit Red Wings och fått bli upplärd av Z för att sedan ta över Timrå pinnen i Wings.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Gorkyman:
Kul att han får fortsätta med Dahlén, kan bli ett radarpar över lång tid.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Ja det kan bli häftigt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Jag läste nån artikel där Dahlen sa att han snackade upp Elias Pettersson ganska bra hos Vancouvers ledning och Att han älskar att spela med honom, Vancouver skulle tydligen då låtit riktigt sugna på Elias. Verkar som han har ganska bra förmåga att prata den där Dahlen. Han snackade ju också hit Lukas Zetterberg t.ex. ;-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: EP går alltså som nr 5 i draften... sjukt stort. Hoppas canucks plockar över honom på en gång så man slipper se honom i Växjös tröja
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Det skadar ju inte heller om Canucks väljer att signa Elias heller. Sköna stålars för Timrå i så fall. ;-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Mäktigt att han går som nr 5 i draften som sagt! Det finns dessutom ingen hockeyallsvensk spelare som valts så tidigt i draften förut, ännu mäktigare liksom!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Mäktigt dagen man får se en NHL-repris av varianten där Dahlen viker in vid burgaveln på pass från EP och lyfter upp den snävt i bortersta krysset i ett PP ;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Absolut! Vämjeligt att behöva se pöjken i Växjös epatröjor. Gå over där på en gång. Blir verkligen spännande att se vad the E75-connection kan uträtta i NHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Pettersson behöver spela på liten rink. Hans ska signas och spela på andra sidan redan kommande säsong i AHL!

Växjö ska inte få 25% av pengarna!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan: Först och främst behöver han lägga på sig kilon, helst 10, och bli lite rappare. Vi såg hur lätt han togs bort på liten rink i JVM. Det klokaste är nog att stanna hemma åtminstone en säsong.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Praxis. Förstår att köpeklubben Lakers fortfarande luktar illa i stora delar av håkky-Svärje.
Men för Elias själv är jag rätt övertygad att det bästa är att vara kvar i landet under åtminstone en säsong till. Jag tror neandertal-hockeyn i AHL hade gjort fan så mycket mer skada än nytta i hans fall. Jag tror mer på tomten än jag tror att han har nån chans att ta en ordinarie plats i Vancouver den här säsongen.
Men (minst) en säsong till hemma med Sam Hallam som coach tror jag är helt rätt medicin för Elias själv. Sen är det surt att behöva dela med sig av stålarna, det kan jag hålla med om.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kristianstad tackar ja till allsvenska platsen!
" Inom 14 dagar avgörs Panterns öde.
Nu kan Sportbladet avslöja att Kristianstad redan erbjudits en plats i hockeyallsvenskan och tackat ja.
– Vi vill ha 14 lag i allsvenskan, säger förbundets tävlingschef Olof Östblom"
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
RunarUp: Han behöver väl främst fler kilon/ökad styrka. Har för mig att spelare fixar mer kilon snabbare over there jämfört med i Sverige?
Bättre fystränare o ev. bättre 'gröt' 😊
Ungefär som fotbollsspelare o Juve.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ante08: Tragiskt och onödigt, usch.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ante08: Vet du med 100% säkerhet att det är Kovács det handlar om?
Kommentera

« · 1831695 · »